- x
CLIO II SAHİPLERİ
14009 Cevap1037972 Görüntüleme60 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<     122 [124] 126 127 128 129 130 131      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


102 Mesaj
15 Mart 2011; 17:46:12 

Gebze Küçük Sanayi Sitesinde Özel Renault Servisi buldum bir tane. Sorunu anlattım. Alternatör kasnağında boşluk ve yalpa yoktu zaten. Krank kasnağındaki yalpa ustanın da dikkatini çekti. Değiştirelim o zaman ne olacaksa olsun dedim. Stokta kasnak yoktu sipariş üzerine çalışıyoruz dedi.Kasnağın numarasını almak için söktü kasnağı. Kayışlar yan sanayi takılmış, düşük kalite iyi değil bunlar falan dedi. Çanakkale Bosch Car Servisinin kazığına geldik biraz işte. Numarasını alıp eski kasnağı ve kayışı tekrar yerine taktı. Amacımız kasnağın numarasını alıp ona göre sipariş vermekti. Ama kasnağı söküp taktıktan sonra bariz bir şekilde yalpalama ortadan kalktı. İşlemler sırasında yanındaydım ustanın, gayet güzel bir şekilde olarak oturtu kasnağı ve dengeli sıktı civataları. Büyük ihtimalle rulman değişimi sırasında kasnak montajı kasıntılı olarak yapılmış. Bunun üzerine kasnağı değiştirmekten vazgeçtik. 140 TL civarıydı orjinal kasnak. Zaten kayış diş atlamış şekilde çalıştığından özelliğini yitirdiğini düşünüyordum. Orjinal kayış siparişi verdirdim. Kayışın biri 13 TL diğeri 18 TL idi galiba. Bosch Car Servisinin bana verdiği eski faturaya baktım birine 15, birine 20 TL yazmışlar. Yarın takılacak orjinal kayışlar bir aksilik olmazsa. Sorunun bu şekilde ortadan kalkacağını düşünüyorum. Diş atlama probleminin de yan sanayi kayış ve kasnaktaki yalpadan dolayı ortaya çıktığı kanaatindeyim.


_____________________________

1999 Clio 1.6 RXT - ATİKER- Benzin istasyonuna gidip "FULLE" demek gerçekti hayal oldu!!!


351 Mesaj
15 Mart 2011; 18:39:53 


quote:

Orijinalden alıntı: ozkan.rxt

Gebze Küçük Sanayi Sitesinde Özel Renault Servisi buldum bir tane. Sorunu anlattım. Alternatör kasnağında boşluk ve yalpa yoktu zaten. Krank kasnağındaki yalpa ustanın da dikkatini çekti. Değiştirelim o zaman ne olacaksa olsun dedim. Stokta kasnak yoktu sipariş üzerine çalışıyoruz dedi.Kasnağın numarasını almak için söktü kasnağı. Kayışlar yan sanayi takılmış, düşük kalite iyi değil bunlar falan dedi. Çanakkale Bosch Car Servisinin kazığına geldik biraz işte. Numarasını alıp eski kasnağı ve kayışı tekrar yerine taktı. Amacımız kasnağın numarasını alıp ona göre sipariş vermekti. Ama kasnağı söküp taktıktan sonra bariz bir şekilde yalpalama ortadan kalktı. İşlemler sırasında yanındaydım ustanın, gayet güzel bir şekilde olarak oturtu kasnağı ve dengeli sıktı civataları. Büyük ihtimalle rulman değişimi sırasında kasnak montajı kasıntılı olarak yapılmış. Bunun üzerine kasnağı değiştirmekten vazgeçtik. 140 TL civarıydı orjinal kasnak. Zaten kayış diş atlamış şekilde çalıştığından özelliğini yitirdiğini düşünüyordum. Orjinal kayış siparişi verdirdim. Kayışın biri 13 TL diğeri 18 TL idi galiba. Bosch Car Servisinin bana verdiği eski faturaya baktım birine 15, birine 20 TL yazmışlar. Yarın takılacak orjinal kayışlar bir aksilik olmazsa. Sorunun bu şekilde ortadan kalkacağını düşünüyorum. Diş atlama probleminin de yan sanayi kayış ve kasnaktaki yalpadan dolayı ortaya çıktığı kanaatindeyim.


İlk mesajımda kayışlarının kötü mal olabileceğini yazacaktım ama BOSCH gibi serviste böyle birşey olacağına ihtimal vermedim:)
Bununla geçmiş olsun.


_____________________________

Aynı şeyi defalarca yapıp farklı sonuç almayı uman kişiye aptal denir. Dahiliğin bile mutlak bir sınırı varken aptallığın asla. En kötüsü de dünya onlarla doludur.



102 Mesaj
15 Mart 2011; 19:05:58 


quote:

Orijinalden alıntı: emdbrs




İlk mesajımda kayışlarının kötü mal olabileceğini yazacaktım ama BOSCH gibi serviste böyle birşey olacağına ihtimal vermedim:)
Bununla geçmiş olsun.

Sağolasın. Ben de kötü kayış takılmış olabileceğini düşünmemiştim. Sürekli gittiğim bir yer aynı zamanda Atiker Yetkili Servisi'ydi Lpg dünüşümünü de orda yaptırmıştım. Neyse inşallah orjinal kayışları da takınca sorun ortadan kalkar.


_____________________________

1999 Clio 1.6 RXT - ATİKER- Benzin istasyonuna gidip "FULLE" demek gerçekti hayal oldu!!!


 
1613 Mesaj
15 Mart 2011; 21:16:49 

ufuk kardeşim foruma şimdi bakabildim, araya bir şeyler girdi tam buraya bakacakken.

1. ben de radyatör suyuyla ilgili bir şey yapmadım ama sanırım servis kontrol ediyor her bakımda. hazne temiz görünüyor. radyatörle ilgili diyebileceğim tek şey sıcakken kapakları açmaman gerektiği. yoksa üstün başın gider (tecrübe konuşuyor) :)

2. havalar çok soğuk, bu yüzdendir bence. ben de hiç rastlamıyorum bugünlerde fanın çalıştığına. arıza ihtimali de termostatla ya da müşürle ilgili olabilir.

3. bizim cam otomatik düğmeleri farklı yerlerde sanırım. bizimkinde kapıyı çekme yerinin alt ortasında bir plastik var, o plastiği çıkarınca alyan vida gözüküyor, düğmeler de bu kapı çekme tutamağına bağlı. bir yerlerde plastik küçük bir parça var mı conta ya da kapak gibi?

4. aküler artık bakım gerektirmeyen tarzda yapılıyor ama eskiden 6 tane su kapağı açılır ve suyun metal plakalardan aşağıda olmamasına dikkat edilirdi, akü içindeki metal plakalar su altında kalacak kadar saf su dökülürdü.


quote:

Orijinalden alıntı: filmdükkanı

arkadaşlar bir kaç sorum olacak izninizle;

1- Ben aracı aldığımdan beri radyatör suyunu hiç değiştirmedim, ve radyatörü hiç temizlemedim bu sorun olur mu? temizlemem gerekiyorsa temizleyen arkadaşların bilgi açısından tecrübelerini paylaşmak isterim...

2- Aracın fan motorunu çalışırken hiç görmüyorum bu aralar..önceden biraz devirli kullandığımda aracı park ettikten sonra fan motoru açılır, 3-5 dk çalışır susardı..şimdi yoğun trafikten çıktıktan sonra, ya da devirli kullandıktan sonra aracı park ettiğimde tık yok...acaba müşirlerde bir arıza mı var? hararet göstergem ortanın en fazla bir-iki diş üzerine çıktı, orada da fazla kalmadı açıkçası..bu da en fazla 2 kez olmuştur, termostat sportundan su kaçırdığı için hararet göstergesini çok sık kontrol ediyorum...problem varsa ne gibi bir problem olabilir sizce? acaba termostat mı arızalandı?

3- şu sol cam otomatiği canımı sıkmaya başladı. dün gece yine tutukluk yaptı 15 Km cam açık gelmek zorunda kaldım...aşağı iniyor, yukarı kalkmıyor tutukluk yapıyor..sanırsam düşmelerin içinde oksitlenme oldu çünkü yağışlı zamanlarda cam açıldığında içeri giren su ilk olarak bu düğmelerin üzerine uğruyordu..sağına soluna baktım düğme haznesinin vida göremedim nasıl çıkar bu meret acaba...kapı döşemesi mi sökeceğiz önce?

4- Akü herhangi bir problem çıkarmış durumda değil ama ben yinede bir bakımını yapmak istiyorum, onunda aracı aldığımdan beri hiç bakımını yapmadım. Zaten anlamıyorum da nasıl bakımı yapılır...:( aynı radyatör gibi...yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...





_____________________________


2013 salcano astro 241sv :)
2005 daihatsu sirion 1.3 touring at
2008 renault clio3 hb extreme 1.2 16v BVR
2001 renault clio2 hb rxt 1.4 16v BVA (2007-2011)
1988 renault 11 GTS (2001-2008)

uzaylı


 
1613 Mesaj
15 Mart 2011; 21:30:36 

kötü kayış hemen iplik attırıyor kenarlardan. orijinal kayış taktırdım bunu görünce, daha uzun süre dayanmıştı. ama düzenekte bozukluk olduğu için orijinal kayışta da az da olsa iplikler atıyordu yanlardan.


quote:

Orijinalden alıntı: ozkan.rxt

Sağolasın. Ben de kötü kayış takılmış olabileceğini düşünmemiştim. Sürekli gittiğim bir yer aynı zamanda Atiker Yetkili Servisi'ydi Lpg dünüşümünü de orda yaptırmıştım. Neyse inşallah orjinal kayışları da takınca sorun ortadan kalkar.



_____________________________


2013 salcano astro 241sv :)
2005 daihatsu sirion 1.3 touring at
2008 renault clio3 hb extreme 1.2 16v BVR
2001 renault clio2 hb rxt 1.4 16v BVA (2007-2011)
1988 renault 11 GTS (2001-2008)

uzaylı


245 Mesaj
15 Mart 2011; 21:42:59 

bende arabayı kasımda aldığımdan beri bikere fan açtığını ne gördüm ne duydum.göstergede ortadan en fazla bi kademe yukarı çıkıyor.benim motorcu arkadaş radyatörün sanırım alt hortumunu söküp genleşme kabına hortumdan devamlı su koyarak içindeki pası pisliği akıtmıştı sonrada antifiriz koymuştu tamamdır demişti. radyatör petekleride temizleniyomuş ama o işlem 3 4senede bi yapılıyomuş şuan gerek yok demişti. cam problemi bendede var bi düzeliyo bi gidiyo oda. şu aralar iyi. anahtar olsun kasnak olsun kayış olsun dikkat ediyorumda problemler hep aynı. direksiyon pompasını değiştiğimde baktık benim alternatör kasnağıda yalpa yapıyor bende değiştirmiştim onu.hepimize geçmiş olsun.


_____________________________

3 günlük dünyada 6 gün işe gidiyorum:(((


 
1613 Mesaj
15 Mart 2011; 22:29:29 

bu arada ben bugün karbon temizliği yaptırdım tofaş servisinde. ta arabayı ilk aldığımdan beri aklımdaydı, arada vakit buldum 50 tl'ye yaptırdım. süper fark etti ya da yakıt yüzde elli azaldı diyemeyeceğim tabi ki, çünkü toplasanız 10km yapmadım. etkisi zaman içinde belli olurmuş.


_____________________________


2013 salcano astro 241sv :)
2005 daihatsu sirion 1.3 touring at
2008 renault clio3 hb extreme 1.2 16v BVR
2001 renault clio2 hb rxt 1.4 16v BVA (2007-2011)
1988 renault 11 GTS (2001-2008)

uzaylı


 
605 Mesaj
16 Mart 2011; 9:08:07 


quote:

Orijinalden alıntı: ozkan.rxt

Gebze Küçük Sanayi Sitesinde Özel Renault Servisi buldum bir tane. Sorunu anlattım. Alternatör kasnağında boşluk ve yalpa yoktu zaten. Krank kasnağındaki yalpa ustanın da dikkatini çekti. Değiştirelim o zaman ne olacaksa olsun dedim. Stokta kasnak yoktu sipariş üzerine çalışıyoruz dedi.Kasnağın numarasını almak için söktü kasnağı. Kayışlar yan sanayi takılmış, düşük kalite iyi değil bunlar falan dedi. Çanakkale Bosch Car Servisinin kazığına geldik biraz işte. Numarasını alıp eski kasnağı ve kayışı tekrar yerine taktı. Amacımız kasnağın numarasını alıp ona göre sipariş vermekti. Ama kasnağı söküp taktıktan sonra bariz bir şekilde yalpalama ortadan kalktı. İşlemler sırasında yanındaydım ustanın, gayet güzel bir şekilde olarak oturtu kasnağı ve dengeli sıktı civataları. Büyük ihtimalle rulman değişimi sırasında kasnak montajı kasıntılı olarak yapılmış. Bunun üzerine kasnağı değiştirmekten vazgeçtik. 140 TL civarıydı orjinal kasnak. Zaten kayış diş atlamış şekilde çalıştığından özelliğini yitirdiğini düşünüyordum. Orjinal kayış siparişi verdirdim. Kayışın biri 13 TL diğeri 18 TL idi galiba. Bosch Car Servisinin bana verdiği eski faturaya baktım birine 15, birine 20 TL yazmışlar. Yarın takılacak orjinal kayışlar bir aksilik olmazsa. Sorunun bu şekilde ortadan kalkacağını düşünüyorum. Diş atlama probleminin de yan sanayi kayış ve kasnaktaki yalpadan dolayı ortaya çıktığı kanaatindeyim.


140 TL olan orjinal kasnak ALTERNATÖR KASNAĞI mı Özkan? Orjinal kasnak 330 TL serviste...

sorununu en ucuz şekli ile halletmene sevindim Özkan, demek ki Leki nin dediği gibi Alternatör, Triger gibi kayışları orjinali ile serviste değişmek en mantıklısı...garanti kapsamında..Bora da Bosch Serviste değişmişti sanırım öyle hatırlıyorum...Acaba o memnun mudur?


_____________________________



 
605 Mesaj
16 Mart 2011; 9:10:45 


quote:

Orijinalden alıntı: leki

ufuk kardeşim foruma şimdi bakabildim, araya bir şeyler girdi tam buraya bakacakken.

1. ben de radyatör suyuyla ilgili bir şey yapmadım ama sanırım servis kontrol ediyor her bakımda. hazne temiz görünüyor. radyatörle ilgili diyebileceğim tek şey sıcakken kapakları açmaman gerektiği. yoksa üstün başın gider (tecrübe konuşuyor) :)

2. havalar çok soğuk, bu yüzdendir bence. ben de hiç rastlamıyorum bugünlerde fanın çalıştığına. arıza ihtimali de termostatla ya da müşürle ilgili olabilir.

3. bizim cam otomatik düğmeleri farklı yerlerde sanırım. bizimkinde kapıyı çekme yerinin alt ortasında bir plastik var, o plastiği çıkarınca alyan vida gözüküyor, düğmeler de bu kapı çekme tutamağına bağlı. bir yerlerde plastik küçük bir parça var mı conta ya da kapak gibi?

4. aküler artık bakım gerektirmeyen tarzda yapılıyor ama eskiden 6 tane su kapağı açılır ve suyun metal plakalardan aşağıda olmamasına dikkat edilirdi, akü içindeki metal plakalar su altında kalacak kadar saf su dökülürdü.






Eyvallah Levent, fazlaca dert etmeye gerek yokmuş saolasn...


_____________________________



 
605 Mesaj
16 Mart 2011; 9:17:39 


quote:

Orijinalden alıntı: nhtckr

bende arabayı kasımda aldığımdan beri bikere fan açtığını ne gördüm ne duydum.göstergede ortadan en fazla bi kademe yukarı çıkıyor.benim motorcu arkadaş radyatörün sanırım alt hortumunu söküp genleşme kabına hortumdan devamlı su koyarak içindeki pası pisliği akıtmıştı sonrada antifiriz koymuştu tamamdır demişti. radyatör petekleride temizleniyomuş ama o işlem 3 4senede bi yapılıyomuş şuan gerek yok demişti. cam problemi bendede var bi düzeliyo bi gidiyo oda. şu aralar iyi. anahtar olsun kasnak olsun kayış olsun dikkat ediyorumda problemler hep aynı. direksiyon pompasını değiştiğimde baktık benim alternatör kasnağıda yalpa yapıyor bende değiştirmiştim onu.hepimize geçmiş olsun.


çok haklısın nhtckr...

forumu ilk sayfasının ilk mesajından itibaren okuduğum için süregelen problemlerin hep aynı olduğunu bende fark ettim...bu arada alternatör kasnağı nasıl yalpa yapar, titrediği zaman mı yalpa yapmış oluyor, nasıl anlıyorsunuz bende test edeyim...

cam problemi için düğmelerin takılı olduğu kapı hoperlorünün içine gömülü durduğu siyah düzeneği nasıl açacağımı bulamadığım için elektrikçi arkadaşımdan yardım alacağım haftasonu, nasıl yapıldığını anlatırım pazartesi artık.

havalar ısınmaya başladığı için maaşı alınca artık Kadıköy de çok iyi bir radyatör/kalorifer/klima ustası tanıyorum ona gideceğim, hem temizler hem de gaz doldurur klimaya...

kasnak sorunu için yalpalamaya benzer bişey görmedim ama kayış (alternatör kayışı ) dönerken vır vır vır diye bir ses çıkartıyor ve hafif sallanıyor (sanırım yalpa bu)..tamirci gergi bilyalarından dediği için şimdilik güveniyoruz ona...zaten triger değişimi sırasında ak koyun kara koyun meydana çıkacak...


_____________________________



 
495 Mesaj
16 Mart 2011; 12:45:21 

arkadaslar tavsiyelerinize ihtiyacim var sizce linkini verecegim aracin ederi max ne kadardir

http://www.sahibinden.c...elik-gri-44826098/detay

simdiden degerli yorumlariniz icin tesekkürler


_____________________________

2004 Clio II HB 1.4 16V Privilege-Atiker safe fast


 
685 Mesaj
16 Mart 2011; 13:50:50 

Ben imzamdaki 2006 1.5 dci dizel 86HP yi 89.000 km de 17.000 e aldım. Benim araçla kıyasladığımda fiyat biraz yüksek bence ilandaki. Gerçi benim ilanda da 18.750 yazıyordu çok sıkı bir pazarlıkla indirmiştim. 15-15,5 arası gibi sanki piyasası.


_____________________________

2008 Megane 1.5 DCI 85 HP
2006 Clio II 1.5 DCI 86 HP (Satıldı)
30" cinema display with Mac Pro 2xQuadcore 3.2 GHz
17" Macbook Pro


 
605 Mesaj
16 Mart 2011; 13:54:00 

quote:

Orijinalden alıntı: sahatay63

arkadaslar tavsiyelerinize ihtiyacim var sizce linkini verecegim aracin ederi max ne kadardir

http://www.sahibinden.c...elik-gri-44826098/detay

simdiden degerli yorumlariniz icin tesekkürler


1- triger ve ekipmanları değişmiş mi bahsetmemiş
2- bu paraya dynamique alırsın , çok pahalı...bence biraz daha araştır, sanırım LPG taktırmış diye üzerinde duruyorsun ama taktırdığı LPG de 750 TL lik LPg.

benim fikrim tabiki...

edit: boya

boya konusunda da açıklayıcı değil, boya hangi parçalarda ne şekilde oluşmuş, değişen yok fakat düzeltme olabilir...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi filmdükkanı -- 16 Mart 2011; 13:56:07 >


_____________________________



102 Mesaj
16 Mart 2011; 14:13:36 


quote:

Orijinalden alıntı: filmdükkanı




140 TL olan orjinal kasnak ALTERNATÖR KASNAĞI mı Özkan? Orjinal kasnak 330 TL serviste...

sorununu en ucuz şekli ile halletmene sevindim Özkan, demek ki Leki nin dediği gibi Alternatör, Triger gibi kayışları orjinali ile serviste değişmek en mantıklısı...garanti kapsamında..Bora da Bosch Serviste değişmişti sanırım öyle hatırlıyorum...Acaba o memnun mudur?

Yanlış anlaşılma olmasın benim bahsettiğim yalpa yapan kasnak motora bağlı olan kasnak. İki adet kasnak var yan yana 15-18 cm çapında. Krank kasnağı diye biliyorum adını. Alternatörün üzerindeki kasnaktan bahsetmiyorum. Hatta bir tane vardı elinde önceden kalma, ambalajından çıkartıp karşılaştırdı benim kasnakla. Ambalajın etiketine bizzat baktım Renault yazıyordu ve "Made in France" yazısını gördüm. Aynı kasnağın internette fiyatına baktım 70 TL civarındaydı. Tek kasnağın fiyatı 140 TL civarı demişti bana (Resimdeki bahsettiğim kasnak).

Alternatör kasnağı fiyatları internette 110 TL civarı (Orjinal değil).

1


Ekteki dosya (1)


_____________________________

1999 Clio 1.6 RXT - ATİKER- Benzin istasyonuna gidip "FULLE" demek gerçekti hayal oldu!!!


 
605 Mesaj
16 Mart 2011; 15:37:28 


quote:

Orijinalden alıntı: ozkan.rxt



Yanlış anlaşılma olmasın benim bahsettiğim yalpa yapan kasnak motora bağlı olan kasnak. İki adet kasnak var yan yana 15-18 cm çapında. Krank kasnağı diye biliyorum adını. Alternatörün üzerindeki kasnaktan bahsetmiyorum. Hatta bir tane vardı elinde önceden kalma, ambalajından çıkartıp karşılaştırdı benim kasnakla. Ambalajın etiketine bizzat baktım Renault yazıyordu ve "Made in France" yazısını gördüm. Aynı kasnağın internette fiyatına baktım 70 TL civarındaydı. Tek kasnağın fiyatı 140 TL civarı demişti bana (Resimdeki bahsettiğim kasnak).

Alternatör kasnağı fiyatları internette 110 TL civarı (Orjinal değil).

1




tamam bana bu kasnağın fiyatını 330 dediler üzerindeki numara (770..................) bile aynı...


_____________________________



 
605 Mesaj
16 Mart 2011; 15:50:42 

karıştırdım,özür, bu resim krank kasnağı, bana alternatör kasnağı demişlerdi ki numara da aynı değilmiş....8200113636 bana yazdıkları numara...


_____________________________



245 Mesaj
16 Mart 2011; 19:49:34 

klimayı açtığımızda fan çalışır diye biliyorum yanlışmı biliyorum? ben bugun gazı olmayan klimamı açtım fana bakmak için fan çalışmıyordu ama klimanın çalışma sesi duyuluyordu.acaba yanlışmı biliyorum klima açıldığında fan açılmazmı


_____________________________

3 günlük dünyada 6 gün işe gidiyorum:(((


245 Mesaj
16 Mart 2011; 19:54:00 

kasnağın yalpa yapmasınıda kayışı söküp döndürerek bakmıştı bizim usta.hakkattende dans ediyordu hem sesde yapıyor


_____________________________

3 günlük dünyada 6 gün işe gidiyorum:(((


102 Mesaj
16 Mart 2011; 20:51:36 

Antifirizi değiştirmeyi düşünüyorum. Hangi renk antifiriz koymalıyım? Kırmızı mı mavi mi? Farkları nedir ki bunların?


_____________________________

1999 Clio 1.6 RXT - ATİKER- Benzin istasyonuna gidip "FULLE" demek gerçekti hayal oldu!!!


 
1613 Mesaj
16 Mart 2011; 21:13:28 

hocam dijital miydi senin klima?
manuel klimada AC düğmesi eğer fan 0"da ise çalışmıyor. 1"e alınca az az üflüyor. klima gazı olmayınca ışık yanıyor ama soğutma yapmıyor.

opel astra"da fan 0"da olsa bile AC düğmesine basınca çok hafif soğuk veriyor.


quote:

Orijinalden alıntı: nhtckr

klimayı açtığımızda fan çalışır diye biliyorum yanlışmı biliyorum? ben bugun gazı olmayan klimamı açtım fana bakmak için fan çalışmıyordu ama klimanın çalışma sesi duyuluyordu.acaba yanlışmı biliyorum klima açıldığında fan açılmazmı




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi leki -- 16 Mart 2011; 21:27:16 >


_____________________________


2013 salcano astro 241sv :)
2005 daihatsu sirion 1.3 touring at
2008 renault clio3 hb extreme 1.2 16v BVR
2001 renault clio2 hb rxt 1.4 16v BVA (2007-2011)
1988 renault 11 GTS (2001-2008)

uzaylı


 
495 Mesaj
16 Mart 2011; 21:30:40 


quote:

Orijinalden alıntı: filmdükkanı



1- triger ve ekipmanları değişmiş mi bahsetmemiş
2- bu paraya dynamique alırsın , çok pahalı...bence biraz daha araştır, sanırım LPG taktırmış diye üzerinde duruyorsun ama taktırdığı LPG de 750 TL lik LPg.

benim fikrim tabiki...

edit: boya

boya konusunda da açıklayıcı değil, boya hangi parçalarda ne şekilde oluşmuş, değişen yok fakat düzeltme olabilir...



yorumlariniz icin cok tesekkürler arkadaslar.


_____________________________

2004 Clio II HB 1.4 16V Privilege-Atiker safe fast


1134 Mesaj
16 Mart 2011; 22:25:54 


quote:

Orijinalden alıntı: ozkan.rxt

Antifirizi değiştirmeyi düşünüyorum. Hangi renk antifiriz koymalıyım? Kırmızı mı mavi mi? Farkları nedir ki bunların?

valla ben rengine çok dikkat etmiyorum.geçen sene po antifiriz,bu sene castrol aldım rengi maviydi,eksildikçe ilave ediyorum..


_____________________________



 
605 Mesaj
17 Mart 2011; 9:16:55 


quote:

Orijinalden alıntı: aliuygun



valla ben rengine çok dikkat etmiyorum.geçen sene po antifiriz,bu sene castrol aldım rengi maviydi,eksildikçe ilave ediyorum..


eksilmemesi gerekmez mi acaba? bi yerlerde benim ki gibi kaçak olmasın ?


_____________________________



 
605 Mesaj
17 Mart 2011; 9:19:15 


quote:

Orijinalden alıntı: leki

hocam dijital miydi senin klima?
manuel klimada AC düğmesi eğer fan 0"da ise çalışmıyor. 1"e alınca az az üflüyor. klima gazı olmayınca ışık yanıyor ama soğutma yapmıyor.

opel astra"da fan 0"da olsa bile AC düğmesine basınca çok hafif soğuk veriyor.






aynen manuel benim klimam gazı olmadığı için çalıştırmıyor...gaz olmadığı için turuncu bir ışık yanıyor ama soğutma falan yok..opel astra GL var eniştemde dediğin gibi 1.kademede içerisi buz gibi oluyor biz de fana alıyoruz...bu arada fan dun aksam ve bu sabah çalışmaya başladı, harıl harıl...


_____________________________



 
605 Mesaj
17 Mart 2011; 9:24:53 


quote:

Orijinalden alıntı: ozkan.rxt

Antifirizi değiştirmeyi düşünüyorum. Hangi renk antifiriz koymalıyım? Kırmızı mı mavi mi? Farkları nedir ki bunların?


bendeki mavi yada yeşil ona benzer bir renk...Castrol 4 mevsim almıştım 3 litre halen o var.....ekleme falan yapmadım bittikçe iyi su koydum, kireçsiz...
sanırım renkleri donma dereceleri ile ilgiliydi, mesela en geç donan antifiriz kırmızı olanıymış..doğu anadoluda bu antifirizleri kullanılırmış...-mış diyorum bende bir yerlerden okumuştum, normal antifiriz -40 dereceye kadar koruyabiliyor, hele de istanbula -7 dereceden aşağı pek düşmeyeceğine göre ucuz antifirizler kullanılabilir...derim ben :)


_____________________________



 
605 Mesaj
17 Mart 2011; 9:26:57 


quote:

Orijinalden alıntı: nhtckr

kasnağın yalpa yapmasınıda kayışı söküp döndürerek bakmıştı bizim usta.hakkattende dans ediyordu hem sesde yapıyor


ben kayışa beraber gözle kontrol ettiğimde o kadar da çok bir yalpalama görmüyorum, tabi söküldükten sonra herşey daha iyi ortaya çıkar...


_____________________________



 
605 Mesaj
17 Mart 2011; 9:30:18 

sabah ışıklarda beklerken rolantide motordan sesin kesildiğini hissettim, gözüm devir saatine iliştiğinde 1300 ü gördüm...alakalı bir durum mu acaba? bir ara levent 750/1250 arası devirle çalıştığını söylemişti rolantide aracının.problem olmaz sanırsam, hem gayet de sessiz çalışıyor :)


_____________________________



 
1613 Mesaj
17 Mart 2011; 10:11:21 

soğukken her türlü gezeler devir ibresi. ısınınca yüksek kalıyorsa sorun bence.
servisteyim bu arada, gaz kelebeği temizlenecek, araba soğusun diye bekliyoruz. :)


_____________________________


2013 salcano astro 241sv :)
2005 daihatsu sirion 1.3 touring at
2008 renault clio3 hb extreme 1.2 16v BVR
2001 renault clio2 hb rxt 1.4 16v BVA (2007-2011)
1988 renault 11 GTS (2001-2008)

uzaylı


102 Mesaj
17 Mart 2011; 10:19:05 


quote:

Orijinalden alıntı: filmdükkanı




bendeki mavi yada yeşil ona benzer bir renk...Castrol 4 mevsim almıştım 3 litre halen o var.....ekleme falan yapmadım bittikçe iyi su koydum, kireçsiz...
sanırım renkleri donma dereceleri ile ilgiliydi, mesela en geç donan antifiriz kırmızı olanıymış..doğu anadoluda bu antifirizleri kullanılırmış...-mış diyorum bende bir yerlerden okumuştum, normal antifiriz -40 dereceye kadar koruyabiliyor, hele de istanbula -7 dereceden aşağı pek düşmeyeceğine göre ucuz antifirizler kullanılabilir...derim ben :)

Benimkinin rengi ne kırmızı ne mavi çok eskimiş gibi duruyor, pas renginde , fazla koyu bir renkte değil.


_____________________________

1999 Clio 1.6 RXT - ATİKER- Benzin istasyonuna gidip "FULLE" demek gerçekti hayal oldu!!!


 
605 Mesaj
17 Mart 2011; 12:09:11 


quote:

Orijinalden alıntı: leki

soğukken her türlü gezeler devir ibresi. ısınınca yüksek kalıyorsa sorun bence.
servisteyim bu arada, gaz kelebeği temizlenecek, araba soğusun diye bekliyoruz. :)


gaz kelebeği temizliği hangi problemden kaynaklandı, çekişten falan mı düştü...
sıcakken devir çıktı fakat uzun süre kalmadı sonra yerini buldu 500...

kolay gelsin bu arada :)


_____________________________



 
605 Mesaj
17 Mart 2011; 12:11:14 


quote:

Orijinalden alıntı: ozkan.rxt



Benimkinin rengi ne kırmızı ne mavi çok eskimiş gibi duruyor, pas renginde , fazla koyu bir renkte değil.



antifirizi koydururken benimkinde de aynı renk çıkmıştı, içinde antifiriz var mı diye parmak ucu ile tatmıştım, şekerli değildi tadı resmen pas idi...çocuk genleşme kabını ve hortumları temizleyene kadar akla karayı seçmişti, 5 kez temiz su ile devir daim yaptı sonra antifirizi koydu...sanırım senın antifiriz de ya özelliğini yitirmiş ya da benimki gibi içinde antifiriz yok idi...;)


_____________________________



 
1613 Mesaj
17 Mart 2011; 15:54:48 

ben manisadayken araba yokluğuma alışamamış pek, eşim sürerken gaz pedalı takılı kalmış. geçende de bende oldu, motoru açtım baktım gaz teli basılmıyor gibi görünüyordu ama araba bağırıyordu, devir 4bin civarlarındaydı.
gaz kelebeğini ve rolanti sensörünü temizlediler serviste. bir de küçük bir conta değiştirmişler galiba. rolanti sensörü muhtemelen daha önce hiç temizlenmemiş dedi servisteki usta, şu ana kadar gördüğüm en kirli sensördü diyebilirim dedi.
30 lira verdim temizleyici sprey, o-ring denen conta ve işçilik. bakalım düzelecek mi..


quote:

Orijinalden alıntı: filmdükkanı




gaz kelebeği temizliği hangi problemden kaynaklandı, çekişten falan mı düştü...
sıcakken devir çıktı fakat uzun süre kalmadı sonra yerini buldu 500...

kolay gelsin bu arada :)



_____________________________


2013 salcano astro 241sv :)
2005 daihatsu sirion 1.3 touring at
2008 renault clio3 hb extreme 1.2 16v BVR
2001 renault clio2 hb rxt 1.4 16v BVA (2007-2011)
1988 renault 11 GTS (2001-2008)

uzaylı


1134 Mesaj
17 Mart 2011; 16:09:17 


quote:

Orijinalden alıntı: filmdükkanı




eksilmemesi gerekmez mi acaba? bi yerlerde benim ki gibi kaçak olmasın ?

öyle çok eksilmiyor,2-3 ayda 2-3 cm anca eksiliyor..bi yerlerden buharlaşma var galiba..


_____________________________



1134 Mesaj
17 Mart 2011; 16:14:56 


quote:

Orijinalden alıntı: leki

ben manisadayken araba yokluğuma alışamamış pek, eşim sürerken gaz pedalı takılı kalmış. geçende de bende oldu, motoru açtım baktım gaz teli basılmıyor gibi görünüyordu ama araba bağırıyordu, devir 4bin civarlarındaydı.
gaz kelebeğini ve rolanti sensörünü temizlediler serviste. bir de küçük bir conta değiştirmişler galiba. rolanti sensörü muhtemelen daha önce hiç temizlenmemiş dedi servisteki usta, şu ana kadar gördüğüm en kirli sensördü diyebilirim dedi.
30 lira verdim temizleyici sprey, o-ring denen conta ve işçilik. bakalım düzelecek mi..





röra
rölanti ssörü ile birlikte gaz kelebeğini temizletmeniz iyi olmuş.. bende de önce rölanti oynaması olmuştu,özel serviste sadece rölanti sensörünü söküp temizlediler,pek işe yaramamıştı,daha sonra kelebeği de temizlettim,şimdi rölanti çok daha iyi,arada hafif dalgalanma yapıyor ama sorun yok...sanırım orjinal sensör 130 tl civarında..


_____________________________



 
605 Mesaj
17 Mart 2011; 18:10:41 


quote:

Orijinalden alıntı: leki

ben manisadayken araba yokluğuma alışamamış pek, eşim sürerken gaz pedalı takılı kalmış. geçende de bende oldu, motoru açtım baktım gaz teli basılmıyor gibi görünüyordu ama araba bağırıyordu, devir 4bin civarlarındaydı.
gaz kelebeğini ve rolanti sensörünü temizlediler serviste. bir de küçük bir conta değiştirmişler galiba. rolanti sensörü muhtemelen daha önce hiç temizlenmemiş dedi servisteki usta, şu ana kadar gördüğüm en kirli sensördü diyebilirim dedi.
30 lira verdim temizleyici sprey, o-ring denen conta ve işçilik. bakalım düzelecek mi..






aman kardeş gaz pedalı takılı kalır falan allah muhafaza...umarım hallolmuştur...


_____________________________



 
605 Mesaj
17 Mart 2011; 18:12:43 


quote:

Orijinalden alıntı: aliuygun



öyle çok eksilmiyor,2-3 ayda 2-3 cm anca eksiliyor..bi yerlerden buharlaşma var galiba..


termostat sportunu kontrol et derim ben...termostatın içinde bulunduğu haznenin bağlantısında sıvı conta var benimkinde, oradan kaçırıyor 40 liralık bişey değiştirmedim henüz...


_____________________________



245 Mesaj
17 Mart 2011; 21:26:56 


quote:

Orijinalden alıntı: leki

hocam dijital miydi senin klima?
manuel klimada AC düğmesi eğer fan 0"da ise çalışmıyor. 1"e alınca az az üflüyor. klima gazı olmayınca ışık yanıyor ama soğutma yapmıyor.

opel astra"da fan 0"da olsa bile AC düğmesine basınca çok hafif soğuk veriyor.





djital değilde. fan 0 da 1 de nasıl anlamadım. içeri hava üfleten 4 kademeli fandan bahsetmemiştim radyatör fanından bahsediyorum.klima açınca o fan çalışmıyormu acaba? birde sizin arabaların fanları kaç kademe hararet gösterdiğinde açıyo? ben gerçekten hiç duymadım görmedim açıldığını. nekadar zorlarsam zorlayayım yarımın bir kademe üstüne çıkıyo .kaputu açıp bekliyorum ama açmıyo


_____________________________

3 günlük dünyada 6 gün işe gidiyorum:(((


 
1613 Mesaj
17 Mart 2011; 21:39:34 

haaaaa
klimanın kendine ait ayrı bir fanı var. radyatör fanından bağımsız çalışır. klima motoru da dediklerini duydum.
arabanın radyatör fanını çalıştırmak istiyorsan arabayı rolantide beklet, 10 dk sonra falan fan açar, havanın sıcaklığına göre bu süre değişir.

quote:

Orijinalden alıntı: nhtckr

djital değilde. fan 0 da 1 de nasıl anlamadım. içeri hava üfleten 4 kademeli fandan bahsetmemiştim radyatör fanından bahsediyorum.klima açınca o fan çalışmıyormu acaba? birde sizin arabaların fanları kaç kademe hararet gösterdiğinde açıyo? ben gerçekten hiç duymadım görmedim açıldığını. nekadar zorlarsam zorlayayım yarımın bir kademe üstüne çıkıyo .kaputu açıp bekliyorum ama açmıyo



_____________________________


2013 salcano astro 241sv :)
2005 daihatsu sirion 1.3 touring at
2008 renault clio3 hb extreme 1.2 16v BVR
2001 renault clio2 hb rxt 1.4 16v BVA (2007-2011)
1988 renault 11 GTS (2001-2008)

uzaylı


 
605 Mesaj
18 Mart 2011; 9:33:51 


quote:

Orijinalden alıntı: leki

haaaaa
klimanın kendine ait ayrı bir fanı var. radyatör fanından bağımsız çalışır. klima motoru da dediklerini duydum.
arabanın radyatör fanını çalıştırmak istiyorsan arabayı rolantide beklet, 10 dk sonra falan fan açar, havanın sıcaklığına göre bu süre değişir.





evet havalar ısındı İstanbul' da sabah 17 km işe geldiğimde, arabayı stop ettiğimde fan açıyor, aynı şekilde akşam eve geldiğimde stop ettiğimde yine fan açıyor...havalar soğukken bende çok uğraştım açmaya hatta devirli kullandım olan benzine oldu fanda tık yoktu ama artık havalar ısınınca açmaya başladı...antifiriz koyarken tamirci çocuk baya bir asılmıştı rolantideyken gaza ondan sonra açmıştı fan, hatta çatlatacan motoru asılma diye zılgıtlamıştım, istersen sende bir öle dene nhtckr ...ama bence gerek yok, benim hararet genelde ortadaki 2 yuvarlağın ortasındaki boşlukta duruyor ve en fazla 1-2 kademe artıyor ki bu da sıcak havalarda fanın çalışmasına yeterli oluyor...araç seyir halindeyken fan çalışıyorsa bunu duyman biraz zor, hele de müzik açıksa içeride bence imkansız, bana göre yani benim kulaklar arıza biraz :)


_____________________________



 
685 Mesaj
18 Mart 2011; 9:53:02 

Arkadaşlar titreşimli hafif bozuk yollarda direksiyonun solunda kalan göğüs kısmından bir titreşimden kaynaklanan bir zırıltı sesi duyuyorum sürekli. Oradaki bütün parçaları elimle tutup denediğim halde ses kesilmiyor. Hava kanalının yönlendiricisini de tutuyorum ama ses kesilmiyor. Çok aşırı bir ses değil ama arabadan başka ses gelmediği için kulağımı baya rahatsız ediyor. Sizce neyden olabilir?


_____________________________

2008 Megane 1.5 DCI 85 HP
2006 Clio II 1.5 DCI 86 HP (Satıldı)
30" cinema display with Mac Pro 2xQuadcore 3.2 GHz
17" Macbook Pro


 
605 Mesaj
18 Mart 2011; 10:52:27 


quote:

Orijinalden alıntı: coachya

Arkadaşlar titreşimli hafif bozuk yollarda direksiyonun solunda kalan göğüs kısmından bir titreşimden kaynaklanan bir zırıltı sesi duyuyorum sürekli. Oradaki bütün parçaları elimle tutup denediğim halde ses kesilmiyor. Hava kanalının yönlendiricisini de tutuyorum ama ses kesilmiyor. Çok aşırı bir ses değil ama arabadan başka ses gelmediği için kulağımı baya rahatsız ediyor. Sizce neyden olabilir?


olur da bu kadar olur aynı sesi bende duyuyorum aynı sol uç göğüste ayna ayar kolunun yanındaki kalorifer ızgarasından geldiğini buldum ben, muhtemeln senin de aynı yerden geliyor...içinde toz pislik birikmiş ama çıkarıp temizlemedim temizlenirse belki kurtulabiliriz bu sesten zırıltı şeklinde rahatsız ediyor...sol cama sıcak hava vurması için ufak bir ızgara var, o ızgaradan geliyor..göğüse bile bir kaç kez şiddet uyguladım bana mısın demedi en sonunda o ızgaraya bir tane çakınca bir ara kesildi ama şimdi yine var, temizlenmesi gerek kanımca...


_____________________________



 
685 Mesaj
18 Mart 2011; 12:07:53 

Dediğin gibi olabilir. Ben darbe uyglamama rağmen bir değişiklik olmadı. Kapıyı açınca gözüken bir sigorta kutusu var yan tarafta. ondan geliyordur diye düşündüm etrafına ince süngerden yapıştırdım gitmedi ses. Söktüm hatta kapağı hala devam etti. Benim de yoğunlaştığım kısım hava üfleme bölümü ancak nasıl giderebilicem bir fikir sahibi değilim. Boş bir zamanımda bakıcam. Çözersek tecrübelerimizi paylaşalım da muhtemel sorunu yaşayacak arkadaşlara faydası olsun.

Birde bu arabaya neden koyduklarını anlamadığım bir kaset çaları var. Onun özellikle eject tuşu da titreşimde ses yapıyor. Benim gibi biraz takıntılı adamları gıcık ediyor. Tabi biraz da benim sert ve bayat goodyearlarımdan kaynaklanıyor sesler.


_____________________________

2008 Megane 1.5 DCI 85 HP
2006 Clio II 1.5 DCI 86 HP (Satıldı)
30" cinema display with Mac Pro 2xQuadcore 3.2 GHz
17" Macbook Pro


 
605 Mesaj
18 Mart 2011; 12:15:00 


quote:

Orijinalden alıntı: coachya

Dediğin gibi olabilir. Ben darbe uyglamama rağmen bir değişiklik olmadı. Kapıyı açınca gözüken bir sigorta kutusu var yan tarafta. ondan geliyordur diye düşündüm etrafına ince süngerden yapıştırdım gitmedi ses. Söktüm hatta kapağı hala devam etti. Benim de yoğunlaştığım kısım hava üfleme bölümü ancak nasıl giderebilicem bir fikir sahibi değilim. Boş bir zamanımda bakıcam. Çözersek tecrübelerimizi paylaşalım da muhtemel sorunu yaşayacak arkadaşlara faydası olsun.

Birde bu arabaya neden koyduklarını anlamadığım bir kaset çaları var. Onun özellikle eject tuşu da titreşimde ses yapıyor. Benim gibi biraz takıntılı adamları gıcık ediyor. Tabi biraz da benim sert ve bayat goodyearlarımdan kaynaklanıyor sesler.


:)) haklısın ben çıkardım o teybi...sanırsam o kalorifer ızgaraları çekince eline geliyor, her pazar yapıcam dıyorum unutuyorum kısmetse bu pazar halledebilirsem sonucunu yazarım...


_____________________________



 
685 Mesaj
18 Mart 2011; 15:01:07 

Bende unutmazsam hafta sonu girişicem bu işe. İnşallah kırmadan dökmeden hallederim. Yalnız bu teyp işini nasıl halledicem bilmiyorum. Zaten navigasyon var. Teyp i sadece transmitterla bağlanı için kullanıyorum. Para verip yeni teyp almak da istemiyorum. Ona da bir çözüm bulmak lazım.


_____________________________

2008 Megane 1.5 DCI 85 HP
2006 Clio II 1.5 DCI 86 HP (Satıldı)
30" cinema display with Mac Pro 2xQuadcore 3.2 GHz
17" Macbook Pro


3735 Mesaj
18 Mart 2011; 18:31:34 

Arkadaşlar bu clio 2 lerde yağ çubuğu nerede acaba? Bulamadım da.

2002 Clio 2 benzinli 1.4 RXT .


_____________________________


Didier Yves Drogba Tébily

#11


245 Mesaj
18 Mart 2011; 21:00:09 


quote:

Orijinalden alıntı: SeRo-34

Arkadaşlar bu clio 2 lerde yağ çubuğu nerede acaba? Bulamadım da.

2002 Clio 2 benzinli 1.4 RXT .

rta larda kaputu kaldırdığında solda kalıyo sarı renkte.rxt farklı olabilir


_____________________________

3 günlük dünyada 6 gün işe gidiyorum:(((


 
1613 Mesaj
18 Mart 2011; 22:02:47 

motorun arabanın önü tarafında çelik bir parça var radyatöre doğru. kısacık olan yağ çubuğu onun tam altında. sağ elini bu çelik parçanın sana göre sağından aşağı ve sola doğru daldır, halka ucu var, onu yukarı doğru çek, gelir.
motor sıcakken çok kurcalama, elini yakarsın, yeri sıradan bir yağ çubuğu gibi kolay değil çünkü.


quote:

Orijinalden alıntı: SeRo-34

Arkadaşlar bu clio 2 lerde yağ çubuğu nerede acaba? Bulamadım da.

2002 Clio 2 benzinli 1.4 RXT .



_____________________________


2013 salcano astro 241sv :)
2005 daihatsu sirion 1.3 touring at
2008 renault clio3 hb extreme 1.2 16v BVR
2001 renault clio2 hb rxt 1.4 16v BVA (2007-2011)
1988 renault 11 GTS (2001-2008)

uzaylı


 
1613 Mesaj
18 Mart 2011; 22:24:39 

çok yakın bir arkadaşım 600-700 lira masrafı olan 96 model klimasız ve otomatik camsız corolla'nın üstüne 4bin lira vererek benim arabamın aynısını aldı dün. 130bin km'de, ön düzeni çok iyi durumda, ses tavan döşemesinden geliyor sadece çıt çıt şeklinde.
benim arabam artık senfoni orkestraları için besteler yapıyor çok sesli. her yönden her türlü ses var. sesleri kesmenin en güzel yolu güzel bir cd çalar ve sağlam hoparlörler alıp sesi birazcık açmak. sonuçta 10 yıllık arabalara biniyoruz, sizin oraları bilemem ama bizim buralarda yol pek yok. arkadaşın arabası da yakında beste yapmaya başlar kesin.

0





quote:

Orijinalden alıntı: coachya

Arkadaşlar titreşimli hafif bozuk yollarda direksiyonun solunda kalan göğüs kısmından bir titreşimden kaynaklanan bir zırıltı sesi duyuyorum sürekli. Oradaki bütün parçaları elimle tutup denediğim halde ses kesilmiyor. Hava kanalının yönlendiricisini de tutuyorum ama ses kesilmiyor. Çok aşırı bir ses değil ama arabadan başka ses gelmediği için kulağımı baya rahatsız ediyor. Sizce neyden olabilir?



_____________________________


2013 salcano astro 241sv :)
2005 daihatsu sirion 1.3 touring at
2008 renault clio3 hb extreme 1.2 16v BVR
2001 renault clio2 hb rxt 1.4 16v BVA (2007-2011)
1988 renault 11 GTS (2001-2008)

uzaylı


245 Mesaj
19 Mart 2011; 20:26:23 

iyi yapmış model yükseltmiş arkadaşın. keşke bizim arabada corolla gibi sağlam olsaaydı.buarada bugün baya bi inat ettim bekledim arabanın fan açtığını ilk defa gördüm hararet göstergesini 4e bölersek 3.çeyrekte açıyo fanı.fan açıldığında araba stop edecek gibi oldu sanki bütün elektriği çekti.ilk defa böyle bişey gördüm çok ilginç geldi.önceki arabalarımda hiç böyle bişey görmedim.


_____________________________

3 günlük dünyada 6 gün işe gidiyorum:(((


1134 Mesaj
19 Mart 2011; 22:51:21 


quote:

Orijinalden alıntı: nhtckr

iyi yapmış model yükseltmiş arkadaşın. keşke bizim arabada corolla gibi sağlam olsaaydı.buarada bugün baya bi inat ettim bekledim arabanın fan açtığını ilk defa gördüm hararet göstergesini 4e bölersek 3.çeyrekte açıyo fanı.fan açıldığında araba stop edecek gibi oldu sanki bütün elektriği çekti.ilk defa böyle bişey gördüm çok ilginç geldi.önceki arabalarımda hiç böyle bişey görmedim.

bence sizin araçta veya aküde bir sıkıntı var.fan açılınca akımın düşmesi,arabanın stop edecek gibi olması normal değil.benim araçta böyle birşey yaşamadım..fanın açılma yeri ise normal...


_____________________________



 
685 Mesaj
20 Mart 2011; 10:54:51 


quote:

Orijinalden alıntı: leki

çok yakın bir arkadaşım 600-700 lira masrafı olan 96 model klimasız ve otomatik camsız corolla'nın üstüne 4bin lira vererek benim arabamın aynısını aldı dün. 130bin km'de, ön düzeni çok iyi durumda, ses tavan döşemesinden geliyor sadece çıt çıt şeklinde.
benim arabam artık senfoni orkestraları için besteler yapıyor çok sesli. her yönden her türlü ses var. sesleri kesmenin en güzel yolu güzel bir cd çalar ve sağlam hoparlörler alıp sesi birazcık açmak. sonuçta 10 yıllık arabalara biniyoruz, sizin oraları bilemem ama bizim buralarda yol pek yok. arkadaşın arabası da yakında beste yapmaya başlar kesin.


4, 5 yılda ses başlaması biraz erken gibi geldi bana. Bu arada dün soldaki hava çıkışına bakayım dedim ama sökülecek gibi gelmedi bana. Sökme yöntemini bilen varsa anlatırsa sevinirim. Birde bu orta göğüsteki hava çıkışını da sökmeyi bilen var mı acaba?

Benim aracın ön konsolu bu şekilde:

0


_____________________________

2008 Megane 1.5 DCI 85 HP
2006 Clio II 1.5 DCI 86 HP (Satıldı)
30" cinema display with Mac Pro 2xQuadcore 3.2 GHz
17" Macbook Pro


245 Mesaj
20 Mart 2011; 12:08:42 


quote:

Orijinalden alıntı: aliuygun



bence sizin araçta veya aküde bir sıkıntı var.fan açılınca akımın düşmesi,arabanın stop edecek gibi olması normal değil.benim araçta böyle birşey yaşamadım..fanın açılma yeri ise normal..

hımm sizinkilerde böyle bişey yok demekki problem benim arabada. bi elektrikciye uğramak lazım ozaman.çünkü bende eski arabalarımda böyle bişey görmemiştim.teşekkürl


_____________________________

3 günlük dünyada 6 gün işe gidiyorum:(((


400 Mesaj
20 Mart 2011; 21:13:54 

Arkadaşlar sizlere sorum olacak bir kaç tane arabamın yakıt tüketimi hakkında.Bilgisi olan ve daha önce deneyenler varsa yorumlarını almak istiyorum.
Arabam 2002 model Clio HB RXT 1.4 16 v Benzinlidir.

Geçen hafta 15 mart günü İstanbul'dan Çanakkaleye gittim ve yakıt tüketimini ölçtüm kendimce.Depoyu fullledikten sonra çıktığım yolda hız olarak 90 ile 100km/s hız ile gittim ve 100km'de yaktığı benzini 5.6 Lt. olarak gösterdi sizce nasıl yakıt düzeni?Ayrıca aynı şekilde dönüşte'de ölçtüm fakat hızım 100-120 Km/s civarlarında oldu bu seferde 100km'de 6.7 Lt'ye çıktı.Sizce sorun varmı yoksa normal değerlermidir bunlar yorumlarınızı bekliyorum teşekkürler.


_____________________________



 
1613 Mesaj
20 Mart 2011; 21:21:30 

5,6 iyi. benim rekorum 5,8. fabrika verisi de galiba 5,6 idi.
120 civarlarında sürünce ortalama 6'nın üstüne çıkıveriyor. yolun kalabalıklığına göre de değişiyor bu oran. kamyonların çok olduğu yolda devamlı geçiş yapmak gerekiyor, gaz pedalını sabit tutmak zorlaşıyor. bu durum da yakıt tüketimini artırıyor.
dönüşte değerleri sıfırlayıp mı çıktın yola yoksa önceki ölçümün devamı olarak mı çıktı bu 6,7 ?


quote:

Orijinalden alıntı: green82

Arkadaşlar sizlere sorum olacak bir kaç tane arabamın yakıt tüketimi hakkında.Bilgisi olan ve daha önce deneyenler varsa yorumlarını almak istiyorum.
Arabam 2002 model Clio HB RXT 1.4 16 v Benzinlidir.

Geçen hafta 15 mart günü İstanbul'dan Çanakkaleye gittim ve yakıt tüketimini ölçtüm kendimce.Depoyu fullledikten sonra çıktığım yolda hız olarak 90 ile 100km/s hız ile gittim ve 100km'de yaktığı benzini 5.6 Lt. olarak gösterdi sizce nasıl yakıt düzeni?Ayrıca aynı şekilde dönüşte'de ölçtüm fakat hızım 100-120 Km/s civarlarında oldu bu seferde 100km'de 6.7 Lt'ye çıktı.Sizce sorun varmı yoksa normal değerlermidir bunlar yorumlarınızı bekliyorum teşekkürler.



_____________________________


2013 salcano astro 241sv :)
2005 daihatsu sirion 1.3 touring at
2008 renault clio3 hb extreme 1.2 16v BVR
2001 renault clio2 hb rxt 1.4 16v BVA (2007-2011)
1988 renault 11 GTS (2001-2008)

uzaylı


461 Mesaj
20 Mart 2011; 21:44:58 


selam arkadaslar..

arabada mobil new life 0w40 yağ kullanıyorum ... değişim geldi
mobil full economy 0w30 yağın yakıta etkisinin oldugu söyleniyor ...

full economy 0w30 u aracında kullanan varmı acaba ?

bu arada kipalarda mobil1 new life 0w40 72 tl kampanyada ...


_____________________________

Astra Hb


 
1613 Mesaj
20 Mart 2011; 22:16:07 

hocam selam. nasılsın?
ben hiç bilmiyorum bu yağ işlerini. oldum olası da merak etmedim, özel servise giderken adam ne aldırıyorsa onu koyardım, şimdi de aynısı, sormuyorum bile markası numarası ne diye.

quote:

Orijinalden alıntı: BorAsi


selam arkadaslar..

arabada mobil new life 0w40 yağ kullanıyorum ... değişim geldi
mobil full economy 0w30 yağın yakıta etkisinin oldugu söyleniyor ...

full economy 0w30 u aracında kullanan varmı acaba ?

bu arada kipalarda mobil1 new life 0w40 72 tl kampanyada ...



_____________________________


2013 salcano astro 241sv :)
2005 daihatsu sirion 1.3 touring at
2008 renault clio3 hb extreme 1.2 16v BVR
2001 renault clio2 hb rxt 1.4 16v BVA (2007-2011)
1988 renault 11 GTS (2001-2008)

uzaylı


400 Mesaj
20 Mart 2011; 22:36:45 


quote:

Orijinalden alıntı: leki

5,6 iyi. benim rekorum 5,8. fabrika verisi de galiba 5,6 idi.
120 civarlarında sürünce ortalama 6'nın üstüne çıkıveriyor. yolun kalabalıklığına göre de değişiyor bu oran. kamyonların çok olduğu yolda devamlı geçiş yapmak gerekiyor, gaz pedalını sabit tutmak zorlaşıyor. bu durum da yakıt tüketimini artırıyor.
dönüşte değerleri sıfırlayıp mı çıktın yola yoksa önceki ölçümün devamı olarak mı çıktı bu 6,7 ?






Evet Dönüşte de ayarları sıfırladım.Aynen dediğiniz gibi kamyonlardan dolayı sürekli geçiş yapmak istiyor özellikle Tekirdağ'dan sonra bu iyice arttı onunda etkisi çok oluyor demek.


_____________________________



461 Mesaj