|
PS5 için VRR Güncellemesi Bu Hafta Geliyor
-
-
Xboxta her oyunda default olarak bulunmuyor muydu bu özellik ? Ps5de Sony'in keyfine göre seçtiği oyunlarda mı olacak yani sadece ? -
Konsol çıkalı 18 ay olmuş daha yeni getiriyorlar tam bir yazılım cahili bu Sony.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Bunu ben de merak ediyorum? Konsol ayarlarında var tüm oyunları etkiliyor xbox da
-
Şu iki kelimeyi okuyup "etiketlere" kanan kitleden nefret ediyorum. Şu 100 dolarlık televizyonun üzerine Dolby Vision etiketi yapıştıranlar gibi. Mesela VRR'ın Halo Infinite'de işe yaramadığını biliyor muydunuz ? Ekranların Local Dimming performansını etkilediğini biliyor muydunuz ? Bu yüzden çoğu kişinin siyahlarının gris olmasına sebep olan "elevated blacks" denen problem ile uğraştığını biliyor mydunuz ? Yine ekranların gamma takibini bozduğunu biliyor muydunuz ? Gamma olarak sabit 2.2 yada 2.4'ü takip edemeyip sürekli dalgalanması ve ekranın farklı bölgelerinde farklı porsiyonlarda bu sıkıntıyı sunması... Pek çok oyunda düzgün çalışmadığını, duplicate frame denen ara frameler ile sutter ve framepacing arası tuhaf takılmalara sebep olduğunu biliyor muydunuz ? Ayrıca OLED'ler için flicker problemi de yaratıyor VRR. 30 fps oyunlarda oynanmaz hale getiriyor.
En rezalet durumu söyleyeyim, paneller belirli tarama hızları için ghosting, black-smearing ve inverse-ghosting'e karşı önlemler alırlar. Tam o tarama hızında (örneğin fix 60) cumulative-deviation denen aralığı ayarlarlar. Yani panelin görüntüyü işleme hızı ile pixellerin griden-griye dönme hızları arasındaki uyum. Bu sayede hem öncül beyaz ghosting yada objelerin arkasından gelen trial ghosting gibi yan etkileri görmezsiniz.
Ama VRR bunu da bozuyor. Çünkü ekran 44-120 hz arasında (panelin değeri neyse artık) dalgalanarak fps'in değeri kadar tarama hızı basarak zaten o akıcılığı veriyor. Bu da o cumulative-deviation denen tabloyu alt üst ediyor. Sizin ekran 60hz için cm edilmiş, siz şidmi 40-50-60 arasında dalgalandırıp duruyorsunuz.
İnsanların bu teknolojileri etiket bazında değerlendirmeleri, pratiklerine bakmamaları kanser edici. Girin bir yotube'ye yazın problemler deryasını görün VRR ile birlikte. Haa üstelik oyun kendi frame intervalleri içerisinde desteklemese bile (yani vrr oyunda çalışmıyor) siz bu yan etikleri hala alabiliyorsunuz sürücü bazında ekran ve gpu arasında VRR'ı açtığınız için.
Şu "akıcı fps olsunda gerisini koyver gitsin kanka" kitlesi mahvetti oyunculuğu. Birazda görüntüye önem verin görüntüye ! Oyun yapımcılarının tembelleşmesi ihtimalini kimse konuşmuyor. Adamlar fix 60 yerine şimdi, sal gitsin ya Vrr var zaten millet hissetmez diyerek pek çok oyunu iteleyebilirler. Neyse kim bunları okuyacakta, olayı anlayacak ki zaten. Boşu boşuna yazıyoruz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Antikaruh -- 27 Nisan 2022; 1:32:26 >
-
hani lan gelemezdi ps5e, ps5 gpusu rdna2 değildi.
geç gelmesini eleştirenlerin kaçında vrr destekli tv veya monitor var merak ettim. lan gamepass ayağına konsol almış fakirler ordusunda vrr destekli tvi monitor mü olurmuş, güdürmeyin adamı.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X