|
Karsan, seviye 4 otonom özelliklere sahip otobüsünün teknik detaylarını paylaştı
-
-
Yerli milli her hamleye destek verelim tamam ama biz ne ara SV-4 otonom sürüş için gerekli yazılımı hazırladık?
Hayır ben bilmiyorsam da biri aydınlatırsa sevinirim.
-
Hocam anladığım kadarıyla bu araçlar sürücüsüz olarak da kullanılabilecek. Ben bundan araçların kendi başına her türlü sorunu çözüp yoluna devam edebildiği sonucunu çıkartıyorum. Yazılımının detayını bilmiyorum ama anlatılan şey Seviye 4 sınıflaması için uygun görünüyor. -
Otonom sürüş hamlesi yerli ve milli değil. Adastec firmasının çalışanlarının %90'ı daha mezun olmamış çocuklar. Gözüme 1 tane mezun, 1 tane doktoralı çarptı. Gerisi deneyimsiz.
Open-source kaynaklardan copy paste yapılarak oluşturulmuş sistem yani. Sadece Karsan araçlarıyla veri havuzunu oluşturma kısmı var.
Zaten 8 yönetici 25 çalışan görünüyor böyle iş mi yapılır.
Doktora mezunu olmadan arge yapılamaz zaten böyle konularda.
AVL gibi firmalar boşuna uğraşıyor bunlardan satın alıp geçsinler...
-
Evet insan bir şey hakkında cahil olup onu kötülemeye çalışınca böyle oluyor demek ki. İnternetten copy paste yaparak bu kadar büyük bir işi başarmalarına inanıp ve kendine güvenip yazabilmek de ayrı bir şey tabi. Tebrikler bugün de kafası boş klavyesi dolu muhalif oldunuz.
-
Hocam kimse oturup biz Seviye 4 otonom sürüşü yazılımı geliştiriyoruz diye Türkiyeye duyurmaya çalışmıyor. Herkes işiyle ilgilenip bir şeyler ortaya koymaya çalışıyor. Çalışan prototipe bile inanmayacak kadar gözeleriniz kör olmasın lütfen. Adamlar çalışmış başarmış, biraz olsun alkışlayın.
-
Yanılıyorsunuz doktora olmadan da oluyor bu işlerde bazen teknolojik alt yapı hazır oluyor ve sadece bunları birleştirip kullanım alanı gerekiyor yapı zeka’da şu anda bu hale az çok gelmiş halde.
Adamlar yapmış satıyor sen yapamazsın diyorsun size kalsa bu ülke gram yürümez. -
Bu tür bilgiler ve araçlar artık piyasada neredeyse hazır bunları anlayıp kullanabilecek bilgi birikimi gerekli.
Dünya otonom araç yapmak ile uğraşıyor her yere gidebilecek falan ki o çok zor.
Bu rotası belli durağı belli bir sistem o yüzden yapması daha kolay yazıda belirtildiği gibi. -
Linkedin'i açın bakın şirket çalışanları orada yazılım tarafındaki herkes ya yeni mezun ya da mezun bile olmamış neredeyse.
Kendi sitelerinde de "yerli ve milli" partnerlerini görebilirsiniz firmanın.
Erzurum adlı oyuna methiyeler düzmekten farksız bu yaptığınız.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Seviye 4 mü 😳 -
Seviye 4 heykelcilige de bir gunde cikmadik dimi 100 yil gerekti..
Her sey asama asama, zamanla cok daha iyileri gelecek. Emegi gecen tum lise mezunu isci cirak cahil cuhelanin eline saglik.. -
quote:
Orijinalden alıntı: Schtroumpf Grognon
Linkedin'i açın bakın şirket çalışanları orada yazılım tarafındaki herkes ya yeni mezun ya da mezun bile olmamış neredeyse.
Kendi sitelerinde de "yerli ve milli" partnerlerini görebilirsiniz firmanın.
Erzurum adlı oyuna methiyeler düzmekten farksız bu yaptığınız.Hocam 29 çalışanı var şirketin, danışman ve yurt dışından dahil olmak üzere. Yazılım hakkında hiçbir fikriniz yok ne gördünüz ne test ettiniz. Örnek verdiğiniz şeyin bu durumla uzaktan yakından ilişkisi yok. Şuan tek yaptığınız karalama çalışması. Niyetinizin kötü olmadığını düşünüp takımın websitesini incelemenizi öneriyorum. Çalışanların çoğu bu alanda yıllarca çalışmış kişiler, bende bu alanda çalışan biri olarak neden olmasın diyorum. 30 kişi ile başarılamayacak bir iş değil.
-
Ben ilk mesajımda da ikinci mesajımda da kaç kişi çalıştığını, bunların eğitim seviyesini, şirketin partnerlerini belirttim zaten. Tekrardan okursanız sorularınızın cevabını bulacaksınız.
Ben burada motoru BMW'ye ait olan KARSAN otobüsü bile eleştirmedim ki şu durumu görünce ortaya çıkartılan seviye-4 otonomun yerli ve milliliğine tek lafım.
Seviye-4 otonom nedir ne değildir kimlerde var nerede kullanıyor ona bakmak lazım. Gelmiş forumun sahibi bile belli bir altyapıdan bahsetmiş.
Tesla, Mercedes, Ford gibi firmaların kaçının seviye-4 aracı var yollarda? AVL'nin 10 bine yakın çalışanı var onlar otomotiv firmalarına böyle altyapı sağlayabilmiş mi? Ki bu firmalar kendi argelerini yapan lisansüstü eğitime çok önem veren firmalar. Açın ilanlarına bakın böyle konularda arge düz yazılım bilmekle olmaz.
O sebeple mühendisi bile olmayan ufacık firmadan kendilerinin geliştirdiği seviye-4 otonom beklemeyin.
-
belli rotayı sürekli takip ediyorsa otonom 4 seviye denilemez. yolda kimse yoksa trafik boşsa iş görür aksi halde elbet kazalar olacaktır
-
Benim anlamadığım biz bu seviyeye nasıl çıktık, ya seviye 4 ne demek bilmiyorlar ya da kendine seviye4
-
quote:
Orijinalden alıntı: Schtroumpf GrognonBen ilk mesajımda da ikinci mesajımda da kaç kişi çalıştığını, bunların eğitim seviyesini, şirketin partnerlerini belirttim zaten. Tekrardan okursanız sorularınızın cevabını bulacaksınız.
Ben burada motoru BMW'ye ait olan KARSAN otobüsü bile eleştirmedim ki şu durumu görünce ortaya çıkartılan seviye-4 otonomun yerli ve milliliğine tek lafım.
Seviye-4 otonom nedir ne değildir kimlerde var nerede kullanıyor ona bakmak lazım. Gelmiş forumun sahibi bile belli bir altyapıdan bahsetmiş.
Tesla, Mercedes, Ford gibi firmaların kaçının seviye-4 aracı var yollarda? AVL'nin 10 bine yakın çalışanı var onlar otomotiv firmalarına böyle altyapı sağlayabilmiş mi? Ki bu firmalar kendi argelerini yapan lisansüstü eğitime çok önem veren firmalar. Açın ilanlarına bakın böyle konularda arge düz yazılım bilmekle olmaz.
O sebeple mühendisi bile olmayan ufacık firmadan kendilerinin geliştirdiği seviye-4 otonom beklemeyin.
Pekala, tek bir sorum var. Daha önce hiç Computer Vision ya da Reinforcement Learning üzerinde çalıştınız mı? Şuanda birçok firma sınırlı alan ve güzergahlar için seviye 4 otonom sürüş teklonojisi ile araç üretip satıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi leoga66 -- 1 Mart 2021; 17:1:2 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Mesajlarınızı editlemenizden hangisine cevap vereceğimi şaşırdım. Bildirim ekranında farklı, konuda farklı mesaj.
CV alanında çalışmadım ama bu konuda safsataların tespitini yapamayacağım anlamına gelmez. RR kullanarak projeler yaptım fakat bu firmadaki arkadaşlar gibi Github'daki kaynaklardan faydalanarak. İstediğiniz kadar online kurs bitirin, Andrew Ng'yi hatmedin seviye-4 otonom için çalışma yapacak kadar derin öğrenme altyapısı oluşturamazsınız. İşin algoritması, matematiği bambaşka bir yerde. Hala üzerine bastırarak diyorum bu alanda özgün çalışma yapmanız için doktora eğitimi şart. 1 haftada tez yazılır zihniyetindekilerin anlayamayacağı olay bu. Yoksa iş Arduino ile LED yaktımdan öteye gitmez.
Şu an trafikte gezen seviye-4 otonom araç yok. Bahsettiğim firmaların da yok, sizin bahsettiğiniz "ufak" firmaların da yok.
Zaten belirlenmiş yollarda gidenler seviye-3'tür en fazla. Önce otonom seviyelerini öğrenin. Seviye-4'ün farkı güvenlik/arıza anlarında aldığı kararlarda ortaya çıkıyor. Düz yolda gazı freni direksiyonu kontrol edene seviye-4 denmiyor. He bana parkur görseli atıp bakın burada çalışıyor derseniz orası ayrı...
-
quote:
Orijinalden alıntı: Schtroumpf GrognonMesajlarınızı editlemenizden hangisine cevap vereceğimi şaşırdım. Bildirim ekranında farklı, konuda farklı mesaj.
CV alanında çalışmadım ama bu konuda safsataların tespitini yapamayacağım anlamına gelmez. RR kullanarak projeler yaptım fakat bu firmadaki arkadaşlar gibi Github'daki kaynaklardan faydalanarak. İstediğiniz kadar online kurs bitirin, Andrew Ng'yi hatmedin seviye-4 otonom için çalışma yapacak kadar derin öğrenme altyapısı oluşturamazsınız. İşin algoritması, matematiği bambaşka bir yerde. Hala üzerine bastırarak diyorum bu alanda özgün çalışma yapmanız için doktora eğitimi şart. 1 haftada tez yazılır zihniyetindekilerin anlayamayacağı olay bu. Yoksa iş Arduino ile LED yaktımdan öteye gitmez.
Şu an trafikte gezen seviye-4 otonom araç yok. Bahsettiğim firmaların da yok, sizin bahsettiğiniz "ufak" firmaların da yok.
Zaten belirlenmiş yollarda gidenler seviye-3'tür en fazla. Önce otonom seviyelerini öğrenin. Seviye-4'ün farkı güvenlik/arıza anlarında aldığı kararlarda ortaya çıkıyor. Düz yolda gazı freni direksiyonu kontrol edene seviye-4 denmiyor. He bana parkur görseli atıp bakın burada çalışıyor derseniz orası ayrı...
Evet hiçbir şey bilmediğiniz bir alanda boş yorum yapıyorsunuz :) Bir zahmet Google'a Levels of Autonomous Driving yazıp çıkanları okursanız (Tabi belirli düzeyde bir İngilizce'de ister) bir şeyler öğrenirsiniz. Hazır araştırmaya başlamışken nelere muhalefet edilip edilmeyeceğini de araştırsanız fena olmaz. Ha bu arada bir üst cevapta yazdığınız Tesla, AVL bile yapamıyor dediğiniz seviye 4 otonom sürüşü birçok firma yapıyor, birkaç dakika araştırmayla bulacağınız firmaların çoğunun çok küçük firmalar olduğunu da göreceksiniz. Şirketin yaptığı hiçbir şeyi görmeden hala Github'dan kod kopyalamaya benzemez demek sizin gibi birine bile yakışmıyor. İftira atmaktan vazgeçip bir şeyler üretmeye başlayın. İyi akşamlar dilerim.
-
Yazık almanya gısganıyor tayfasıyla baş etmek de zor. Ben orada firma ismi sıraladım örnek bile veremeden herkes yapıyora dönmüş olay
Önce makarnayı kes az protein al mesajları iyi anla. Sonra üstte yazdıklarımda yanlış varsa onları bul
Seviye-4 otonom yollarda yok diyorum herkes yapıyor diyorsun. O zaman bu haberler ne? Bak sana en güncellerini buldum. Bak daha gerçek hayat testleri bile yeni başlayacak firmaların. Sana göre herkes yapıyor. Tesla, Ford daha test yapmamış, bizimkiler lise mezunu tayfayla halletmiş işi... Bir aracın kendi kendine gidebilmesi seviye-4 olduğunu göstermez önce bana laf etmeden kendin araştır
Tesla full self-driving one step closer as Germany paves way for Level 4 autonomy (thedriven.io)
Level 4 Autonomous Cars Begin Real-World Testing in Oxford (autoweek.com)
Motional is now testing fully autonomous vehicles in Las Vegas - The Verge
Sizin teknolojiniz o kadar ilerledi ki gözümüzle göremiyoruz maşaallah hadi başka kapıya blok...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Schtroumpf Grognon -- 1 Mart 2021; 19:33:54 >
-
Arkadaşın cidden aklı kıt. Akpartili ilan edildik hahaha.
- NAVYA, a French company, is already building and selling Level 4 shuttles and cabs in the U.S. that run fully on electric power and can reach a top speed of 55 mph.
- Alphabet's Waymo recently unveiled a Level 4 self-driving taxi service in Arizona, where they had been testing driverless cars―without a safety driver in the seat―for more than a year and over 10 million miles.
- Canadian automotive supplier Magna has developed technology (MAX4) to enable Level 4 capabilities in both urban and highway environments. They are working with Lyft to supply high-tech kits that turn vehicles into self-driving cars.
- Just a few months ago, Volvo and Baidu announced a strategic partnership to jointly develop Level 4 electric vehicles that will serve the robotaxi market in China.
İstemüzükçü tayfa beni benden alıyor. Boş yapmaktan başka yapacak bir şeyleri de yok. Çıldırmaya devam edin, bu ülke için birileri çalışıp bir şeyler üretecek. Sizin gibilerde her zaman yapılan işe yalandır, yapılmamıştır diye ağlacak.
Otonom sürüş hamlesi yerli ve milli değil. Adastec firmasının çalışanlarının %90'ı daha mezun olmamış çocuklar. Gözüme 1 tane mezun, 1 tane doktoralı çarptı. Gerisi deneyimsiz.
Open-source kaynaklardan copy paste yapılarak oluşturulmuş sistem yani. Sadece Karsan araçlarıyla veri havuzunu oluşturma kısmı var. Zaten 8 yönetici 25 çalışan görünüyor böyle iş mi yapılır. Doktora mezunu olmadan arge yapılamaz zaten böyle konularda. AVL gibi firmalar boşuna uğraşıyor bunlardan satın alıp geçsinler... |
Linkedin'i açın bakın şirket çalışanları orada yazılım tarafındaki herkes ya yeni mezun ya da mezun bile olmamış neredeyse.
Kendi sitelerinde de "yerli ve milli" partnerlerini görebilirsiniz firmanın. Erzurum adlı oyuna methiyeler düzmekten farksız bu yaptığınız. |
Yerli milli her hamleye destek verelim tamam ama biz ne ara SV-4 otonom sürüş için gerekli yazılımı hazırladık?
Hayır ben bilmiyorsam da biri aydınlatırsa sevinirim. |
belli rotayı sürekli takip ediyorsa otonom 4 seviye denilemez. yolda kimse yoksa trafik boşsa iş görür aksi halde elbet kazalar olacaktır
|
Yazık almanya gısganıyor tayfasıyla baş etmek de zor. Ben orada firma ismi sıraladım örnek bile veremeden herkes yapıyora dönmüş olay Önce makarnayı kes az protein al mesajları iyi anla. Sonra üstte yazdıklarımda yanlış varsa onları bul Seviye-4 otonom yollarda yok diyorum herkes yapıyor diyorsun. O zaman bu haberler ne? Bak sana en güncellerini buldum. Bak daha gerçek hayat testleri bile yeni başlayacak firmaların. Sana göre herkes yapıyor. Tesla, Ford daha test yapmamış, bizimkiler lise mezunu tayfayla halletmiş işi... Bir aracın kendi kendine gidebilmesi seviye-4 olduğunu göstermez önce bana laf etmeden kendin araştır Tesla full self-driving one step closer as Germany paves way for Level 4 autonomy (thedriven.io) Level 4 Autonomous Cars Begin Real-World Testing in Oxford (autoweek.com) Motional is now testing fully autonomous vehicles in Las Vegas - The Verge Sizin teknolojiniz o kadar ilerledi ki gözümüzle göremiyoruz maşaallah hadi başka kapıya blok... |
Seviye 4 heykelcilige de bir gunde cikmadik dimi 100 yil gerekti..
Her sey asama asama, zamanla cok daha iyileri gelecek. Emegi gecen tum lise mezunu isci cirak cahil cuhelanin eline saglik.. |
Benim anlamadığım biz bu seviyeye nasıl çıktık, ya seviye 4 ne demek bilmiyorlar ya da kendine seviye4
|
Benzer içerikler
- play protect nedir
- netflix hesap paylaşımı
- youtube shorts ne kadar kazandırıyor
- telegram çeviri
- fotoğraf canlandırma
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X