Şimdi Ara

Otopark yönetmeliği sonunda güncellendi: Şarj ünitesi zorunluluğu ve daha fazlası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
1
Favori
1.059
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Otopark yönetmeliği sonunda güncellendi: Şarj ünitesi zorunluluğu ve daha fazlası



    Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından hazırlanan "Otopark Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik" bugün Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. İşte yönetmelikte dikkat çeken maddeler:



    Elektrikli araçlara yönelik düzenlemeler



    Düzenlemeye göre, zorunlu otopark adedi 20 ve üzeri olan, yeni yapılacak binalarda, otopark alanının 1 adetten az olmamak üzere en az yüzde 5’inin şarj ünitesi dahil elektrikli araçlara uygun şekilde tasarlanması zorunlu hale gelecek.



    Yeni yapılacak olan bölge ve genel otoparklar ile AVM'lere ait otoparklarda en az yüzde10 oranında otopark yerinin ilgili standartlara göre elektrikli araçlara uygun olarak (şarj ünitesi dâhil) düzenlenmesi şartı aranacak.



    Buna göre, 30,000 metrekareden büyük AVM’lerde kurulacak şarj ünitelerinden en az birinin, 70,000 metrekareden büyük AVM’lerde ise en az ikisinin ilgili standartlara göre hızlı şarj kapasitesine sahip olması gerekiyor.



    Öte yandan,  söz konusu yerlerde elektrikli araçlara yönelik getirilen düzenlemedeki yüzde 10 oranı 2023’e kadar yüzde 5 olarak uygulanacak. Bu tarihe kadar elektrikli araçların şarj ünitelerinde hızlı şarj kapasitesi zorunluluğu aranmayacak.



    Otopark yönetmeliği sonunda güncellendi: Şarj ünitesi zorunluluğu ve daha fazlası



    Daire büyüklüğüne göre otopark zorunluluğu



    Yönetmelikle birlikte yerleşim yerlerinde bulunması zorunlu otopark alanlarına ait listede de düzenleme yapıldı. Buna göre binalarda, 80 metrekare altı her 3 daire için 1 adet, 80 metrekare ile 120 metrekare arası her 2 daire için 1 adet, 180 metrekare her daire 1 adet, 180 metrekare üstü her daire için ise 2 adet otopark alanı oluşturulması hükme bağlandı.



    Ayrıca Bkz.Kanadalı şirket dünyanın en hızlı üç tekerlekli elektrikli aracını geliştiriyor



    Düzenleme kapsamında, ticari amaçlı binalarda her bağımsız bölüm için 1 adet olarak öngörülen park yerinde alan sınırı; dükkan, mağaza ve bankalar için 30 m2’den 40 m2’ye, marketler için 20 m2’den 30 m2’ye, büro binaları için 40 m2’den 50 m2’ye çıkarıldı. Listeye endüstri bölgeleri için de 500 m2 alan sınırı eklendi.



    Konutlarda bahçelere açık ve kapalı otopark alanı yaratma hakkı getirildi. Konutun bulunduğu parselin otopark gereksinimi, bahçe niteliğini ortadan kaldırılmadan, zemin altında inşaat yapılarak karşılanacak. Bu tarz bir otopark alanı yaratıldığında, üstü 30 cm toprak örtüsüyle kaplanıp, yeşillendirilecek. Otopark giriş ve çıkışları ön ile arka bahçeden de sağlanabilecek.



    Sokağa 5 metre mesafesi bulunan evlerde, bina cephesinden 2 metre dışarıya kadar alanı boş bırakarak, sokaktaki yaya trafiğine engel olmamak şartıyla otopark alanı oluşturulacak.



    Yönetmeliği göre, tek bağımsız bölümlü, villa gibi yapılarda, yaya kaldırımında geçişleri engellememek kaydıyla, tüm bahçe alanı otopark gibi düzenlenebilecek.



    Yönetmelikle ilgili tüm maddelere kaynak bölümündeki linkten ulaşabilirsiniz.




    Kaynak:https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2021/03/20210325-12.htm







  • şükür, sonunda binalara otopark zorunluluğu getirildi. Adım atacak boş yer kalmadıktan sonra. Şimdi bir zahmet birbirine yapışık binlerce yaptığınız binaların içlerinden binaları seçerek, millete hakkı olan ev paralarını verip yıkın ve oraları otoparka çevirin. İstanbulda yürüyecek bile boş alan bırakmadınız. Şimdiden sonra bu kanunun istanbula hiç bir faydası yok. İnsanlar kendileri de artık evlerini dönüşüme sokamaz. Çünkü çoğu evin otopark yapabileceği boş arazisi yok. O zaman bir zahmet bu tarz dipdibe 3 ev varsa birini yıkıp orayı otoparka çevirin. O zaman istanbul adama benzer.

    Kapımda arabam var, uzaktaki müşterilerim harici her yere, toplu taşımalarla gidiyorum. Götürmem gereken bir ton ekipmanım var, sırtıma, koluma, kucağıma, elime alıp gidiyorum. Parasıyla otopark yeri bile yok. Dün yağmurdan dolayı istemeye istemeye bir müşteriye yürüyüş+metro+metro+yürüyüş yöntemiyle gitmek yerine arabayla gideyim dedim, ekipmanlar ıslanmasın dedim. Bir tane ispark buldum, gideceğim yerin 1,5km uzağında. Yine yürüdüm. İstanbul'da araç tam bir işkence. Kimseye kullanmayın da diyemezsin. Uygar toplumlarda bunlara uygun yollar ve park alanları var.

    Her binanın, her işletmenin önüne otopark alanı baştan planlanmalıydı. 20 senedir iktidardalar, ancak bu planlamaya geçiliyor. Sonra biz İstanbul'a ihanet ettik diyorlar zaten kendileri. E hem İstanbul'a ihanet ettik diyorsunuz, hem niye biz seçilmedik ki diyorsunuz.
  • TOGG için altyapı hazırlığı yapılıyor (kanunen) umarım uygulaması da olur görürüz.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yüzde elli yapsana onu. Azıcık geleceğe yatırım yapın ya.

  • Bence dahada arttırılmalı. Bütün arabalar yakında sadece elektrikli araba üreteceğiz diyorlar.

  • şükür, sonunda binalara otopark zorunluluğu getirildi. Adım atacak boş yer kalmadıktan sonra. Şimdi bir zahmet birbirine yapışık binlerce yaptığınız binaların içlerinden binaları seçerek, millete hakkı olan ev paralarını verip yıkın ve oraları otoparka çevirin. İstanbulda yürüyecek bile boş alan bırakmadınız. Şimdiden sonra bu kanunun istanbula hiç bir faydası yok. İnsanlar kendileri de artık evlerini dönüşüme sokamaz. Çünkü çoğu evin otopark yapabileceği boş arazisi yok. O zaman bir zahmet bu tarz dipdibe 3 ev varsa birini yıkıp orayı otoparka çevirin. O zaman istanbul adama benzer.

    Kapımda arabam var, uzaktaki müşterilerim harici her yere, toplu taşımalarla gidiyorum. Götürmem gereken bir ton ekipmanım var, sırtıma, koluma, kucağıma, elime alıp gidiyorum. Parasıyla otopark yeri bile yok. Dün yağmurdan dolayı istemeye istemeye bir müşteriye yürüyüş+metro+metro+yürüyüş yöntemiyle gitmek yerine arabayla gideyim dedim, ekipmanlar ıslanmasın dedim. Bir tane ispark buldum, gideceğim yerin 1,5km uzağında. Yine yürüdüm. İstanbul'da araç tam bir işkence. Kimseye kullanmayın da diyemezsin. Uygar toplumlarda bunlara uygun yollar ve park alanları var.

    Her binanın, her işletmenin önüne otopark alanı baştan planlanmalıydı. 20 senedir iktidardalar, ancak bu planlamaya geçiliyor. Sonra biz İstanbul'a ihanet ettik diyorlar zaten kendileri. E hem İstanbul'a ihanet ettik diyorsunuz, hem niye biz seçilmedik ki diyorsunuz.





  • o park alanlarına elektrikliden başka herkes park eder

  • 20 seneye %50 den fazla elektrikli araç olucak

  • içten yanmalı araç özgürlüktür... bunu yazın kenara ileride hatırlayacaksınız...

  • elektrik parasını kim ödeyecek ? aracı park ediyorsa peşin ödeme alınmalı şarj edip etmemesi önemli değil şarj parası kesilmesi kesinlikle gerekir

  • Her binanın otoparkı olması gerek artık büyükşehirlerde.

  • Aynen yönetmelik falan.

    Oturduğum yerde binalar dönüşüme giriyor tek tek bütün mahalle aynı şekilde yenileniyor.

    Otopark yok,çöp kutusu için bile bir yer yok,park su bu boş alan zaten hayal bütün mahalleyi aynı şekilde yapıyorlar zaten bu milletle nazi diktatörlüğü anca düzen getirebilir buralara binanın değeri düşer diye çürük raporu verecek adamlar dayaklık oluyor bu memlekette.

    30-40 sene daha aynen devam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bob Kelso kullanıcısına yanıt

    sen uygulanacağını mı zannediyorsun?

    Apartımanların altlarındaki dükkanların neden duvarsız ve geniş olduğunu hiç düşündün mü?

  • Spider_hip kullanıcısına yanıt

    seçmeyenler pkklı ve fedöncü ve ayriyetten israyıl uşağı. Aponun mektubu falan da var ama o da yalan aslında öyle bir mektup yok tvye çıkarılan da aponun kardeşi değil.

  • emreplt E kullanıcısına yanıt

    at arabası özgürlüktür... bunu yazın kenara ileride hatırlayacaksınız...

  • haberi ve içeriği okumadım, inanan ağır maldır.

  • her ne kadar güzel bir haber olsada elektrikli araçların ötv zammıyla karşılık vererek bu haber ne yazık ki büyük bir HİÇ olmaktan ibarattir.



    Otopark yönetmeliği sonunda güncellendi: Şarj ünitesi zorunluluğu ve daha fazlası
  • Spider_hip kullanıcısına yanıt
    Kural bayadır var ama adamlar iskanı alıp zemin katı daire yapıyorlar.

  • Spider_hip kullanıcısına yanıt

    Zaten var olanlarda da laf olsun diye yapılmış. Adam bina bodrumuna zoraki otopark alanı yapmış ama C segmenti aracı oraya sokamazsın. Girişi öyle dar. Böyle laf olsun torba dolsun diye yapılan otoparklar da yok değil.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Spider_hip kullanıcısına yanıt

    Ne yazikki pek bir sey degismeyecek cunku 80 metrekare altindaki dairelerde, 3 daireye bir araclik otoparktan gerekiyor. 80-120 metrekare arasina 2 daireye bir araclik yer.


    Yani cok yetersiz getirilen miktar. Her daireye bir araclik yer olmaliydi ama muteahhitlerin baskisina boyuna egildi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni yapılan binalarda, küçük dairelerde oturan 3 ayrı dar gelirli aile 1 araçlık otoparkı paylaşacak, büyük daire satın alanlara 2 araçlık otopark tahsis edilecek.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.