Şimdi Ara

World of Warcraft Dragonflight Yepyeni Bir Kullanıcı Arayüzünü Tanıtıyor

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
16
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  
     
    World of Warcraft: Dragonflight’ta yeni bir kullanıcı arayüzü geliyor. Oyundaki tüm sınıflar için yetenek ağaçları, meslekler ve yepyeni bir kullanıcı arayüzünü içeren yama 26 Ekim’de yani bugün oyun severleri bekliyor. Oyunda bu yenilikleri tasarlayan ekipteki isimler, yeni gelişmeler ve tasarımlar hakkında konuştular.
     
    Meslek Tasarımı, Semboller, Logolar 
     
    Joanna Gianulis – Kullanıcı Deneyimi Tasarımcısı:

    “Oyundaki meslek fantezisinin bir kısmını doğrudan kullanıcı arayüzünde yansıtmayı çok istiyorduk. Tarafları ve sınıfları temsil eden harika armalarımız vardı ancak şimdiye dek mesleklerimiz için armalarımız hiç olmamıştı! Çoğunlukla oyun içi nesnelerden ilham aldık, bu nesneleri kullanıcı arayüzüne taşıyıp her bir mesleği temsil etmelerini sağladık. Buradaki hedefimiz, her bir armanın araçlarla eşyaları insanlarda mesleklerine dair ne varsa keşfetmeye itecek bir gizem havasıyla tasvir etmesiydi.”
     
    Xiaodong Xu – Yardımcı Kullanıcı Arayüzü Sanatçısı: 
     
    “Oyundaki meslekler benim kişisel olarak çok yakın hissettiğim bir olgudur (Classic'te Gnome Warrior'ımla neredeyse her Engineering şemasını topladım). Bu yüzden, meslekler güncellememizle her birine yeni bir tasarım yapma fırsatı bulduğumda elimden gelenin en iyisini yapmam gerektiğini biliyordum. Her bir masa için asıl hedefim sadece her mesleğe özgü ayrı ayrı üretim alanı oluşturmak değildi, aynı zamanda kendilerini usta zanaatkârlar olarak tanımlayan insanlar için evlerinde hissetmelerini sağlamaktı. Tasarımlarla beraber bu fanteziye de yaklaşma imkânı sunmaya çalıştım. Her meslek için elimden geldiğince çekici görseller serpiştirmeye, hatta hepsine ufak sürprizler de yerleştirmeye çalıştım. Örneğin Enchanting masasında Runed Copper Rod, Engineering masasındaysa Arclight Spanner görseli var. Yıllar içinde birçok karakterde Engineering seçip geliştirmiş biri olarak bu iş bana muazzam bir nostalji yaşatmakla kalmayıp aynı zamanda Engineering estetiğine yeni ve hoş teknolojiler katmak için de eğlenceli bir fırsat oldu. Umarım bu masalar Azeroth'taki tüm meslek tutkunları ve zanaatkârlarımıza biraz keyif verir!” 
     
    Jordan Powers – Dekor Şefi: 
     
    “Dükkân ve mesleklerin sancak simgelerini tasarlarken öncelikle okunurluklarına odaklandık. Tüm simgeler artık birbirinden kolaylıkla ayırt edilebiliyor, Thaldraszus şehrinin semalarında uçarken bile okunabiliyor olmalı. Kültür setleri için tasvirler tasarlarken her birini hem anında tanınabilir hem de özgün ve farklı yapmak hep zorlayıcı oluyor.”

    Niko Gesell – Yardımcı Dekor Sanatçısı:

    “Herbalism setinin çok uç bir fantezi tasviri olmaktansa oldukça sıradan ve Azeroth'taki her bahçıvanın giyeceği türden bir giysi gibi görünmesini istedim. WoW'da büyülerle efsunlanmış süslü püslü zırhlarımız var ama böyle mütevazı ekipmanlar yapmak benim her zaman hoşuma gidiyor. Umarım oyuncular bu setle Azeroth’un çayır çimen gezip ot toplayan kâşifleri olma fantezilerini gerçekleştirebilirler!

    Sukjoo Choi – Kıdemli Karakter Sanatçısı:

    “WoW'da birçok çeşit oltamız olsa da hiç mekanik temalı bir Goblin oltamız olmadı. Goblin ırkının mekanik mühendisliği World of Warcraft evreninde oldukça ileri bir teknolojiyi temsil ediyor. Bu olguyu Fishing becerisiyle birleştirebilirsem oyuncuların bu tutkularında yüksek bir uzmanlık seviyesine çıktıklarını hissetmelerini sağlayabileceğimi umdum. “
     
    Tailoring oldukça temel bir zanaat. Bu konseptin amacı, Tailoring seçmiş oyunculara görsel bir kimlik vermekti. Kısacası bu konsept, muazzam görünümlü bir zanaatkârı Warcraft tarzında tasvir eden bir set. Terzi makası görseli için bir animeden ilham alındı. Adını hatırlamıyorum ama karakterlerden biri silah niyetine ikiye ayrılmış bir makas kullanıyordu. Ben de bunun Tailoring mesleğine özgü bir silah olmasının hoş olacağını düşündüm. Cüppe içinse bir orta çağ kraliyet terzisinin giyiminden esinlendik.

    Jay Nam – Karakter Sanatçısı

    Bunları oluştururken amacımız eğlenceli animasyonlara ve efektlere sahip, geçmişte oluşturulmuş gözlüklerle tutarlı bir görsel yakalamaktı. Fikir taslakları çizmeye başladığımda ampul görselinin çekici bir öğe olabileceğini düşünüyorduk. Ampul, kötü ışıklandırılmış bir yerde çalışan mühendisler için de oldukça işlevsel bir fikir gibiydi. Bu yüzden bu fikre odaklandık ve ben de tasarımı cilalayıp basitleştirdim, sonra da materyali modelleyip doku ekledim. Sonunda sırayla Goblin ve Gnome temalı iki farklı çeşidimiz oldu.

    Jon McConnell – Kıdemli Karakter Sanatçısı II

    Bu setin miğferinin arkasında yatan asıl fikrimiz, Engineering oyuncuları için yine bir gözlük tasarlamak istemiyor olmamızdı. Bu yüzden bir kaynak maskesi fikrinden yürüdük ve uzun burunlu ırklar için de ufak bir aralık tasarladık.

    Elektrikli alet niyetine cıvata anahtarı gibi bir şey istiyordum. Nihayetinde çekiç ve cıvata anahtarı ikilisinde karar kıldık. Umarım bu set her ırktan Engineering oyuncularının epey işine yarar, özellikle Vulpera'ların.

    Kaylee Gifford – Yardımcı Karakter Sanatçısı
     
    Talent Ağacı ve Gösterge Paneli Kullanıcı Arayüzü Konseptleri 
     
     
     
    Yeni Talent ağaçlarının yepyeni ve heyecan verici olmalarının yanında tanıdık bir hissiyata da sahip olmalarını istiyorduk. Değişik türden Talent'ları oyuncuya aktarmak için şekillerden yararlandık: Kareler aktif yetenekler için, yuvarlaklar pasif yetenekler için, sekizgenlerse iki Talent arasında seçim yapabileceğimiz kısımlar için.

    Bazı yaşam kalitesi iyileştirmelerini de dahil ettik. Örneğin dizilim sistemi ve arama çubuğu. Ama aynı zamanda arayüzü temiz tutup oyuncuya çok yük bindirmemek için de epey çaba sarf ettik.

    Arka plan içinse oyuncunun seçtiği sınıfı destansı bir hissiyatla tasvir edecek görsel tasarımları itinayla seçtik. Görsellerin, oyuncunun karakterini oynamak için can atmasını sağlamasını istiyoruz!

    Jeff Liu – Kıdemli Kullanıcı Deneyimi Tasarımcısı

    Kullanıcı arayüzü yenilemesiyle beraber eylem çubuklarının tasarımları da 4K çözünürlüğe yükseltildi. Alliance oyuncularının eylem çubuklarını Gryphon'lar, Horde oyuncularınınkini ise Wyvern'lar süsleyecek. Yeni Edit Mode (Düzenleme Modu) aracılığıyla iki tasarım da sade bir eylem çubuğu görünümü için kapatılabilir. Bu görseller ilk olarak Kullanıcı Arayüzü Sanatçısı Casey Graham tarafından tasarlanmıştı, sonrasındaysa benden cilalayıp son şekillerini vermem istendi.

    Mats Myrvold – Kıdemli Sanatçı
     
     
     
    Yeni Talent ağaçlarının yepyeni ve heyecan verici olmalarının yanında tanıdık bir hissiyata da sahip olmalarını istiyorduk. Değişik türden Talent'ları oyuncuya aktarmak için şekillerden yararlandık: Kareler aktif yetenekler için, yuvarlaklar pasif yetenekler için, sekizgenlerse iki Talent arasında seçim yapabileceğimiz kısımlar için.

    Bazı yaşam kalitesi iyileştirmelerini de dahil ettik. Örneğin dizilim sistemi ve arama çubuğu. Ama aynı zamanda arayüzü temiz tutup oyuncuya çok yük bindirmemek için de epey çaba sarf ettik.

    Arka plan içinse oyuncunun seçtiği sınıfı destansı bir hissiyatla tasvir edecek görsel tasarımları itinayla seçtik. Görsellerin, oyuncunun karakterini oynamak için can atmasını sağlamasını istiyoruz!

    Jeff Liu – Kıdemli Kullanıcı Deneyimi Tasarımcısı

    Kullanıcı arayüzü yenilemesiyle beraber eylem çubuklarının tasarımları da 4K çözünürlüğe yükseltildi. Alliance oyuncularının eylem çubuklarını Gryphon'lar, Horde oyuncularınınkini ise Wyvern'lar süsleyecek. Yeni Edit Mode (Düzenleme Modu) aracılığıyla iki tasarım da sade bir eylem çubuğu görünümü için kapatılabilir. Bu görseller ilk olarak Kullanıcı Arayüzü Sanatçısı Casey Graham tarafından tasarlanmıştı, sonrasındaysa benden cilalayıp son şekillerini vermem istendi.

    Mats Myrvold – Kıdemli Sanatçı
     
     
     
    Gösterge paneli tasarımını yenilerken asıl amacım, kullanıcı arayüzünün genel işlevselliğini ve estetiğini modernleştirmekti. Oyun alanındaki gereksiz ayrıntılardan kurtulmak ve World of Warcraft'a biraz görünürlük katmak için planlar yaptık. Kullanıcı arayüzü tasarımı, özelleştirilebilir seçenekleri Edit Mode ile eşzamanlı kullanılmak üzere tasarlandı ve 4K çözünürlüğü desteklemek üzere güncellendi.

    Casey Graham – Kullanıcı Arayüzü Sanatçısı
     
    basın bülteni 








  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.