Şimdi Ara

Karsan, seviye 4 otonom özelliklere sahip otobüsünün teknik detaylarını paylaştı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
787
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Karsan, seviye 4 otonom özelliklere sahip otobüsünün teknik detaylarını paylaştı



    Karsan, Amerika ve Avrupa'nın gerçek yol koşullarına hazır ilk seviye 4 otonom özelliklerine sahip otobüsü Otonom Atak Electric’in teknik detaylarını ve sahip olduğu teknolojileri kamuoyuyla paylaştı.



    Otonom Atak Electric, Karsan’ın 8 metre sınıfındaki yüzde 100 elektrikli modeli Atak Electric üzerinde yapılan çalışmalarla geliştirildi. Karsan Ar-Ge tarafından yürütülen projede, bir başka Türk teknoloji şirketi ADASTEC’le iş birliği yapıldı. ADASTEC’in geliştirdiği Seviye 4 otonom yazılımları, Atak Electric’in elektrik-elektronik mimarisine ve elektrikli araç yazılımlarına entegre edildi.



    Otonom Atak Electric, gücünü BMW tarafından geliştirilen 220 kWh kapasiteli bataryalardan alan ve 230 kW güce ulaşarak 2500 Nm tork üreten Atak Electric’in üzerine inşa edildi. Atak Electric’in sahip olduğu 8,3 metrelik boyutları, 52 kişilik yolcu kapasitesi ve 300 kilometrelik menzili Otonom Atak Electric’i de sınıfında öncü konuma getirdi.



    Açıklamada görüşlerine yer verilen Karsan Üst Yöneticisi (CEO) Okan Baş, Otonom Atak Electric’in drive-by-wire donanımları ile teknolojik sensörlerdeki bilgileri işleyen ve yönlendiren özel yazılımı sayesinde Seviye 4 otonom özelliği sunduğunu belirterek, merkezi yönetim sistemiyle araçlarla sürekli iletişimde kalınarak gereken durumlarda müdahale edecek ve 3. parti yazılımlarla veri paylaşım imkanı sunacak gerçek bir otonom toplu taşıma aracını pazara sunduklarını bildirdi.



    Okan Baş, "Bu seviyeyle aracımız planlanmış bir rotada, ister bir kampüste isterse gerçek trafik koşullarındaki toplu taşıma rotalarında sürücülü veya sürücüsüz olarak kullanılabiliyor. Gece veya gündüz olsun, yağmurlu ve karlı hava şartlarında olsun, otonom sürüşte 50 km/s hızlara kadar çıkarak rotalarda çalışabiliyor. Otonom Atak Electric, sahip olduğu özelliklerle rotada duraklara yanaşma yapabilecek, inme-binme süreçlerini yürütecek, kavşak ve geçitlerle trafik ışıklarındaki sevk ve idareyi sağlayacak. Kısacası trafiği daha akıllı bir hale getirerek hata payını minimuma indirecek." dedi.



    12-18 metrelik yeni elektrikli araçlar geliyor



    Baş, bugüne kadar teslim edilen Atak ve Jest Electriclerin toplamda 1 milyonun üzerinde kilometre yol katederek elektrikli araçlar alanında ciddi bir tecrübeyi Karsan’a kazandırdığını vurgulayarak, şunları kaydetti:



    "Geçtiğimiz dönemde lansmanını gerçekleştirdiğimiz ve seri üretime hazır hale getirdiğimiz Atak Electric bir ara istasyondu. Bugün karşınızda bulunan Otonom Atak Electric ise bizim odak noktamız. Bunu ilk günden beri bu şekilde planladık. Elektrikli araçlarımızı otonom araçlar için bir basamak olarak kullandık. Atak Electric ile başlayıp devamında ilerlemek istiyoruz. Otonom Jest Electric de planlarımız arasında yer alıyor. Bundan sonra devreye alacağımız her ürün otonom hazırlıklı olacak. Seviye 4 otonom özelliklerinin tümüne adapte olabilecek. Öte yandan, Karsan olarak elektrikli araç tarafında yaptığımız yatırımlar da hız kesmeden sürüyor. Kısa süre içerisinde 12 ve 18 metre boyutlarında yüzde 100 elektrikli yeni araçlarımızı yollarla buluşturacağız."



    Karsan, seviye 4 otonom özelliklere sahip otobüsünün teknik detaylarını paylaştı



    Karsan olarak bu alanda yaklaşık 3 senedir yaptıkları tüm gelişmelerin paylaşıldığını hatırlatan Baş, şöyle devam etti:



    "Çünkü, yerli bir markanın yüzde 100 elektrikli araç üretmesi ve bu araçların dünya devlerinin oyun sahasında iddialı şekilde büyümesi ülkemiz açısından çok önemliydi. Yaklaşık iki yıl gibi kısa sürede 30 farklı Avrupa şehrinde elektrikli modellerimiz Jest Electric ve Atak Electric’te 200 adede yakın satış gerçekleştirdik. Şimdi de sıra Otonom Atak Electric’te. Toplu taşıma araçları üreten bir şirket olarak otonomu ana rota olarak belirlememizin önemli bir sebebi var. Toplu taşıma araçları binek araçların aksine güzergahları belli araçlardır. Bu nedenle, binek otomobillerin aksine 'otonom dönüşümü' toplu ulaşım için çok daha hızlı olacak. Biz, otonomun toplu taşıma araçları için 15-20 yıl önden gideceğine inanıyoruz.”



    Otonom Atak Electric’in 8 metre alanında talebi karşılayacak en ideal model olduğunu vurgulayan Baş, şu bilgileri aktardı:



    "Pazarda bu alanda bir fırsat gördük ve hızlı hareket ettik. Bu alanda ADASTEC gibi yine yüzde 100 yerli bir şirketle iş birliği yapmamız ayrı bir gurur vesilesi. Atak, boyutları ve sunduğu özelliklerle bizim için bir fırsattı. Şu anda Amerika ve Avrupa’da bu boyutlarda Seviye 4 otonom araç üreten başka bir marka yok. Bu noktada, dünyada bir ilkiz. Gerek boyutları gerek sahip olduğu özelliklerle bir fırsat olarak gördüğümüz Otonom Atak Electric duyulduğu günden bu yana oldukça ilgi çekti. İlk siparişimizi Romanya’dan aldık ve önümüzdeki günlerde teslim edeceğiz. Ayrıca, kısa süre içerisinde Avrupa’dan bir sipariş daha alabiliriz. Diğer yandan aracımız, ABD’de Michigan’da bulunan bir üniversite içerisindeki gerçek rotada da kullanıma geçerek kampüs içinde öğrencileri taşımaya başlayacak. Otonom Atak Electric için hedef pazarımız ise Kuzey Avrupa."



    Ayrıca Bkz.Taslak hazırlandı: İkinci el araç alım satımına yeni vergi mi geliyor?



    ADASTEC Üst Yöneticisi (CEO) Ali Ufuk Peker de Otonom Atak Electric ile birçok ilki gerçekleştirmenin gururunu yaşadıklarını dile getirerek, "Karsan iş birliğimiz sayesinde flowride. ai otonom araç yazılım platformumuzu toplu taşıma sektörünün kullanımına sunduk. Geliştirdiğimiz Otonom Sürüş Yazılımı ile belirli rotalarda çalışan tam boyutlu ticari araçlar, operasyonlarını tamamıyla sürücüsüz olarak gerçekleştiriyorlar. Yazılım platformumuz bulut ortamında otonom araç filosunun sürekli ve güvenli olarak işletilmesini sağlıyor. Yazılım platformumuzun mobil uygulamaları otonom araç ile ilgili bilgilere yolcuların ve filo yöneticilerinin anında erişimini sağlıyor.” değerlendirmesinde bulundu.



    Otonom Atak Electric’te bulunan en önemli teknolojilerden birisi olan kendi kendine hareket edebilen sürücüsüz araç teknolojisi insan faktörüne ihtiyaç duymadan yolu, trafik durumunu ve çevre şartlarını rahatlıkla algılayabiliyor. Böylece, sürüş sistemleri mekanik bir bağlantı olmadan elektronik sistemlerle kontrol ediliyor.



    ADAS özelliklerinin daha da ilerisinde sürüş yardımcı sistemlerine sahip olan Otonom Atak Electric’te gelişmiş LiDAR sensörleri yer alıyor. Bu sensörler, lazer ışık demetleri göndererek en kritik açılarda bile 120 metreye kadar bir mesafede etkin şekilde çalışıyor ve etraftaki objelerin santim hassasiyetinde 3 boyutlu olarak belirlenmesini sağlıyor. Ayrıca, ön kısımda yer alan radarın yaydığı radyo dalgaları 160 metreye kadar objelerin tespitini ve hareketini tüm hava koşullarında algılıyor.



    Termal kameralar canlı tespitini kolaylaştırıyor



    RGB kameralarla aracın 6 farklı noktasında yüksek çözünürlüklü görüntüleri işleyerek hem objelerin mesafelerini ölçerken hem de objeleri tanımlayabilen Otonom Atak Electric, araç, yaya veya diğer objelere ait ayrımı kolayca gerçekleştiriyor. Öte yandan sahip olduğu termal kameralar sayesinde ışık ve hava koşullarından etkilenmeden aracın etrafındaki canlıların sıcaklık değişimlerini algılayabilen ve buna göre tespitte bulunabilen Otonom Atak Electric böylece yayalara ve diğer canlılara karşı ekstra güvenlik sağlıyor. Otonom Atak Electric’te yüksek hassasiyette konum bilgisi ileten yüksek çözünürlüklü haritalar, GNSS, ivme ölçer ve LiDAR sensörleri sayesinde aracın konumu hassas ve güvenli bir şekilde belirlenebiliyor.









  • Otonom sürüş hamlesi yerli ve milli değil. Adastec firmasının çalışanlarının %90'ı daha mezun olmamış çocuklar. Gözüme 1 tane mezun, 1 tane doktoralı çarptı. Gerisi deneyimsiz.
    Open-source kaynaklardan copy paste yapılarak oluşturulmuş sistem yani. Sadece Karsan araçlarıyla veri havuzunu oluşturma kısmı var.
    Zaten 8 yönetici 25 çalışan görünüyor böyle iş mi yapılır.
    Doktora mezunu olmadan arge yapılamaz zaten böyle konularda.
    AVL gibi firmalar boşuna uğraşıyor bunlardan satın alıp geçsinler...

    Yazık almanya gısganıyor tayfasıyla baş etmek de zor. Ben orada firma ismi sıraladım örnek bile veremeden herkes yapıyora dönmüş olay  

    Önce makarnayı kes az protein al mesajları iyi anla. Sonra üstte yazdıklarımda yanlış varsa onları bul  

    Seviye-4 otonom yollarda yok diyorum herkes yapıyor diyorsun. O zaman bu haberler ne? Bak sana en güncellerini buldum. Bak daha gerçek hayat testleri bile yeni başlayacak firmaların. Sana göre herkes yapıyor.  Tesla, Ford daha test yapmamış, bizimkiler lise mezunu tayfayla halletmiş işi... Bir aracın kendi kendine gidebilmesi seviye-4 olduğunu göstermez önce bana laf etmeden kendin araştır  

    Tesla full self-driving one step closer as Germany paves way for Level 4 autonomy (thedriven.io)

    Level 4 Autonomous Cars Begin Real-World Testing in Oxford (autoweek.com)

    Motional is now testing fully autonomous vehicles in Las Vegas - The Verge


    Sizin teknolojiniz o kadar ilerledi ki gözümüzle göremiyoruz maşaallah hadi başka kapıya blok...

  • Yerli milli her hamleye destek verelim tamam ama biz ne ara SV-4 otonom sürüş için gerekli yazılımı hazırladık?

    Hayır ben bilmiyorsam da biri aydınlatırsa sevinirim.

  • erdem552 kullanıcısına yanıt
    Hocam anladığım kadarıyla bu araçlar sürücüsüz olarak da kullanılabilecek. Ben bundan araçların kendi başına her türlü sorunu çözüp yoluna devam edebildiği sonucunu çıkartıyorum. Yazılımının detayını bilmiyorum ama anlatılan şey Seviye 4 sınıflaması için uygun görünüyor.
  • erdem552 kullanıcısına yanıt
    Otonom sürüş hamlesi yerli ve milli değil. Adastec firmasının çalışanlarının %90'ı daha mezun olmamış çocuklar. Gözüme 1 tane mezun, 1 tane doktoralı çarptı. Gerisi deneyimsiz.
    Open-source kaynaklardan copy paste yapılarak oluşturulmuş sistem yani. Sadece Karsan araçlarıyla veri havuzunu oluşturma kısmı var.
    Zaten 8 yönetici 25 çalışan görünüyor böyle iş mi yapılır.
    Doktora mezunu olmadan arge yapılamaz zaten böyle konularda.
    AVL gibi firmalar boşuna uğraşıyor bunlardan satın alıp geçsinler...

  • Schtroumpf Grognon kullanıcısına yanıt
    Evet insan bir şey hakkında cahil olup onu kötülemeye çalışınca böyle oluyor demek ki. İnternetten copy paste yaparak bu kadar büyük bir işi başarmalarına inanıp ve kendine güvenip yazabilmek de ayrı bir şey tabi. Tebrikler bugün de kafası boş klavyesi dolu muhalif oldunuz.

  • erdem552 kullanıcısına yanıt
    Hocam kimse oturup biz Seviye 4 otonom sürüşü yazılımı geliştiriyoruz diye Türkiyeye duyurmaya çalışmıyor. Herkes işiyle ilgilenip bir şeyler ortaya koymaya çalışıyor. Çalışan prototipe bile inanmayacak kadar gözeleriniz kör olmasın lütfen. Adamlar çalışmış başarmış, biraz olsun alkışlayın.

  • Schtroumpf Grognon kullanıcısına yanıt
    Yanılıyorsunuz doktora olmadan da oluyor bu işlerde bazen teknolojik alt yapı hazır oluyor ve sadece bunları birleştirip kullanım alanı gerekiyor yapı zeka’da şu anda bu hale az çok gelmiş halde.

    Adamlar yapmış satıyor sen yapamazsın diyorsun size kalsa bu ülke gram yürümez.
  • erdem552 kullanıcısına yanıt
    Bu tür bilgiler ve araçlar artık piyasada neredeyse hazır bunları anlayıp kullanabilecek bilgi birikimi gerekli.

    Dünya otonom araç yapmak ile uğraşıyor her yere gidebilecek falan ki o çok zor.

    Bu rotası belli durağı belli bir sistem o yüzden yapması daha kolay yazıda belirtildiği gibi.
  • Linkedin'i açın bakın şirket çalışanları orada yazılım tarafındaki herkes ya yeni mezun ya da mezun bile olmamış neredeyse.
    Kendi sitelerinde de "yerli ve milli" partnerlerini görebilirsiniz firmanın.

    Erzurum adlı oyuna methiyeler düzmekten farksız bu yaptığınız.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Seviye 4 mü 😳
  • Seviye 4 heykelcilige de bir gunde cikmadik dimi 100 yil gerekti..

    Her sey asama asama, zamanla cok daha iyileri gelecek. Emegi gecen tum lise mezunu isci cirak cahil cuhelanin eline saglik..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Schtroumpf Grognon

    Linkedin'i açın bakın şirket çalışanları orada yazılım tarafındaki herkes ya yeni mezun ya da mezun bile olmamış neredeyse.
    Kendi sitelerinde de "yerli ve milli" partnerlerini görebilirsiniz firmanın.

    Erzurum adlı oyuna methiyeler düzmekten farksız bu yaptığınız.

    Hocam 29 çalışanı var şirketin, danışman ve yurt dışından dahil olmak üzere. Yazılım hakkında hiçbir fikriniz yok ne gördünüz ne test ettiniz. Örnek verdiğiniz şeyin bu durumla uzaktan yakından ilişkisi yok. Şuan tek yaptığınız karalama çalışması. Niyetinizin kötü olmadığını düşünüp takımın websitesini incelemenizi öneriyorum. Çalışanların çoğu bu alanda yıllarca çalışmış kişiler, bende bu alanda çalışan biri olarak neden olmasın diyorum. 30 kişi ile başarılamayacak bir iş değil.





  • leoga66 L kullanıcısına yanıt

    Ben ilk mesajımda da ikinci mesajımda da kaç kişi çalıştığını, bunların eğitim seviyesini, şirketin partnerlerini belirttim zaten. Tekrardan okursanız sorularınızın cevabını bulacaksınız.

    Ben burada motoru BMW'ye ait olan KARSAN otobüsü bile eleştirmedim ki şu durumu görünce ortaya çıkartılan seviye-4 otonomun yerli ve milliliğine tek lafım.

    Seviye-4 otonom nedir ne değildir kimlerde var nerede kullanıyor ona bakmak lazım. Gelmiş forumun sahibi bile belli bir altyapıdan bahsetmiş.

    Tesla, Mercedes, Ford gibi firmaların kaçının seviye-4 aracı var yollarda? AVL'nin 10 bine yakın çalışanı var onlar otomotiv firmalarına böyle altyapı sağlayabilmiş mi? Ki bu firmalar kendi argelerini yapan lisansüstü eğitime çok önem veren firmalar. Açın ilanlarına bakın böyle konularda arge düz yazılım bilmekle olmaz.

    O sebeple mühendisi bile olmayan ufacık firmadan kendilerinin geliştirdiği seviye-4 otonom beklemeyin.





  • belli rotayı sürekli takip ediyorsa otonom 4 seviye denilemez. yolda kimse yoksa trafik boşsa iş görür aksi halde elbet kazalar olacaktır

  • Benim anlamadığım biz bu seviyeye nasıl çıktık, ya seviye 4 ne demek bilmiyorlar ya da kendine seviye4

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Schtroumpf Grognon

    Ben ilk mesajımda da ikinci mesajımda da kaç kişi çalıştığını, bunların eğitim seviyesini, şirketin partnerlerini belirttim zaten. Tekrardan okursanız sorularınızın cevabını bulacaksınız.

    Ben burada motoru BMW'ye ait olan KARSAN otobüsü bile eleştirmedim ki şu durumu görünce ortaya çıkartılan seviye-4 otonomun yerli ve milliliğine tek lafım.

    Seviye-4 otonom nedir ne değildir kimlerde var nerede kullanıyor ona bakmak lazım. Gelmiş forumun sahibi bile belli bir altyapıdan bahsetmiş.

    Tesla, Mercedes, Ford gibi firmaların kaçının seviye-4 aracı var yollarda? AVL'nin 10 bine yakın çalışanı var onlar otomotiv firmalarına böyle altyapı sağlayabilmiş mi? Ki bu firmalar kendi argelerini yapan lisansüstü eğitime çok önem veren firmalar. Açın ilanlarına bakın böyle konularda arge düz yazılım bilmekle olmaz.

    O sebeple mühendisi bile olmayan ufacık firmadan kendilerinin geliştirdiği seviye-4 otonom beklemeyin.

    Pekala, tek bir sorum var. Daha önce hiç Computer Vision ya da Reinforcement Learning üzerinde çalıştınız mı? Şuanda birçok firma sınırlı alan ve güzergahlar için seviye 4 otonom sürüş teklonojisi ile araç üretip satıyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi leoga66 -- 1 Mart 2021; 17:1:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • leoga66 L kullanıcısına yanıt

    Mesajlarınızı editlemenizden hangisine cevap vereceğimi şaşırdım. Bildirim ekranında farklı, konuda farklı mesaj.

    CV alanında çalışmadım ama bu konuda safsataların tespitini yapamayacağım anlamına gelmez. RR kullanarak projeler yaptım fakat bu firmadaki arkadaşlar gibi Github'daki kaynaklardan faydalanarak. İstediğiniz kadar online kurs bitirin, Andrew Ng'yi hatmedin seviye-4 otonom için çalışma yapacak kadar derin öğrenme altyapısı oluşturamazsınız. İşin algoritması, matematiği bambaşka bir yerde. Hala üzerine bastırarak diyorum bu alanda özgün çalışma yapmanız için doktora eğitimi şart. 1 haftada tez yazılır zihniyetindekilerin anlayamayacağı olay bu. Yoksa iş Arduino ile LED yaktımdan öteye gitmez.

    Şu an trafikte gezen seviye-4 otonom araç yok. Bahsettiğim firmaların da yok, sizin bahsettiğiniz "ufak" firmaların da yok.

    Zaten belirlenmiş yollarda gidenler seviye-3'tür en fazla. Önce otonom seviyelerini öğrenin. Seviye-4'ün farkı güvenlik/arıza anlarında aldığı kararlarda ortaya çıkıyor. Düz yolda gazı freni direksiyonu kontrol edene seviye-4 denmiyor. He bana parkur görseli atıp bakın burada çalışıyor derseniz orası ayrı...





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Schtroumpf Grognon

    Mesajlarınızı editlemenizden hangisine cevap vereceğimi şaşırdım. Bildirim ekranında farklı, konuda farklı mesaj.

    CV alanında çalışmadım ama bu konuda safsataların tespitini yapamayacağım anlamına gelmez. RR kullanarak projeler yaptım fakat bu firmadaki arkadaşlar gibi Github'daki kaynaklardan faydalanarak. İstediğiniz kadar online kurs bitirin, Andrew Ng'yi hatmedin seviye-4 otonom için çalışma yapacak kadar derin öğrenme altyapısı oluşturamazsınız. İşin algoritması, matematiği bambaşka bir yerde. Hala üzerine bastırarak diyorum bu alanda özgün çalışma yapmanız için doktora eğitimi şart. 1 haftada tez yazılır zihniyetindekilerin anlayamayacağı olay bu. Yoksa iş Arduino ile LED yaktımdan öteye gitmez.

    Şu an trafikte gezen seviye-4 otonom araç yok. Bahsettiğim firmaların da yok, sizin bahsettiğiniz "ufak" firmaların da yok.

    Zaten belirlenmiş yollarda gidenler seviye-3'tür en fazla. Önce otonom seviyelerini öğrenin. Seviye-4'ün farkı güvenlik/arıza anlarında aldığı kararlarda ortaya çıkıyor. Düz yolda gazı freni direksiyonu kontrol edene seviye-4 denmiyor. He bana parkur görseli atıp bakın burada çalışıyor derseniz orası ayrı...

    Evet hiçbir şey bilmediğiniz bir alanda boş yorum yapıyorsunuz :) Bir zahmet Google'a Levels of Autonomous Driving yazıp çıkanları okursanız (Tabi belirli düzeyde bir İngilizce'de ister) bir şeyler öğrenirsiniz. Hazır araştırmaya başlamışken nelere muhalefet edilip edilmeyeceğini de araştırsanız fena olmaz. Ha bu arada bir üst cevapta yazdığınız Tesla, AVL bile yapamıyor dediğiniz seviye 4 otonom sürüşü birçok firma yapıyor, birkaç dakika araştırmayla bulacağınız firmaların çoğunun çok küçük firmalar olduğunu da göreceksiniz. Şirketin yaptığı hiçbir şeyi görmeden hala Github'dan kod kopyalamaya benzemez demek sizin gibi birine bile yakışmıyor. İftira atmaktan vazgeçip bir şeyler üretmeye başlayın. İyi akşamlar dilerim.





  • leoga66 L kullanıcısına yanıt

    Yazık almanya gısganıyor tayfasıyla baş etmek de zor. Ben orada firma ismi sıraladım örnek bile veremeden herkes yapıyora dönmüş olay Karsan, seviye 4 otonom özelliklere sahip otobüsünün teknik detaylarını paylaştı 

    Önce makarnayı kes az protein al mesajları iyi anla. Sonra üstte yazdıklarımda yanlış varsa onları bul Karsan, seviye 4 otonom özelliklere sahip otobüsünün teknik detaylarını paylaştı 

    Seviye-4 otonom yollarda yok diyorum herkes yapıyor diyorsun. O zaman bu haberler ne? Bak sana en güncellerini buldum. Bak daha gerçek hayat testleri bile yeni başlayacak firmaların. Sana göre herkes yapıyor. Karsan, seviye 4 otonom özelliklere sahip otobüsünün teknik detaylarını paylaştı Tesla, Ford daha test yapmamış, bizimkiler lise mezunu tayfayla halletmiş işi... Bir aracın kendi kendine gidebilmesi seviye-4 olduğunu göstermez önce bana laf etmeden kendin araştır Karsan, seviye 4 otonom özelliklere sahip otobüsünün teknik detaylarını paylaştı 

    Tesla full self-driving one step closer as Germany paves way for Level 4 autonomy (thedriven.io)

    Level 4 Autonomous Cars Begin Real-World Testing in Oxford (autoweek.com)

    Motional is now testing fully autonomous vehicles in Las Vegas - The Verge


    Sizin teknolojiniz o kadar ilerledi ki gözümüzle göremiyoruz maşaallah hadi başka kapıya blok...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Schtroumpf Grognon -- 1 Mart 2021; 19:33:54 >




  • Arkadaşın cidden aklı kıt. Akpartili ilan edildik hahaha.


    • NAVYA, a French company, is already building and selling Level 4 shuttles and cabs in the U.S. that run fully on electric power and can reach a top speed of 55 mph.
    • Alphabet's Waymo recently unveiled a Level 4 self-driving taxi service in Arizona, where they had been testing driverless cars―without a safety driver in the seat―for more than a year and over 10 million miles.
    • Canadian automotive supplier Magna has developed technology (MAX4) to enable Level 4 capabilities in both urban and highway environments. They are working with Lyft to supply high-tech kits that turn vehicles into self-driving cars.
    • Just a few months ago, Volvo and Baidu announced a strategic partnership to jointly develop Level 4 electric vehicles that will serve the robotaxi market in China.


    İstemüzükçü tayfa beni benden alıyor. Boş yapmaktan başka yapacak bir şeyleri de yok. Çıldırmaya devam edin, bu ülke için birileri çalışıp bir şeyler üretecek. Sizin gibilerde her zaman yapılan işe yalandır, yapılmamıştır diye ağlacak.





  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.