Şimdi Ara

Çip krizi ülkemizdeki üretimi de etkiliyor: Oyak Renault'dan üretime ara

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
1
Favori
3.132
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
14 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çip krizi ülkemizdeki üretimi de etkiliyor: Oyak Renault'dan üretime ara



    Küresel otomotiv endüstrisindeki şirketler, özellikle Avrupa'daki otomobil üreticileri, elektronik bileşen eksikliği nedeniyle üretime ara vermek zorunda kalıyor. Bu durumun ülkemizdeki üretimi etkileyip etkilemeyeceği merak ediliyordu. Beklenen haber Oyak Renault'dan geldi.



    Oyak Renault Genel Müdürü Antoine Aoun, küresel otomotiv sektöründe yaşanan tedarik sorunlarının Oyak Renault'yu da etkilediğini bildirdi. Özellikle sektör için hayati öneme sahip elektronik bileşenlerde tedarik sorunu yaşandığını dile getiren Aoun, "Bursa’da ürettiğimiz yeni Clio, Clio E-tech ve Megane Sedan'da ve Mekanik Fabrikamızda en son teknolojileri kullanıyoruz. Bu da fabrikamızı yüksek hacimli elektronik bileşenlere ihtiyaç duyan başlıca üretim tesislerinden biri haline getiriyor." ifadelerini kullandı.



    Ayrıca Bkz.Mercedes-Benz Türk, patent başvuru sayısıyla Türkiye üçüncüsü oldu



    "Aradan sonra üretime planlandığı gibi devam edeceğiz"



    Bileşen tedarikinde yaşanan küresel krizin Türkiye'ye de yansıdığını ve üretim programında bazı değişiklikler yapmak zorunda kaldıklarını aktaran Aoun, şunları kaydetti:



    'En son teknolojileri kullandığımız Oyak Renault Otomobil Fabrikalarında, yaşamakta olduğumuz küresel kaynaklı elektronik bileşen tedarik sıkıntısı nedeniyle üretim programımızda değişiklikler yapmak zorunda kaldık. Oyak Renault olarak 15-22 Mart'ta üretime kısa bir ara vereceğiz. Tedarik sorununun üretime etkilerini azaltmak için var gücümüzle çalışıyoruz. Çevik ve esnek üretim kabiliyetimizle, dış kaynaklı krizlerin etkilerini en kısa sürede aşarak üç vardiyada çalışmaya devam edeceğiz.'



    Çip krizi ülkemizdeki üretimi de etkiliyor: Oyak Renault'dan üretime ara



    Aoun, aradan sonra üretime planlandığı gibi devam edeceklerini ve piyasadaki oluşabilecek durumlara göre planlarını tekrar revize edebileceklerini belirtti.



    Kriz yılın ikinci yarısına kadar sarkabilir



    Konfor ve güvenlik odaklı özelliklerle donatılan yeni nesil araçlarda yazılım ve elektronik bileşenler artık hayati öneme sahip hale geldi. Gelişmiş multimedya sistemlerinin yanı sıra sensör ve kameralardan elde edilen verilerin hızlı bir şekilde işlenebilmesi için güçlü bileşenlere ihtiyaç duyuluyor.



    Otomotiv üreticileri, geçtiğimiz yıl pandemi nedeniyle otomobillere yönelik talep azalınca bu doğrultuda üretim için büyük önem taşıyan çip tedarikini de azalttı. Geçtiğimiz yılın sonundan itibaren üretim yeniden pozitif bir ivme kazanınca şirketler yeniden çip tedarikçilerinin kapısını çaldı fakat zaten halihazırda tam kapasite çalışan çip üreticileri otomotiv şirketlerinin bu talebine yetişemedi. Dolayısıyla otomotivde yeniden çarkların durmasına neden olan bu sorun ortaya çıktı.



    Otomotivdeki elektronik bileşen sorununun çözülmesi için artık şirketler değil hükümetler devreye girmeye başladı. Önce Almanya sonra da ABD, en büyük çip üreticisi konumundaki Tayvanlı TSMC ile bu sorun odağında görüşmeye başladı. Fakat uzmanlar söz konusu tedarik sorununun 2021'in ikinci yarısına kadar sarkabileceğini söylüyor.









  • Pandemi döneminde tüm dünyada otomobil fiyatları geriledi. Biz ise kendi topuğumuza sıkarak milyonlarca al satçı ile piyasayı suni bir şekilde yukarıya çektik. Berberi, bakkalı, manavı herkes galerici oldu birden.

    Bir ürün satılmadığında fiyatı düşer. Dolayısıyla global bir tepki koyabilirsek otomobil fiyatları da düşer. Ancak otomobil fiyatlarini satıcılar düşürmeyecek. Sıfır araçtan ÖTV ve KDV alamayan devlet düşürecek. Bence insanların en büyük yanılgısı bu.

    Şubat ayında son on yılın sıfır araç satış rekoru kırıldı. Biz milletçe hıyara elimizde tuzluk ile koşarsak devlet vergi mergi indirmeyecek.
  • YA ÇİPİNİZ TOPU CEHENNEME

  • türkçe meali: zam yapacağız bahanemiz yok. önce üretimi durdurup mal yok çekicez. olanı da pahalı satıcaz.

  • Taam taam hadi inandım
  • hep bu madenciler yüzünden....

  • Şu üretimi bi durdur bi başlat olmuyor

  • Fiyatlar düşecek diyenleri alalım.
  • medjay85 kullanıcısına yanıt
    Ne alaka arabalara ekra. Kartı takiliyorsa bizim mi haberimiz yok
  • shade_boi S kullanıcısına yanıt
    Pandemi döneminde tüm dünyada otomobil fiyatları geriledi. Biz ise kendi topuğumuza sıkarak milyonlarca al satçı ile piyasayı suni bir şekilde yukarıya çektik. Berberi, bakkalı, manavı herkes galerici oldu birden.

    Bir ürün satılmadığında fiyatı düşer. Dolayısıyla global bir tepki koyabilirsek otomobil fiyatları da düşer. Ancak otomobil fiyatlarini satıcılar düşürmeyecek. Sıfır araçtan ÖTV ve KDV alamayan devlet düşürecek. Bence insanların en büyük yanılgısı bu.

    Şubat ayında son on yılın sıfır araç satış rekoru kırıldı. Biz milletçe hıyara elimizde tuzluk ile koşarsak devlet vergi mergi indirmeyecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akenatons -- 10 Mart 2021; 15:32:51 >
  • 7 günlük ara için yapılan algılara bak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • akenatons kullanıcısına yanıt
    Beyinsizce hareket etmenin sonuçları, ceremesini aklı başında olanlar çekiyor, ne diyeyim umarım topluca fakir kalırız da kimse araba alamaz, belki o zaman fiyatlar düşer.
  • dekmanci kullanıcısına yanıt
    Nvidia gibi şirketler otomobillerin kullanımı için elektronik chipset tedariği yapıyor. Madenci krizi ve PC endüstrisindeki stok sıkıntısı üreticileri daha fazla GPU bileşeni üretmeye dolayısıyla otomobiller için üretilen semi-conducter tipi bileşenlerin üretimini zayıflatmış olabilir.
  • ekar55 kullanıcısına yanıt
    En ufak alakası olduğunu sanmıyorum Renault gibi büyük şirketler vida bile tedarik ederken teminat alıyorlar ve uzun vadeli büyük meblağlar la sözleşme imzaliyorlar. Bence sorun tamamen pandemi. 2017 2018 dede AMD Nvidia ekran kartı stok sıkıntısı yaşadı fakat otomobil sektörü en ufak etkilenmedi. Üstelik şu an ekran kartına olan rağbet 2018 deki kadar bile değil çünkü daha çok kart var ve kazım gelirleri 2018 e göre 4 kat daha az.
  • aliosman2323 kullanıcısına yanıt
    Doğrudur hocam. Ben sadece madenci krizi ile otomotiv endüstrisi arasındaki olağan ilişkiyi somutlaştırmak için akıl yürütme yaptım. Tam olarak vakıf değilim.
  • Bizim fabrika tofaş, reno, ford vb yerlere parça yapıyor. Yan sanayi. İşler kötü kçö'de olanlar var yeniden kçö çıkarılanlar var. Çoğu hat çalışmıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O değil kum kıtlığı da var. Cam üretimi sıkıntıda. Doğrudan cam kullanılan her sektörde de üretimi aksatacak.
  • Reno ara versinde şu upc beynini değişsin bari herkezin sıra ile patlıyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ...tabi yaaa fiyatların artırılmasıyla hiç alakalı olmayacak...yersen..

  • virüs bahanesi bitti, sırada çip krizi var. ram üreticileri gibi her sene bi yangın çıkar fabrikalarında

  • Türkçe meali= Kur yükseliyo bekleyip daha yüksekten milleti düdüklemeye devam edicez o yüzden çipi bahane ediyoruz.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.