Şimdi Ara

ARABANIZ LPG'DE KAÇ LİRA YAKIYOR ? (67. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
7.517
Cevap
34
Favori
681.726
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 6566676869
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bence ileride hada az yakar
    quote:

    Orjinalden alıntı: qntrl

    Geçen hafta Renault9 Springime ALDESA taktırdım ve yaklaşık 600km yol yaptım.

    Şehir içi 17.1 kuruş yakıt tüketimim var(LPG litresi 1.73.).Yani 100km de 9.8 litre civarında bir yakıt tüketimi var hadi biz düz hesap 10litre diyelim.


    1.4 karbüratörlü ve 180bindeki bir motor için iyi geldi bana. Yanlız miksersiz sistem var,karbüratör delinip meme ile gaz püskürtülüyor.
  • herkese merabalar öncelikle bu forumu açan ve emeği geçenlere teşekkür ediyorum faydalı bir forum olmuş
    bu foruma mesaj gönderenlerede araçlarını kazasız belasız ve ekonomik sürüşler diliyorum
    aracım 98 model 1.6 kia sephia voltran sıralı sistem lpg takılı taktıralı 1.5 sene oldu ilk taktırdığımda bazı sorunlarla karşılaştım şimdilerde iyi bir sorun yok hava filtresini yeni değiştirdim lastiklerin havasını sürekli kontrol ederim yani kısacası yakıtı etkileyecek faktörlere önem gösteririm geçen hafta sonu şehir dışına çıktım depoyu fulledim gittiğim yer 130 km idi tekrar fulledim litresi 1.82 ytl den 18 ytl gaz aldı kilometrede 138 ykr yaktı dönüşte güzergahı değiştirdim yolu biraz uzattım arabanın yükü dönüşte daha fazlaydı 50 km stapize yolda 2. 3. fiteste kullanarak 1. fitese düştüğüm yerler oldu 237 km yaptım ve tekrar fulledim 40 ytl gaz aldı km,si 168 ykr yaktı sonuçlardan gayet memmunum sizinle paylaşmak istedim.
    herkese kazasız sürüşler




  • benim gördüğüm kadarı ile, araçlarının lpg yakıt miktarını veren arkadaşların çoğu hatalı ölçüm yapıyor.

    lpg'nin sarfiyat miktarı benzininki gibi ölçülmez.
    **yani depoyu fulle, biraz yol yap tekrar fulle. son aldığın miktarı ile yaptığın yola böl**.
    bu yöntem belki benzinde sağlıklı sonuç verebilir; ama lpg ölçümünde kesinlikle saonuç yanıltıcıdır. çünkü:

    1- herşeyden önce bulunduğunuz yerdeki hava sıcaklığına bağlı olarak lpg genleşir veya yoğuşur. bu nedenle her zaman deponuzu fullediğinizde aynı miktarda gaz alamazsınız.
    örneğin: diyelim ki hava sıcaklığının +12 derece olduğu bir sabah saatinde yüksekçe bir yerde (mesela bolu dağı diyelim) deponuzu doldurnuz ve yola çıktınız. 2-3 saat kadar yol gidip öğlen sıcaklığın en yüksek olduğu bir saatte hava sıcaklığının 20 derece olduğu daha alçak bir yerde aracınızı tekrar fullediniz. deponuz şimdi daha az gaz alacaktır. ölçümü bu son aldığınız gaz miktarına göre yaparsanız, yakıt sarfiyatının azaldığını sanıp sevineceksiniz ama gerçekte aracınızın yakıt sarfiyatı azalmamıştır.

    2-hava sıcaklığı aynı olsa bile lpg'yi aldığınız yerin deniz seviyesinden yükesekliği atmosfer basıncını değiştirdiğinden, deponun alacağı gaz miktarı yine farklı olacaktır.

    bu yüzden lpg sarfiyat miktarını ölçmenin en iyi yolu, depoyu full doldurmak değil, tam boşlatmaktır.önce lpg deponuz tamamen boşalıp, araç benzine otomatik olarak geçene kadar aracınızı kullanın. sonra bir miktar lpg alın (aldığınız lpg miktarını not edin ama lpg' deponuzu full doldurmayın,, 10-15 litre veya 20-25YTL'lik gaz alın)., km göstergesini sıfırlayın (veya not edin). aldığınız gaz tamamen bitip, araç tekrar benzine geçinceye kadar aracınızı kullanın. lpg bitip benzine geçildiği anda kaç km yol yaptığınızı da bir kenara no edin. şimdi aldığınız lpg miktarını, yaptığınız yola bölün. çıkan sonuç aracınızn bir km de yaktığı lpg miktarını gösterir. çıkan rakamı, lpg'yi aldığınız istastondaki lpg fiyatı ile çarpın.

    3- lpg sarfiyatınızı başka araçlarla karşılaştırıken para cinsinden değil, gaz miktarı cinsinden hesaplayın. zira her istasyon lpg'yi aynı fiyata satmıyor.




  • benim depo 30 luk %20 emniyet payı 25lt lpg alıyor kaç sefer tamamen boşken fullediysem en fazla 0.5 lt fark etti sabahta aldığım oldu öğle sıcağındada aldığım oldu
    lpg yi biz gaz olarak almıyoruz likit olarak yani sıvı halinde alıyoruz depodaki gaz sıvı halde regulatöre geliyor orda gaz haline dönüşüyor ve enektörlere giderek oradanda pistonlara gidiyor (küçük bir hatırlatma sıvılar sıkıştırılamaz) dolayısıyla pompalar arası basınç veya hava sıcaklığı pek fazla etkilemez depodaki şamandıra arızalı değilse fullemeden fullemeyede sağlıklı sonuç alınabilir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: the.tosunum

    benim gördüğüm kadarı ile, araçlarının lpg yakıt miktarını veren arkadaşların çoğu hatalı ölçüm yapıyor.

    lpg'nin sarfiyat miktarı benzininki gibi ölçülmez.
    **yani depoyu fulle, biraz yol yap tekrar fulle. son aldığın miktarı ile yaptığın yola böl**.
    bu yöntem belki benzinde sağlıklı sonuç verebilir; ama lpg ölçümünde kesinlikle saonuç yanıltıcıdır. çünkü:

    1- herşeyden önce bulunduğunuz yerdeki hava sıcaklığına bağlı olarak lpg genleşir veya yoğuşur. bu nedenle her zaman deponuzu fullediğinizde aynı miktarda gaz alamazsınız.
    örneğin: diyelim ki hava sıcaklığının +12 derece olduğu bir sabah saatinde yüksekçe bir yerde (mesela bolu dağı diyelim) deponuzu doldurnuz ve yola çıktınız. 2-3 saat kadar yol gidip öğlen sıcaklığın en yüksek olduğu bir saatte hava sıcaklığının 20 derece olduğu daha alçak bir yerde aracınızı tekrar fullediniz. deponuz şimdi daha az gaz alacaktır. ölçümü bu son aldığınız gaz miktarına göre yaparsanız, yakıt sarfiyatının azaldığını sanıp sevineceksiniz ama gerçekte aracınızın yakıt sarfiyatı azalmamıştır.

    2-hava sıcaklığı aynı olsa bile lpg'yi aldığınız yerin deniz seviyesinden yükesekliği atmosfer basıncını değiştirdiğinden, deponun alacağı gaz miktarı yine farklı olacaktır.

    bu yüzden lpg sarfiyat miktarını ölçmenin en iyi yolu, depoyu full doldurmak değil, tam boşlatmaktır.önce lpg deponuz tamamen boşalıp, araç benzine otomatik olarak geçene kadar aracınızı kullanın. sonra bir miktar lpg alın (aldığınız lpg miktarını not edin ama lpg' deponuzu full doldurmayın,, 10-15 litre veya 20-25YTL'lik gaz alın)., km göstergesini sıfırlayın (veya not edin). aldığınız gaz tamamen bitip, araç tekrar benzine geçinceye kadar aracınızı kullanın. lpg bitip benzine geçildiği anda kaç km yol yaptığınızı da bir kenara no edin. şimdi aldığınız lpg miktarını, yaptığınız yola bölün. çıkan sonuç aracınızn bir km de yaktığı lpg miktarını gösterir. çıkan rakamı, lpg'yi aldığınız istastondaki lpg fiyatı ile çarpın.

    3- lpg sarfiyatınızı başka araçlarla karşılaştırıken para cinsinden değil, gaz miktarı cinsinden hesaplayın. zira her istasyon lpg'yi aynı fiyata satmıyor.



    yaptığım hesaplarda hiç bir yanlışlık yoktur depo fullendiğinde aracın km,si sıfırlanmıştır. tekrar fullemede kaç km yapıldığına bakılmıştır. ve yapılan km ye göre hesap yapılmıştır ve tekrar aracın km,si sıfırlanmıştır




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kia sephıa

    benim depo 30 luk %20 emniyet payı 25lt lpg alıyor kaç sefer tamamen boşken fullediysem en fazla 0.5 lt fark etti sabahta aldığım oldu öğle sıcağındada aldığım oldu
    lpg yi biz gaz olarak almıyoruz likit olarak yani sıvı halinde alıyoruz depodaki gaz sıvı halde regulatöre geliyor orda gaz haline dönüşüyor ve enektörlere giderek oradanda pistonlara gidiyor (küçük bir hatırlatma sıvılar sıkıştırılamaz) dolayısıyla pompalar arası basınç veya hava sıcaklığı pek fazla etkilemez depodaki şamandıra arızalı değilse fullemeden fullemeyede sağlıklı sonuç alınabilir

    değerli kardeşim, önce şurdaki 2a mühendsiliğin dökümanını okuyunuz.http://www.2a-engineering.com/tr/pdf/LPGOTOGAZ.pdf ... bu dökümanda "Sıvı haldeki LPG’nin bir başka karakteristiği de, sıcaklık değişimlerine bağlı olan hacimdeki değişmelerdir (bkz. LPG TANKI bölümü)". demişler demekki neymiş: LPG SIVI HALDEYKEN BİLE FAZLA GENLEŞİYORMUŞ.

    "Sıvıhaldeki LPG'nin hacimsel genleşme katsayısı oldukça yüksek olup (yaklaşık 0.002-0.0025 °C'), çeliğin 2.000 katıdır; ayrıca, sıvıların çoğu gibi, sıvı haldeki LPG de sıkıştınlamaz.Açıktır ki, sıcaklık artışı ile sıvı LPG genleşir ve eğer kapalı bir hacim sözkonusu ise yüksekbasınç değerleri oluşturabilir. Sözkonusu durumda, basmç sıvı LPG'ye değil, deponun direncinebağlıdır. Bundan kaçınmak için standartlar, deponun sıvı LPG ile doldurulmasında toplamhacmin %80'inin aşıimamasını öngörür.
    Dolum Limiti:Standartlar uyarınca ve güvenlik nedenleriyle, depo %80' den dolduruimamaiıdır. Kalan%20'lik bölüm LPG buharıyla doludur. Böylece sıcaklıktaki bir artışla birlikte içendeki sıvınıngenleşerek bütün hacmi doldurmaması sağlanır. (alıntı makine müh.odası web sayfası)


    lpg genleşmesi fazla olan bir şey olduğu için emniyet olsun depoya %20 emniyet payı (genleşme payı) koymuşlar ...öyle değil mi?... hiç bir hesap yapmasak dahi, üreticilerin depolarına tedbir olsun diye koydukları %20'lik emniyet payı bile, sıvı halde depoya konan lpg'nini %20 genleşebildiğinin göstergesidir.
    sizin dediğiniz gibi genleşme az olsaydı, üreticiler tarafında bu kadar emniyet payı hesaplanmazdı.
    sonuçta kullandığımız şey, aslında bir gaz iken sıvılaştırılan ve bu nedenle asıl haline yani gaz haline geçme eğilimi de normal sıvılara göre çok fazla olan bir şey.

    aracın deposunda genleşebilen lpg, istasyonun deposunda da genleşir ve hacmi artar. bu yüzden sıcak havada deponun alabileceği gaz miktarı her zaman, soğuk havada alabilceği miktardan az olur. lpg sarfiyatının hesabı da tam dolu depoyla yapılmaz

    bu yüzden lpg'nizi sıcaklığın en düşük olduğu güneş doğmadan hemen önceki sabah saatlerinde alınması tavsiye olunur. siz siz olun şamandradan ses gelince gazı hemen kestirin. özellikle de yaz sıcaklarında depoyu tüm kapasitesi ile doldurmak için zorlamayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the.tosunum -- 31 Mayıs 2008; 16:22:10 >




  • tamam hocam haklısınızda aracın deposundaki şamandıra neye göre gaz dolumunu kesiyor basınca göremi yoksa yükseklik seviyesine göremi. daha öncede yazdığım gibi benim aracımın tam boşalan deposunu ne zaman fullediysem en fazla 0.5 ltlik farklarla karşılaştım.
    en güzel günler sizlerin olsun. saygılarımla.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kia sephıa

    tamam hocam haklısınızda aracın deposundaki şamandıra neye göre gaz dolumunu kesiyor basınca göremi yoksa yükseklik seviyesine göremi. daha öncede yazdığım gibi benim aracımın tam boşalan deposunu ne zaman fullediysem en fazla 0.5 ltlik farklarla karşılaştım.
    en güzel günler sizlerin olsun. saygılarımla.

    değerli dostum, şamandra lpg'nin sıvı seviyesini esas alır. ama yukarıda bahsettiğim gibi, lpg, aslında bir gazın, düşük sıcaklıklarda sıvılaştırılmış halidir. bu nedenle sıvı haldeyken de genleşme eğilimi fazladır.
    sıcak havada alıdğınız lpg, sıvı olarak da genleşmiş olacağından, hacmi fazla ama miktarı az olacaktır.
    belki sizin gaz aldığınız zamanlardaki sıcaklık fark çok fazla olmamıştır da bu yüzden 0,5lt'lik bir fark çıkmıştır.
    ama emin olun temmuz-ağustos aylarında sıcaklıkların 30-35 dereceyi geçtiği zamanlarda bu farkı hissedeceksiniz. isterseniz bir yaz aylarında deponuzun alabildiği gazı bir de kış aylarında alabildiği gazı ölçün.

    depoyu tamamen boşaltıp bir miktar gaz aldığnızda, depodaki boş hacim, lpg'nin yüksek sıcaklığıktaki genleşme hacmini rahatlıkla karşılayacağından, yakıt ölçümünde sıcaklık etkisi azalacaktır.




  • ford focus

    180 ykr yakıyor.

    Zavoli kit takılı
  • Bugun yenı arabamla ılk uzun yol olcumumude yaptım.Sehır ıcı en sakın kullanımımda 130 ykr yakan araba uzun yolda 115 ykr yaktı.Sabıt 90 km hız klıma kapalı 2 kısı.Ben daha az dgerler beklıyordum ama abartmayım dedım :) Bundan once fıat bravom vardı ondada brc fast kıtı takılıydı.Aynı yolu onunla gıttıgımde aynı hızlarla 130 dan asagı yakmıyordu.Sofor aynı motorlar bırbırıne yakın.Farklı sonucların cıkmasının sebebı ya kullanılan kıt yada arabanın motorunun bakımlı olması.
  • hocam araç ne senin ölçümlerde hata var gibi saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: rochss

    Bugun yenı arabamla ılk uzun yol olcumumude yaptım.Sehır ıcı en sakın kullanımımda 130 ykr yakan araba uzun yolda 115 ykr yaktı.Sabıt 90 km hız klıma kapalı 2 kısı.Ben daha az dgerler beklıyordum ama abartmayım dedım :) Bundan once fıat bravom vardı ondada brc fast kıtı takılıydı.Aynı yolu onunla gıttıgımde aynı hızlarla 130 dan asagı yakmıyordu.Sofor aynı motorlar bırbırıne yakın.Farklı sonucların cıkmasının sebebı ya kullanılan kıt yada arabanın motorunun bakımlı olması.
  • İstanbul şehir içi..Dur kalklar yine..

    30 Ytl Gaz ile 1,80 den 151 Km..
  • SAYIN ROCHSS;

    LPG li araçların fazla yakıt yakması her kullanıcının dikkatini çeker ve çözüm yolu arar fakat araç lpg de çok az yakıyorsa bu sorun teşkil etmez.Ama en çok dikkat edilmesi gereken konulardan biri de budur.Sıralı gaz enjeksiyon sistemi takılmış bir araç benzine göre %50 lerin uzerinde bir tasarruf sağlıyor ise bunda ya bir ölçüm hatası vardır yada aracın lpg ayarında bir problem vardır.Araçlarımızı yaşayan bir canlı gibi düşünün ,ihtiyacından fazlası onu şişmanlatır ,azı ise zayıflatır.ne gerekiyorsa okadar tüketmelidir...konuyu toparlayacak olursak;verdiğiniz yakıt verileri oldukça düşük(aracınıızın marka ve teknik özelliklerini bilmememize ragmen)Ya ölçümlerinizde bir hata var yada aracınızın ayarlarını ilerde bir problem olmaması için şimdiden kontrol ettirin.iyi akşamlar dilerim

    Özençler 2A Çorum Otogaz
    BRC Bölge bayi teknik destek ve lojistik merkezi
    quote:

    Orjinalden alıntı: rochss

    Bugun yenı arabamla ılk uzun yol olcumumude yaptım.Sehır ıcı en sakın kullanımımda 130 ykr yakan araba uzun yolda 115 ykr yaktı.Sabıt 90 km hız klıma kapalı 2 kısı.Ben daha az dgerler beklıyordum ama abartmayım dedım :) Bundan once fıat bravom vardı ondada brc fast kıtı takılıydı.Aynı yolu onunla gıttıgımde aynı hızlarla 130 dan asagı yakmıyordu.Sofor aynı motorlar bırbırıne yakın.Farklı sonucların cıkmasının sebebı ya kullanılan kıt yada arabanın motorunun bakımlı olması.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozenclerotogaz

    SAYIN ROCHSS;

    LPG li araçların fazla yakıt yakması her kullanıcının dikkatini çeker ve çözüm yolu arar fakat araç lpg de çok az yakıyorsa bu sorun teşkil etmez.Ama en çok dikkat edilmesi gereken konulardan biri de budur.Sıralı gaz enjeksiyon sistemi takılmış bir araç benzine göre %50 lerin uzerinde bir tasarruf sağlıyor ise bunda ya bir ölçüm hatası vardır yada aracın lpg ayarında bir problem vardır.Araçlarımızı yaşayan bir canlı gibi düşünün ,ihtiyacından fazlası onu şişmanlatır ,azı ise zayıflatır.ne gerekiyorsa okadar tüketmelidir...konuyu toparlayacak olursak;verdiğiniz yakıt verileri oldukça düşük(aracınıızın marka ve teknik özelliklerini bilmememize ragmen)Ya ölçümlerinizde bir hata var yada aracınızın ayarlarını ilerde bir problem olmaması için şimdiden kontrol ettirin.iyi akşamlar dilerim

    Özençler 2A Çorum Otogaz
    BRC Bölge bayi teknik destek ve lojistik merkezi
    quote:

    Orjinalden alıntı: rochss

    Bugun yenı arabamla ılk uzun yol olcumumude yaptım.Sehır ıcı en sakın kullanımımda 130 ykr yakan araba uzun yolda 115 ykr yaktı.Sabıt 90 km hız klıma kapalı 2 kısı.Ben daha az dgerler beklıyordum ama abartmayım dedım :) Bundan once fıat bravom vardı ondada brc fast kıtı takılıydı.Aynı yolu onunla gıttıgımde aynı hızlarla 130 dan asagı yakmıyordu.Sofor aynı motorlar bırbırıne yakın.Farklı sonucların cıkmasının sebebı ya kullanılan kıt yada arabanın motorunun bakımlı olması.




    Bu konuda bılgılendırısenız sevınırım.Ben sımdı ustama arabam az yakıyor bunu artıralım dıye gıtsem adam bana nerelerıyle guler sız bı dusunun.Gercekten zarar verıyorsa araca herhangıbır arıza lambası yanması gerekmıyor mu.Teknık olarak ne soylemem gerekıyor ustama aynen ıleteyım.




  • Hesaplarım cok basıt oldu.Istersenız bırde sız hesaplayın.Araca kıt takıldı kontrol amacı ıle alınan 30 ytl lık gaz ıle 230 km gıttı arac.Aracım 1.6 16 valf lık seat toledo.Arac gazbıtıp benzıne gecene kadar kullanıldı.2. aldıgım gazda 30 ytl lıktı ve oda 223 km gıttı.Bu sabah yola cıkarken tekrar 30 ytl lık gaz aldım arac 259 km gıttı ve benzıne gectı.Ben gazı 1.720 den alıyorum.Benım hesabım yanlıs ıse bırde sız hesaplarmısınız.Soyledıgınız gıbı hesaplamada hata yoksa yanlıs nerden kaynaklanıyor olabılır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rochss -- 1 Haziran 2008; 1:42:39 >
  • Öncelikle aracınızın benzin yakıt verisini elde edin örneğin 100 km ye 7 lt benzin tüketimi olduğunu düşünelim bu durumda aracınızın lpg deki yakıtı minumum 100km 8.5 lt olması gerekir.benzinde aracınız 6lt tuketırken lpg de de 6 lt tuketımı varsa bunda bır sorun var demektır.Mesajınızda 115 ykr yaktığını söylemissiniz bu yaklaşık 100km/6.5 lt lpg demek bu durumda aracınızın benzin tüketiminin 100km/5 lt olması gerek bu tüketimde oldukça düşük seviyelerde!!! yani bu kadar az yakan bir araçla uzun süredir karşılaşmıyoruz.belkide ölçümde bir hata yapmış olabilirsiniz.Arıza lambası konusunda da araçların yanlış yakıt ayarlarını kaldırabildikleri bir oran vardır.bu oran araçtan araca değişir.belki şuan yanmıyor olabilir fakat bu ilerde aracınızın uzun hafızasında kalıcı bir soruna neden olabilir.tabı bunlar gecenın bu saatınde bizim ortaya attığımız teoriiler.

    Özençler 2A Çorum Otogaz
    BRC Bölge bayi teknik destek ve lojistik merkezi




  • SAYIN ROCHSS;
    2+2 = 4 ben 5 demiyorum. 1.6 16v gurubu bir araca göre lpg yakıt tüketiminiz oldukça düşük.ben sadece bunu belirtmek istedim.umarım benzin verileriniz de bu oranda düşüktür.kazasız belasız lpg li güzel günler dileriz

    Özençler 2A Çorum Otogaz
    BRC Bölge bayi teknik destek ve lojistik merkezi
    quote:

    Orjinalden alıntı: rochss

    Hesaplarım cok basıt oldu.Istersenız bırde sız hesaplayın.Araca kıt takıldı kontrol amacı ıle alınan 30 ytl lık gaz ıle 230 km gıttı arac.Aracım 1.6 16 valf lık seat toledo.Arac gazbıtıp benzıne gecene kadar kullanıldı.2. aldıgım gazda 30 ytl lıktı ve oda 223 km gıttı.Bu sabah yola cıkarken tekrar 30 ytl lık gaz aldım arac 259 km gıttı ve benzıne gectı.Ben gazı 1.720 den alıyorum.Benım hesabım yanlıs ıse bırde sız hesaplarmısınız.Soyledıgınız gıbı hesaplamada hata yoksa yanlıs nerden kaynaklanıyor olabılır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: the.tosunum


    quote:

    Orjinalden alıntı: kia sephıa

    tamam hocam haklısınızda aracın deposundaki şamandıra neye göre gaz dolumunu kesiyor basınca göremi yoksa yükseklik seviyesine göremi. daha öncede yazdığım gibi benim aracımın tam boşalan deposunu ne zaman fullediysem en fazla 0.5 ltlik farklarla karşılaştım.
    en güzel günler sizlerin olsun. saygılarımla.

    değerli dostum, şamandra lpg'nin sıvı seviyesini esas alır. ama yukarıda bahsettiğim gibi, lpg, aslında bir gazın, düşük sıcaklıklarda sıvılaştırılmış halidir. bu nedenle sıvı haldeyken de genleşme eğilimi fazladır.
    sıcak havada alıdğınız lpg, sıvı olarak da genleşmiş olacağından, hacmi fazla ama miktarı az olacaktır.
    belki sizin gaz aldığınız zamanlardaki sıcaklık fark çok fazla olmamıştır da bu yüzden 0,5lt'lik bir fark çıkmıştır.
    ama emin olun temmuz-ağustos aylarında sıcaklıkların 30-35 dereceyi geçtiği zamanlarda bu farkı hissedeceksiniz. isterseniz bir yaz aylarında deponuzun alabildiği gazı bir de kış aylarında alabildiği gazı ölçün.

    depoyu tamamen boşaltıp bir miktar gaz aldığnızda, depodaki boş hacim, lpg'nin yüksek sıcaklığıktaki genleşme hacmini rahatlıkla karşılayacağından, yakıt ölçümünde sıcaklık etkisi azalacaktır.


    depoyu fulledim aracın km,sini sıfırladım ve uzun yolda 130 km yol gittim tekrar fulledim yani tekrar fullediğimde aracın km,si 130 u gösteriyordu. 130 km,lik yolu 80 90 km sabit hızla 1.5 saatte katettim. 1.5 saatte ne kadarlık bir ısı farkı olurki. ben depoyu yazın 35 derecede fulleyip daha sonrada kışın -30 derecede fulleyip aldığım değerlere göre hesab yapmadımki.herşey gönlünüzce olsun




  • ARKADAŞLAR SON RAKAMLARIM:
    DEPOYU FULLEDİM VE SABİT 90 KM HIZ İLE UZUN YOL 96 KM GİTTİM.VE 14 LİRALIK LPG ALDI DEPO.(7,65 LİTRE)ARAÇ 1600 MOTOR 94 MODEL FAİRWAY
  • Enson ölçümüm 66 YTL ye 280 KM 70 Km si orta yoğunlukta trafik Gerisinin hepsi aşırı yoğun trafikte(60 ı geçemedim).. 235 YKR yapar..
    en az 220 Km sinde klima açık.. ama bu yolun 80 Kmsi aşırı yoğunlukta 200 Kmsi biraz hızlanabileceğim bir yoğunlukta olsaydı 19 -20 YR arası..
    ARaç imzamdaki araç istanbul trafiği gazın lt si 1,79 nasıl sizce.. bence gayet iyi.. çünkü bu arabayı almadan önce megane II DCi Alıcaktım.. babamda privilage 100 Bg var 2008 model oda 20 YKR yakıyormuş.. oda hani benim kadar yoğun trafiğe girmiyor.. Dizel almanın bir espirisi kalmadı.. 100.000 Km den sora sürekli şehir içi kullanımda çıkacak enjetör ve turbo arızası yaklaşık 4000 YTL tutuyo... yine en güzeli gaz.. tek problem stepne onada bir lastik spreyi ile birde pompa yetiyo..
  • 
Sayfa: önceki 6566676869
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.