Şimdi Ara

HİSAR-A+ hedef uçağı başarıyla vurdu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
664
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • HİSAR-A+ hedef uçağı başarıyla vurdu



    ASELSAN ve ROKETSAN tarafından geliştirilen Hisar-A+ Hava Savunma Füzesi, bir testi daha başarıyla tamamladı. HİSAR-A+ bu defa otonom atış sisteminden fırlatıldı. Hedefi başarıyla imha etti.






    HİSAR-A+, Türk Silahlı Kuvvetleri’ne teslim edilmişti. Teslimat sonrasında TSK tarafından yapılan muayene ve kabul faaliyeti kapsamında 3 Mayıs 2021’de Aksaray Atış Alanında, Otonom Füze Fırlatma Sisteminden gerçekleştirilen HİSAR-A füzesi atışında hedef uçak başarı ile vuruldu.



    Ayrıca Bkz.F-35’lerin eleştirildiği Norveç medyasında Türk SİHA’ları vurgusu



    HİSAR-A+ özellikleri



    HİSAR-A+, alçak irtifa hava savunma sistemi olarak geliştirildi. Hızlı konuşlanma, kısa reaksiyon süresi ve hızlı mevzi değiştirme kabiliyetiyle dikkat çekiyor. 15 kilometre önleme menzili ve 8 kilometre önleme irtifasına sahip. Sabit veya hareketli birliklerin, zırhlı birliklerin korunması için görev yapacak. Sabit kanatlı uçak, döner kanatlı uçak, seyir füzeleri, İHA ve havadan karaya atılan füze tehditlerine karşı kullanılacak.









  • inşallah 2023 de hükümet değişmezde yapılan projeler devrim arabası, nuri demirağ ın uçak fabrikası... gibi tozlu raflara kalkmaz.

    Yanlız cemal gürsel darbecidir


    O vatan haini darbeciler olmasa belki bugün bile kullanacağımız araçlar üretilecekti ,o fabrikayı büyüten hatta 1958 de milli lokomotif üretir hale getiren başkana Menderese darbe yapılmış ,ironi odur ki onun yatırım yapıp büyüttüğü fabrikada , vatanhaini darbeci otomobil yapın demiş ama nasıl demişsse en düşük bütçe en kısa süre sanki tamamen başarısızlık için ama yinede başarılınca üretemeyiz diyerek Türkler araba yapamaz diyerek bu ümit inanç da kırılmıştır, zaten darbeciden ne hayır gelir ki...


    Onun için cemal gürsel de diğer 60 darbesinde rol alanlar gibi vatan hainidir , hızla sanayileşen devleti darbeyle , hızla geriletip 70-80 olaylarına kapı açmıştır.sonrasında o zamanlar rusyayla anlaşıp demir çelik fabrikaları rafineriler barajlar açan demirel de sonraki vatanhaini darbeciler tarafından indirilmiştir.rusyayla demirçelik rafineri abd ile kola fabrikaları...



    Aşağıdaki yazının tamamı:


    https://www.turasas.gov.tr/eskisehir-bolge-mudurlugu-tarihcesi




    1951

     

    1956’da Motor Şubesi faaliyete geçer. 1951 yılında Türkiye’de ilk mekanik kantar imalatı, lisans veya know-how alınmaksızın bu Atölyede gerçekleştirilir. TÜRASAŞ sporda ve sosyal hayatta ülkesine renk katıyor:

     

    Çok yönlü üretimi yanında, her atölyenin bir spor klübü vardır.Bu klüplerin futbol, güreş, kayak, atıcılık kolları bulunmaktadır. Bundan başka memur ve işçiler için lokaller açılmıştır. Haftanın 2-3 akşamında Atölyenin misafir salonlarında sinema filmleri oynatılmakta, spor ve kültür toplantıları düzenlenmektedir. Cer Atölyesi Türkiye’nin gözde kurumlarındandır artık. Ancak o bununla yetinmez. Yatağına sığamaz bir türlü. Asıl özlemine kavuşmak için yanar tutuşur. Sonunda beklenen fırsat gelir. Ankara Gençlik Parkı için, halkın demiryolu sevgisini artıracak bir proje aranmaktadır.

     

    1957

     

    Yıl 1957, Gençlik Parkı bir bayram yeridir. Herşeyi ile Eskişehir Cer Atölyesinde üretilen iki küçük buharlı lokomotif, “Mehmetçik” ve “Efe”, hem Ankara’yı, hem de Eskişehir’i sevince boğar.1750 m2’lik bir güzergahta, Havuzbaşı ve Esmen adı verilen istasyonlar arasında 20 km /h hızla gidip gelen 35 ton yük kapasiteli iki küçük buharlı lokomotif bir yandan çocukların sevinçlerini, bir yandan Eskişehir Cer Atölyesinin gururunu ve büyük lokomotifleri de üretebilmenin umudunu taşır.


    1958 !!!!!

     

    İlk lokomotif doğuyor; “KARAKURT” raylar üstünde. !!! ilk lokomatif !!!

     

    1958 yılında, Eskişehir Cer Atölyesi, Eskişehir Demiryolu Fabrikası adıyla yeni ve büyük hedefler için organize edilir. Bu hedef ilk yerli lokomotifi imal etmektir ve 1961 yılında, Türk işçi ve mühendislerinin şeref anıtı Fabrikada istim tutar. Bu, 1915 beygir gücünde, 97 ton ağırlığında, 70 km/h hız yapabilen ilk Türk buharlı lokomotifi KARAKURT ‘tur.

     

    4 Nisan 1957'de Eskişehir'de (Çukurhisar) Çimento Fabrikası açılma merasiminde bulunan Başvekil Sayın Adnan MENDERES, 5 Nisan'da Devlet Demiryolları Cer Atölyesine şeref vermiş ve Fabrikaların bütün müştemilatı ile bilhassa Çırak Okulunu gezerek tetkik etmiş, sanatkarlarla, İşçi Sendikaları ve Federasyon Heyetleri ile de hasbıhalde bulunmuşlardır.Daha sonra, halka, treni ve demiryolunu sevdirmek amacıyla o yıl Ankara Gençlik Parkında işletilecek olan “ Mehmetçik” ve “ Efe” adlı minyatür trenlerin, hazırlanmış bulunan lokomotiflerinden birine binerek gezmiş ve çok beğenerek “ Bu lokomotifin büyüğünü sizden istesem yapabilir misiniz?” demiştir.

     

    1958 yılında, Eskişehir Cer Atölyesi, Eskişehir Demiryolu Fabrikası adıyla yeni ve büyük hedefler için organize edilir. Bu hedef ilk yerli lokomotifi imal etmektir ve 1961 yılında, Türk işçi ve mühendislerinin şeref anıtı Fabrikada istim tutar. Bu, 1915 beygir gücünde, 97 ton ağırlığında, 70 km/h hız yapabilen ilk Türk buharlı lokomotifi KARAKURT ‘tur.

     

    KARAKURT' UN ANA KARAKTESİSTİLKERİ LOKOMOTİFİN TİPİ  1 E DİNGİL TERTİBATI  5 aks MAKSİMUM HIZ 70 km/h RAY AÇIKLIĞI  1435 mm BOŞ AĞIRLIĞI   97 ton İŞLETME AĞIRLIĞI 106,9 ton TAMPONDAN TAMPONA MESAFE  22900 mm TEKERLEK ÇAPI 1450 mm KLAVUZ TEKERLEK ÇAPI   850 mm DİNGİL BASINCI  19,5 ton AKS ARASI MESAFE 1500 mm CER KUVVETİ  18500 kgf SİLİNDİR SİASI 660 mm KAZAN BUHAR BASINCI 16 atü KAZAN GÜCÜ 1915 bg FREN CİNSİ  KNORR Buharlı Fren TENDER DARASI / SUYU YAKITI  20 ton / 29 ton / 11 ton İMALATA BAŞLAMA TARİHİ 1958 HİZMETE GİRİŞ TARİHİ   1961 HİZMET SÜRESİ 25 Yıl

    1961

    İLK TÜRK OTOMOBİLİ “DEVRİM”


    İlk Türk Otomobili Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'in talimatlarıyla 1961' de şirketimizde üretilen, Türkiye' nin ilk otomobili.


    16 Haziran 1961 günü Devlet Demiryolları Fabrikaları ve Cer Dairelerinin yönetici ve mühendislerinden 20 kadarı Ankara' da bir toplantıya çağrıldılar.


    Toplantıya başkanlık eden Genel Müdür Yardımcısı Emin BOZOĞLU, Ulaştırma Bakanlığından alınan bir yazıyı okudu. Yazıda “ Ordunun cadde binek ihtiyacını karşılayacak bir otomobil tipinin geliştirilmesi “ görevinin TCDD İşletmesine verildiği ve bu amaçla 1.400.000.-TL ödenek ayrıldığı belirtiliyordu.


    Verilen termin 29 Ekim 1961, yani tanınan süre 4.5 aydı. Bu süre içinde bu çapta bir geliştirme çalışması yapılabilir miydi ? Bırakınız geliştirmeyi, hiçten yola çıkarak, çalışabilecek bir otomobil yapılabilir, böyle bir mucize gerçekleştirilebilir miydi? Toplantıda söz alanların çoğu böyle bir projede seve seve çalışmaya hazır olduklarını, fakat böylesine kısa bir sürede sonuç alınabileceğini sanmadıklarını dile getirmeye çalışmış, bir kısmı da “ hayır “ demişlerdi.

  • Muhteşem! Samancılara gelsin.

  • Ülkemiz güvenliği için çok iyi bir haber ve bir gelişme emeği geçenleri tebrik eder Alllah yardımcıları olsun.

  • S-400 gibi kullanmayacağım bir sisteme 2,5 Milyar $ verene kadar tüm para yerli sanayiye aktarılsaydı kat ve kat daha fazla verim alırdık o paradan.

  • inşallah 2023 de hükümet değişmezde yapılan projeler devrim arabası, nuri demirağ ın uçak fabrikası... gibi tozlu raflara kalkmaz.






  • Şöyle haberler gördükçe insan nasıl mutlu oluyor. Ayrıca hava savunma sistemi yapmış olmak zamanında saman ithal ettiğin gerçeğini ve şu an bir kriz içinde olduğun gerçeğini de değiştirmez...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: BunuAnanaSorsanaDelikanl

    inşallah 2023 de hükümet değişmezde yapılan projeler devrim arabası, nuri demirağ ın uçak fabrikası... gibi tozlu raflara kalkmaz.

    Yanlız cemal gürsel darbecidir


    O vatan haini darbeciler olmasa belki bugün bile kullanacağımız araçlar üretilecekti ,o fabrikayı büyüten hatta 1958 de milli lokomotif üretir hale getiren başkana Menderese darbe yapılmış ,ironi odur ki onun yatırım yapıp büyüttüğü fabrikada , vatanhaini darbeci otomobil yapın demiş ama nasıl demişsse en düşük bütçe en kısa süre sanki tamamen başarısızlık için ama yinede başarılınca üretemeyiz diyerek Türkler araba yapamaz diyerek bu ümit inanç da kırılmıştır, zaten darbeciden ne hayır gelir ki...


    Onun için cemal gürsel de diğer 60 darbesinde rol alanlar gibi vatan hainidir , hızla sanayileşen devleti darbeyle , hızla geriletip 70-80 olaylarına kapı açmıştır.sonrasında o zamanlar rusyayla anlaşıp demir çelik fabrikaları rafineriler barajlar açan demirel de sonraki vatanhaini darbeciler tarafından indirilmiştir.rusyayla demirçelik rafineri abd ile kola fabrikaları...



    Aşağıdaki yazının tamamı:


    https://www.turasas.gov.tr/eskisehir-bolge-mudurlugu-tarihcesi




    1951

     

    1956’da Motor Şubesi faaliyete geçer. 1951 yılında Türkiye’de ilk mekanik kantar imalatı, lisans veya know-how alınmaksızın bu Atölyede gerçekleştirilir. TÜRASAŞ sporda ve sosyal hayatta ülkesine renk katıyor:

     

    Çok yönlü üretimi yanında, her atölyenin bir spor klübü vardır.Bu klüplerin futbol, güreş, kayak, atıcılık kolları bulunmaktadır. Bundan başka memur ve işçiler için lokaller açılmıştır. Haftanın 2-3 akşamında Atölyenin misafir salonlarında sinema filmleri oynatılmakta, spor ve kültür toplantıları düzenlenmektedir. Cer Atölyesi Türkiye’nin gözde kurumlarındandır artık. Ancak o bununla yetinmez. Yatağına sığamaz bir türlü. Asıl özlemine kavuşmak için yanar tutuşur. Sonunda beklenen fırsat gelir. Ankara Gençlik Parkı için, halkın demiryolu sevgisini artıracak bir proje aranmaktadır.

     

    1957

     

    Yıl 1957, Gençlik Parkı bir bayram yeridir. Herşeyi ile Eskişehir Cer Atölyesinde üretilen iki küçük buharlı lokomotif, “Mehmetçik” ve “Efe”, hem Ankara’yı, hem de Eskişehir’i sevince boğar.1750 m2’lik bir güzergahta, Havuzbaşı ve Esmen adı verilen istasyonlar arasında 20 km /h hızla gidip gelen 35 ton yük kapasiteli iki küçük buharlı lokomotif bir yandan çocukların sevinçlerini, bir yandan Eskişehir Cer Atölyesinin gururunu ve büyük lokomotifleri de üretebilmenin umudunu taşır.


    1958 !!!!!

     

    İlk lokomotif doğuyor; “KARAKURT” raylar üstünde. !!! ilk lokomatif !!!

     

    1958 yılında, Eskişehir Cer Atölyesi, Eskişehir Demiryolu Fabrikası adıyla yeni ve büyük hedefler için organize edilir. Bu hedef ilk yerli lokomotifi imal etmektir ve 1961 yılında, Türk işçi ve mühendislerinin şeref anıtı Fabrikada istim tutar. Bu, 1915 beygir gücünde, 97 ton ağırlığında, 70 km/h hız yapabilen ilk Türk buharlı lokomotifi KARAKURT ‘tur.

     

    4 Nisan 1957'de Eskişehir'de (Çukurhisar) Çimento Fabrikası açılma merasiminde bulunan Başvekil Sayın Adnan MENDERES, 5 Nisan'da Devlet Demiryolları Cer Atölyesine şeref vermiş ve Fabrikaların bütün müştemilatı ile bilhassa Çırak Okulunu gezerek tetkik etmiş, sanatkarlarla, İşçi Sendikaları ve Federasyon Heyetleri ile de hasbıhalde bulunmuşlardır.Daha sonra, halka, treni ve demiryolunu sevdirmek amacıyla o yıl Ankara Gençlik Parkında işletilecek olan “ Mehmetçik” ve “ Efe” adlı minyatür trenlerin, hazırlanmış bulunan lokomotiflerinden birine binerek gezmiş ve çok beğenerek “ Bu lokomotifin büyüğünü sizden istesem yapabilir misiniz?” demiştir.

     

    1958 yılında, Eskişehir Cer Atölyesi, Eskişehir Demiryolu Fabrikası adıyla yeni ve büyük hedefler için organize edilir. Bu hedef ilk yerli lokomotifi imal etmektir ve 1961 yılında, Türk işçi ve mühendislerinin şeref anıtı Fabrikada istim tutar. Bu, 1915 beygir gücünde, 97 ton ağırlığında, 70 km/h hız yapabilen ilk Türk buharlı lokomotifi KARAKURT ‘tur.

     

    KARAKURT' UN ANA KARAKTESİSTİLKERİ LOKOMOTİFİN TİPİ  1 E DİNGİL TERTİBATI  5 aks MAKSİMUM HIZ 70 km/h RAY AÇIKLIĞI  1435 mm BOŞ AĞIRLIĞI   97 ton İŞLETME AĞIRLIĞI 106,9 ton TAMPONDAN TAMPONA MESAFE  22900 mm TEKERLEK ÇAPI 1450 mm KLAVUZ TEKERLEK ÇAPI   850 mm DİNGİL BASINCI  19,5 ton AKS ARASI MESAFE 1500 mm CER KUVVETİ  18500 kgf SİLİNDİR SİASI 660 mm KAZAN BUHAR BASINCI 16 atü KAZAN GÜCÜ 1915 bg FREN CİNSİ  KNORR Buharlı Fren TENDER DARASI / SUYU YAKITI  20 ton / 29 ton / 11 ton İMALATA BAŞLAMA TARİHİ 1958 HİZMETE GİRİŞ TARİHİ   1961 HİZMET SÜRESİ 25 Yıl

    1961

    İLK TÜRK OTOMOBİLİ “DEVRİM”


    İlk Türk Otomobili Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'in talimatlarıyla 1961' de şirketimizde üretilen, Türkiye' nin ilk otomobili.


    16 Haziran 1961 günü Devlet Demiryolları Fabrikaları ve Cer Dairelerinin yönetici ve mühendislerinden 20 kadarı Ankara' da bir toplantıya çağrıldılar.


    Toplantıya başkanlık eden Genel Müdür Yardımcısı Emin BOZOĞLU, Ulaştırma Bakanlığından alınan bir yazıyı okudu. Yazıda “ Ordunun cadde binek ihtiyacını karşılayacak bir otomobil tipinin geliştirilmesi “ görevinin TCDD İşletmesine verildiği ve bu amaçla 1.400.000.-TL ödenek ayrıldığı belirtiliyordu.


    Verilen termin 29 Ekim 1961, yani tanınan süre 4.5 aydı. Bu süre içinde bu çapta bir geliştirme çalışması yapılabilir miydi ? Bırakınız geliştirmeyi, hiçten yola çıkarak, çalışabilecek bir otomobil yapılabilir, böyle bir mucize gerçekleştirilebilir miydi? Toplantıda söz alanların çoğu böyle bir projede seve seve çalışmaya hazır olduklarını, fakat böylesine kısa bir sürede sonuç alınabileceğini sanmadıklarını dile getirmeye çalışmış, bir kısmı da “ hayır “ demişlerdi.





  • CaptainReinhard34 kullanıcısına yanıt
    S-400 diyet ödemesiydi..

  • şaşırılıyor mu?


    Almanya'dan, İtalya'dan, Amerika'dan alınan parçalarlar güzel ürün elde edinilmiş. toplamak da bir marifet. onu yapamayan ülkeler de var. mesela sudi arabistan, yunanistan ...

  • Hem mobil birliklerin hem de önemli bölge ve tesislerin katmanlı hava savunmasının yapılabilmesi için bu projeler çok değerli.

    HİSAR-A+ hedef uçağı başarıyla vurdu
  • Keşke yapsak ama ortada sihadan başka bir şey yok üretime geçmiş, 20 yıldır her seçim vaatlerinde 2006da uçak yapıyoruz 2010da tank yapıyoruz 2015te uzaya çıkıyoruz 2020de togg yollardaydı, düzenli olarak 2 senede bir bilmem kaç milyar küp doğalgaz buluyoruz, her 5senede 1 yerli otomobilin ilk testlerini başarıyla geçti diye haberler görüyoruz, her yılbaşında "bu sene şahlanma yılımız olacak" oluyor, sürekli dejavu yaşıyoruz yada bizi kandırıyorlar? ne dersiniz dejavu mu yaşıyoruz?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SED77 -- 7 Mayıs 2021; 2:28:50 >
  • Helal olsun

  • @BunuAnanaSorsanaDelikanl

    Eğer 2023'te hükümet kalır ise ki ilk sınav bu sene verilecek, neler olur?

    1. Devasa borcu ödeyecek kaynak kalmaz
    2. Bu devasa borcu tashis etmek isteyen ve AKP'nin "DIJJJJ MİNNAKLAR" olarak adlandırdığı güçler ülkeye hücum eder
    3. Artık elinde kalmış ne varsa toprağın kendi, altındaki, üstündeki yağmalar
    4. Büyük ihtimal Güney Doğu artık Kuzey Irak Bölgesel Kürt Yönetimi'ne geçer
    5. Kuzey Doğu Ermenistan'a "Hediye" edilir
    6. Kıbrıs artık bir Yunan adasıdır

    Kabaca Serv ile dayatılan maddeler teker teker uygulanmaya başlar. Ha savunma sanayisi ne olur dersen o zamana kalmadan yabancı sermayenin eline geçmiş olur veya ülkeyi terkederek daha fazla teşvik aldığı ülkelere gitmiş olur.


    Yani 2023'te AKP devam ederse Türkiye devam etmez.

  • SED77 kullanıcısına yanıt

    Bu bizim ülkedeki proje, arge, üretim kültürünün zayıflığından ve cahil siyasetten ve çıkarcı liyakatsiz bürokrasiden kaynaklanıyor. Yine de duvara tosladıkça ufak düzeltmeler oluyor gibi ana mantık değişmese de.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • inşallah hisar O+ ve diğerleride bir an önce devreye girer

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Borakhan

    @BunuAnanaSorsanaDelikanl

    Eğer 2023'te hükümet kalır ise ki ilk sınav bu sene verilecek, neler olur?

    1. Devasa borcu ödeyecek kaynak kalmaz
    2. Bu devasa borcu tashis etmek isteyen ve AKP'nin "DIJJJJ MİNNAKLAR" olarak adlandırdığı güçler ülkeye hücum eder
    3. Artık elinde kalmış ne varsa toprağın kendi, altındaki, üstündeki yağmalar
    4. Büyük ihtimal Güney Doğu artık Kuzey Irak Bölgesel Kürt Yönetimi'ne geçer
    5. Kuzey Doğu Ermenistan'a "Hediye" edilir
    6. Kıbrıs artık bir Yunan adasıdır

    Kabaca Serv ile dayatılan maddeler teker teker uygulanmaya başlar. Ha savunma sanayisi ne olur dersen o zamana kalmadan yabancı sermayenin eline geçmiş olur veya ülkeyi terkederek daha fazla teşvik aldığı ülkelere gitmiş olur.


    Yani 2023'te AKP devam ederse Türkiye devam etmez.

    yav he he "Maalesef Türkiye Azerbaycan'a silah gönderiyor" diyen parti mi Azerbaycanı koyacak yoksa seçimlerde ittifak yaptığı parti mi :)) yoksa sihalara laf eden millevekilimi güney Doğu artık Kuzey Irak Bölgesel Kürt Yönetimi'ne geçmesini engelleyecek yoksa ihalar sihalar yapan hükümet mi? :)) doğu akdenizde ne işimiz var diyenler mi çıkarlarımızı koruyacak :)) şu partizanlıktan vazgeçin artık ve sorgulayın.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Borakhan

    @BunuAnanaSorsanaDelikanl

    Eğer 2023'te hükümet kalır ise ki ilk sınav bu sene verilecek, neler olur?

    1. Devasa borcu ödeyecek kaynak kalmaz
    2. Bu devasa borcu tashis etmek isteyen ve AKP'nin "DIJJJJ MİNNAKLAR" olarak adlandırdığı güçler ülkeye hücum eder
    3. Artık elinde kalmış ne varsa toprağın kendi, altındaki, üstündeki yağmalar
    4. Büyük ihtimal Güney Doğu artık Kuzey Irak Bölgesel Kürt Yönetimi'ne geçer
    5. Kuzey Doğu Ermenistan'a "Hediye" edilir
    6. Kıbrıs artık bir Yunan adasıdır

    Kabaca Serv ile dayatılan maddeler teker teker uygulanmaya başlar. Ha savunma sanayisi ne olur dersen o zamana kalmadan yabancı sermayenin eline geçmiş olur veya ülkeyi terkederek daha fazla teşvik aldığı ülkelere gitmiş olur.


    Yani 2023'te AKP devam ederse Türkiye devam etmez.

    Bazı meselelerin hükümet ile alakası olmaz, dediklerinizi yapmaya çalıştılar diyelim bu ülkenin Türk Silahlı Kuvvetleri var.


    Ülkemizi işgale gelen her ecnebiye verecek cevabımız var


    1918'de Halk bitti gitti derken 1919 da yeni bir kurtuluş mücadelesi başlatıldı


    Tarihi bilmek önemli




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bilge Türk -- 12 Mayıs 2021; 16:56:39 >




  • Ülkeyi işgal etmelerine gerek yok. zaten batırdılar. bu saatten sonra 470 milyar $ dış borcu ödeyebilecek kaynağın yok. ne yapacaksın? Osmanlının son dönemde yaptığını. yani satacaksın. artık ne kaldı ise tabii.

  • BunuAnanaSorsanaDelikanl kullanıcısına yanıt

    Adamlar senin bütün mal varlığını aldı. kasadaki paranı yağmaladı. ne ile mücadele edeceksin? tarım diyeceğim bittirildi, sanayi diyeceğim bitirildi. AKP BOP eş başkanı olarak en büyük operasyonu Türkiye'ye çekti. savunmasız bıraltıo memleketi. git Osmanlı'nın son dönemlerini bir incele. sonra gel burada ahkam kes.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Borakhan

    Ülkeyi işgal etmelerine gerek yok. zaten batırdılar. bu saatten sonra 470 milyar $ dış borcu ödeyebilecek kaynağın yok. ne yapacaksın? Osmanlının son dönemde yaptığını. yani satacaksın. artık ne kaldı ise tabii.

    Osmalının dış borcunu genç cumhuriyetimizde nasıl ödediysek bir daha öderiz


    İşinin ehli adam gelsin gerisi gelir


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.