Şimdi Ara

Peugeot 406 Hakkında Herşey (328. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7.006
Cevap
45
Favori
754.183
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 326327328329330
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aracın etiketine bakmam lazımda bu etiket nerde sana zahmet onuda söylesen :))) kusura bakma çok soruyorum daha yeniyim idare et :)))

    http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-obd2-ariza-tespit-cihazi-elm327-mini-bluetooth-android-195752121/detay

    dediğin obd2 bundan mı bundan mı alayım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi piranli -- 3 Şubat 2015; 15:22:38 >
  • sayın sozuak şimdi bu rolanti bozukluğu için yaptıklarımı tekrar toparlıyorum ateşleme bobini bujiler ve rolanti motoru değişti fakat her hangi bir ilerleme olmadı aksine daha berbat oldu az önce arabyla bi tur attım resmen tiksindim arabadan... araba rolantide devir saati 2000 lere kadar gidiyor sonra motor kapağını açtım map sensörünün fişini çektim arabanın devri düştü ve stop etti. ardından o haliyle çalıştırdım ve biraz gaz verdikten sonra araba normale bindi düşük devirde çalışıyor fakat devir saati sabit herhangi bir oynama yok bundan yola çıkarak map sensörü arızalı diyebilirmiyiz map sensörünü değiştirmelimiyim veya arızalı olduğunu nasıl anlarım servis bilirmi bu sensörün çalışıp çalışmadığını canımı çok sıktı sana zahmet yardımcı olursan sevinirim
  • 30 tl olan modeli alacağım bende ama almadan satıcıyla iletişime geçip torque pro versiyon yazılım ile pc için demo olmayan yazılımları varmı sorun. Bundnu aldıktan sonra Obd okuyucu ile hata kodlarına bakın da sonra map olayına bakalım hata kodu mutlaka vardır. Yarın ben de map sensörünün fişini çekip nasıl etki ettiğine bakayım. Map bozuk ise obd hata kodu oluşmuş olmalı direkt yada dolaylı olarak.
    Etiket ecunun üzerinde ecu ise motor kaputunda direksiyon pompasının solundaki dikdörtgen plastik kutunun altında.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • sozuak ne yaptın map sensörünü denedin mi
  • Merhaba arkadaşlar. Daha önce de engin bilgilerinizden faydalanmıştım. Teşekkür ederek iki soru sormak istiyorum. Aracım 2001 sv manuel. 199 binde. Şanzıman yağı daha önce değişmiş mi bir bilgim yok. Vites geçişleri on numara değil. Ben cırtlatmadan zorlamadan kullanabiliyorum. Ustaya göstereceğim yağ eskimişse değiştirteceğim. Hangi yağı kullanmalıyım?
    Bir de araç viteste yükteyken belli devirler arasında manifolt tarafından hafif rüzgarda titreyen saç sesi gibi bir hışırtı geliyor. Servisteki usta manifolttan egsoza bağlantı kısmında havanın düzgün gitmesi için saç filtre gibi bir şey vardır. Onu sökeriz düzelir dedi. Sizce bu konuda ne yapmalıyım? Ya da bu durum hakkında bir bilginiz, tecrübeniz var mı? Şimdiden teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • msehirli M kullanıcısına yanıt
    Sizin motorun egzost manifoldunun çıkışında 4 silindirden gelen egzost kanallarının birleştiği artı şeklindeki çıkış kanallarının birleşim yerleri çürümüş. Ustanız manifoldu söküp size verecek siz de gazaltı kaynağı yapan bir yerde o kısmı kaynak dolgu yaptırıp geri getireceksiniz ustanız da takacak gibi görünüyor. Bu kısım motorun egzost sistemi ile manifoldun bağlandığı noktada bulunan esnek kuplaj borusunun hemen önünde. Tavsiyem kaynağı dolgun yaptırmanız zira motor çıkışı olduğundan ısı yüksek oluyor bu da sıkıntının 1-2 sene içinde tekrarlanması ile sonuçlanıyor.


    @piranlı

    Maalesef işlerimin yoğunluğu ve araca ihtiyaç duymamam sebebi ile deneyemedim. Bir de aracımda 3. Silindir enjektör açık devre hatası vardı. Ancak onu düzeltebildiğimi sanıyorum ilk fırsatta deneyeceğim. Bu arada siz obd2 okuyucuyu alabildiniz mi?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • berk2.2coupe B kullanıcısına yanıt
    KARDEŞ BENDEDE VAR 406 2000 MODEL 2000 MOTOR 100 Ü GEÇTİĞİMDE HARARET ÇIKIP STOP LAMBASI YANIYODU SOĞUTMA SUYUNDA HAVA VARMIŞ ONU ALDI USTA BİDE BİLGİSAYARA BAĞLAYIP RESET ATTI NASIL YAPTIYSA DAHADA OLMADI ŞUAN BİNİYORUM SIKINTISIZ
    @berk2.2coupe
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    Sizin motorun egzost manifoldunun çıkışında 4 silindirden gelen egzost kanallarının birleştiği artı şeklindeki çıkış kanallarının birleşim yerleri çürümüş. Ustanız manifoldu söküp size verecek siz de gazaltı kaynağı yapan bir yerde o kısmı kaynak dolgu yaptırıp geri getireceksiniz ustanız da takacak gibi görünüyor. Bu kısım motorun egzost sistemi ile manifoldun bağlandığı noktada bulunan esnek kuplaj borusunun hemen önünde. Tavsiyem kaynağı dolgun yaptırmanız zira motor çıkışı olduğundan ısı yüksek oluyor bu da sıkıntının 1-2 sene içinde tekrarlanması ile sonuçlanıyor.


    @piranlı

    Maalesef işlerimin yoğunluğu ve araca ihtiyaç duymamam sebebi ile deneyemedim. Bir de aracımda 3. Silindir enjektör açık devre hatası vardı. Ancak onu düzeltebildiğimi sanıyorum ilk fırsatta deneyeceğim. Bu arada siz obd2 okuyucuyu alabildiniz mi?

    Teşekkür ederim @Sozuak ustam. Peki şanzıman yağı hakkında bir öneriniz var mıdır?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Manuel kutular için tecrübem yok ama yabancı kaynaklar 75w90 demekle birlikte dişli yağlarında farklı bir derecelendirme kullanıldığından bu yağın motor yağları olarak karşılığının 15w40 olduğunu belirtiyorlar. Hangisini istiyorsanız koyun ama ben de vites kutusuna motor yağı koyulduğuna çok kez şahit oldum. Yaklaşık 2 lt yağ alıyormuş vites kutunuz. Çok korkulacak birşey değil manuel vites kutusu o nedenle dert etmeyin iyice ısıttıktan sonra soğumadan değiştirtin ki akıcı olup süzülsün. Sizin yerinizde olsam 2 değişim yapar vites kutusunu tertemiz ederim zira 199 binde oldukça tortu bağlamıştır kutu. Hatta vites kutusu temizliği için Würth gibi güvenilir bir markanın temizleyici sıvısını da alıp 1. değişim yağına katıp kutusunda belirtildiği kadar aracı tüm viteslerde biraz devirli kullanıp 2. değişimi yaptırın eğer vites kutusu problemleriniz var ise.

    Yine benzer şekilde Haynes manual de 75W80 yağı işaret ediyor.




  • @sozuak

    yok almadım obd2 yi çünkü etiketi aradım yok bulamadım benim araba 2002 st manuel vites muhtemelen uyumludur sipariş vereyim alayım obd2 yi de fakat ben onu kullanabilirmiyim veya yanlış bişey yapıp sistemi çökertmekten korkuyorum bu konuda yardımcı olabilirmisiniz çünkü daha önce hiç kullanmadım bu tür bişey
  • 1.si uyumludur
    2.si sadece okuma yapar çökertme yapacak bir işlemi yok.
    3.sü en kötü ihtimalle hata kodlarını okursunuz.

    Alacağınız satıcıyla irtibata geçip yazılımın kürekli de olsa full sürümü var mı öğrenin yanında gelen demo programlar bir işe yaramıyor çünkü. Bluetooth olanını öneririm hem pc de hem de android için kullanılanları en azından akıllı telefonunuz varsa kolaylıkla işinizi yapmanıza imkan tanır. Ama program olayında teyid alın.
  • Sozuak S kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim saygılarımla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rica ederim paylaşmak ve manen karşılığını almak kadar güzel şey yok sanal ortamda
  • sozuak kardeş bi tane sipariş verdim gelince tekrar temasa geçerim aldığım obd2 nin linki aşağıda bi bak bakalım


    http://urun.gittigidiyor.com/otomobil-motor-aksesuar/obd2obdii-yeni-surum-v1-5-yazilim-elm327-blueto-142675992
  • Güzel sorun yokdeneyince haber verirsiniz.
  • sozuak obd2 yi kullandım 2 tane hata verdi hata kodları 0105 manifold basıncı ile alakalı diğeri 0300 tekleme sorunu ben zaten manifold basınç sensöründen şüpheleniyordum hataları silemedim tam alışamadım programı kullanmaya ama bugün hallederim hataları silecem tekrar bi deneyecem bakalım aynı hatayı verirse map sensörünü değişeyim diyorum ne dersin sencede mantıklı değilmi bu map sensörü yüzünden tekleme yapar diye düşünüyorum
  • Bu hata durumunda sistem sadece map verilerini değil aynı zamanda TPS yani throttle position sensor denilen gaz kelebeği potansyometresinin de pozisyonuna bakıp ikisi paralel değişim gösteriyorsa düzgün çalışıyormuş. Yani hatanın sebebi 2 sensör de olabilir. Elinizde multimetre varmı? varsa map voltajını (5 volt civarında ) ölçerken birisi de gaz verip 1000-2000-3000-4000 devirlerde kademe kademe arttırıp sabit tutarken voltaj değişimlerinin de buna paralel olup olmadığını gözlemleyebilirseniz sorun map mı yoksa tps mi belli olur. TPS te de gaza basma yani kelebeğin açılma pozisyona paralel değişen voltaj okumalısınız. Gaz kelebeği de aşınabilen bir parça olduğundan sorun onda da olabilir. Bir de map sensörünü sküp ağzına bir bakın kir, tıkanma birşeyler oluşmuş mu
  • manifold basıncıyla ilgili hata kodunun türkçesi manifold mutlak basınç / barometrik basınç devresi

    diğer arıza kodu tekleme ile alakalı olanın türkçesi rastgele çoklu silindir tekleme tespit
  • özellikle motor soğukken sabahları ilk çalışmada herzaman değil de bazen gaz yememe gibi sıkıntılar oluyor sanki bi yerden hava alıyor gibime geliyor ve beni şiddetle map sensörüne yöneltiyor multimetrem yok onu deneyemeyeceğim
  • 
Sayfa: önceki 326327328329330
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.