Şimdi Ara

Metro Exodus geliştiricisi Xbox Series S'in ilerde geliştiricilere sıkıntı çıkaracağını söylüyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
1.306
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Metro Exodus geliştiricisi Xbox Series S'in ilerde geliştiricilere sıkıntı çıkaracağını söylüyor



    Microsoft'un ve Sony'nin yeni nesil konsolları geçtiğimiz aylarda çıktı. Her ne kadar şu ana kadar teknolojilerini tam olarak göremesek de zamanla bizleri büyüleyecek şeyler göreceğizdir. Her iki şirketin güç odaklı çıkarttığı konsollar, yani PlayStation 5 ve Xbox Series X teknoloji konusunda bizleri tatmin edecektir. Ancak bildiğiniz gibi Microsoft bir de fiyat performans ürünü olan Xbox Series S'i çıkarttı.



    Ayrıca Bkz.RX 6700 XT’nin çıkış tarihi ortaya çıktı



    Şu an için gayet uygun bir ürün olsa da Xbox Series S, oyuncular ilerleyen yıllarda bu konsolun nasıl bir performans sergileyeceğini merak ediyor. Xbox Series X ile aralarında ciddi bir fark bulunuyor çünkü. Bu meraklı bekleyişi ise Metro Exodus'un geliştiricisi biraz daha tedirgin bir bekleyiş haline getirdi.



    2019 yılında yayınlanan ve yılın en iyi oyunlarından biri olan Metro Exodus'u geliştiren 4A Games'in baş teknoloji sorumlusu Oleksandr Shyshkovtsov, Xbox Series S'in ilerde geliştiricilere sorun çıkartacağını düşünüyor. Oleksandr Shyshkovtsov, Series S'in azaltılmış RAM'inin bir sorun olmayacağını fakat GPU performansının ciddi anlamda sorun çıkartabileceğini söyledi. 



    Shyshkovtsov, 4A Games'in oyunları için şu anda 4K 60 FPS'i hedeflediklerini ancak Series S'in performansı ciddi anlamda düşüreceğini ve stüdyoya pahalı hesaplamalar yaptıracağını ekledi.




    Kaynak:https://www.gamesradar.com/metro-exodus-dev-says-the-xbox-series-s-present-challenges-for-developers/







  • çalıştıramıyor da zaten. burada 720pye düşüyor diye eleştirenler, sözde 4k hedefli diye satılan ps5 ve xbox sx'in de daha cross-gen oyunlarda dahi 1100-1200-1300p-1440p çözünürlüklerinde fink attığı gerçeğini görmezden gelenler...


    valhalla ps5 ve xbox'ta 1200-1440p çalışıyor. cyberpunk 2077 ps5'de 1124p'ye kadar düşüyor 60 fps'de (series s direkt 1080p 30 fps açıyor, normal olarak, çünkü 60 fps için 540pye düşmesi gerektiği bariz) (bir de şaka gibi bu oyuna gerçekten eli yüzü düzgün bir rt ekleneceğini düşünen varsa çok yanılıyor)


    yapımcılar açısından değişen hiçbier şey yok. onlar yardırmaya devam edecek. çünkü kitle halinden memnun. 4k ekranlar aldılar ve 4k çalışan oyun yok (native 30 fps modlarını saymazsak) ama digital foundry gibi kanallar bunu meşrulaştırıyorlar, "native çözünürlüğe gerek yok, gereksiz donanım israfı, 1200p zaten güzel gözüküyor" gibi iddialar içerisindeler. oyuncuların çoğu da bu duruma sessiz kalınca, yapımcılar için 60 fps modu, 1200 1300pye düşme özgürlükleri olan bir mod olacak.


    adam alenen 1440p çalışan demons souls'ın 4kdan farksız gözüktüğünü bile iddia etmişti. madem böyle şeyler vardı, niye endüstri dlss, directml falan diye çırpınıyor...


    taa denen ucube çözümü bile her fırsatta öven incelemeciler dolu piyasada. ne kadar mükemmel ve harika olduğunu, yıllarca mevcut olan tüm sorunları çözdüğünü falan düşünen. çözdü de nereye çözdü. grafik kalitesinin içine etti. oyunlar iğrenç gözüküyor düşük çözünürlüklerde (1440p ve altı). minimum 4k render gerekiyor. gelgelelim endüstri olarak donanımlar native 4k renderlamayacaklarını da gösterdiler. yani resmen insanları blurlu oynanışa itiyorlar. taa'nın görüntünün içine ne kadar ettiğini bilfiil kapa/aç ile görüp deneyimlemesem, inanacağım adamlara. tutturmuşlar bir temporal reconstruction, düşük çözünürlük native çözünürlük gibi gözüküyor gibi iddialar.


    valhalla denen oyunun xbox sx'de de ps5'de de 4k 60 fps çalışması gerekirken incelemecilerin tek yaptığı şey "60 fps modu için 1300pye düşmesi normal" neyi normal ya. isteseler yapar. rdr 2 xbox one x denen cihazda native 4k 30 çalışmadı mı? valhallanın grafikleri ondan iyi de değil. hadi cyberpunk şehir falan dedik, valhalla ve rdr2'nin landscape yapısı da benziyor. yani burada tamamen yapımcıların inisayifi.


    yapımcılar series x ve ps5 için 4k 60 fps hedefi gütselerdi, series s de çok rahat 1080p 60fpsde tutunabilirdi


    ne hikmetse series s'in 1080pden geriye gitmesi insanları tetikliyor da, ps5 xbox sx gibi konsolların 1200 1300p renderlamasına kimse bir şey demiyor. dinamik 4k adı altında 1200pye inen oyun kimin neyine yarasın. ama millet halinden memnun oldugu sürece de yapımcılar bu davranışa devam eder.

  • Bunu zaten herkes biliyor. Bir tek Series S alanlar anlamak istemiyor :D

  • 4000 tl lan konsol nimet gibi gamepass ile beraber 40 50 fps oyniyim görüntü kötü olsun ama oyniyim en azından.Alıcak olsam bu kafada olurdum

  • Valla çok mantıklı konsol ama niye böyle uçurum bir GPU TFLOPs farkı var anlamıyorum. Hani nesiller ilerledikçe yükselir ama uygun diye çıkartıp en azından önceki nesilin üst seviye konsolunu az da olsa geçen bir şey yap ki anlamı olsun. Valla ya bu konsolu alanlar ileride baya üzülecek ya da üzülecek yani ama tabş oyundan oyuna da değişen farklar mutlaka var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi manesnuc -- 19 Şubat 2021; 11:39:36 >
  • 4A games konsolun 1080p 60 ve 2k 30 fps için olduğunu bilmiyor galiba.

  • Series S'te 4K 60 FPS bekleyen kim. Para işin içine girince Series S'ten 10 kat güçsüz Switch'e bile çıkartırlar oyunlarını.
  • esmerbuyucu kullanıcısına yanıt
    aynen. 1080p 60FPS için alıyor herkes.

  • JourneyToTheWest kullanıcısına yanıt
    katılıyorum.

  • PC'de low'dan ultra high'a kadar bir tıklamayla ayarlayabildiğin bir menüsü olur her oyunun. Madem bu kadar yetersiz Series S, Series X'e very high konfigürasyon ön tanımlı yaparken Series S'e low konfigürasyonda 1080p açtır oyunu. Bu kadar. Bunu yapmanın bu kadar "pahalı bir hesaplama" isteyeceğini sanmıyorum. Yani PC'de bunun çok daha detaylı Advanced Settings'ini yapıyorlar her detaya kadar kalite ayarı yapabildiğin.


    Zaten günler geçtikçe bu dediklerim de yapılacak. Şimdilik Series S'i de güçlü tutmaya çalışıyorlar belki MS baskısı vs. ama grafikler geliştikçe Series S'te low detay görmeye başlayacağız muhtemelen ama buna şikayet edecek olan olduğunu sanmıyorum herkes bunu bilerek aldı. Ha zaten Series X de PS5 de çok güçlü konsol değiller zaten de, illa ki SS low yaparken onlar da en azından high yapabilecektir.

  • Zaten orijinal 4k açmıyor ki. Yükseltme ile 4k diyor kağıt üzerinde. Boşuna konuşmuş
  • Series S bence en çok Pc oyunculuğu için faydalı oldu. Yoksa bu kafadaki stüdyoların yeni oyunları anca RTX 2060 ile falan çalışırdı 1080p 60fps de. Şimdi seve seve optimizasyona uğraşacaklar. Series S in 1080p çalıştıramadığı oyunu PS5 i geçtim Series X bile 4K çalıştıramaz. Umarım Playstation tarafından da böyle bir konsol gelir ve iyi bir satış rakamı yakalar. İşin ucunda para olunca Switch bile Doom, Witcher 3, Crysis çalıştırıyor.

  • esmerbuyucu kullanıcısına yanıt
    Dediğin gibi zaten hedef 4K 60Hz değildi Series S için. Blizzard' ı gördük, para sözkonusu olunca Overwatch bile geldi Switch'e. Şimdi de Apex gelecek, bakalım.

  • Digital foundry testlerinde yeni oyunların neredeyse hiçbirinde native 1080p 60fps veremiyor. Çözünürlük 720p - 1080p arasında sıkça değişiyor
  • Belliydi boyle olacağı. 720p ye kadar düşüyor bazı oyunlarda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • keremec kullanıcısına yanıt

    çalıştıramıyor da zaten. burada 720pye düşüyor diye eleştirenler, sözde 4k hedefli diye satılan ps5 ve xbox sx'in de daha cross-gen oyunlarda dahi 1100-1200-1300p-1440p çözünürlüklerinde fink attığı gerçeğini görmezden gelenler...


    valhalla ps5 ve xbox'ta 1200-1440p çalışıyor. cyberpunk 2077 ps5'de 1124p'ye kadar düşüyor 60 fps'de (series s direkt 1080p 30 fps açıyor, normal olarak, çünkü 60 fps için 540pye düşmesi gerektiği bariz) (bir de şaka gibi bu oyuna gerçekten eli yüzü düzgün bir rt ekleneceğini düşünen varsa çok yanılıyor)


    yapımcılar açısından değişen hiçbier şey yok. onlar yardırmaya devam edecek. çünkü kitle halinden memnun. 4k ekranlar aldılar ve 4k çalışan oyun yok (native 30 fps modlarını saymazsak) ama digital foundry gibi kanallar bunu meşrulaştırıyorlar, "native çözünürlüğe gerek yok, gereksiz donanım israfı, 1200p zaten güzel gözüküyor" gibi iddialar içerisindeler. oyuncuların çoğu da bu duruma sessiz kalınca, yapımcılar için 60 fps modu, 1200 1300pye düşme özgürlükleri olan bir mod olacak.


    adam alenen 1440p çalışan demons souls'ın 4kdan farksız gözüktüğünü bile iddia etmişti. madem böyle şeyler vardı, niye endüstri dlss, directml falan diye çırpınıyor...


    taa denen ucube çözümü bile her fırsatta öven incelemeciler dolu piyasada. ne kadar mükemmel ve harika olduğunu, yıllarca mevcut olan tüm sorunları çözdüğünü falan düşünen. çözdü de nereye çözdü. grafik kalitesinin içine etti. oyunlar iğrenç gözüküyor düşük çözünürlüklerde (1440p ve altı). minimum 4k render gerekiyor. gelgelelim endüstri olarak donanımlar native 4k renderlamayacaklarını da gösterdiler. yani resmen insanları blurlu oynanışa itiyorlar. taa'nın görüntünün içine ne kadar ettiğini bilfiil kapa/aç ile görüp deneyimlemesem, inanacağım adamlara. tutturmuşlar bir temporal reconstruction, düşük çözünürlük native çözünürlük gibi gözüküyor gibi iddialar.


    valhalla denen oyunun xbox sx'de de ps5'de de 4k 60 fps çalışması gerekirken incelemecilerin tek yaptığı şey "60 fps modu için 1300pye düşmesi normal" neyi normal ya. isteseler yapar. rdr 2 xbox one x denen cihazda native 4k 30 çalışmadı mı? valhallanın grafikleri ondan iyi de değil. hadi cyberpunk şehir falan dedik, valhalla ve rdr2'nin landscape yapısı da benziyor. yani burada tamamen yapımcıların inisayifi.


    yapımcılar series x ve ps5 için 4k 60 fps hedefi gütselerdi, series s de çok rahat 1080p 60fpsde tutunabilirdi


    ne hikmetse series s'in 1080pden geriye gitmesi insanları tetikliyor da, ps5 xbox sx gibi konsolların 1200 1300p renderlamasına kimse bir şey demiyor. dinamik 4k adı altında 1200pye inen oyun kimin neyine yarasın. ama millet halinden memnun oldugu sürece de yapımcılar bu davranışa devam eder.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DaenerysStormborn -- 19 Şubat 2021; 17:30:49 >




  • 720p30fps yap geç nesi zor anlayamadım
  • Yok ya ögle olurmu 1080i 59 afpiyas oyun oynuycaz biz :=)))

  • Hocam yazdıklarınızda haklılık payınız oldukça fazla.Fakat one x'i makyajlayıp içine ssd koyup 2020'de "yeni nesil konsol" adı altında satmak ne kadar mantıklı ? Microsoft aynı şeyi one s'de yaptı, 720p oyun oynatamıyordu cihaz

    Evet ben de her oyunda rockstar'ın yaptığı optimizasyondan istiyorum ama maalesef bu mümkün olamıyor

    Burada ki asıl suçlu yeni nesil konsol diyip 4tflop konsol çıkartanda mı yoksa optimizasyon yapmayanda mı ?

  • DeepestSea kullanıcısına yanıt

    Gören de Pc tarafında 1050ti için de 3090 için de ayrı ayrı optimize etmiyorlar oyunları sanacak.Pc tarafına neredeyse 25 yıldır bu kafada oyun geliştiriyorlar da konsola gelince mi sorun oldu.


    150 milyon konsol oyuncusunun belki %10'u 4K 60 fps derdindedir.Çoğu işten gelip 1-2 saat kafasını dağıtıyor.Bunları dert eden daha çok Pc tarafından geçen tayfa.Herkesi bu forumda takılan , her detaya hakim oyuncular gibi sanmayın.


    One S de bile 900-1080p arası keyifle oynayan bir dolu oyuncu var.1 tf'lik switch rekorlar kırıyor.


    Lafım size değil tabi , firmaya.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wither -- 19 Şubat 2021; 23:17:7 >
  • Gömemediniz şu konsolu


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.