Şimdi Ara

.:: HONDA Accord Kulübü ::. (1015. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
21.214
Cevap
142
Favori
1.333.683
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 10131014101510161017
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exar__Kun


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ölüncek Adam

    Arkadaşlar 2005 2.4 Accord 205.000 km. alternatör kayışını değiştirmem gerekiyor.

    Ne önerirsiniz? Tecrübe eden var mı? Yan sanayii kullanılır mı?

    Tecrübe edenlerden cevap bekliyorum.

    Gates veya Dayco marka kayışlar iyidir.
    Kendin de cok rahat değiştirebilirsin 15 numara anahtar ile. Degisim sırasında gergi kasnagini ve şarj dinamo kasmagini kontrol et, eksik veya kırık bilye var mı diye.
    30-40 tl ye alırsın kayısı.
    Kolay gelsin...

    (Internette bolca video var degisim ile ilgili)
    (not: aracın lacivert ise satmayı düşünürsen haber verir mısın :)) )

    Aracim siyah. Satmayi su an dusunmuyorum.

    Bilgiler için teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar 2007 accord kullanıyorum eski arabamda accord du pelt oldu aynı araçtan aldım, yanlız arka hoperler benim eski araç gibi değil sesi 20 den sonra kesiyor baslar gidiyo, sorun amfi den belli, arkadaşım accord dan uzakma aldım ondaki çıkışlardan benim arka hoperler çalıştırdım çook fark var, böyle bir ayar yok teypte siz ne dersiniz başından böyle saçma bir şey geçen oldumu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracım 2004 model. Ön ve arka kapı hoparlör ebatları nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba,
    2006 - 2008 arası Honda Accord almak istiyorum. Ne gibi masrafları çıkar? Ne dersiniz?

    Teşekkürler
    Ali
  • arkadaşlar 2004 model 2.0 accord aracım var 250bin kmde. Erzurum Oltuda ikamet ediyorum subab ayarı yaptıracağım ama adam akıllı bir usta yok ne yazık ki. En son kendim yapayım diyorum. Bu konuda acemiyim ama cesaretim var bana bu işi öğretebilecek arkadaş veya arkadaşlar özelden yazabilir misiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: psk.selman

    arkadaşlar 2004 model 2.0 accord aracım var 250bin kmde. Erzurum Oltuda ikamet ediyorum subab ayarı yaptıracağım ama adam akıllı bir usta yok ne yazık ki. En son kendim yapayım diyorum. Bu konuda acemiyim ama cesaretim var bana bu işi öğretebilecek arkadaş veya arkadaşlar özelden yazabilir misiniz?

    @Febr isimli arkadasimiz youtube a bir video yüklemisti.

    "Accord 2.4 sübap ayarı" anahtar kelimesi ile bulabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Kayfeci

    Arkadaşlar merhaba,
    2006 - 2008 arası Honda Accord almak istiyorum. Ne gibi masrafları çıkar? Ne dersiniz?

    Teşekkürler
    Ali

    Mrb.yaklasik 1yildir accord kullanicisiyim.surekli ariza cikaran bi arac degil.ama kronik olarak cd degistirici ve direksiyon sertlrsmesi gibi problemleri olabilecegini duymustum.onun haricinde elektronik aksami fazla oldugu icin alirken bunlari bastan sona kontrol etmekte fayda var.ornegin elektrikli koltuklar.katlanabilir aynalar vs.yakit olarak sehir ici 25 krs.lpg olarak brc Ya da prins kit olmasinda fayda var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • direksiyon hortumu problemlidir. Orijinal takmak lazim. Yoksa cok ses cikartir. 2.4 lerde sanzuman problemi olabiliyor ama 2006 dan sonra duzeltildi sanirim. Tavsiyem yuksek km li alma. Mumkunse makyajli kasadan al çok daha hos direksiyonu var. ayrica sag koltuk ta elektrikli sanirim onlarda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba 91 accord oto aracım var ? Bir kaç sorunum var birincisi benim araç dizel gibi sesli çalışıyor, motor durumu iyi hepsi mi böyle çalışıyor ? İkinci olarak km göstergesi ve klima tuşlarının ampullerini değiştirmek istiyorum Hangi ampul den almalıyım? Üçüncü olarak silecek kolu boşluk var çalışır iken şoför tarafı üst kenar cama değiyor nasıl tamir olur yada o kol nereden bulurum ? Şimdilik bu kadar arkadaşlar .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ölüncek Adam


    quote:

    Orijinalden alıntı: psk.selman

    arkadaşlar 2004 model 2.0 accord aracım var 250bin kmde. Erzurum Oltuda ikamet ediyorum subab ayarı yaptıracağım ama adam akıllı bir usta yok ne yazık ki. En son kendim yapayım diyorum. Bu konuda acemiyim ama cesaretim var bana bu işi öğretebilecek arkadaş veya arkadaşlar özelden yazabilir misiniz?

    @Febr isimli arkadasimiz youtube a bir video yüklemisti.

    "Accord 2.4 sübap ayarı" anahtar kelimesi ile bulabilirsiniz.



    İlgine teşekkür ederim. Dediğin videoyu defalarca izledim ancak videoda biraz özet geçmiş gibi. Sırasıyla hangisi emme hangisi egsoz belirtilmemiş.




  • psk.selman kullanıcısına yanıt
    Günaydın.

    Hangi manifoldun (dolayısıyla valfin) emme ya da egzoz olduğunu bilecek kadar motor bilginiz yok ise subap ayarı işine girmeseniz daha iyi.

    Bu işlem yüz yıllık bir işlem. Vasat bir Renault ustasına dahi gidip EMME 25 EGZOZ 30 derseniz ayarlarınızı yapacaktır.

    Selamlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Febr

    Günaydın.

    Hangi manifoldun (dolayısıyla valfin) emme ya da egzoz olduğunu bilecek kadar motor bilginiz yok ise subap ayarı işine girmeseniz daha iyi.

    Bu işlem yüz yıllık bir işlem. Vasat bir Renault ustasına dahi gidip EMME 25 EGZOZ 30 derseniz ayarlarınızı yapacaktır.

    Selamlar

    @Febr

    Günaydın Fahit Bey. Size daha önce face üzerinden mesajla ulaşmıştım. Nasılsınız iyisinizdir inşallah? Eğer sıkılmadan okuyup bir cevap verirseniz çok memnun olurum.

    Ben sizin dediğiniz gibi yağ bakımı için gittiğim toyota ustasına(güya 15 yıl formenlik yapmış) sizin dediğiniz gibi emme 0.25 egzoz 0.30 olacak dedimse de adama laf anlatamadım. 25-30 çok olur dedi, sentilleri subab arasına soktu çekti bunun ayarında bir şey yok yapan çok güzel yapmış dedi ve kapattı. İşçilik olarakta utanmadan 200 lira istedi. Bu arada aracım 250bin kmde ben alalı 15bin km yaptım eski sahibi 220bin civarında motoru revize ettirmiş yani o kmden sonra ayar yapıldığını zannetmiyorum.

    Aracım sabahları çalıştıktan sonra 200-300 metre gittikten sonra araç vitesteyken ayağımda frende iken acaip bir şekilde titreme oluyor neredeyse stop edecekmiş gibi, hatta ayağımı frenden çektikten sonra bile bir ilerleme olmuyor titreme gaza basana kadar devam ediyor. Ama 1 km kadar hareket ettikten sonra sıkıntı kalmıyor(ısındıktan sonra).

    Bu sebeple yeniden ayar yaptırmak istedim, Ben Oltuda ikamet ediyorum. Erzurum Oltu arası 120 km. Erzurumda yetkili servis 200 lira istedi, başka bir ustayı aradım sizin dediğiniz ölçüleri verdim bunu yaparmısın dedim. Ukala bir şekilde ne iş yaptığımı ve kendisinin motor ustası olduğunu değer ne ise onu yapacağını söyledi biraz ısrar edince git kimden öğrendiysen ona yaptır dedi(bir güzel rahmet okudum arkasından). Hal böyle olunca neden ben yapmıyorum ki dedim ve dün akşam epey bir video izledim. Hangisi emme hangisi egzoz öğrendim :) Tabi ki yeterli değil ama deli cesareti derler ya ondan var bende biraz :)

    Kısaca öğrendiklerimden bahsedeyim istiyorum. Ayrıca yanlışım varsa düzeltin lütfen.

    1- Aracın önüne doğru olan subablar emme arka tarafında doğru olanlar ise egzoz.

    2- Subablar(ben subab diyorum bilmediğimden belki başka bir adı vardır siz manifold demişsiniz) triger zincirinin tarafından başlayarak 1-2-3-4 şeklinde sıralanmış. Her sırada 2 emme 2 egzoz olmak üzere 4 subab var.

    İzlediğim bir videoda(ingilizcem yok sadece görsel olarak takip ettiğim kadarıyla) Zincirin bulunduğu kasnakta bir ok işareti var. Ok işareti yukarıdayken 1. sıradaki emme ve egzozu ayarlıyoruz. Sonra 90 derecelik açıyla zincir kasnağını çevirdiğimizde 3. sıradaki subabları, sonra bir 90 derecelik çevirmede 4. sıradaki subabları ve en son ki 90 derecelik çevirmede 2. sıradaki subabları ayarlıyoruz.

    Şimdi burada sormak istediğim iki nokta var.

    Videolarda izlediğim ayarlarda ustalar hep aracın ön lastiğini sökerek oradan zinciri çevirmek suretiyle ayarı yapıyorlar, ama sizin videonuzda göründüğü kadarıyla siz motor bölümünden çevirerek yapıyorsunuz. Belki sizde lastiği sökerek yaptınız bilemiyorum hangisi doğru ? İkinci olarak kasnağı saat yönünde mi çeviriyoruz?

    Son olarak bu öğrendiklerime göre(dediğim gibi belki yanlış öğrenmişimdir) yapılacak işlem basit gibi duruyor. Ama bunun dışında ayrı bir zorluğu varsa(her şey göründüğü gibi değildir) bu işe girip girmeme konusunda ne dersiniz? Yok olmaz derseniz servisten randevumu alayım. Çünkü Erzurumda usta yönünden çok canım yandı kimseye güvenim kalmadı. Servise de güvenmiyorum ama nede olsa yetkili diye garantisi vardır en azından. O yüzden kendim bu işi yapabilirsem gönlüm rahat olacak. Hayırlı günler. Okuduğunuz için teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi psk.selman -- 17 Mayıs 2016; 9:13:24 >




  • Merhaba arkadaşlar. Aracım 2004 model 2.0 Accord.

    Son zamanlarda da aracım sabahları soğukken titreme yapıyordu sanki stop edecekmiş gibi oluyordu. Arabayı alalı 15 bin km oldu öncesinde de bi 20bin yapılmış ama subap ayarı yapıldığını zannetmiyorum.

    Ayarı yaptırmak için Erzurumda bulunan yetkili servisi aradım 200 liraya yapacaklarını söylediler.(250 liradan düştüler) Sonra başka birinin numarasını buldum aradım ustayı usta çok ukala ve terbiyesiz çıktı aramızdaki muhabbet şu şekilde geçti.


    *Selamın aleyküm usta böyle bir aracım var kaça yaparsın subap ayarını
    -150 llira
    *Usta benim dediğim değerleri yapar mısın?
    -Sen ne iş yapıyorsun?
    *Psikoloğum.
    -Biz motor ustasıyız değeri neyse onu yaparız.
    *Tamam usta mesleğine saygım var ama bu değerleri arkadaşlardan öğrendim.
    -O zaman git onlara yaptır. Dedi.

    Tabi bu konuşmadan sonra insanda nasıl bir ruh hali olursa hepsini yaşadım bir güzel sövdüm içimden :) Sonra dedim ki bu nasıl bir ayarmış yapamaz mıyım diye araştırmaya koyuldum. Bir kaç arkadaşında desteğini aldım. Sağolsunlar numaralarınıda verdiler takıldığın nokta olursa ara dediler.

    Sonra gittim sanayiye tanıdık arkadaşlar var sağolsunlar. Gerekli olan malzemeleri kör topal topladım ve dün sabah işe koyuldum.
    Yaklaşık 3-3.5 saatte ayarları yaptım motoru topladım. Ancak 2. ve 3. sıradaki emme subaplarına elimdeki malzemeyle giremedim. Egzozların hepsini yaptım.

    Sonuca gelince;

    Dün aracımı test ettim 200 kmlik bir uzun yol yaptım. Performans olarak çekişinde artışı farkettim, bugün sabahta denediğimde titreme ve stop etme olayının tamamen düzeldiğini fark ettim. Çünkü egzozlar o kadar sıkıydı ki 15mmlik sentil bile girmiyordu.

    Ancak rölantide aracın dışındayken çıt çıt ses yaptığını fark ettim(lpg enjektörlerinin çıkardığı sese benziyordu ama benzinde de bu ses geliyor) Bu durum biraz canımı sıktı.

    Sabah aurisi olan arkadaş denk geldi. Dedim arabanı bi çalıştırsana. Çalıştırdı benim araçta olan ses onunkinde de vardı(aracı 5bin km civarında sıfır almıştı 1.33 auris). Biraz rahatladım ama iki araç farklı olduğu için tam emin olamadım.

    Uzattım kusura bakmayın, heyecanımı sizinle paylaşmak istedim. Ayrıca ben bu acemi halimle 3 saatte yaptığım işleme ustaların kendilerini bu kadar ağırdan satmasına da anlam veremedim. Ama şer görünende bir hayır vardır. O usta öyle demeseydi en az 200 lira cebimden gidecekti(Erzuruma git gel :) ). Parasınıda geçtim bu zevki yaşamak bambaşka bir olay :)




  • Hocam başınızdan güzel bir tecrübe gecmis aslında.

    Ben elektronik mühendisiyim ve siz anlattıktan sonra acaba bende mi girişsem diye içimden gecirdim. Ancak bendeki motor R kodlu biraz incelemeye başlasam iyi olacak.
  • Arkadaslar 2004 accorda, on ve arka icin hangi marka ve model balata tavsiye edersiniz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exar__Kun

    Arkadaslar 2004 accorda, on ve arka icin hangi marka ve model balata tavsiye edersiniz ?

    Son bakımda ön ve arkalar için MGA kullandık, bir şikayet yok şimdilik...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Simon Kjaer

    quote:

    Orijinalden alıntı: Exar__Kun

    Arkadaslar 2004 accorda, on ve arka icin hangi marka ve model balata tavsiye edersiniz ?

    Son bakımda ön ve arkalar için MGA kullandık, bir şikayet yok şimdilik...

    MGA fiyat olarak da hesaplı sanırım.
    Siz ne kadar ödediniz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben diskleri de değiştirdim, diğer bakımlarda yapıldı şu an balata fiyatını hatırlamıyorum ama pcde kayıtlı, bakıp ilave ederim buraya...

    Edit: ön ve arka takım olarak 150 TL



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ali Koç İstifa -- 22 Mayıs 2016; 23:58:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Simon Kjaer

    Ben diskleri de değiştirdim, diğer bakımlarda yapıldı şu an balata fiyatını hatırlamıyorum ama pcde kayıtlı, bakıp ilave ederim buraya...

    Edit: ön ve arka takım olarak 150 TL

    On arka toplam 150 ye gayet makul.
    Fren performans kaybı hissetmediyseniz bosuna trw alan alıp 250-300 vermeye gerek yok takıma.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exar__Kun -- 23 Mayıs 2016; 0:08:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exar__Kun

    quote:

    Orijinalden alıntı: Simon Kjaer

    Ben diskleri de değiştirdim, diğer bakımlarda yapıldı şu an balata fiyatını hatırlamıyorum ama pcde kayıtlı, bakıp ilave ederim buraya...

    Edit: ön ve arka takım olarak 150 TL

    On arka toplam 150 ye gayet makul.
    Fren performans kaybı hissetmediyseniz bosuna trw alan alıp 250-300 vermeye gerek yok takıma.

    Aracı alır almaz bakıma soktuğum için önceki kullanımım pek aklımda değil, ama şu an iççin rahatsız edici bir durum olmadı... (Yaklaşık 700 km. kullandım)
  • 
Sayfa: önceki 10131014101510161017
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.