Şimdi Ara

Peugeot 406 Hakkında Herşey (325. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7.006
Cevap
45
Favori
754.433
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 323324325326327
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,
    Öncelikle konu başlığı eski olmasına rağmen halen güncel tutulması müthiş :)
    Benim de bir sorum olacak izninizle.
    Yaklaşık 6 yıl dizel düz 1.6 motor focus kullandım. Ardından yine düz vites civic.
    Şimdi pek çekince ile yaklaştığım Peugeot 406 almayı buradaki yazılanlar sayesinde ciddi ciddi düşünüyorum :)

    Maddi olarak imkanım sadece 2002 ve 2004 arası bir araç alabilecek seviyede. Yani aynı rakamlara daha yeni fiat renault vb almak istemiyorum.
    Şu durumda 406 benim için biçilmiş kaftan gibi duruyor.

    Aklımda iki soru var;
    Birincisi otomatik vites 406 kronik sorunları var mıdır?
    İkincisi İstanbul avrupa yakası önerebileceğiniz usta var mıdır?

    Şimdiden teşekkürler.
  • fatihbm F kullanıcısına yanıt
    mrb çok doğru bir tercih hayırlısıyla iyi bir araç buursun umarım maslak paris oto enver usta ben devamlı oraya giderim bir sorun yaşamadım 2. 406 benim
    araç konusndada yardımcı olabilirier kesinlikle oraya göstermeden alma derim
  • tnt2000 T kullanıcısına yanıt
    adım bora söylersen yardımcı olacaktır
  • Otomatik vites kutusunun kronik sorunu bence yok çünkü 2. Versiyon AL4 vites kutulu otomatik aracımı yaklaşık 195.000 km de zamanında yağ değişimleri yapılmadığından olsa gerek elden geçirdim. 240.000 km deyim sorunum yok.
    Otomatik vites kutusu manuel vites kutusu gibi hiç bakım gerektirmeyen bir vites kutusu tipi değildir. Öncelikle bunu bilmelisiniz. İçinde balata sistemi vardır. Balata sistemi çok yapraklı ve manuel araçlardaki gibi bir tane değildir ayrıca 2 adet band fren balata sistemi vardır. Bu balata sistemleri doğal olarak kullanım şekline bağlı sürede aşınır. Aşındığında da değiştirilmesi gereklidir. Alacağınız aracın gerçek km ve bakım durumuna göre otomatik vites, tamir takımı denilen set halinde sarflarının değişimini gerektirebilir. Ayrıca güç aktarımını sağlayan en önemli parça olan tork konvertörünün de hem içindeki türbin hem de balata sistemi kontrol gerektirir.
    Bunların dışında almak istediğiniz araç en az on yaşında dolayısıyla sorun çıkma ihtimali benzer yaşlardaki araçlara göre mevcuttur. Bazı arkadaşlara göre örneğin bu yaşta bir Mercedes arıza yapmaz belki yada çok sorun çıkartmaz ama çıkartınca da masrafı 406'nın çıkarabileceği masrafı birkaç katına katlar. O nedenle gerek birçok yedek parçasının çeşitli kalitelerde ve çok uygun fiyata temine edilebilmesi gerekse 2. Nesilden itibaren olgunlaşmış dayanıklı bir araç olarak yurtdışında çok başarılı olması nedeni ile iyi bir araçtır. Yeter ki yıpratılmış bir araç olmasın.
    Takıntınız var mı bilmem ama boyanmış ya da değişeni olan araç almaktan çekinmeyin yeter ki aracın temeli olan şasi kısımlarından ciddi bir hasar almamış olsun. Örneğin kapıdan darbe alıp sacı güneşte baktığınızda harita gibi olan bir araca binmektense komple değişip yenisi takılmış olanı tercih ederim. Yada benzer durumlar kaput, çamurluk gibi yerlerde de olabilir. Örneğin çoğumuzun sıkça yaşadığı park yerlerindeki başka araçların kapılarını açan insanlık dışı yaratıkların sizin aracınızın kapısına çarpıp oluşturduğu noktalardan dolayı düzelttirip boyattığınızda sonuç berbat oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sozuak -- 2 Eylül 2014; 8:46:10 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Komşu 2001 model Peugeot 406 satıyo dayim konuşmuş adamla. araca daha bakmaya gitmedim o yüzden sadece güneş yanığından dolayı komple boyalı olduğunu özellik olarakda dijital klima olduğunu koltuklarının da yarı kumaş yarı deri olduğunu biliyorum. 21.000 demiş 20.000 e felan bırakır heralde sizce ne yapıyım?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence ederi kmsine bağlı olarak 20.000 altı eder. Yaklaşık 13 yaşındaki bir araç ve muhtemelen eski nesil motor var. Komple boyalı olması sorun değil yeter ki ağır hasar sonucu boyanmış olmasın. İyi bir kaporta ustası aracın ciddi kazası olup olmadığını anlar. Ben 2007 de 2003 model 124000 deki full (sv otomatiği) 20000 e aldım. 2014 olmuş daha eskisi 21.000. Süper. Kullandıkça prim yapıyor demek.
  • 1997 model 406 aldim İst da bi servis ustasi arkadaş vardi çok tavsiye edilen adresini ve ismini yazarsaniz sevinirim sanirim Maslak tarafindaydi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabada ilk çalıştırmada sorun yok ama 30 sn kadar ısınmasını beklemeden hareket edince lpg yada benzin farketmiyor tekleme ve normal kullanımda ani gazlanma sırasında anlık sendeleme oluyordu. Sorun birçok kullanıcının (forumlarda yaptığım farklı marka araştırmalarında da aynı) ateşleme bobini gibi görünüyordu. Ateşleme bobininden önce bujileri bir değiştirip deneyeyim dedim. Bujiler değiştikten sonra sorun ortadan kalktı. Eğer bu tip sorun yaşarsanız öncelikli olarak bujilerinizi kontrol edin. Tek tırnak yerine çok tırnaklı kullanmanın getirisi yok zira ateşleme bobini daha güçlü hale gelmedikten sonra bir fayda sağlayamıyor. Orijinal buji ile deneme yapmadan daha büyük parça masraflarına girmeyin. Bujiler görüntüde eşit olmalarına ve hasar görünmemesine rağmen 2 mm kadar kısalmış elektrod aralığı 0.9 mm olması gerekirken fark 1 mm nin üzerine çıkmış.

    Yağ konusunda da 2 değişimdir tam sentetik mobil 1 0-40 kullanıyorum. Km yaklaşık 15.000 i geçtiği halde bugün yine yağı değiştirdim. İnce olduğundan 1000 km de 500ml den fazla eksilttiği olmuştu ama kıvam yerindeydi. Yani tavsiyem full sentetik. Yarı sentetiklerden daha dayanıklı çıktı. Daha önce yarı sentetik yağların zamanı geçtiğinde su gibi akışkan hale gelip bir işe yaramadığına şahit olmuştum. Yağ almak isteyenler için N11. co m sitesinde uygun fiyatlar var oraya da bakmanızı tavsiye ederim.

    Yağ filtresini alırken daha büyük olanlarından alıyorum. Örneğin kendi aracım 2000 motor, ben 3000 motor için olanını alıyorum. Amaç daha fazla yağ debisi sağlamak. Tıkanma riskini azaltmak. Mobil'in daha uzun filtreleri mevcut ama Türkiye'de satılmıyor sanırım. Modifikasyonlarda sıkça yapılan uygulamalardandır yağ filtresini büyütmek.




  • Merhaba arkadaşlar
    2000 model 2.0 Hdi St aracım 260.000 km ye dayandı ve bunun yaklaşık 130.000 km sini 2010 temmuzdan bu yana ben yaptım. Bu zamana kadar önemli bir problem yaşamadım inşallah da yaşamam. Bakımları sürekli kendi ustamda km yi aksatmadan yaptırdım. Km arttıkça tedirginlikte haliyle artıyor. Dizel motor konusunda kafama takılan bir konu var tecrübeli arkadaşlardan öğrenmek istediğim. 10000 bakımına yaklaştığımda motor yağı seviyesinde bir miktar düşüklük gösteriyor kontak ekranında. Tahmin ediyorum %10-15 seviyesinde bir eksiklik. Bu km ye gelmiş bir motorda böyle bir oranda yağ eksiltme normalmidir. Tıpadan veya filtreden herhangi bir yerden kaçak olmadığından eminim. Bilen arkadaşlardan dinlemek isterim. Şimdiden teşekkürler.

    Ayrıca egzos dan mavi veya kara duman atma olayıda yok denılecek kadar az. Yokuş yukarı gaza yüklendiğim zaman özellikle 2veya 3. viteste bir miktar duman atıyor bununda sürekliliği yok zengin karışım diye tabir edilen durumdan kaynaklandıgını dusunuyorum ve bunu normal karşılıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi f.zengin -- 25 Eylül 2014; 15:56:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanmarsan

    İnternette bir araca talip oldum. Özel Üretim Pars modeli diye ve 2006 modelmis. Siz en son 2003te üretildi yazmışsınız. Böyle özel üretim araç var mıdır. ?

    Bahsettigin arac IRAN uretimi 406 PARS modeli. Fransa uretim bandini IRAN'a satmis, bu nedenle orada hala uretiliyor fakat ayni donanim ve ayni kalitede degil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pars 405 in makyajlı İran üretimidir.
  • Arkadaslar forumu okumak icin vaktim yok maalesef, iki sorum olacak,

    1- 1998 406 SV manuel vites benim tank. 142000 KM'de. Ilk triger 80 binde degismis. Ikincisinin 160 binde mi degismesi gerekiyor?
    2- Trigeri nerede ve nasil degistireyim, maliyeti nedir (ornek Ankara Goral var kendi servisi oraya mi gitsem bilemedim)?
  • 5 yılı geçmiş ise km dolmasa da trigeri değiştirin. Çok kritik bir iş değil ama düzgün yapılması lazım. Triger, gerdirme, saptırma ve su pompası değişmeli.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba
    2003 model sv bva otm. 406 için bir sorum olacak..
    aracım 175 binde lpg li geçen hafta ömrünü yitirdiği icinl otm. Benzin pompasını bosch serviste degistirttim ve yaklaşık 200 km benzinde kullandım fakat bugün motor arıza ışığı yandı ve ekranda fault diye bir mesaj çıktı aracın gidisinde veya devirde herhangi bir olumsuzluk yok sizce bu ışığın yanma sebebi ne olabilir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fault tek başına yazmaz muhtemelen antipollution fault yazmıştır. zengin karışımda tam yanma olmadığından anlık olarak bu hatayı alabilirsiniz. Durum muhtemelen kısa süreli fazla hızlı yada ani gaza basma şeklinde kullandıysanız oluşmuştur. Sorunsuz çalışıyorsa bir süre sakin kullanın kendiliğinden söndüğünü görürsünüz. Eğer sönmez ise bir serviste hata kodunu okutup not alın ve hafızadan sildirin. Hata koduna göre yorum yapılır ama kanaatim sakin kullanım sonrası kendiliğinden motor ışığının söneceği yönünde.
  • Öncelikle ilginiz için tsk ederim.. Bugün arabayi calistirdigimda motor sürekli sallanmaya başladı tekrar servise geldim enjektör temizlemesi yapmıştık ya kablolarda bi hata olmuştur yada enjektörler değişecek dedi.. sizce enjktorlerin degismesi ne kadara mal olur veya bu konuda bana nasıl yardımcı olursunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar. Öncelike bu forumda verilen bilgiler için herkese tekrar teşekkür ederim. Bu bilgiler sayesinde araç sahibi oldum. Ve aracım hakkındaki bazı sorunlarımı çözebildim. Tekrar bilgilerinize ihtiyacım var. Ispartada yaşıyorum ve burada tecrübe sahibi bir peugeot tamircisine rastlamadım. Aracım 2001 model 2.0 atiker marka lpg takılı. 110 km hızla giderken normal düzlükte bir yolda devir saati 3000i gösteriyor. Aracın motoru 2000cc olduğu için ben devir saatinin daha düşük değerde olması gerektiğini düşünüyorum. Yakınımda başka 406 sahibi olmadığı için de karşılaştıramadım. Aranızda aracımla aynı özellikleri taşıyan aracı olan varsa ve bilgiyi benimle paylaşırsa sevinirim. Bu arada aracımda 17" çelik jant 225/45/r17 lastik takılı. Jant ve lastiklerin bu duruma etkisi büyük müdür?

    Daha önce de söylemiştim aracımın vites halatlarında problem var. 1. Ve 2. Vitesler zor geçiyor ve sıklıkla geri vitesten atıyor. Bu durum halatlar değişmeden düzelmeyecek sanırım. Ben artık bu durumu önemsememeye başladım. Tamirciye sordum şanzımana zarar verir mi diye bişey olmaz dedi. Acaba biraz daha ertelesem ciddi problemler yaşar mıyım?

    Bir de aracın alternatör kayışı ötüyor. Kayış değişti continental marka kayışla. Şarj dinamosunun bilyası değişti ses yaklaşık üç ay kesildi. Tekrar ses çıkarmaya başlayınca klima motorunun bilyası değişecek dediler. Gerçekten dağılmış. Onu da değiştirdik 15 gün sonra daha şiddetli ses vermeye başladı. Bu durum gergi kütüğünden kaynaklanıyor olabilir mi? Ve bu parça bulunabilir mi?
    Tecrübeleriniz için şimdiden teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msehirli

    Merhabalar. Öncelike bu forumda verilen bilgiler için herkese tekrar teşekkür ederim. Bu bilgiler sayesinde araç sahibi oldum. Ve aracım hakkındaki bazı sorunlarımı çözebildim. Tekrar bilgilerinize ihtiyacım var. Ispartada yaşıyorum ve burada tecrübe sahibi bir peugeot tamircisine rastlamadım. Aracım 2001 model 2.0 atiker marka lpg takılı. 110 km hızla giderken normal düzlükte bir yolda devir saati 3000i gösteriyor. Aracın motoru 2000cc olduğu için ben devir saatinin daha düşük değerde olması gerektiğini düşünüyorum. Yakınımda başka 406 sahibi olmadığı için de karşılaştıramadım. Aranızda aracımla aynı özellikleri taşıyan aracı olan varsa ve bilgiyi benimle paylaşırsa sevinirim. Bu arada aracımda 17" çelik jant 225/45/r17 lastik takılı. Jant ve lastiklerin bu duruma etkisi büyük müdür?

    Daha önce de söylemiştim aracımın vites halatlarında problem var. 1. Ve 2. Vitesler zor geçiyor ve sıklıkla geri vitesten atıyor. Bu durum halatlar değişmeden düzelmeyecek sanırım. Ben artık bu durumu önemsememeye başladım. Tamirciye sordum şanzımana zarar verir mi diye bişey olmaz dedi. Acaba biraz daha ertelesem ciddi problemler yaşar mıyım?

    Bir de aracın alternatör kayışı ötüyor. Kayış değişti continental marka kayışla. Şarj dinamosunun bilyası değişti ses yaklaşık üç ay kesildi. Tekrar ses çıkarmaya başlayınca klima motorunun bilyası değişecek dediler. Gerçekten dağılmış. Onu da değiştirdik 15 gün sonra daha şiddetli ses vermeye başladı. Bu durum gergi kütüğünden kaynaklanıyor olabilir mi? Ve bu parça bulunabilir mi?
    Tecrübeleriniz için şimdiden teşekkür ederim.

    Hocam 2 ve 3. sorularınıza cevap veremeyceğim Sozuak arkadaşımız 406 konusunda tecrübelidir, müsait zamanında yardımcı olur size.

    1. sorunuzda sorduğunuz 3000 devirde 110 km ise düz yolda normaldir. Önceki aracım 406'ydı bahsettiğiniz gibi 3000lerde 105-115 arası görüyordum. Şu anda 1,6 aracım var düz yolda 95-100 arası.




  • Teşekkür ederim @ReDDerhan. aracın egsozu falan mı tıkalı acaba diye düşünüyordum. Bu devirlerde çok yakıyordur diye endişelenmiştim. Ama uzun virajlı yolda 27kr yaktı. Düşündüğüm gibi değilmiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sozuak S kullanıcısına yanıt
    Sozuak @ ustam forumu okuduğum ve anladığım kadarıyla 406 konusunda bayağı deneyimli ve bilgilisin 2001 sv 406 almayı düşünüyorum araç hakkında ufak tefek bilgi sahibi odum arkadaşların paylaşımları ile bakacağım araç otomatik vites ve daha yeni komple sandık şeklinde yenilendiğini söylüyor satıcısı bu konuda nelere dikkat etmeliyim 2. motor aksamında özellikle baktırmamı veya bakmamı tavsiye edeceğiniz bir kısmı var mı muhtemel aracı check up dan geçirmeyi düşünüyorum ama yinede kendim kullandığımda aracı almadan dikkat etmem gereken noktalar illaki vardır tavsiyeniz lazım


    Eğer bu konuda paylaşımda bulunmak isteyen arkadaşlar varsa da tavsiyelerini itina ile dikkate alacağım şimdiden teşekkürler yardımcı olan herkese..
  • 
Sayfa: önceki 323324325326327
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.