- x
Skoda favorit i nasıl bilirsiniz
43 Cevap67434 Görüntüleme2 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
314 Mesaj
16 Haziran 2007; 13:37:42 

Evet skda favoriti nasıl bilirsiniz.. özellikle kullananlara soruyorum lada samara ile benzerliği nin nedeni nedir.. aynı banttan mı çkıyorlar..


_____________________________



1934 Mesaj
18 Haziran 2007; 22:47:34 

İki model de Doğu Bloku devletlerinin mamülü.Benzerlik gayet normal.


_____________________________

İnsan seveceği kimseyi iyi seçmeli,
ona göre sevmeli; kim olduğun değil,
kiminle olduğun önemlidir.
Madde Bağımlılığına "HAYIR"


 
535 Mesaj
19 Haziran 2007; 21:24:58 

favorit banttan indiğinde artık dogu bloku felan kalmamıstı,skodo vw grubu catısı altına gırdıkten sonra uretılen ılk modeller favorıt ve formandı.Benzerlık sundan olabılı her nekadar dogu bloku yıkılmıssada skoda muhendıslerı sovyet ekolune yakın yetısmıslerdı eskı alıskanlıkları favorıte yansımıstır


_____________________________



1934 Mesaj
19 Haziran 2007; 21:56:56 


quote:

Orjinalden alıntı: Sigma Q

favorit banttan indiğinde artık dogu bloku felan kalmamıstı,skodo vw grubu catısı altına gırdıkten sonra uretılen ılk modeller favorıt ve formandı.Benzerlık sundan olabılı her nekadar dogu bloku yıkılmıssada skoda muhendıslerı sovyet ekolune yakın yetısmıslerdı eskı alıskanlıkları favorıte yansımıstır



Ruh aynı ruh!


_____________________________

İnsan seveceği kimseyi iyi seçmeli,
ona göre sevmeli; kim olduğun değil,
kiminle olduğun önemlidir.
Madde Bağımlılığına "HAYIR"


 
100 Mesaj
20 Haziran 2007; 17:07:45 

slm arkadaşlar 99 yılında 94 model bi favorit 135 LX aracımız vardı.. vw grubuna yeni dahil olduğu dönemler....... bi tofaş kuş grubuyla, reno 12 -9 karsılastırıldıgında gayet saglam,ekonomık,yol tutuşu tatmin edici,süspansiyonu da gayet iyi bi araçtır... yalnız frenlere dikkat kaydırabiliyor..

performans olarak ta yeterli düzeyde bi araçtır 175 km/h kadar çıkmıştım fakat sürat onun işi değil... yüksek süratte kafa sallıyor.....


_____________________________

2007 C-max 1.6i TREND


 
234 Mesaj
3 Temmuz 2007; 2:15:01 


quote:

Orjinalden alıntı: aydın_efe

slm arkadaşlar 99 yılında 94 model bi favorit 135 LX aracımız vardı.. vw grubuna yeni dahil olduğu dönemler....... bi tofaş kuş grubuyla, reno 12 -9 karsılastırıldıgında gayet saglam,ekonomık,yol tutuşu tatmin edici,süspansiyonu da gayet iyi bi araçtır... yalnız frenlere dikkat kaydırabiliyor..

performans olarak ta yeterli düzeyde bi araçtır 175 km/h kadar çıkmıştım fakat sürat onun işi değil... yüksek süratte kafa sallıyor.....




Aynen katılıyorum. Yaklaşık 9 sene favorit kullandım.
Eksileri:

süratliyken ani frende heryere gidebilir
yan rüzgardan özellikle süratliyken fazla etkilenir
hararet yapar (fanı içerden açmak için bir düğme ve termostat iptaliyle çözülüyor)
vw öncesindeki araçlarda iç malzeme kalitesiz ve ses yapar
distiribitörün yağsız kalmasından kaynaklanan kronik bir arızası vardır. ama bakım yapması basittir 2 dakika ayırmak yeterlidir ve sorun yaratmaz.
vw sonrası araçları benim gibi hor kullansanız bile 9 sene götürür ve can çekişsede sizi taşır ama tuttuğunuz yer elinizde kalır. bunun sebebi kalitesiz iç aksaamdır. özellikle cam kolları hemen kırılır. senede en az 1 kere 1 tanesini değiştirmek gerekir.benim yolcu güneşliği bile kırıldı.
Tofaş Reno gibi ustasını, anlayanını bulmak zordur.

Artıları:

Düşük işletim maliyeti (yakıt, parça fiyatı, dayanıklılık vs.)
lego gibidir arabadan anlıyorsan her şekilde gitmesini sağlarsın
tofaş kuş serisi , reno 12-9 gibi araçlar gibi apaçi arabası olarak görülmez (tofaş reno kullanıcıları alınmasın ama öyle naapalım)
ilk 3 viteste çok iyi gider. 1.3 motor vardır ama 1.vites 40 2. vites 80-90 3. vites 120-130 bizzat tarafımdan yapılmıştır ama 4 ve 5te pek gitmez ve yüksek süratlerde yakışı oldukça artar. 180e kadar çıkar zaten kadranda bu süratte biter. Performans için iyi avans ayarı ister. Biraz avans vurabilir sakıncası yoktur.
benim gibi öküzce hor kullansanız bile yıllarca dayanır.
98de eskişehire gittiğimde kilometre saati bozuldu ve 55644de takılı kaldı. şu anda 250-300bini rahat geçmiştir ve motor istememektedir.
sakin, temiz ve dikkatli kullanımda 94-95 seneleriden sonra vw grubunun çıkarttığı bir favorit evladiyeliktir.


Lada samara 1.5 motordur. Görüntüleri fazlasıyla benzesede aynı araç değiller. sanırım tasarım olarak aynılar ladanın bagaj camı daha yatık ve uzundur belki aynı şasi üzerine inşa edilmişde olabilirler.





_____________________________



321 Mesaj
3 Temmuz 2007; 14:07:43 

bizde 90 model favorit 136L var.95 de almıstık araba yagsız susuz gidebiliyor.arkadasın da dedigi gibi senede bir biryeri bozulur.


_____________________________


Seat Toledo 2001 Signo 1.6


7718 Mesaj
4 Temmuz 2007; 18:11:38 

Genel olarak katılıyorum. Bende 1989 yılından bu yana ilk 1.5 yıl 68 BG Favorit 136L daha sonra 92 Model Formen 135GL Ufak bir kaza sonrası 1994 model FormenGLX 1999 Model Felicia Combi GLX, Halen de 2006 Fabia Combi Ambiente Kullanıyorum.
1989-1992 arası kullanılar motorlar 73 Model VW golf motorudur. LPG' ye uygun değildir. Buna özellikle dikkat etmek gerekir. Sibop yataklarını kısa sürede elden çıkartır. 1993- 1997 Felicia ilk modelleri dahil aynı motordur ama sibop kayıtları LPG' ye uygundur. 1998-2000 molel ilk yarısında ise siboplar değiştirilmiş ve spor ufak sibop kullanılarak motor tork'u iyileştirilmiştir. Ancak tüm motorların temeli 1973 model VW Polo motorudur.
Fren kaydırması malesef frenlerden değil son derece adi BARUM lastiklerden ileri geliyor. 1992 model aracımda yaptığım kazada bu nedenle olmuştu ve o tarihten sonra aldığım tüm araçlarda ilk işim lastikleri değiştirmek olmuştur. Bunun dışında Fren merkezleri ve ana fren merkezi(Hidrovox) olarak benzerleri içinde bir numaradır. Yeterki 2 yılda bir hidrolik yağını değiştirin ve sarı-mavi hidroliği karıştırmayın.
Tüm Favorit serisinin dış çizgileri İtalyan / BARTONE' nindir. Felicia serisi dahil Motorları 73 Model Golf motoru base olarak alınıp geliştirilmiştir. Kısacası LADA ile uzaktan yakından bir ilişkisi yoktur. Kısacası Bu modelde daha ilk imalat yılı olan 1989 dan bu yana Alman VW' in katkısı ve imzası vardır ve katkı, 1994 de resmen ortaklığa, 1998 den sonra tamamen VW' geçmiş ve Skoda, VW nin SEAT gibi, AUDI gibi SAAB gibi bir markası olmuştur. (Daha bazı markalar da var akıl karışmasın)
İster Favorit, ister formen olsun 140 km/h üzeri sürrat, bu araçlar için risktir. Alttan hava alır ve bu süratin üzerinde hava yastığı üzerinde gitmeye başlarsınız ve araç bu durumda yan rüzgarlardan veya yanınızdan geçen otobüs kamyon gibi büyük hacimli araçlardan anormal etkilenir ve direksiyon hakiyetini bile kaybedebilirsiniz. Kafa sallama söz konusu olamaz eğer 120 km/h üzerinde bu durum oluşuyorsa rot başlarında önemli bir boşluk veya trapez lastikleri ölmüş demektir. Önemli bir risktir.
Aracın yüksekliği standart olarak 12 cm dir. Ancak karter koruma takıldığında önde bu yükseklik 8 cm düşer. Buda altını çıkıntı veya çukura düşüldüğünde kolayca vurması demektir. eğer ön amartisörler patladı ise ön taraf salıncal gibi olur ve aldığı darbeden bazen motor kulaklarının kırılmasına bile neden olunabilir . Bu nedenle mutlaka karter koruma kullanın ve çıkıntı ve çukurlara dikkat edin. Bu da Favorit serisinin bir kusurudur. Felicia' larda iise Motor daha yukarıya alındığından 12 cm yükseklik karter koruma takılsa bile değişmez....
Hararet bu araçların motorlarının en büyük problemidir. Ancak motorun kötülüğünden değildir. Soğuk iklim motorudur ve radyatör hacmi ile fan büyüklüğü max 25 derece dış sıcaklığa göre seçilmiştir. Hassimendifer'in dediği gibi termostattan paralel çekilecek bir anahtar devresi 2 şekilde faydalı olur Termostat bozulduğunda devre dışı bırakarak fanı içeriden çalıştırırsınız veya yüklü vaziyette rampa çıkarken tırmanma başlamadan evvel fanı içeriden çalıştırark motorun hararet yapmasını önlersiniz. Hatta çok uzun rampalarda kaloriferi açmak çok faydalı olur. Siz içeri de pişersiniz ama motoru kurtarırsınız.
İç malzeme kalitesi olarak gögüs malzemesi yeterlidir, ve iyicedir. Plastik aksam serttir kolay ses yapar. ve çizilirse iz bırakır gideremezsiniz. hassimendifer ' in aksine cam krikolarında hiç bir sorun ve hatta km saati dahil göstergeler ile ilgili hiç bir sorun yaşamadım ama işi bildiğim için yılda bir defa göğüsü tamamen sökerim temizler yağlanacak yerleri yağlar km saat tel ve dişlilerin bakımlarını yaptığımdandır belki 110.000 yaptığım aracımda dahi sorun yaşamadım. Sadece bu aracımda 90.000 km de arka amortisörleri 70.000 km de debriyaj baskı balatayı, 100.000 civarında direksiyon boşluğunu alan 5 YTL' lik bir plastik parça ile arka silecek plastik dişlisini değiştirdim. Bunların dışında 1999 yılında aldığım Felicia Combi dahil 1994 den sonra lastikleri hiç kullanmadan satıp Mitchelin veya Good Year lastik kullandım. Bunun dışında hiçbir extra masrafım olmadı. Sadece Feliciaların otomatik cam klavuz tel yatakları çok sert bir plastiktir ve kırılgandır ve 2 yıl içinde genellikle bozulur. Ancak bu VW' nin benzer tüm modellerinin ortak sorunudur. Çünkü SEAT dahil aynı malzeme raflarını kullanırlar.
Distribitör miline yaza ve kışa girerken fazla değil 2-3 damla motor yağı damlatmanız sayesinde bu araçla kesinlikle yolda kalmazsınız. (Elektronik ateşleme ünitesine su girmemesine özellikle dikkat edin girerse de kurutmadan asla marşa basmayın.)
Aracın kalitesi performansı, yol tutuşu ve süspansiyon vb bir çok yönden asla Renault 9-12 Fiat kuş serisinin hiç birisi ve özellikle LADA ile kıyaslanamaz. LADA kasa olarak sağlam bir araçtır. Ama o Kadar. Hiç ummadığınız anda gaz pedalı elinizde kalabilir, Karbüratör ayarlarına kazara dokunursanız anında POAŞ' ile ortak olabilir veya benzin otomatiği hava yaparak sizi yolda bırakabilir.. Uzun yolda ya yanınızda bir bidon su taşıyacaksınız yada ne edip, edip benzin otomatiğinin üzerine kusura bakmayın açık yazacağım işemenin bir yolunu bulacaksınız. yoksa 2-3 saat bekleyip otonmatiğin soğumasını beklemek zorundasınız daha vb vb bir yığın problem.....
Favorit ve Felicia serisine hararet yaptırmadığınız sürece, bakımlarını yağını filtresini zamanında değiştirirseniz sıkı sibop ayarı yaptırmadığınız sürece, tozlu yolda kullanırsanız 3000 km de, normal şartlarda 5000 km yağını değiştirirseniz, Özellikle ön takımdan gelecek tıkırtılarda anında çözüm getirirseniz bu araçkarda ben 350.000 km yapıp motor açtırmayan çok kullanıcı gördüm.
2. yada 3. el alacak olanların dikkatine ....
1. 1993 hariç daha eski modellerde tüp kullanılmamış olsun. Bu motorların sibop kayıtları LPG' ye uygun değildir.
2. 1989 Modeller de normal benzin kullanamazsınız.
3. Mümkünse 100.000 yi tamamlamamış olsun......
4. Motor yağına bakın, su veya antifiriz karışmamış olsun. Şöyle yapın. Yağ çubuğundan bir damla yağı selpak cinsi bir kağıt mendil veya havlu üzerine damlatın Su veya antifiriz karışıyorsa yağın etrafında daha büyük şeffaf veya mavimsi veya (Pembemsi) hare belirir. Bunun anlamı motorun conta yakmasıdır.
5.Antifiriz genleşme kabında su varsa ne şart altında olursa olsun bu aracı ASLA almayın. Ve siz siz olun antifiriz dışında hiçbir şekilde sıvı takviyesi yapmayın. Antifiriz kışın motorun donmasını, yazın ise serin tutarak hararet yapmasını kısmen önler Bunu akıldan çıkartmayın.
6. Sağ sol çamurlukların orjinal olmasına dikkat edin. Orjinallerin iç kısmı plastik benzeri bir kalın malzeme ile kaplıdır ve yol sesinin içeriye girmesi ile çürümeyi önler.
7. İki, iç ve dış çamurluğu birleştiren konsol sacının orjinal olmasına dikkat edin, değişmiş olanlar hemen ağız kaynaklarından belli olur. Değişmiş bir aracı ASLA almayın. Kafadan darbelidir. Aslına uygun yapılıp yapılmadığından emin olamazsınız.
8. Ön ve arka kapıları hızla çarparak kapatın akustik bir yankı duyarsanız içeride yada dışarıdan, o aracın tavanı değişmiştir. Yani devriktir. Değişen tavan, kaynak nedeni A ve B direkleri içinde kubbe etkisini kesen yalıtım malzemesini yakar ve özellikle içeride özellikle cami kubbesi gibi yankı yapar.
9.Marş biyellere parmakla tıklatın. TOK bir ses içi doluymuş gibi ses vermesi gerekir. Boş gaz tenekesi gibi ses veriyorsa ya çürümeden yada darbeden marş biyeller değiştirilmiştir.
10. Bagaj halısını kaldırın ve aracın taban sacını göreceksiniz. Çoğu tamircide nokta kaynak olmadığından bu sacı bir darbe halinde değiştirmezler çekiçlerler. ve Tabi buda sırıtır. ufak tefek darbelerde sorun değildir ancak çekiçlenen bölge alttan iyi izalsyon yapılmadı ise kolay çürür Ancak darbe sert ise arka amortisör kulelerinin açılarını bozar ve bu da lastikleri içten veya dıştan yer, sık sık bilyaları bozar. Bu da ancak rot ayarları arka tekerlekler içinde yapılırsa ortaya çıkar. Eğer saç orjinali ile değiştirilmişse saç ek noktalarına sürülen macunlara bakın. Genellikle nokta kaynağı yapılan yerlerle eski orjinaller, kesinlikle izleri bir birini tutmaz. Şüphelendi isenin aracın mutlaka ön ve arka tekerlek (Kamber vb.) ayar açılarını kontrol ettirin.
11. Aracı forkrift' le kaldırın ancak öncesi alt yıkama yaptırın, aracın altı size aracın geçmiş tarihini bire bir yansıtır. Adeta okur bağırır nasıl yolda kullanılmış darbeler değişimler kazalar, darbeler sürtmeler gizli açık çürükler adeta canlı tarihtir. vb vb vb....
Tüm bunları yaptığınızda çok merak ediyorum içinize sinen bir 2. el araç bulabilecekmisiniz?
quote:

Orjinalden alıntı: hassimendifer






Aynen katılıyorum. Yaklaşık 9 sene favorit kullandım.
Eksileri:

süratliyken ani frende heryere gidebilir
yan rüzgardan özellikle süratliyken fazla etkilenir
hararet yapar (fanı içerden açmak için bir düğme ve termostat iptaliyle çözülüyor)
vw öncesindeki araçlarda iç malzeme kalitesiz ve ses yapar
distiribitörün yağsız kalmasından kaynaklanan kronik bir arızası vardır. ama bakım yapması basittir 2 dakika ayırmak yeterlidir ve sorun yaratmaz.
vw sonrası araçları benim gibi hor kullansanız bile 9 sene götürür ve can çekişsede sizi taşır ama tuttuğunuz yer elinizde kalır. bunun sebebi kalitesiz iç aksaamdır. özellikle cam kolları hemen kırılır. senede en az 1 kere 1 tanesini değiştirmek gerekir.benim yolcu güneşliği bile kırıldı.
Tofaş Reno gibi ustasını, anlayanını bulmak zordur.

Artıları:

Düşük işletim maliyeti (yakıt, parça fiyatı, dayanıklılık vs.)
lego gibidir arabadan anlıyorsan her şekilde gitmesini sağlarsın
tofaş kuş serisi , reno 12-9 gibi araçlar gibi apaçi arabası olarak görülmez (tofaş reno kullanıcıları alınmasın ama öyle naapalım)
ilk 3 viteste çok iyi gider. 1.3 motor vardır ama 1.vites 40 2. vites 80-90 3. vites 120-130 bizzat tarafımdan yapılmıştır ama 4 ve 5te pek gitmez ve yüksek süratlerde yakışı oldukça artar. 180e kadar çıkar zaten kadranda bu süratte biter. Performans için iyi avans ayarı ister. Biraz avans vurabilir sakıncası yoktur.
benim gibi öküzce hor kullansanız bile yıllarca dayanır.
98de eskişehire gittiğimde kilometre saati bozuldu ve 55644de takılı kaldı. şu anda 250-300bini rahat geçmiştir ve motor istememektedir.
sakin, temiz ve dikkatli kullanımda 94-95 seneleriden sonra vw grubunun çıkarttığı bir favorit evladiyeliktir.


Lada samara 1.5 motordur. Görüntüleri fazlasıyla benzesede aynı araç değiller. sanırım tasarım olarak aynılar ladanın bagaj camı daha yatık ve uzundur belki aynı şasi üzerine inşa edilmişde olabilirler.








< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bipekkan -- 4 Temmuz 2007; 18:43:09 >


_____________________________

Usulün bozulduğu yerde hukuk; Üslubun bozulduğu yerde muhabbet kalmaz...!
"Aptallığın en büyük kanıtı, aynı şeyi defalarca yapıp farklı bir sonuç almayı ummaktır." Albert EINSTEIN
ŞARJ CİHAZLARI VE ŞARJLI PİLLER İLE İLGİLİ TÜM MERAK ETTİKLERİNİZ İÇİN, LÜTFEN "ŞARJLI PİLLER HAKKINDA HERŞEY TOPİĞİNİN....1. sayfa veya 65. sayfa, 1. mesajıma göz atınız. "


 
4235 Mesaj
3 Ocak 2008; 11:30:48 

off bee. ne cevap olmuş ama

LPG ile kullanmak için 93 model skoda favorit alabilirim bu yazılanlara göre.

Merak ettiğim bir konu var. Hararet yönünden lada mı daha hassastır yoksa bu mu ?


_____________________________

Asus N55SF S1194V
Iphone 5 16 GB Ios 7.0.4 Beyaz
2013 Honda Civic Elegance A/T Eco Lpg Beyaz


 
3 Mesaj
8 Ocak 2008; 23:40:39 

:D iLk Direksiyonum 93 Skoda FavoritLe oLmuştu e Tabiki iLk eL freni Patinaj deneyimLerimde ama cok sagLam bi araç en azından bana göre diğer bindiğim araçlardan daha dayanıklı o kadar şey yaptık daha bi kez yolda kalmadım he bu arada araba eniştemindi fakat 3 sene kadar sürekLi kuLLandım..
parçasıda çok ucuz yakıtı dersen oda güzeL zaten 1,3 70 beygir araba cok bişi yakmasıda beklenemes.
Bana göre eksiLeri neLerdir
ABS KLİMA HAVA YASTIGI:D:D:D:D
Şaka Şaka
Sonuç oLarak bence 4 5 bin ytL civarında bi araba düşünenLer için ideaL bi arabadır Temizi BuLunursa çok güzeL ;)

Bi Arkadaş Hararetten Bahsetmişş
3 sene kadar kuLLandım ve Acemi oLarak kuLLandım araba sürmeyi Tam anLamıyLa Favoritte öğrendim ve 1 kere biLe hararet Yapmadı Tabi Samaradan daha ii dir gibi bi iddiam yok sadece bende hic hararet yapmadıını söyLüyorum hangisi daha iyidir bişi diemem..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi samosex -- 8 Ocak 2008; 23:42:57 >


_____________________________



2016 Mesaj
9 Ocak 2008; 3:37:26 

bipekkan bilgiler için teşekkürler ama bunları aklımda tutamam galiba.en iyisi anlayan biriyle araç almak


_____________________________



 
1 Mesaj
11 Ekim 2008; 0:26:32 

Sevgili bipekkan,
Yaptığın izah bu konuda çok iyi olduğunu gösteriyor.
Zaten bu izahın beni üye olmaya ikna etti.
Bu durumda sorumu ancak sen cevaplayabilirsin.

Ben 1993 model Favoritime hidrolik direksiyon uydurabilir miyim?

Teşekkürler...


_____________________________

keçeli


298 Mesaj
19 Ekim 2008; 0:05:25 

yahu allah aşkına bu devirde favorit mi kaldı


_____________________________

adalet için...


 
128 Mesaj
1 Kasım 2008; 2:14:30 

ne kaldı peki ? doğruya x6 q7 yenı jenerasyon modeller var.

ne kadar anlarım desede TOK AÇIN HALİNDEN ANLAMAZ.


_____________________________



52 Mesaj
23 Kasım 2008; 15:14:13 

Selam arkadaşlar. Bende 1992 model Skoda Forman var. 15 senedir kendi aracımız. Zamanında "0 km" ajentadan almıştık. Aracın sökmediğim incelemediğim yeri kalmadı ve 15 senedir hiç bir önemli sorun çıkarmadı. Ufak tefek, basit parça aşınlmaları ve değişimleri dışında sorunsuz bir araba. Şu ana kadar motor açısından tamire gitmedi. Ayrıca araç Chezeckslovakia malı bir araçtır. tavan lambasının plastiğinden elektronik ateşlemesine ve hatta motor gövdesine kadar çek malıdır araç ve Alman emicelerinden çok etkilenmiştir. Kasası arkadaşların da dediği gibi İtalyan BERTONE firmasına sipariş üzerine çizdirilmiştir. Zaten arka bagaj kapağının okadar yatık olmasının bi sebebi bu. En ufak bir segman veya süpap arızası yatak aşınması (anormal derecede tabiki) olmamıştır. 5 senede bir genel bakım yapılmıştır araca ve hiç bir sorun yaşanmamıştır. Sadece rutubetli iklimden dolayı ön sağ amortsör delinip yağı akmıştı geçennlerde komple ikisini de değiştirdim. 10 sene sonunda patlayan körük ve contalar değişti onun dışında hiç bir açıdan tamir görmedi. iç döşemesine ve parçalarına gelince... Sadece direksiyonu koruyan kutunun kenarları ufalanıp döküldü. Malum güneş plastik düşmanıdır. Hiçbir cam kolu kırılmadı şu ana kadar. sadece yolcu kapılarının iç açma kolları değişti. Sebebi de gayet açık GİZLİ TASARLANMIŞ OLAN KAPI İÇ KOLLARINI ARKADAŞLAR AÇMAYI BİLMEDİĞİNDEN SORMA YERİNE KIRMAYI TERCİH EDİYORLAR. AMA ŞÖFÖR KISMI TAM 15 SENELİK. Farları halaaa orjinal. Kenarlarında H4 HALOGEN yazıyor. Farların iç ayna astarları çok kaliteli. Zaten bir skodanın önden kaza yapıp yapmadığının en basit anlama yolu budur. ÖN FARLARA BAKIN. BİRİ SÖNÜK BİRİ PARLAK DURUYORSA SÖNÜK OLAN ÇAKMA SANAYİ MALIDIR ve KAZA SONRASI TAKILMIŞTIR. Orjinal farları oldukça parlak ve temiz görünümlüdür. Koltuk süngerleri hala ilk günki sertliğini korumaktadır. ezilip petil olma gibi durum oluşmamıştır. Karbüratorü PIERBURG alman firmasının eski opel vectralara taktığı carb. ların aynısıdır. oldukça kaliteli ve enjeksiyon metal kalıba alüminyum dökümdür. Hararet konusunda ön panjur sacı yarık olanlar sorunsuz çalışırken, Kapalı olanlarda en fazla ortam sıcaklığı 25C ye göre soğutmaya dizayn edilmiştir. Arkadaşların bahsettiği şekilde bir tedbirle sorun kolayca giderilir. %50 antifriz %50 su karışımı ile kullanın. 2 yada 3 senede bir radyatör suyunu değiştirin. Mükemmel bir soğutma ünitesi kullanmış olursunuz bu sayede.
Bu arada antifiriz suyun donma sıcaklığı olan 0C değerini -10 yada -30 dereceye çekerken kaynama sıcaklığını da 100C den 120C ve üzerine çıkarmaktadır. yani suyu ısıtmaz yada serin kalmasını sağlamaz. tamamen termodinamik bir oyun yapar.

yani uzun lafın kısası ALMAN SANAYİSİNDEN NASİBİNİ ALMIŞ bu araba eğer orta kalite bir bakıma tabii tutulmuşsa garanti 20 yıl rahatça kullanırsınız. Ama 2. el neettüğü belürsüz kişilerden alınmışsa 2 gün sonra başlar arızaya.

Bu arada LADA ile hiçbir benzerliği yoktur. LADA'da rus sağlamlığı ama teknoloji ve kalite özürlülüğü avrdır.

EĞER ARACIN BİR TAKIM SİSTEMLERİNİN NASIL ÇALIŞTIĞI VEYA ARIZA KONUSUNDA YARDIM İSTEYEN ARKADAŞ OLURSA DİREKT BURAYA YAZABİLİR. ELİMDEN GELDİĞİNCE YARDIMCI OLUR VE YOL GÖSTERMEYE ÇALIŞIRIM


_____________________________

Nükleer Enerjiye EVET
Bu ülkenin enerji ihtiyacı en temiz ve en ucuz bu yolla sağlanır.
Çok da iyi bomba yapılır... :D


229 Mesaj
8 Şubat 2009; 21:12:51 

94 veya 95 favorit bende almayı dusunuyorum...bipekkan cok deneyımlı bı arkadas..her nerdeyse onla bıle almak lazım bence:)


_____________________________



 
183 Mesaj
26 Nisan 2010; 16:51:17 

felicianın babası fabianın dedesisir


_____________________________



 
1 Mesaj
14 Mayıs 2010; 17:40:45 

Merhaba arkadaşlar,
2007 yılından beri kullandığım ve ikinci sahibi olduğum 1993 Model Skoda Favorit 135 LX'im var.
LPG ile gayet problemsiz ve çok ekonomik olarak kullanıyorum.
Yukarıdaki arkadaşların görüşlerine genel olarak katılıyorum.
3 yıldır her şart altında getirdi-götürdü bizi.Kronik olarak yaşattığı bir problemi hiç olmadı.
Hararet sorunu da yaşamadım.Sanırım arkadaşların dediği gibi temiz olanlardan birini bulmuştum.
5-6 bin TL civarında alınabilecek en olumlu araçların bence başında gelir.
Tek eksiği bence de kliması :)
Malesef sırf bu yüzden bugünlerde ayrılmak zorunda kalacağız kendisi ile.


_____________________________

Sabri İSEL


 
13 Mesaj
9 Haziran 2010; 19:11:38 

Arkadaşlar bende şuan 94 model skoda favorit lx almayı düşünüyorum...Araştırdığım ve sizlerin yazdıkları sayesinde baya bir bilgiye ulaştım...Bunun içinde size teşekkür ederim...bipekkanla irtibata geçmek istiyorum...Şuan almayı düşündüğüm aracı en azından resimlerine bakarak benim için değerledirmesini rica ediyorum...Emekleriniz için hepinize teşekkürler...


_____________________________



 
1 Mesaj
17 Şubat 2011; 19:23:47 

slm arkadaşlar....arkadaşlar ben de bir 92 forman almayı düşünüyorum fiyatı reno fiyatında ve woswos çakması olduğunu bildiğim için makul buldum ama ben ne motordan ne kaportadan anlarım direksiyonu tutup gaza basmayı biliyorum sadece. araç şehir dışında yaklaşık 700 km yol yapar mı dersiniz ? ikincisi kaportacıya mı motorcuya mı ikisine de mi göstermeliyim ? yola çıkmadan önce hangi bakımları yapmalıyım ? ARAÇ FOTOSU EKTEDİR YARAR MI SİZCE ? cvp verecek herkese şimdiden teşekkürler... ( NOT : LÜTFEN ACİL CVP VERİN ARACI KAÇIRMAK İSTEMİYORUM ;) EYV )

0


Ekteki dosya (1)


_____________________________



 
1 Mesaj
26 Şubat 2011; 5:54:03 

kardeş mesajını geç gördüm cevapta geç oldu inşallah almamışsındır.eger ışık yansıması degil ise araç kaza görmüş gibi parana yazık derim haa buradan tam anlaşılmaz iyi bir ustaya göster


_____________________________



 
7 Mesaj
14 Mart 2011; 23:35:18 

slm arkadaşlar aranıza yeni girdim henüz bir favoritim yok ama almayı düşünüyorum eski bir unocu ve unofan üyesiyim unomu sattım uzun süredirde arabam yok favoritle ilgilenmeye başladım fakat 135L 135 lx LE 136 vb. gibi bir cok model ve secenek var fakat bu modellerde ne gibi özellikler var artılar eksiler nedir bilmiyorum mesela LX ile GLX veya LE arasında nasıl bir donanım farkı var motor hidrolik direksiyon vb. gibi donanımsal farklılıklar nelerdir bilmiyorum bilgilerinze ve deneyimlerinize ihtiyacım var:))şimdiden teşekkürler


_____________________________



 
1 Mesaj
20 Mart 2011; 22:36:05 

ARKADAŞLAR BENDE SKODA FAVORİT ALMAYA KARAR VERDİM
AMA KORKUYORUM ÇEVREMDE KİMSEDE YOK İLK ARABAM OLACAK
KOLAY KOLAY DEĞİŞTİREMEM. O YÜZDEN BENİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ
ÇEVREMDE ARABADAN ANLAYAN YANİ KAPORTA MOTOR VS. İŞLERİYLE
UGRAŞAN TANIDIKLARIM ÇOK.

SİZE SORUM TAVSİYE EDRMİSİNİZ
ALIRKEN NEYE DİKKAT ETMELİYİM
ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM


_____________________________



 
503 Mesaj
7 Nisan 2012; 0:32:23 

quote:

Orijinalden alıntı: bipekkan

Genel olarak katılıyorum. Bende 1989 yılından bu yana ilk 1.5 yıl 68 BG Favorit 136L daha sonra 92 Model Formen 135GL Ufak bir kaza sonrası 1994 model FormenGLX 1999 Model Felicia Combi GLX, Halen de 2006 Fabia Combi Ambiente Kullanıyorum.
1989-1992 arası kullanılar motorlar 73 Model VW golf motorudur. LPG' ye uygun değildir. Buna özellikle dikkat etmek gerekir. Sibop yataklarını kısa sürede elden çıkartır. 1993- 1997 Felicia ilk modelleri dahil aynı motordur ama sibop kayıtları LPG' ye uygundur. 1998-2000 molel ilk yarısında ise siboplar değiştirilmiş ve spor ufak sibop kullanılarak motor tork'u iyileştirilmiştir. Ancak tüm motorların temeli 1973 model VW Polo motorudur.
Fren kaydırması malesef frenlerden değil son derece adi BARUM lastiklerden ileri geliyor. 1992 model aracımda yaptığım kazada bu nedenle olmuştu ve o tarihten sonra aldığım tüm araçlarda ilk işim lastikleri değiştirmek olmuştur. Bunun dışında Fren merkezleri ve ana fren merkezi(Hidrovox) olarak benzerleri içinde bir numaradır. Yeterki 2 yılda bir hidrolik yağını değiştirin ve sarı-mavi hidroliği karıştırmayın.
Tüm Favorit serisinin dış çizgileri İtalyan / BARTONE' nindir. Felicia serisi dahil Motorları 73 Model Golf motoru base olarak alınıp geliştirilmiştir. Kısacası LADA ile uzaktan yakından bir ilişkisi yoktur. Kısacası Bu modelde daha ilk imalat yılı olan 1989 dan bu yana Alman VW' in katkısı ve imzası vardır ve katkı, 1994 de resmen ortaklığa, 1998 den sonra tamamen VW' geçmiş ve Skoda, VW nin SEAT gibi, AUDI gibi SAAB gibi bir markası olmuştur. (Daha bazı markalar da var akıl karışmasın)
İster Favorit, ister formen olsun 140 km/h üzeri sürrat, bu araçlar için risktir. Alttan hava alır ve bu süratin üzerinde hava yastığı üzerinde gitmeye başlarsınız ve araç bu durumda yan rüzgarlardan veya yanınızdan geçen otobüs kamyon gibi büyük hacimli araçlardan anormal etkilenir ve direksiyon hakiyetini bile kaybedebilirsiniz. Kafa sallama söz konusu olamaz eğer 120 km/h üzerinde bu durum oluşuyorsa rot başlarında önemli bir boşluk veya trapez lastikleri ölmüş demektir. Önemli bir risktir.
Aracın yüksekliği standart olarak 12 cm dir. Ancak karter koruma takıldığında önde bu yükseklik 8 cm düşer. Buda altını çıkıntı veya çukura düşüldüğünde kolayca vurması demektir. eğer ön amartisörler patladı ise ön taraf salıncal gibi olur ve aldığı darbeden bazen motor kulaklarının kırılmasına bile neden olunabilir . Bu nedenle mutlaka karter koruma kullanın ve çıkıntı ve çukurlara dikkat edin. Bu da Favorit serisinin bir kusurudur. Felicia' larda iise Motor daha yukarıya alındığından 12 cm yükseklik karter koruma takılsa bile değişmez....
Hararet bu araçların motorlarının en büyük problemidir. Ancak motorun kötülüğünden değildir. Soğuk iklim motorudur ve radyatör hacmi ile fan büyüklüğü max 25 derece dış sıcaklığa göre seçilmiştir. Hassimendifer'in dediği gibi termostattan paralel çekilecek bir anahtar devresi 2 şekilde faydalı olur Termostat bozulduğunda devre dışı bırakarak fanı içeriden çalıştırırsınız veya yüklü vaziyette rampa çıkarken tırmanma başlamadan evvel fanı içeriden çalıştırark motorun hararet yapmasını önlersiniz. Hatta çok uzun rampalarda kaloriferi açmak çok faydalı olur. Siz içeri de pişersiniz ama motoru kurtarırsınız.
İç malzeme kalitesi olarak gögüs malzemesi yeterlidir, ve iyicedir. Plastik aksam serttir kolay ses yapar. ve çizilirse iz bırakır gideremezsiniz. hassimendifer ' in aksine cam krikolarında hiç bir sorun ve hatta km saati dahil göstergeler ile ilgili hiç bir sorun yaşamadım ama işi bildiğim için yılda bir defa göğüsü tamamen sökerim temizler yağlanacak yerleri yağlar km saat tel ve dişlilerin bakımlarını yaptığımdandır belki 110.000 yaptığım aracımda dahi sorun yaşamadım. Sadece bu aracımda 90.000 km de arka amortisörleri 70.000 km de debriyaj baskı balatayı, 100.000 civarında direksiyon boşluğunu alan 5 YTL' lik bir plastik parça ile arka silecek plastik dişlisini değiştirdim. Bunların dışında 1999 yılında aldığım Felicia Combi dahil 1994 den sonra lastikleri hiç kullanmadan satıp Mitchelin veya Good Year lastik kullandım. Bunun dışında hiçbir extra masrafım olmadı. Sadece Feliciaların otomatik cam klavuz tel yatakları çok sert bir plastiktir ve kırılgandır ve 2 yıl içinde genellikle bozulur. Ancak bu VW' nin benzer tüm modellerinin ortak sorunudur. Çünkü SEAT dahil aynı malzeme raflarını kullanırlar.
Distribitör miline yaza ve kışa girerken fazla değil 2-3 damla motor yağı damlatmanız sayesinde bu araçla kesinlikle yolda kalmazsınız. (Elektronik ateşleme ünitesine su girmemesine özellikle dikkat edin girerse de kurutmadan asla marşa basmayın.)
Aracın kalitesi performansı, yol tutuşu ve süspansiyon vb bir çok yönden asla Renault 9-12 Fiat kuş serisinin hiç birisi ve özellikle LADA ile kıyaslanamaz. LADA kasa olarak sağlam bir araçtır. Ama o Kadar. Hiç ummadığınız anda gaz pedalı elinizde kalabilir, Karbüratör ayarlarına kazara dokunursanız anında POAŞ' ile ortak olabilir veya benzin otomatiği hava yaparak sizi yolda bırakabilir.. Uzun yolda ya yanınızda bir bidon su taşıyacaksınız yada ne edip, edip benzin otomatiğinin üzerine kusura bakmayın açık yazacağım işemenin bir yolunu bulacaksınız. yoksa 2-3 saat bekleyip otonmatiğin soğumasını beklemek zorundasınız daha vb vb bir yığın problem.....
Favorit ve Felicia serisine hararet yaptırmadığınız sürece, bakımlarını yağını filtresini zamanında değiştirirseniz sıkı sibop ayarı yaptırmadığınız sürece, tozlu yolda kullanırsanız 3000 km de, normal şartlarda 5000 km yağını değiştirirseniz, Özellikle ön takımdan gelecek tıkırtılarda anında çözüm getirirseniz bu araçkarda ben 350.000 km yapıp motor açtırmayan çok kullanıcı gördüm.
2. yada 3. el alacak olanların dikkatine ....
1. 1993 hariç daha eski modellerde tüp kullanılmamış olsun. Bu motorların sibop kayıtları LPG' ye uygun değildir.
2. 1989 Modeller de normal benzin kullanamazsınız.
3. Mümkünse 100.000 yi tamamlamamış olsun......
4. Motor yağına bakın, su veya antifiriz karışmamış olsun. Şöyle yapın. Yağ çubuğundan bir damla yağı selpak cinsi bir kağıt mendil veya havlu üzerine damlatın Su veya antifiriz karışıyorsa yağın etrafında daha büyük şeffaf veya mavimsi veya (Pembemsi) hare belirir. Bunun anlamı motorun conta yakmasıdır.
5.Antifiriz genleşme kabında su varsa ne şart altında olursa olsun bu aracı ASLA almayın. Ve siz siz olun antifiriz dışında hiçbir şekilde sıvı takviyesi yapmayın. Antifiriz kışın motorun donmasını, yazın ise serin tutarak hararet yapmasını kısmen önler Bunu akıldan çıkartmayın.
6. Sağ sol çamurlukların orjinal olmasına dikkat edin. Orjinallerin iç kısmı plastik benzeri bir kalın malzeme ile kaplıdır ve yol sesinin içeriye girmesi ile çürümeyi önler.
7. İki, iç ve dış çamurluğu birleştiren konsol sacının orjinal olmasına dikkat edin, değişmiş olanlar hemen ağız kaynaklarından belli olur. Değişmiş bir aracı ASLA almayın. Kafadan darbelidir. Aslına uygun yapılıp yapılmadığından emin olamazsınız.
8. Ön ve arka kapıları hızla çarparak kapatın akustik bir yankı duyarsanız içeride yada dışarıdan, o aracın tavanı değişmiştir. Yani devriktir. Değişen tavan, kaynak nedeni A ve B direkleri içinde kubbe etkisini kesen yalıtım malzemesini yakar ve özellikle içeride özellikle cami kubbesi gibi yankı yapar.
9.Marş biyellere parmakla tıklatın. TOK bir ses içi doluymuş gibi ses vermesi gerekir. Boş gaz tenekesi gibi ses veriyorsa ya çürümeden yada darbeden marş biyeller değiştirilmiştir.
10. Bagaj halısını kaldırın ve aracın taban sacını göreceksiniz. Çoğu tamircide nokta kaynak olmadığından bu sacı bir darbe halinde değiştirmezler çekiçlerler. ve Tabi buda sırıtır. ufak tefek darbelerde sorun değildir ancak çekiçlenen bölge alttan iyi izalsyon yapılmadı ise kolay çürür Ancak darbe sert ise arka amortisör kulelerinin açılarını bozar ve bu da lastikleri içten veya dıştan yer, sık sık bilyaları bozar. Bu da ancak rot ayarları arka tekerlekler içinde yapılırsa ortaya çıkar. Eğer saç orjinali ile değiştirilmişse saç ek noktalarına sürülen macunlara bakın. Genellikle nokta kaynağı yapılan yerlerle eski orjinaller, kesinlikle izleri bir birini tutmaz. Şüphelendi isenin aracın mutlaka ön ve arka tekerlek (Kamber vb.) ayar açılarını kontrol ettirin.
11. Aracı forkrift' le kaldırın ancak öncesi alt yıkama yaptırın, aracın altı size aracın geçmiş tarihini bire bir yansıtır. Adeta okur bağırır nasıl yolda kullanılmış darbeler değişimler kazalar, darbeler sürtmeler gizli açık çürükler adeta canlı tarihtir. vb vb vb....
Tüm bunları yaptığınızda çok merak ediyorum içinize sinen bir 2. el araç bulabilecekmisiniz?



s.a abiler kardeşler konunun üstünden 1.5 yıl geçmiş nerdeyse ama..benimde ilk işim bir işe girip ilk yapcagım iş favorit ve samaralara dalmaktı daha çok favorit yanlısıyım ama malüm binceiğimiz araba lpg li olagından lpgde sıcagı sevdıgınden samara daha mantıklı gelıyor yada bana oyle gelıyor bılemeyecegım samara daha erken sürede ısınıyor favorit hakkında pek bilgim yok sadece çok tatlı ve yakışıklı bir araba yani..diceklerim bu kadar bipekkanın yazdıklarını okudukdan sonra zaten heten vazgeçtim samaradan direk favorite yöneldim..akıl akıldan üstün derlermiş..tecrübede öyle sonuçta bilgi paylaşımı gbi güzel bişey yok vallahi 90 91 favoritler niye ucuz diye düşünüodum bende
@bipekkan abicim arabanı daha doğrusu favoritini bu kadar sevdiğin için hayran kaldım sana..harbiden yazıların için teşekkürler..bi çıktı alım koyucam kenara gerçekten...lazım olucak mutlaka saygılar iyi forumlar...


_____________________________

SaMeD


 
13 Mesaj
5 Ekim 2012; 3:23:05 

Ben de 1993 Favorit LX aracımı yeni aldım 4 Haziran 2012'de. Alırken tüm arkadaşlar gibi LAda Samara ile Skoda arasında gittim geldim. Biraz araştırdım, ikisinin de tasarımcısı aynı kişi yani Bertone :) Bu yüzden tasarım olarak birbirlerine benziyorlar. fakat sadece dıştan bir benzeme bu. Kesinlikle farklı araçlar ve Skoda kalite olarak Ladaya on basar. Skodanın sevdiğim yanları:
1-Kesinlikle bir yakıt ve cep dostudur benim evim işyerime 18 km gidiş geliş 36 km 25 TL gaz ile bu yolu 3 gün rahatlıkla yapıyorum.
2-Parçaları yerli araçtan daha ucuz inanmayanlar parça fiyatlarını internetten araştırsın
3-Reno Tofaş gibi 100 ü geçince orasını burasını sallamaz asla bağırmaz 3000 Devir/dk da 120-130 km hızla gidersin ve asla havalanmaz.
4-Amortisörleri sağlamsa sanki A kasa Vectra gibi yaylanır yolda, güven verir, gayet rahattır.
5-Direksiyon ve vitesi de gayet rahattır. Lada samarayı da kullandım denedim çok çok sertti.
6-Çoğu bakımını kendiniz rahatça yaparsınız motoru ve diğer aksamları gözünüzün önündedir.
7-Altı ne çok yüksek ne çok alçaktır her işe gelir her yere girer.
8-Kaportası gerçekten kalitelidir kolay kolay çürümez, zaten çürük varsa bilin ki orjinal değil değişmiş işlem görmüştür.
9-Hararet olayı yoktur ön panjur açık tipse ve termostat-fan vs arıza yoksa tabi.
10- Karbüratörü çok kaliteli gerçekten, otomatik ve termostatlı jikle var. Lpg de olsun benzinde olsun eğer avans ayarlarınız normalse yani ısınmış halde rölanti 900 dev/dk ise, araç sabah ilk çalışmada 1300 Dev/dk ile başlar, ısındıkça düşer yine 900'e gelir ve sabitlenir.
11-Termostatları da çok kaliteli araç maks 5 dk da normal motor sıcaklığını bulur. ilk çalıştırmadan yaklaşık 1 dk sonra kaloriferden ılık hava gelmeye başlar. henüz kış gelmediği için kaloriferi tam anlamıyla açamadım ama kullananlar bildiğin fırın diyolar :)
12- iç havalandırması da güzel, içAnadoluda kullananlar için klima pek gerekli değil ızgarasından rüzgarımsı bi hava geliyo zaten cam açmaya gerek kalmaz ses yok duman yok...
13- Kapıların açılması kapanması çok rahat sizden reno tofaş gibi ekstra bi kuvvet istemez hafifçe çekersiniz kendiliğinden kapanır. Gerçekten avrupai bir araçtır.

Tabi sevmediğim yönleri de var ama az, onlar ise:
1-Vites oranları çok uzun gerçekten, hızlanması biraz ağır kalıyo. Tabi bu yakıt ekonomisi için.
2-Lpg ile kullananlar bagajdan çok şey beklemesin simit tüp bile olsa stepneden dolayı bagaj küçülüyo.
3-iç plastikleri çok değil ama biraz kalitesiz sert çukurlarda ufak plastik çıtırtıları geliyo, ama asla kopan kırılan bişey yok. Bi tek güneşliklerin takıldığı ufak plastik parça kırıldı o da yaşındandır artık.
4-Hafif bir araç 850 kg gibi, bu yüzden yan rüzgarlardan etkileniyor, dikkatli kullanmakta fayda var. Araç ve yol şartları uygunsa 140-150 hızla km gitmekte bir sakınca yok.
5- Fazla yüklü olduğunda hızlanması bariz şekilde azalır hatta bunaltır, tek kişi iseniz ya da evli ve 15 yaşına gelmemiş maks. 1 çocuğunuz varsa problem yok :)

Benim söyleyeceklerim bunlardan ibaret, 5000 TL civarında emsallerine göre iyi bir araçtır ucuzuna çok kaçmayın mümkünse 93 model ve üstü düşünün malum subap olayından dolayı. Uzun rampalarda tam gaz yapıp bunaltmayın. En sıcak havalarda bile düzdeyken harareti asla oynamaz zaten. Dediğim gibi avrupai bir tarzı var ben biraz 96-97 poloya benzettim tarzını koltukları falan, yolda yaylanması benziyor... Herkese iyi araçlar iyi şanslar ;)


_____________________________



 
503 Mesaj
5 Ekim 2012; 22:00:43 

quote:

Orijinalden alıntı: HemTolga40

Ben de 1993 Favorit LX aracımı yeni aldım 4 Haziran 2012'de. Alırken tüm arkadaşlar gibi LAda Samara ile Skoda arasında gittim geldim. Biraz araştırdım, ikisinin de tasarımcısı aynı kişi yani Bertone :) Bu yüzden tasarım olarak birbirlerine benziyorlar. fakat sadece dıştan bir benzeme bu. Kesinlikle farklı araçlar ve Skoda kalite olarak Ladaya on basar. Skodanın sevdiğim yanları:
1-Kesinlikle bir yakıt ve cep dostudur benim evim işyerime 18 km gidiş geliş 36 km 25 TL gaz ile bu yolu 3 gün rahatlıkla yapıyorum.
2-Parçaları yerli araçtan daha ucuz inanmayanlar parça fiyatlarını internetten araştırsın
3-Reno Tofaş gibi 100 ü geçince orasını burasını sallamaz asla bağırmaz 3000 Devir/dk da 120-130 km hızla gidersin ve asla havalanmaz.
4-Amortisörleri sağlamsa sanki A kasa Vectra gibi yaylanır yolda, güven verir, gayet rahattır.
5-Direksiyon ve vitesi de gayet rahattır. Lada samarayı da kullandım denedim çok çok sertti.
6-Çoğu bakımını kendiniz rahatça yaparsınız motoru ve diğer aksamları gözünüzün önündedir.
7-Altı ne çok yüksek ne çok alçaktır her işe gelir her yere girer.
8-Kaportası gerçekten kalitelidir kolay kolay çürümez, zaten çürük varsa bilin ki orjinal değil değişmiş işlem görmüştür.
9-Hararet olayı yoktur ön panjur açık tipse ve termostat-fan vs arıza yoksa tabi.
10- Karbüratörü çok kaliteli gerçekten, otomatik ve termostatlı jikle var. Lpg de olsun benzinde olsun eğer avans ayarlarınız normalse yani ısınmış halde rölanti 900 dev/dk ise, araç sabah ilk çalışmada 1300 Dev/dk ile başlar, ısındıkça düşer yine 900'e gelir ve sabitlenir.
11-Termostatları da çok kaliteli araç maks 5 dk da normal motor sıcaklığını bulur. ilk çalıştırmadan yaklaşık 1 dk sonra kaloriferden ılık hava gelmeye başlar. henüz kış gelmediği için kaloriferi tam anlamıyla açamadım ama kullananlar bildiğin fırın diyolar :)
12- iç havalandırması da güzel, içAnadoluda kullananlar için klima pek gerekli değil ızgarasından rüzgarımsı bi hava geliyo zaten cam açmaya gerek kalmaz ses yok duman yok...
13- Kapıların açılması kapanması çok rahat sizden reno tofaş gibi ekstra bi kuvvet istemez hafifçe çekersiniz kendiliğinden kapanır. Gerçekten avrupai bir araçtır.

Tabi sevmediğim yönleri de var ama az, onlar ise:
1-Vites oranları çok uzun gerçekten, hızlanması biraz ağır kalıyo. Tabi bu yakıt ekonomisi için.
2-Lpg ile kullananlar bagajdan çok şey beklemesin simit tüp bile olsa stepneden dolayı bagaj küçülüyo.
3-iç plastikleri çok değil ama biraz kalitesiz sert çukurlarda ufak plastik çıtırtıları geliyo, ama asla kopan kırılan bişey yok. Bi tek güneşliklerin takıldığı ufak plastik parça kırıldı o da yaşındandır artık.
4-Hafif bir araç 850 kg gibi, bu yüzden yan rüzgarlardan etkileniyor, dikkatli kullanmakta fayda var. Araç ve yol şartları uygunsa 140-150 hızla km gitmekte bir sakınca yok.
5- Fazla yüklü olduğunda hızlanması bariz şekilde azalır hatta bunaltır, tek kişi iseniz ya da evli ve 15 yaşına gelmemiş maks. 1 çocuğunuz varsa problem yok :)

Benim söyleyeceklerim bunlardan ibaret, 5000 TL civarında emsallerine göre iyi bir araçtır ucuzuna çok kaçmayın mümkünse 93 model ve üstü düşünün malum subap olayından dolayı. Uzun rampalarda tam gaz yapıp bunaltmayın. En sıcak havalarda bile düzdeyken harareti asla oynamaz zaten. Dediğim gibi avrupai bir tarzı var ben biraz 96-97 poloya benzettim tarzını koltukları falan, yolda yaylanması benziyor... Herkese iyi araçlar iyi şanslar ;)

abıcım hayırlı olsun sende guzel anlatmıssında..ladadan soyle bı farkı var ladaya ne kadar hareret yaptırırsan yaptır favorıtten daha dayanıklı cunku ben bı keresınde 93 samaraya agustosun oglen sıcagında 30 derecede 100 e geldı hararetı park yerı bulamamıstım suyu vura vura vura radyotore anca dusurdum dusurmustum ve hıc bısey olmamıstı bıraz daha kemıklı bı araba lada ama adi dediğin gibi..konfor yok sadece sağlam motor ve şaşi olarak skodada yarım şaşi var kaborta üzerine kurulu bir araça ladada tam şaşe var..şimdi hangisi daha önemlı anlamıs degılım skodada surdum 93 modelını 135l idi galiba cok rahat dıreksyon olsun yaylanmaı olsun bozuk yolda surdum cok bı tıkırtısıyoktu gaz yemesı vsvs..tek korkuttugu nokta hararet noktası can alan noktası o favorıtte bı conta yaktınmı hemen onarmak gerekıyor cabukta bunalan bır model motor kucuk oldugu ıcın hararetı sevmedıgı ıcın tek korktugum nokta o..tabı suankı teknolojı ıle belkı süper slim radyotor dıyolar onlarla tofaş fanlarıyla içerden fan düğmesiyle atlatılabilinir ama nereye kadar..hepsi elektronık :)


_____________________________

SaMeD


 
13 Mesaj
17 Kasım 2012; 22:41:07 

Vallahi anlattığım gibi Samed, eğer sistemi bir sıkıntısı yoksa (Termostat arızası, Radyatör tıkanıklığı, Soğutma sıvısı kaçağı, fan arızası gibi) asla hararet yapmaz. Yarım Şasi olması sıkıntı değil bence sacı gayet sağlam. Renault 12 ler de yarım şasi ama taş gibi arabadır bilirsin ;) Ladanın da parçaları çok ucuz hatta orjinal parçadır hepsi yan sanayi değil. Lada 1,5 olduğu için atik gerçekten ama konfor yok...


_____________________________



 
503 Mesaj
19 Kasım 2012; 0:21:17 

quote:

Orijinalden alıntı: HemTolga40

Vallahi anlattığım gibi Samed, eğer sistemi bir sıkıntısı yoksa (Termostat arızası, Radyatör tıkanıklığı, Soğutma sıvısı kaçağı, fan arızası gibi) asla hararet yapmaz. Yarım Şasi olması sıkıntı değil bence sacı gayet sağlam. Renault 12 ler de yarım şasi ama taş gibi arabadır bilirsin ;) Ladanın da parçaları çok ucuz hatta orjinal parçadır hepsi yan sanayi değil. Lada 1,5 olduğu için atik gerçekten ama konfor yok...

ya bende arada kaldım llada rahat degıl ama parca ucuz daha saglam motor ve mekanık olarak...skodada hafıf ve rahat esnek bı araba..ıkısınıde surdum ladayı daha uzun sure surdum onunda temızını bulmak lazım pıyasada hep öluler var ladada skodalara yaklasılmıyo bıle bakıncam bıraz daha kıas dogru bakayım ben bunaltırım arada arbayı koda ondanda korkutuyo benı..ırde ladaya gore kucuk galıba 187 boy var bende bındıgım skodaya rahat sıgmamıstım :D


_____________________________

SaMeD


 
13 Mesaj
5 Ocak 2013; 3:12:49 

quote:

Orijinalden alıntı: samed61


ya bende arada kaldım llada rahat degıl ama parca ucuz daha saglam motor ve mekanık olarak...skodada hafıf ve rahat esnek bı araba..ıkısınıde surdum ladayı daha uzun sure surdum onunda temızını bulmak lazım pıyasada hep öluler var ladada skodalara yaklasılmıyo bıle bakıncam bıraz daha kıas dogru bakayım ben bunaltırım arada arbayı koda ondanda korkutuyo benı..ırde ladaya gore kucuk galıba 187 boy var bende bındıgım skodaya rahat sıgmamıstım :D

Koltuklarda bi sıkıntı mı vardı acaba ek döşeme minder falan? Yüksek tavanlı bir arabadır Favorit. Hatta o kadar yüksek ki güneşlik yetmiyor boy olarak. Zaten otoparkta dururken dikkat et diğer arabalardan 3-5 cm yüksek duruyor tavanı...


_____________________________



 
5 Mesaj
7 Ocak 2013; 9:20:02 

[font="Verdana"]arkadaşlar
skoda favorit ön göğüs(konsol)u söküp yerine
fiat falio, ford escort yada hyundai accent göğsü takmak istiyorum. Elimden az çok döşeme işi geliyor. Fakat bunu daha önce uygulayan kimse görmedim. İlk olacağım galiba skoda uyabilecek bir araç göğsü söyleyebilecek olan arkadaşlara şimdiden teşe
kkür ederim.


_____________________________



 
13 Mesaj
13 Ocak 2013; 7:43:07 

quote:

Orijinalden alıntı: wolki1987

[font="Verdana"]arkadaşlar
skoda favorit ön göğüs(konsol)u söküp yerine
fiat falio, ford escort yada hyundai accent göğsü takmak istiyorum. Elimden az çok döşeme işi geliyor. Fakat bunu daha önce uygulayan kimse görmedim. İlk olacağım galiba skoda uyabilecek bir araç göğsü söyleyebilecek olan arkadaşlara şimdiden teşe
kkür ederim.

Teknik olarak uyar mı uymaz mı bilmem fakat tek bildiğim varsa o da genişliğin uymasıdır. Escort büyük gelir, palio küçük gelebilir. Bence aynı kasa üzerine üretilen Skoda Felicia göğsü takabilirsin. Çıkmacılara falan bi bak derim, bulursunuz umarım ;)


_____________________________



 
5 Mesaj
13 Ocak 2013; 19:29:05 

ön koltukları 3.16i koltuklarıyla değiştiriyorum
felicia göğsü hiç aklıma gelmedi çok teşekkür ederim harikasınız
oto reno
diye bir hurdacı var skoda hurdacısı orayla bir görüşeceğim buradan fotografları paylaşırım.
saygılar


_____________________________



 
13 Mesaj
14 Ocak 2013; 1:07:21 

quote:

Orijinalden alıntı: wolki1987

ön koltukları 3.16i koltuklarıyla değiştiriyorum
felicia göğsü hiç aklıma gelmedi çok teşekkür ederim harikasınız
oto reno
diye bir hurdacı var skoda hurdacısı orayla bir görüşeceğim buradan fotografları paylaşırım.
saygılar

Merakla bekliyoruz :)


_____________________________



 
5 Mesaj
14 Ocak 2013; 9:43:12 

internette yapanları gördükçe gözüm iyice karardı.
sigorta panosu 150
kalorifer peteği 100
ön göğüs dolu 300
ön gösterge paneli 150
direksiyon simidi 50
octavia 04 ön tampon panjuru 40
octavia 04 sis farları 2x50 100
işçilik 250
toplam 1140-tl



0


0


0


0


0


0


0


0


0


0



_____________________________



 
10 Mesaj
16 Ocak 2013; 1:37:08 

quote:

Orijinalden alıntı: wolki1987

internette yapanları gördükçe gözüm iyice karardı.
sigorta panosu 150
kalorifer peteği 100
ön göğüs dolu 300
ön gösterge paneli 150
direksiyon simidi 50
octavia 04 ön tampon panjuru 40
octavia 04 sis farları 2x50 100
işçilik 250
toplam 1140-tl



0


0


0


0


0


0


0


0


0


0



Bunları sen yapmıs olamazsın vay be


_____________________________



 
5 Mesaj
16 Ocak 2013; 9:19:32 

yok canım nerde
ön araştırma
başkalarına da cesaret versin diye koydum


_____________________________



 
13 Mesaj
11 Aralık 2013; 20:55:51 

quote:

Orijinalden alıntı: wolki1987

yok canım nerde
ön araştırma
başkalarına da cesaret versin diye koydum

Neredeyse 1 yıl oldu şu sizin çalışmayı hala göremedik. Vaz mı geçtiniz yoksa?


_____________________________



376 Mesaj
9 Nisan 2014; 12:56:45 

Harika bilgiler var burada. Eski bir konu ama hortlatmam lazım bu konuyu.

Eskiden bizim de vardı Favorit. Maddi imkansızlıklar nedeniyle satmak zorunda kalmıştık.

Şimdi ise 5-6 civarı bir araba bakıyorum kendime yeniden ısındım bu araca.

Artık alabileceğim arabalar arsında. Araştırmalar son sürat devam.


_____________________________



 
2784 Mesaj
12 Nisan 2014; 10:08:30 

Alabiliyorsaniz glx veya silverline temizinden bulun



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Octavia Elegance 1.4 TSI DSG (Az yakar, iyi kaçar) 2009 Daihatsu Terios Otomatik (Az yakar, keyifle kaçar) Honda CBR 125R


 
9 Mesaj
2 Mayıs 2014; 2:04:07 

broadway şahin yerine al bin hem daha ucuz hem kaliteli

93 lx e 1.5 sene bindim şimdi sattım 2005 fabia aldım ama favorit başkaydı



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
40 Mesaj
29 Ağustos 2014; 0:17:46 

quote:

Orijinalden alıntı: kraldr

broadway şahin yerine al bin hem daha ucuz hem kaliteli

93 lx e 1.5 sene bindim şimdi sattım 2005 fabia aldım ama favorit başkaydı

http://www.sahibinden.c...ertone-177200167/detay/

eger buralardaysan bu araca bnm için bir göz atarmısın dış görünüş vs. ve fiyatı konusunda yardımcı olabilirmisin çok içim ısındı bu araca..


_____________________________



 
9 Mesaj
5 Eylül 2014; 22:19:09 

quote:

Orijinalden alıntı: hidyak


http://www.sahibinden.c...ertone-177200167/detay/

eger buralardaysan bu araca bnm için bir göz atarmısın dış görünüş vs. ve fiyatı konusunda yardımcı olabilirmisin çok içim ısındı bu araca..

yayında değil ilan sanırım aldın arabayı


_____________________________



 
38 Mesaj
6 Eylül 2014; 21:33:48 

90'larda çok tutuldu diye biliyorum.


_____________________________



 
40 Mesaj
10 Eylül 2014; 22:40:29 

quote:

Orijinalden alıntı: kraldr


yayında değil ilan sanırım aldın arabayı

evet aldım arabayı :D biraz masrafı cıktı ama biniceksek yapıcaz tabi :D


_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Markalar » Skoda » Skoda favorit i nasıl bilirsiniz
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.938