Şimdi Ara

195/55/15 lastik ve bir soru

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
0
Favori
4.328
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar 195/55/15 h sınıfı aracımın orjinal lastikleri.
    h sınıfı yerine v sınıfı taksam ne değişir.
    bide bu ebatlarda interntte arıyorum tarıyorum. çok fazla çeşit yok olanlarda çok pahalı.
    varmı ekonomik ve taksitli olarak lastik satan bir yer. fiyat verebilecek varmı
    şimdiden tesekkür ederim.

    benim alabildiğim en iyi fiyat 4 adet lassa impetus 636 ytl ( ama v serisi) 6 taksit



  • Max hızı 210km/sa (H) olan lastiği max hızı 240km/sa (V) olan lastikle değiştirmeye çalışıyosun. Bi sorun olmaz.

    Kumho'ya da bak istersen kullananlar memnun; hemde bayağı uygunmuş fiyatları.

    Kumho Binek Otomail Lastikleri

    edit: link



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Impressor -- 29 Haziran 2007; 13:37:03 >
  • ama h lastiklerin desenleri hada dişli gibi ama v grubu lastikler daha düz bo yol tutuş zemini kavrama vesaire gibi durumlarda kötü sonuç vermez mi
  • Sadece daha fazla para ödemiş olursun, eğer otomobilin 210'dan daha hızlı gitmeyecekse!.. Thread pattern dediğimiz lastik desenlerinin bu V, H, W, Z, Y gibi sınıflandırmayla ilgisi yoktur. Bu sınıflandırma sadece anılan hızda lastiğin uzun süre bozulmadan ve değişmeden kullanılabileceğini gösterir, yol tutuşu V'de iyi, H'de kötü olamaz. Çünkü her ikisinde de 200 kms'nin üzerine çıkmak üzere yapılmış lastikler. Ancak şu olabilir. Çok iyi bir H lastik dururken çok kötü bir V lastik almış olabilirsin. bu lastikler kendi sınıflarında kalitelerine göre farklılaşırlar. Lastik desenleri lastiğin her mevsim, kış lastiği ya da yaz lastiği olmasına göre, lastiğin sessiz olmasının istenip istenmemesine göre, hatta hamuruna göre bile değişir. Zaten aynı deseni hem H'de hem V'de bulabilirsin, tabii aynı markanın lastiğinden söz ediyorum.

    Bu sınıflandırmalar daha çok lastiğin hangi hızda ne kadar ısındığı ve bu ısıya ne kadar süre etkilenmeden karşı koyabileceği ile ilgilidir, yol tutuşuyla ilgili değildir.

    Sonuçta H yerine V alırsan, 2 kişilik eve marketten 3 kişilik yoğurt almış gibi olursun, yani ihtiyacından fazlasını...

    Boşa para ödemek dışında bir zararın olmaz. Zaten bu hız sınıflandırması giderek miyadını dolduruyor.

    http://autorepair.about.com/cs/wheeltires/l/bldef_760a.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 29 Haziran 2007; 14:12:19 >




  • tralles haklısın ama verdiğim fiyata zaten h sınıfı bir lastik alamıyoruım.
    ayrıca lassanın h serisi yok o ebatta sadce v serisi var bu nedenle sordum zaten.
  • Karşılaştırılabilir kalitede iki lastiğin V'si daha ucuz ise almakta bence hiç bir sakınca yok, al gitsin derim.
  • varmı başka görüş.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • lassa alma bence, pirelli p6 yada p7 bakabilirsin, ikiside çok kalitelidir.
  • Merhaba, bildiğim kadarıyla H serisi lastikler V lerden biraz daha konforlu oluyor, darbe emişte falan, ama ısındıkça v serisinin yol tutuşu daha iyi oluyor. Geçen hafta abimin arabasına aynı ebatta lastik aldık(civic vti), conti premium contact2 h serisi alacaktık ama v serisi bulduk onu aldık tanesi 210 dan. Bence araç çok performanslı değil ise h serisi yeterli.www.lastik24.com diye bir site var, aldıktan sonra gördüm uygun fiyatlı lastikler var kumho gibi. Ama site güvenilir mi lastiklerin üretim tarihi nedir bilmiyorum tabi. Ayrıca dunlop sp 9000 de bir önceki lastiğimizdi, ısınınca çok iyi yol tutuyordu, ıslakta da çok iyi idi pahalı gelmezse kumhoya tercih edilebilir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tralles

    Sadece daha fazla para ödemiş olursun, eğer otomobilin 210'dan daha hızlı gitmeyecekse!.. Thread pattern dediğimiz lastik desenlerinin bu V, H, W, Z, Y gibi sınıflandırmayla ilgisi yoktur. Bu sınıflandırma sadece anılan hızda lastiğin uzun süre bozulmadan ve değişmeden kullanılabileceğini gösterir, yol tutuşu V'de iyi, H'de kötü olamaz. Çünkü her ikisinde de 200 kms'nin üzerine çıkmak üzere yapılmış lastikler. Ancak şu olabilir. Çok iyi bir H lastik dururken çok kötü bir V lastik almış olabilirsin. bu lastikler kendi sınıflarında kalitelerine göre farklılaşırlar. Lastik desenleri lastiğin her mevsim, kış lastiği ya da yaz lastiği olmasına göre, lastiğin sessiz olmasının istenip istenmemesine göre, hatta hamuruna göre bile değişir. Zaten aynı deseni hem H'de hem V'de bulabilirsin, tabii aynı markanın lastiğinden söz ediyorum.

    Bu sınıflandırmalar daha çok lastiğin hangi hızda ne kadar ısındığı ve bu ısıya ne kadar süre etkilenmeden karşı koyabileceği ile ilgilidir, yol tutuşuyla ilgili değildir.

    Sonuçta H yerine V alırsan, 2 kişilik eve marketten 3 kişilik yoğurt almış gibi olursun, yani ihtiyacından fazlasını...

    Boşa para ödemek dışında bir zararın olmaz. Zaten bu hız sınıflandırması giderek miyadını dolduruyor.

    http://autorepair.about.com/cs/wheeltires/l/bldef_760a.htm

    +1000




  • kaansa işte benim asıl sormak istediğimde buydu.
    yani v serisi konforda h den üstünmü.
  • @otomobilci_x

    daha evvelde ifade edildiği gibi;

    (H) = 210 Km/s
    (V) = 240 Km/s

    H ile V arasında tamamen fark yoktur denilemez, aynı markanın, aynı taban desenine ait aynı modeli dahi olsa. En basit ama belirgin farkı V hız sınıfı bir lastik H hız sınıfı bir lastiğe oranla doğası ve yapısal malzeme kullanım farkı gereği daha sert olmak durumundadır, hem karkas bileşenleri bakımından hem de taban yapısı bakımından.

    Bu değişimin tek sebebi, hız da değildir sadece; Bazı markalar H sınıfı lastiklerinde kullandıkları teknolojinin türevlerini V sınıfı aynı desen lastiklerinde kullanmaktadırlar, kullanmak durumunda kalmışlardır.

    V hız sınıfı lastikler H hız sınıfı lastiklere oranla daha fazla fiyat farkları vardır.

    @tralles

    quote:

    Bu sınıflandırma sadece anılan hızda lastiğin uzun süre bozulmadan ve değişmeden kullanılabileceğini gösterir, yol tutuşu V'de iyi, H'de kötü olamaz. Çünkü her ikisinde de 200 kms'nin üzerine çıkmak üzere yapılmış lastikler


    yol tutuşu fark eder sevgili tralles, neden fark eder, bu fark a bu fiyat farkı değer mi?

    Yol tutuşunun fark etmesi karkas ve kimyasal bileşenden kaynaklanır. Bir çoğumuz, orta okuldan yada ilkokuldan buyana biliriz "ısınan hava genleşir" diye bir prensip vardır. Bu prensip lastik teknolojisinin yapı taşlarından en önemlilerinden birini teşkil eder. H sınıfı bir lastiğin genleşebilme oranlarıyla V sınıfı bir lastiğin genleşebilme oranları arasında çok ciddi varklar vardır. Sadece 200 ve üzeri süratlere odaklanmayın. Yada sadece sürate odaklanmayın. MEsela sürat yapmazsınız ancak sıcak havada kaldırıma çıkarsınız değil mi? Ah o kaldırımlar, ne büyük düşmanıdır aslında lastiklerin bir tahmin edebilseniz. Hele ki sıcak ta iyice genleşmiş, tüm karışım katmanları hamur halini almış, tüm çelik tel sarmalları zaten gerim gerim gerilmiş bir lastikle kaldırıma çıkıyor sunuz. Hele ki birazda sert çıkıyor sanız... Taban desenlerin de aynı şey geçerli aslında ancak bazı üreticiler değişimi uyguluyor bazıları uygulamıyor. Yani uygulamıyanlar değişimi sadece karkasla bırakıyor.

    Taban yüzeylerinden karkasa kadar birçok katman var, ve hepsinin farklı görevleri var.

    Bu fiyat farkına değer mi?

    Eğer aracınızı genelde sert kullanan bir şoförseniz fiyat farkına değer. Değilseniz değmez, üstüne üstlük, V hız sınıfı bir lastikle süspansiyon konforunuzdan da taviz vermiş olursunuz, keza hız sınıfı yükseldikçe tüm lastiklerdeki süspansiyon konforu doğal olarak azalmaktadır.

    Hesaplı bir lastik istemiş siniz

    H sınıfı Nokian NRe yi tavsiye edebilirim. Fiyat Listesinin 2. sayfasının alt bölümünde de Fiyat detaylarını görebilir siniz. Ödeme alternatifleri ile ilgili de elimizden geleni yapmaya gayret ederiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alisaglam -- 1 Temmuz 2007; 17:16:28 >




  • dostum tesekkür ederim.
    çok yardımcı oldu bu cevabın.
    anladık ki v serisi alırsak konfordan bıraz da olsa vazgeçeceğiz zaten bende öyle düşünmüştüm.
    ama işin uzmanından öğrenmiş olduk.
  • Geçen sene yaz başında 195/55 R15" ebatlı Marshal marka lastikleri CMS Shop'tan tanesi 85 YTL'den almıştım.
  • benim arabanin lastilkleri tam senin dedigin gibi lastikler 195/55/15/85V ben yol tutusundan cok memnunun ve bundanonceki lastikleri hic yer degistirmeden yani sadece on lastikleri 62 000 km kullandim cikarttigimda daha uc mm falan vardi firestone marka idi simdikiler de kleber marka
    V serisinin yol tutusu bence cok iyi biraz fiati yuksek ama can tasimaya deger
  • peki fiyatları ne civarda
  • bende bizim arabaya 2 hafta önce pirelli lastik taktım gedizlerden 215/55/16 H P7 serisi ben V istedim ama gedizler kiralık olduğu için vermedi
  • hankook 12 taksit 130 ytl bu lastikler nasıl arkadaşlar
  • Ventus Prime K105 modeli için mi aldığın bu fiyato, bu lastik ise testlerinde iyi çıkıyordu, düşünülebilir bu fiyata, kdv dahil ise eğer.

    http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/205_55_R16V/default.asp?ComponentID=173758&SourcePageID=8772#
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.