- x
OTOMATİK VİTES YOKUŞTA GERİ KAYMA
26 Cevap11842 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
3 Mesaj
14 Haziran 2007; 12:56:58 

Arkadaşlar öncelikle merhabalar,
2. el otomatik vitesli, benzinli bir araba almayı düşünüyorum, 14-18 milyar bütçe ayırabilirim, 2000 modelden sonrasını düşünüyorum, bir kaç sorum olacak sizlere, cevaplarsanız çok sevinirim.
1- otomatik viteslilerinde yokuşta geriye kaydırdıklarını duydum, hangi markalar geriye kaydırmıyor, bu konuda doğrusu biraz sıkıntım var, benim almayı düşündüğüm araç muhtemelen hatcbach kasa olacak ama şart değil tabiki, hangi markalar kaydırmıyor siz hangi markaları tavsiye edersiniz, karşılaştırmalı yazarsanız daha bilgilenmiş olurum,
2- benim yaşadığım yer de çok fazla kar oluyor, kışın sorun çıkarmaması için hangi markaları önerebilirsiniz
3- bu tiptronik, smg, easytronik vs şanzımanlar otomatik değilmi, yada tam otomatikten rampada geri kaydırma yönünden farkları varmı, üstünlük yada dezavantaj olarak...
herkese teşekkürler,
selam ve saygıyla...


_____________________________

hayat güzeldir..!


 
1654 Mesaj
14 Haziran 2007; 13:07:02 

VW DSG şanzıman



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xsw -- 14 Haziran 2007; 13:09:30 >


_____________________________



 
2956 Mesaj
14 Haziran 2007; 13:36:51 

DSG piyasanın en iyi şanzımanıdır ama sanıyorum geri kayma yapıyor.
easytronic dualocig vs normal şanzımanla tamamen aynıdır tek farkı bilgisayar yardımıyla elektrikle değiştirmesidir yani geriye kayar...
tork konvertörlü otomatikler yağ basınıcı ile çalışır ve ço dik olmadıkça kaymaz hatta düz yolda ilerler...

tiptronic vitesleri senin değiştirmene olanak sağlayan bir sistemdir ve bir çok tipte şanzmana uygulanmış olabilir...

birde cvt var. dişli yerine bir koni düşünebilirsin genelde kayış(audi vs zincir kullanır) bu koni üzerinde kayar dolayısı ile vites değişimini hissedemezin araç sabit devirde hızlanabilir vs... ancak yüksek torklu araçlarda sorun yapabilir(honda kullanıyo...)

otomatik viteste geriye kaysada kaymasada çok önemi yok bence ayağını frenden kaldırıp gaza basana kadar ne kadar kayabilirki...

kar ve buz için genellikle ayrı bi mod olur daha yüksek viteste kaldırarak torku düşürür ve kaymayı önler.


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!


1492 Mesaj
14 Haziran 2007; 13:38:55 

kayma şöyle oluyor.ayağınızı frenden çekince 5-10cm kayıyor eğer hemen gaza basarsanız hiç bir sorun olmuyor.


_____________________________



684 Mesaj
14 Haziran 2007; 13:44:10 

aynı başlıktam iki tane açmışsın


_____________________________



 
2314 Mesaj
14 Haziran 2007; 13:46:59 

kaydıranlar var ama sorun değil yine el frenini kullanarak kalkış yapabilirsin araba öne atılmaya başladığı an el frenini indir devam et düz viteslerde olduğu gibi bölece aktarma organlarınada yük bindirmemiş olursunuzzz


_____________________________



 
2784 Mesaj
14 Haziran 2007; 14:32:15 

Easytronik olup hill-holder olmayan tüm araçlar geriye kayar ve sen eğer fren gaz aynı anda kullanmayı alışkanlık halkine getirirsen kısa sürede şanzumanı eline alırsın.

Tiptronik vitesi tavsiye ederim, kendi aracım da öyle, ,ster manuel ister otomatik, çok keyifli...


_____________________________

Octavia Elegance 1.4 TSI DSG (Az yakar, iyi kaçar) 2009 Daihatsu Terios Otomatik (Az yakar, keyifle kaçar) Honda CBR 125R


1080 Mesaj
14 Haziran 2007; 14:59:56 

bende 1.4 polo var ve kaydırıyor ama babamın 1.8 passat hiç kaydırmıyor. Kaydırmanın nedeni motor gücü ile alakalı olabilir. ama büyük bir problem değil.


 
2314 Mesaj
14 Haziran 2007; 15:34:06 

bizdede var polo düz yolda gaza basmazsan götürüyor ama yokuşlarda gaza basmadığın zaman geri kaydırıyor motor la ilgili olabilir yada kaydrmayı önleyıcı sistem vardır.ama polodaki geri kaymada öle heyecan yaratacak cinsten değil hafif kayma yapıyor gaza basınca kalkış yapıyor frenden kaldırıp gaza basana kadar geçen sürede arkadaki araça vuracak kadar kaymıyor 10 20 cm geri kaçıyor yada iyi ayrlasan ayağını hiç kaçmıyor sorun edecek bir durum değil yani.


_____________________________



4278 Mesaj
14 Haziran 2007; 16:03:04 

bu geri kaçmanın rölanti devriyle alakası varmı?? bizim araçtada ayağı frenden çekince araç ileri atılıyor, ama hafif bi eğimde geri kaçmaya başlıyor ( sportage ). rölantiyle bi alakası varmı?? yoksa tamamen şanzumanın içi ilemi ilgili


_____________________________

Intel Q6600 --- ASUS P5Q-Pro
Sparkle SF-PX88GT512D3-HP --- Corsair Dominator 2x2gb DDR2 1066mhz
Logitech MOMO Racing + Logitech Dual Action
Coolermaster RC-690 --- Samsung HD321KJ
Samsung S3 mini --- iPad 16gb --- PSP 1001 --- iPod nano 6g 8gb
Canon 550D + 18-55MM IS + 50mm 1.8f + 55-250mm IS-II


1862 Mesaj
15 Haziran 2007; 1:01:35 


quote:

Orjinalden alıntı: ozzye36

DSG piyasanın en iyi şanzımanıdır ama sanıyorum geri kayma yapıyor.
easytronic dualocig vs normal şanzımanla tamamen aynıdır tek farkı bilgisayar yardımıyla elektrikle değiştirmesidir yani geriye kayar...
tork konvertörlü otomatikler yağ basınıcı ile çalışır ve ço dik olmadıkça kaymaz hatta düz yolda ilerler...

tiptronic vitesleri senin değiştirmene olanak sağlayan bir sistemdir ve bir çok tipte şanzmana uygulanmış olabilir...

birde cvt var. dişli yerine bir koni düşünebilirsin genelde kayış(audi vs zincir kullanır) bu koni üzerinde kayar dolayısı ile vites değişimini hissedemezin araç sabit devirde hızlanabilir vs... ancak yüksek torklu araçlarda sorun yapabilir(honda kullanıyo...)

otomatik viteste geriye kaysada kaymasada çok önemi yok bence ayağını frenden kaldırıp gaza basana kadar ne kadar kayabilirki...

kar ve buz için genellikle ayrı bi mod olur daha yüksek viteste kaldırarak torku düşürür ve kaymayı önler.


fiat punto,palio ve albea'da kullanılan fuji cvt kutular çok dik yokuşlarda hafif geri salınım yapmakla birlikte kesinlikle geri kaydırmıyor..

6 ve 7 vites düz kulanıma da izin veren bu kutular düşük devirlerde yüksek tork üreterek küçük hacimli motorlarda bile keyifli ve verimli bir sürüş sağlamakta...söz gelimi düz yolda 100 km/saat hızda ilerlerken devir 1900 dür..uzun ömürlü çelik kayış sistemiyle çalıştığı içinde uzun ömrün yanı sıra son derece sessizdir...kar,çamur ve asfaltta sürtünmeyi algılayan akıllı sistemi patinajı da kontrol etmekte çok konforlu sürüş elde edilmektedir..subaru'da da kullanılmaktadır..



_____________________________





 
6252 Mesaj
15 Haziran 2007; 12:51:08 

Normal koşullar geri kaydırma yapmaması lazım şanzumanların..

Eğer yapıyorsa bakımsızdır bir yerde..Çoğuda filtreden kaydırıyor..Filtre yağı basamadığı için geri kayma yapıyor..


_____________________________



1080 Mesaj
15 Haziran 2007; 14:07:07 

ben servise sorduğumda hiçbir problem olmadığını, rolanti ayarından kaynaklandığını söylediler. Eğer kaydırmasını engellersek araba ya çok benzin yakar yada daha az performans sağlar demişlerdi, bende elletmedim.önemli bi şey değil yanii


9576 Mesaj
15 Haziran 2007; 14:51:16 

bizim civic de kayıyor.2 moduna alınca kaymıyor yanlız.Hill holder dedikleri olaymış bu.Denemenizi öneririm


_____________________________



4263 Mesaj
15 Haziran 2007; 16:16:36 

bizde 307 var geri kayma yok çok güzel triptonik


_____________________________



 
306 Mesaj
15 Haziran 2007; 16:21:39 

opel corsa 2000 model de kayıyor. Deneyeceğim ben de 2'yi.
quote:

Orjinalden alıntı: jeandan Type-R

bizim civic de kayıyor.2 moduna alınca kaymıyor yanlız.Hill holder dedikleri olaymış bu.Denemenizi öneririm



 
26 Mesaj
11 Temmuz 2007; 17:10:03 

otomatik vites iyidir
herkese tavsiye ederim


1356 Mesaj
11 Temmuz 2007; 17:23:03 

peugeot 307 de de oluormu bu geri kayma


_____________________________



 
186 Mesaj
11 Temmuz 2007; 19:46:16 

mazda almanı tavsiye ederim çok sorunsuz. Rampada eğer şanzıman iyi ise kaydırmıyor yanlış duymadın kaydırmıyor MAZDA al kafan rahat olsun.


_____________________________



 
2125 Mesaj
11 Temmuz 2007; 22:32:43 

otomatik vitesler kaysa kaysa en fazla 20-25 cm kayar. gaza basarsanız toplar gider. e tabi dik yokuşta ayağınızı frenden çekip öylece beklerseniz yokuşun altına kadar kayar. aracın kendi ağırlığını hesaba katın. kaydırmayanlar da var ama onlar özel şanzımanlar ya da özel donanımlar. mesela passatlardaki 'auto hill' özelliği gibi...


_____________________________

"Yerinde söz söylemesini bilen, özür dilemek zorunda kalmaz"

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
11 Temmuz 2007; 22:44:35 

İmzamdaki araç 1 cm bile geri kaydırma yapmadan kalkıyor. Rampa yukarı araç P durumunda iken ayağınızı hem frenden hemde gazdan çekseniz dahi 1 cm geri kaçmıyor.Yokuşun meyil derecesine göre motor rölantisini kendi ayarlıyor ve olduğu yere yapışıyor. Gaz pedalına ayağınızın ucuyla dokunduğunuzda kalkışını yapıyor.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasok -- 11 Temmuz 2007; 22:46:28 >


1694 Mesaj
11 Temmuz 2007; 23:24:52 

Genel olarak, gerçek otomatikler yokuşta kaydırmaz. Eğer yokuş çok dikse frenden çekip gaza basana kadar birkaç cm kaydırabilir ama bu kaydırma normal bir arabanın boşta kayması gibi şiddetli olmaz. Yani gerçek bir otomatik vitesli araçta yokuşta kaydırma kaygısı ve stresi yaşamazsın, yokuşlarda el freniyle kalkış yapmak zorunda kalmazsın.

Yarı otomatik diye geçen araçlar yokuşta kaydırır. Hem de normal bir arabayı boşa alıp salmışsın gibi şiddetli kaydırır. O nedenle (özel hill holder donanımı yoksa) yokuşlarda mutlaka el freniyle kalkmak gerekir. Normal diklikteki yokuşlarda yaklaşık yarım araç boyu (2 metre) kadar geriye kaçabiliyor, dik yokuşlarda tahminim 1 araç boyu (4 metre) geriye kaydırabilir. El freni kullanmazsan trafikte arkada bekleyen araca vurmak kaçınılmaz. Bu kaydırmanın sürücü refleksiyle, yani ayağını frenden ne kadar hızlı çekip gaza bastığınla ilgisi yok. Corsa easytronic araçta "el pişirmece" oynuyormuş gibi hızlı biçimde frenden çekip gaza dibine kadar bastım, araç bocaladı, ne yapacağına karar veremedi ve yine yarım araç boyu geriye kaydırdı. Üstelik araç geri kayarken gaz tabana yapışmış paspası delip alttan çıkacak biçimde basılıydı, ama araba banamısın bile demeden geriye kaymaya devam etti. Yokuş ise çok ortalama bir yokuştu ve mesela bir Ihlamur yokuşu kadar bile dik değildi.

Tiptronik lafını rafa kaldırıyorum, çünkü artık önüne gelen şanzımana tiptronik denir oldu. Tiptronik denen şanzımanlar arasında hem gerçek otomatik hem de yarı otomatik şanzımanlar var, o nedenle tiptronik denmesine aldırmamak lazım; çok kafa karıştırıyor.

Yarı otomatik bir şanzımanı anlamanın birkaç yolu var,

Birincisi tam otomatik arabalarda mutlaka P (park) konumu vardır, yarı otomatiklerde P olmuyor, aracı N'de (yani boşta) parketmek gerekiyor. Tam otomatiklerin vites dizilişleri önden arkaya doğru P, R, N, D sırasında olur ve tiptronik olanlarında D'nin sağında veya solunda + - bölümü olur. Diğer tam otomatiklerde ise yine P, R, N, D dizilişi olur ve D'den sonra 3, 2, L gibi özel vitesler devam eder.
Yarı otomatiklerde ise R, N, D ve + - bölümleri olur. Bu dizilişler ise sıralı değil aracın dizaynına göre kimi sağda, kimi solda, kimi yukarıda, kimi de aşağıda olur. Vitesin P konumu ise yoktur.

Anlamanın diğer yolu ise aracın marka ve modelini tam olarak söyleyip (Mesela "Bende 2004 corsa easytronic otomatik vitesli araba var..." şeklinde) servisine baskı balata ömrünün ne kadar olduğunu sormak. Eğer aracın otomatik vites olduğunu belirttiğiniz halde servis size belirli veya yaklaşık bir baskı balata ömründen bahsediyorsa veya size verdiği cevaptan aracın üzerinde bir baskı balata olduğu sonucu çıkıyorsa o araç yarı otomatiktir. Çünkü tam otomatiklerin baskı balatası yoktur ve değişimi sözkonusu değildir. Manuel ve yarı otomatik araçların baskı balatası olur.

Örneğin bir Hyundai servisine telefon açıp "Bendeki 2004 otomatik vites Getz'in baskı balatasını hangi periyotlarla değiştirmem gerekir?" şeklinde bir soru yönelttiğinizde: "Otomatik vites, değil mi?.. O arabanın baskı balatası yoktur, beyefendi." Cevabını almanız gerekir. Çünkü Getz'ler tam otomatiktir ve baskı balatası bulunmamaktadır.

Yokuşta kaydırmaktan yana kaygıların varsa mutlaka tam otomatik bir araç seçmeli ve yarı otomatiklerden uzak durmalısın.


_____________________________



1862 Mesaj
11 Temmuz 2007; 23:33:27 

bu mükemmel açıklamalarınız için çok teşekkürler....


_____________________________





4654 Mesaj
12 Temmuz 2007; 0:59:42 

Kısaca bir cevap vermek gerekirse; klasik otomatik şanzumanlar; yani torque converter bulunan araçlarda yokuşlarda geriye kayma olmaz. Çünkü aslında klaisk otomatik vitesli araçlarda araç çalışırken siz hiçbir şekilde aracı boşa alamazsınız. Çünü debriyaj yoktur. Bunun yerine bulunan tork konvertörü de vitesi motordan ayıramaz. Sadece , örneğin kırmızı ışıkta bekleme durumlarında tork konvertörü motordan gelen döndürme kuvvetinin çok küçük bir kısmını tekerlere iletir. Bu yüzdendir ki otomatik vitesli araçlar çalışırken frene basmassanız hareket eder. Yokuşlarda da geriye kayma mümkün değildir çünkü motor ve vites dişlileri arasındaki bağ hiçbirzaman kesilmemektedir ve vites dişli atlamadığı sürece araç geri kaymaz.
Geriye kayma yapan otomatik vitesli sistemler; otomatikleştirilmiş düz viteslerdir. Piyasdan örnek vermek gerekirse Easytronic mesela.. Easytronic ve farklı isimlerdeki diğer sistemler; tamamen manuel bildiğimiz şanzumana sahiptirler ancak tek fark, araç vites değişimini bir hidrolik ya da elektrik yardımıyla debriyajı otomatik atarak vites değiştirir. Bu yüzden bu sistemlere otomatik debriyajlı sistemler de denir. Bu sistemlerin çalışma prensibi düz vitesten farksızdır ve yokuşta sizin ayak bileğiniz fren pedalından gaz pedalına gidene kadar kaydırabilir. Bu yüzden hillholder bu tip sistemlerde önerilir ve benim bildiğim Opel standart olarak easytronic viteslere hillholder koyuyor.
Hillholder, yokuşlarda siz frenden ayağınızı çektiğinde belli bir süre boyunca ya da siz gaza dokunana kadar freni bırakmaz böylelikle araç geriye kaymamış olur.


_____________________________

Do you remember the time when the air was clean and the sex dirty ?


2776 Mesaj
14 Temmuz 2007; 19:05:09 

valla 2006 cors avar easytornik yokuştu kaydırmasının sebebi bu yeni araçlar az yaksın diye zamanı gelmeden üst vitese atıyor kendisini ee tabi 3. vitestede yokuştam çıkamıyor araç geri geir kayıyor siz elinizle 2.vitese yada 1 e atmalısınız. tabi motor devriylede alakalı dediğim olay 1.2 lerde üst seviye..


_____________________________

"BenÇokAyrılıklarYaşadımOYüzdenBitişikYazdımHerşeyi"





166 Mesaj
18 Temmuz 2007; 2:26:42 

Ben 407 2000 dizel otomatik kullanıyorum. araç 136ps, bu kayma olayının güç ile bi ilgisi yok bence. şöle bir kanıya vardım kendimce 1.5 senedir kullanımlarıma baglı olarak. yokuşta kırmızı ışıkta durduk mesela, frene basıyoruz benim aracımda eger durup 10sn içrisinde tekrar kalkarsam araç hiç kaymadan ilerlemeye başlıyor, fakat bu süre 30sn gibi uzun bi süre oldugunda araç frenden ayagımı çekince bi 10-15 cm kayıyor geriye. sanırım frene basılı tuttugunuz süreye göre, araç otomatik olarak durma anında gaz vermeyi kesiyor olabilir, bi nevi ekonomi amaçlı yada motoru zorlamamak amaçlı olabilir.


_____________________________



464 Mesaj
18 Temmuz 2007; 8:25:37 


quote:

Orjinalden alıntı: arda_27

Arkadaşlar öncelikle merhabalar,
2. el otomatik vitesli, benzinli bir araba almayı düşünüyorum, 14-18 milyar bütçe ayırabilirim, 2000 modelden sonrasını düşünüyorum, bir kaç sorum olacak sizlere, cevaplarsanız çok sevinirim.
1- otomatik viteslilerinde yokuşta geriye kaydırdıklarını duydum, hangi markalar geriye kaydırmıyor, bu konuda doğrusu biraz sıkıntım var, benim almayı düşündüğüm araç muhtemelen hatcbach kasa olacak ama şart değil tabiki, hangi markalar kaydırmıyor siz hangi markaları tavsiye edersiniz, karşılaştırmalı yazarsanız daha bilgilenmiş olurum,
2- benim yaşadığım yer de çok fazla kar oluyor, kışın sorun çıkarmaması için hangi markaları önerebilirsiniz
3- bu tiptronik, smg, easytronik vs şanzımanlar otomatik değilmi, yada tam otomatikten rampada geri kaydırma yönünden farkları varmı, üstünlük yada dezavantaj olarak...
herkese teşekkürler,
selam ve saygıyla...


kar fazla ise hatchback tavsiye edebileceğim araba suzuki swift 4x4 dür.


_____________________________

Daihatsu Aşkına
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Genel » Markalar ve Modelleri » OTOMATİK VİTES YOKUŞTA GERİ KAYMA
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.359