Şimdi Ara

Peugeot 406 Hakkında Herşey

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7.006
Cevap
45
Favori
754.425
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, sevgili soylukan'ın konuyu bırakması üzerine forum yönetimi tarafından devralınan konu yine forum yönetimi tarafından gelen teklif ile bana devredilmiştir. Bilgilerinize sunarım.  Peugeot 406 Hakkında Herşey

    Peugeot 406,Peugeot'un 1995-2003 yılları arasında ürettiği orta sınıf otomobilidir. 2003 yılının Ağustos ayında yerini Peugeot 407 almıştır.

    Peugeot 406 (1995-1999)

    Peugeot 406 (Taxi Film Serisi Taxi 2-3)
    İlk olarak 1995 başında Peugeot 405'in yerine üretilen model Marsilya'daki Taxi film serisinin 3 filminde yer alarak büyük başarı yakalamıştır. Ayrı zamanda güçlü motorları 406'yı bir adım ileri götürmüştür.Kendisine Peugeot'un büyük aslanı lakabı takılmıştır.


    Üretici Peugeot

    Üretim yılı 1995–2004 (Fransa, Birleşik Krallık)

    1995–2008 (Mısır)
    1996–2003 (İtalya) (Coupé)

    Sınıfı Large family car

    Gövde stili 2-kapı coupé
    4-kapı saloon
    5-kapı estate

    Motor tipi Aşağıda

    Çekiş düzeni Önden motorlu, önden çekiş düzeni

    Uzunluk 4.555 mm (179 in) (4-kapı)
    Genişlik 1.764 mm (69 in) (4-kapı)
    Yükseklik 1.396 mm (55 in) (4-kapı)

    Yakıt deposu 70 litre[1]

    Tasarımcısı Pininfarina (Coupé)

    Benzeri Citroën Xantia

    Selefi Peugeot 405

    Halefi Peugeot 407

    Aküsi Peugeot 407



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sozuak -- 24 Haziran 2013; 9:10:49 >







  • Eline sağlık Soylukan. Gerçekten çok iyi hazırlamışsın.Bu aralar 406 alma düşüncesi var kafamızda baya iyi oldu.(Aslında hep var)

    Gerçekten çok kapsamlı olmuş ve çok iyi yerlere değinmişsin.

    Şimdi şu linkteki araç için yorum istiyorum.Tabi aracı görmeden yorum yapmak olmaz ama... SV BVA demiş arkadaş ama araç ST sanırım.Az km yapmış o yüzden dikkatimi çekti.

    http://arabam.milliyet.com.tr/ikinciel/detail.aspx?sid=1024275

    Birde st donanımlar hakkında kısaca bilgi verirsen çok iyi olur.




  • Bizim de yaklaşık 2 ay öncesine kadar bir 406 mız vardı;ancak artık bu halde

    Şaka bir yana,bu arabayı ancak kullanan bilir.Gerek yol tutuşu,gerek sağlamlığı,gerek yeri geldiğinde tadını çıkarabileceğiniz motoru vs. vs. vs. bu aracı çekici kılan şeylerdi.Hatta servisten birisi "406 ile 5 saat boyunca tam gaz gidin,bana mısın demez." demişti.5 saat gitmiş olmasak bile,motor gerçekten hakkını vererek çalışıyordu.Yani bastığınız sürece gidiyordu araç.Araç 2001 modeldi ve şimdiye kadar önemli bir sorunu olmamıştı.Sadece arada bir rölantiyi kesip stop ediyordu,ama bir türlü servise götürüp beynine baktırmaya fırsat bulamamıştık.Neyse;kısmet değilmiş demek ki.
    Bir de bazı arkadaşlar oturdukları yerden laf atıyorlar;"406 da raba mı canım?" şeklinde.Onlara tavsiyem,gelip,görüp,arabaya binmeleri ve sonra tekrar yorum yapmaları.

    Kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi monoton -- 11 Haziran 2007; 16:57:38 >




  • arkadaşın link çıkmamış sanırım;

    http://www.aksamoto.com/pertsis/car_detail.php?arackodu=3832
  • rb.atasoy sağolasın.Cana gelmesin de mala gelsin.
    Soylukan kusura bakma sana da zahmet oldu.
    Bir de şu video var;tıklayın Not;Arkadaşlar arabanın içindeki babam.
    Kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi monoton -- 17 Haziran 2008; 11:26:28 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Soylukan

    hayırlı olsun şimdiden atasoy, fotoğrafları bekliyoruz dememe luzum yok dimi

    Piyasaya bakayım derken arabayı internette buldum iyimi

    http://www.araba.com/656779.html
  • quote:

    Orjinalden alıntı: monoton


    quote:

    Orjinalden alıntı: rb.atasoy


    quote:

    Orjinalden alıntı: Soylukan


    quote:

    Orjinalden alıntı: rb.atasoy

    Ha birde bunda jbl müzik sistemi var demi yanlış olmasın



    Hoperlörler JBL, Müzik sistemi Clarion


    Eyvallah daha ne olsun.110bin kmdeki arabayı verip 145bindekini alcaz.Babam hayatta böyle bişey yapmazdı ama arabanın ağır bakımları yapılmış.Trigeriydi ıvırıydı zıvırıydı.Vatan amca da 150bin km daha masraf etmezsin deyince...




    Öncelikle şimdiden hayırlı olsun,plaka çok güzel.Yalnız şunu merak ettim;aracın rengini mavi olarak yazmışlar ama,rengi "şato gri" değil mi?Yani acaba yanlış mı gördüm diye soruyorum sen zaten rengini görmüşsündür.
    Kolay gelsin.


    Teşekkür ederim ama daha arabayı almadık ya nolur nolmaz

    Arabayı ben görmedim.Söylemesayıp hastanedeydim ben.Arabayı abim ve babam görmüşler.Onlar da bana mavi dedi ve ben fotoğrafta mavi olarak görüyorumAyrıca araç sorgulamada da mavi yazıyor

    http://www.trafik.gov.tr/IAS/IAS/wfAracBilgSorgulama.aspx

    Saygılar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: blade__tr

    soylukan d8 kasaya sıralı lpg ye ne dersin?


    lpg ye hiç bulaşma derim yinede karar senin tabii
    bir arkadaşım 306 sına sıvılaştırılmış bor yakıt sistemi taktırdı ve lpg kadar olmasada yakıtta %40 a kadar bir düşüş olduğunu söyledi istersen bir araştır lpg kadar yaygın değil ama en azından tehlikesi lpg kadar değil (gerçi yetkili kişilerce yapılan lpg dönüşümünün tehlikesi yok ama)

    http://www.haber7.com/haber.php?haber_id=128888




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mınaaa

    soyluka 2 gün cezan kalmış allah kurtarsın

    2.2 406 coupe 2002 model 80.000 km de , bu motorun sarfiyatı hakkında bi bilgin varmı? teşekkür..




    merhabalar mınaaa, aşağıdaki linkte 2.2 hacimli aracın testi var,

    http://arabam.e-kolay.net/testDetay.aspx?id=247


    Kendi izlenimimi sorarsan da benim 2.0 araç ile neredeyse ayni tüketim değerine sahipti, inanılmaz derecede az fark ediyordu ben vergi yüzünden 2.0 ı seçtim, eğer vergi sıkıntı yaşatmazsa tüketim hiç yaşatmayacaktır gönül rahatlığı ile tercih edebilirsiniz.




  • 406 Coupe D8 ve D9 için parça kataloğu

    http://www.peugeotpartscatalogue.co.uk/


    Tüm D8 ve D9, 2.0, 2.2, dizel ve V6 modeller için Tamir Klavuzu

    http://stuff.eduardomaio.net/406coupe/d8models.zip
    http://stuff.eduardomaio.net/406coupe/d9models.zip


    406cılar ve 406 almayı düşünenler mutlaka harddiskinizin biryerinde olması gereken dosyalar bunlar




  • Beyler bu araba hakkında bilginiz varmı? 1,9 motor seçeneği için partner motoru ile aynı olabilirmi. Sizce alınırmı.
    Bütçem bu kadar olduğu için bu arabayı soruyorum.
    http://www.araba.com/829394.html
  • ya mac suan 2 1 gıdıyor cok kotu ınsallah alır galatasaray,derı koltuk cok hos gozukuyor ya bakınca soyle havasıda var bılıyormusun sanruuf hastasıyım zaten o zaman derı koltuk olmasada sanruff olsun barı dıyelım :) mesela ılanlarda su var bakhttp://arabam.milliyet.com.tr/ikinciEl/detail.aspx?sid=1182886 bu araba nasıl bakıp yorum yaparmısın tabı ıcınde ney var ney yok motoru nasıldır bılemezsınde yanı ıyı olurmu gıdermı anlamında yanı anlıyorsun degılmı destek amaclı,bu pazar gıtmeyı dunusuyorum araba pazarına bakacagım eskısehırdeyım bende ogrencıyım yolun duserse gorusmek ısterım ınsallah guzel bır 406 alırız ya sımdı soyle bır durum da oluyor svlerle stler arasında cok ozellık farkıda oluyor hanı sadece derı koltuk sanruuf lmasın hadı desek bır suru ufak ozellıkler var sensorler falan esp mesela bılmıyorum ınsallah buluruz guzel bır araba gorusuruz




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Soylukan

    Uzun süreden beri açmayı planladığım bu başlıkta 406 ile ilgili kapsamlı araştırma verileri sunabilecek, sorularınızın cevabını bulabileceğiniz, kısaca 406 hakkında bildiğim, deneyimlediğim veya gözlemlediğim herşeyi toparlayarak gerek mevcut gerekse de potansiyel 406 kullanıcıları için bir kaynak yaratmaya çalıştım. Tüm Dh Pug takımı üyelerine bu başlığın hazırlanması sürecindeki sabırları için teşekkür eder ve liste güncellemesini aksatan bu proje için onlardan af dilerim.


     Peugeot 406 Hakkında Herşey
     Peugeot 406 Hakkında Herşey


    406 Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

    406' daki motor seçenekleri nelerdir?
    Peugeot 406 ülkemizde 2.0 benzinli, 2.0 HDI, 2.2 benzinli ve 3.0 benzinli modelleri ile bulunmaktadır.

    406' da en yüksek donanım seçeneği hangisidir?
    406, SR- ST ve SV olarak 3 adet donanım pakedine sahiptir. Bunların haricinde Pack Sport adı verilen donanım pakedinde ise yarı-deri koltuklar, spor tarz alaşım jantlar ve sunroof standart olarak sunulur. Sorunuzun cevabı olan yani en yüksek donanım pakedi ise ısıtmalı deri koltuk, 7 kollu alaşım jantlar, far yıkama ve cd changer'ın standart olarak sunulduğu SV'dir.

    D8 ve D9 nedir? Farkları nelerdir?
     Peugeot 406 Hakkında Herşey

    D8, 96 yılından 2000 yılına kadar üretilen 406'ları belirtmek için bir tanım ibaresidir ancak 2000 yılındaki değişim sürecinde motorların da değişime uğraması sebebi ile bu isim ayni zamanda motorların da kodunu belirtmek için kullanılır. Sedan modellerde dış görünüşe de makyaj uygulanmış olsa da coupe modellerin D8 veya D9 olduğunu anlayabilmenin tek yolu kaputu açmaktan geçer. Veya aşağıdaki fotoğraflarda belirginleştirdiğim öğeler de değişimin simgesi olduğundan bunu da dikkate alabilirsiniz. D8 lerde 4'lü flaşör orta konsolun içinde yer alır, D9 larda ise daha yukarılarda ve hız göstergelerini gölgeleyen şapkanın uzantısında bağımsız olarak yer alır. Tabiki tek farklılık bu değil, asıl değişim şudur; Araç Euroncap'te aldığı kötü sonuç itibari ile revizsyon geçirerek bazı bölümlerinde sağlamlaştırılma yapılmıştır; A kolonunda zayıflık gösteren sedan modellerinin bu eksikliği giderilmiş buna karşın tavan konstrüksyonu zayıf bulunan Coupe modellerinde de konstrüksyon iyileştirilmesine gidilmiştir. Ayrıca güvenliği arttırma çabalarının bir ürünü olarak yan hava yastıkları standart olarak sunulmuştur. Kaputun altında ise 2000 cc silindir hacmine sahip 406 larda 135 beygir/180 nm tork güç sunan motorun yerine 138 beygir/ 190 nm tork sunan geliştirilmiş bir model yer almıştır. Değişimler ise küçük gibi görünse de benzin tüketiminde dramatik değişiklikler sağlamış ve sadece 3 beygir gibi görünen farka karşı eski motordan çok daha canlı bir motor olduğunu göstermiştir. Bunlara ilaveten yürüyen aksam da da süspansyon kalitesi D9 larda D8 lere nispeten daha başarılıdır. Uzun lafın kısası D9 modeller hem güvenlik hem yürüyen hem de tüketim değerleri bakımından daha başarılı araçlardır. 2000 sonrası modeller D9 dur tekrardan önemle hatırlatırım.

     Peugeot 406 Hakkında Herşey
     Peugeot 406 Hakkında Herşey

     Peugeot 406 Hakkında Herşey



    406 alırken nelere dikkat etmeliyiz?

    406, Peugeot'un istatistiksel anlamda en başarılı ürünlerinden biridir, gerek forumlardan gerekse de birebir kullanıcılardan edindiğim tecrübe bakımından aracın mucizevi bir dayanıklılığı vardır dersem inanın abartmış olmam. Mekaniği sorunsuz ve yıllarca hizmet verebilecek düzeydedir ama tabiki bütün bunlar 2. el bir araç alırken gene de dikkatli olmanız gerektiğini gölgeleyemez. Aşağıda olası bir alım için nelerin incelenmesi gerektiğini ayrıntılı bir şekilde anlatmaya çalışacağım;

    Dikkat: Aşağıdaki ayrıntılar 2. el bir araç alırken yapılması gerekenler listesi DEĞİLDİR, yapılması gerekenlere ilaveten 2. el bir 406 alırken en çok nelere dikkat edilmesi gerektiğidir.

    Elektrik Tesisatı:
    Fransız arabalarının ortak sorunu olan elektrik tesisatında fazlaca kablo kullanılması ve bunların hareketli mekanizmaların kenarlarına tutturulmuş olması başta airbag ışığının yanmasına sebebiyet verme ve eğer varsa ısıtmalı koltuğun rezistans ile iletişim kaybı yaşaması olmak üzere bazı temassızlıklar yaşanabilmektedir. Size tavsiyem aracı almadan önce elektrik tesisatını tamamiyle gözden geçirmeniz ve herşeyin çalışır durumda olduğundan emin olmanız. Airbag hata ışığı birçok pugcunun başına gelen bir olaydır "önemle belirtiyorum ki" bu eğer kaza yaparsanız airbag'in açılmayacak olmasını göstermez ancak bazı galeriler Peugeot'larda oluşan bu hataların bilincinde olarak airbagi söküp size airbagsiz bir araba da satmaya çalışabilirler bu yüzden Airbag lerin kontrolünü de mutlaka yetkili bir Peugeot servisinde yaptırın. Aracı bağladıkları cihazdan elektronik hiçbir sorun verisi çıkmaması ileride küçücük bir çip için milyarları sokağa dökmenize engel olacaktır.

    Dikkat dikkat: Alacağınız 406, coupe versyonu ise; coupe'lerde camların çerçevesi yoktur dolayısı ile kapı açıldığı zaman cam durması gereken seviyeden daha düşük bir konumda yer alır. Pininfarina mühendisleri bu soruna şöyle bir çözüm bulmuş; kapı açıldığı zaman cam otomatik olarak birkaç milim aşağı iniyor ki kapatırken tavana çarpmasın, kapattıktan sonra ise yalıtımı sağlamak için otomatik olarak yukarı çıkıyor. Bu sistemin doğru çalıştığından emin olun yoksa camsız kalabilirsiniz. (bir de kapıyı camtan tutarak kapamayın bu zamanla camı yamultur, unutmayın o salt bir cam, çerçevesi yok!)


    Kaporta/Hasarsızlık:
    Kaporta kontrolü için işin ehli bir ustaya götürmeniz önemli ancak alacağınız araç eğer ki boyatılmışsa aracı çok daha dikkatli bir incelemeye tabi tutmanız gerekiyor. Kaportanın parçaların birleştiği yerleri ve yumuşak çizgilerin ve eğimlerin olduğu bölümlerin tamamen asimetrik durduğundan ve standart çizgilerinde olduğundan emin olun. 406 sert çizgileri olan bir araç olduğu için bunu anlayabilmeniz biraz zordur mümkünse yanınızda referans fotoğraflar götürün. Kontrol etmeniz gereken ilk bölümlerden biri de bagajda stepnenin bulunduğu alandır, buradaki ezilme, buruşuk görüntü veya detaysız işçilik hemen kendini belli edecektir.

    Motor:
    Daha önce de dediğim gibi aracın en sağlam kısmı mekaniğidir. Diğer tüm araçlarda olduğu gibi 406'da da hayati önem arz eden yegane unsur soğutma sisteminin başarı ile çalıştığından ve aracın tarihi boyunca hiç aksamadığından emin olmaktır. Öncelikle soğutma suyunu boşaltarak radyatörü detaylı bir şekilde incelemenizi öneririm, radyatöründen hasar almış bir 406 yı kesinlikle satın almayın! devirdaimi kontrol edin ve mümkünse aracı 1-2 saat kullanarak göstergelerdeki değerleri klima açıkken ve kapalıyken karşılaştırın. Bu sayede fan açma da problem olup olmadığı da anlaşılmış olur. Motor kolay ve sarsıntısız çalışmalıdır.(HDI larda sarsıntı olabilir.)

    Yürüyen Aksam:
    Geldik kontrol edilmezse başınıza çok masraf çıkarabilecek bir diğer konuya. Bir lift bulun ve öncelikle egzosttaki paslanmayı inceleyin, daha sonra aracı çalıştırın ve egzostu kısa bir süreliğine tıkayın eğer ki hala ses duyabiliyorsanız kaçırma vardır ve bu da size pahallı bir değişim anlamına gelir. Gene bir Peugeot klasiği olarak arka süspansyonların da sorun çıkarabileceğinden yola çıkarak onlara da göz atsanız hiç fena olmaz. Tümüyle dengeleme mekanizması, arka aks da kontrol edilmeli.

    Kilometre ile ilgili birkaç ayrıntı:
    Bir araç alacaksınız fakat Kilometre konusunda emin olamıyorsunuz. Söyleyeceğim şeyler tam olarak yaranıza merhem olamaz ama gene de akılda bulundurmakta yarar var. Değişimleri takip ederek bazı ipuçları edinebilirsiniz, 406 lar her 60 bin km'de bir fren sıvısı değiştirirler, ana menüyü aydınlatan minik ampüllerin ömrü de yaklaşık 40 bin kmlik bir süreye denk gelir, ne alaka demeyin bu ampüller çifter çifter değiştirilirler çünkü biri bittiği an öbürünün de yakın zamanda biteceği anlamını taşır. Eğer ki sadece tek ampülün çalıştığı bir araca denk gelirseniz bu ayrıntı aklınızda bulunsun. Bunun dışında araç 80 bin km de triger değiştirir ve triger değişimi yapılıp yapılmadığı anlaşılabilir, yani alacağınız araçta triger değişimi olmamışsa araç büyük bir ihtimalle 80 bin km nin altındadır. Triger değişimi olmuş da henüz 50 bin km de garaj arabası(!) ise adamı bir güzel pataklayın :) Ayrıca deri döşeme araçlarda sol koltuğın sol, sağ koltuğun da sağ kenarlığındaki aşınmalardan da aşağı yukarı bir tahmin yapılabilir.


    Satıcı'nın kişiliğini ele verebilecek küçük ayrıntılar;
    Eğer ki tanımadığınız bir insandan 406 almak üzereyseniz size kullanıcının kişiliği hakkında bilgi de gereklidir. Tabiki bunu anlamanın kesin bir yolu yok ancak satıcının bile varlığından emin olmadığı bazı küçük ayrıntılar onun hakkında size bazı ipuçları verebilir. Örneğin satıcıya sigara içip içmediğini sorun, yanıt her ne olursa olsun bakmanız gereken bir yer var; 406 'larda küllüğün bulunduğu bölüm(düz vites olanlarda) tamamiyle ve sadece el yordamı ile çıkarılıp takılabilmektedir. Bu bölümü elinizle çıkartınız. Eğer ki sigara içiyorsa altta kalan bölümde mutlaka is'in vermiş olduğu bir katman hatta kül göreceksiniz. Kimse bu bölümü temizlemeyi akıl etmediği için burası satıcı hakkında çok önemli ipuçları taşır. Bu bölgenin bir önemli özelliği daha vardır o da size km hakkında da az da olsa bir bilgi sunması, çıkardığınız bölümde küllüğün tam altına giren minik bir ampül göreceksiniz, bu ampülün görevi küllüğü aydınlatmaktır, ancak girdiği yuva çok dar olduğu için zamanla bu bölümü eritir, ampülün girdiği bölümde aşırı derecede aşınma görüyorsanız bilin ki araç çok kullanılmıştır, ilanda gördüğünüz haftasonu arabası ibaresine inanmayın :)


    Ne kadar yakar bu araçlar?
    2.0 benzinli, düz şanzımanlı motorlar eğer ki D9 ibaresine sabitse sakin kullanımlarda şehiriçi 10 litrenin altını görebilmektedir.(mütemadiyen 9.8) Fabrika verilerinde de 11 lt gibi bir şehiriçi tüketim değeri belirlenmesine rağmen şahsen hiçbir zaman karmamda 11 lt gibi bir değer görmedim, en fazla 10.8 gördüm. Ancak bu araçlarda otomatik şanzıman bu değerlerin daha yukarı taşınması anlamına gelir, yine de sağlıklı bir otomatik vites D9'un şehiriçinde yaktığı benzin miktarı düz vites ile en fazla 0.7 lt oynamalıdır. Otomatik vites aracımda da gördüğüm en yüksek değer 11.8 dir. Filtre, buji gibi değişimler öncesi ve mevsimin de kış olduğu zamanlarda biraz daha can yakıcı sonuçlar alınabilmesi her zaman mümkün tabiki :)

    İyi kaçar mı bu araçlar? 0-100 ü nedir ne değildir?
    2.0 benzinli D9 lar 10 saniyenin altında, yaklaşık 9.6 gibi bir değer sunarak 100 km ye erişebiliyorlar. Otomatik viteste ise buna 1 saniye daha ekleyin. Düşür devirlerde çok atak bir araç beklemeyin ancak ağırlığını üzerinden bir kez attı mı devirlenmesi durmayan ve motor sesi mükemmel olan bir araç düşünün işte 406 budur.

    Otomatik şanzımanı nasıldır?
    406'larda kullanılan otomatik şanzıman geçişleri yumuşak sağlayan ve motoru devirli tutmaya istekli olan bir şanzımandır. Spor modunda aracın zaten çok yumuşak gaz pedalında verdiğiniz en ufak gaz tepkilerine anında karşılık vererek vites küçültme işlemine gider. Kullanması keyif veren, sorunsuz bir örnektir.

    406' lara LPG taktırmak uygunmudur?
    LPG fikri bu forumda çokça tartışıldı, ben sadece çevremden değil ayni zamanda enternasyonal peugeot forumlarında da okuduğum vahim örnekler yüzünden 406 nıza LPG takma fikrine kesinlikle katılmadığımı belirtmek isterim. LPG takılan 406 larda yazılım sorunu belirmesi ve güncelleme gerekmesi en çok rastlanan sorundur ki birçok durumda sadece güncelleme de yetersiz kalabiliyor. Peugeot'un bu modellerde kullandığı ateşleme sisteminin komplikasyon oluşu onu LPG sevmeyen bir yapıya büründürüyor dersek doğru olur. Rölanti düzenini bozduğu birkaç örneği dewww.peugeot406coupe.com forumundan takip edebilirsiniz. Bunun dışında LPG dönüşümü sonunda oluşacak sorunlarda yetkili servisin de sizi kapıdan almayacağını da hatırlatmak isterim. Bu da yazılım güncellemesi için yoldan başka bir 406 çevirmeniz gerekeceği anlamına geliyor :)

    Boyutlar
     Peugeot 406 Hakkında Herşey



    Elektrik Tesisatı


    />


    Kablo Diagramı

    />


    Yükleme Diagramı

    B001 bridge block 1.
    B002 bridge block 2.
    BB00 battery.
    BF00 passenger compartment fuse box.
    BF01 engine compartment fuse box.
    BMF1 maxi fuse unit.
    PSF0 connection board - fuse box (passenger compartment).
    C001 diagnostic connector.
    CA00 ignition switch.
    V0004 stop warning lamp.
    V1000 load warning lamp.
    V1150 pre-heat warning lamp.
    V1300 engine diagnosis warning lamp.
    V4110 engine oil low pressure warning lamp.
    0004 instrument panel.
    1010 starter.
    1020 alternator.
    1150 pre-heat control unit.
    1160 glow plugs.
    1203 inertia switch.
    1208 diesel injection pump (advance corrector, fuel cut-off solenoid).
    1220 coolant thermistor.
    1221 diesel thermistor.
    1240 inlet air thermistor.
    1248 EGR calibrating resistor.
    1253 all or nothing solenoid valve (EGR).
    1255 fuel cut-off solenoid valve.
    1256 advance solenoid valve.
    1257 flow solenoid (diesel).
    1258 flow solenoid valve (diesel).
    1260 injector needle lift sensor.
    1261 pedal potentiometer sensor.
    1304 injection multi-function double relay.
    1312 inlet manifold pressure sensor.
    1313 engine speed sensor.
    1320 engine management control unit.
    1327 cam position sensor (diesel pump).
    1328 rotor position sensor (diesel pump).
    1620 vehicle speed sensor.
    1625 vehicle speed interface unit.
    2100 stop lamp switch.
    2630 left-hand tail lamp.
    2635 right-hand tail lamp.
    4000 instrument panel centralised electronic module.
    4110 oil pressure switch.
    4630 electric speedometer.
    7210 multifunction module (trip computer).
    8050 lighting rheostat.
    8080 air conditioning ECU.
    8200 coded anti-start keypad.

    2 - KUŞAM TERTİBATI:
    10 AV: Ön
    20 MOT: Motor
    50 P/B: Gösterge paneli
    55 PSF: Sigorta paneli

    3 - RENK KODLARI:
    BA: beyaz.
    BE: mavi.
    BG: bej.
    GR: gri.
    JN: sarı.
    MR: kahverengi.
    NR: siyah.
    RG: kırmızı.
    RS: pembe.
    VE: yeşil.
    VI: açık mor/leylak.


    Kullanım Klavuzu

    http://documentation.peugeot.com/default.aspx?country=TR&language=tr&model=406

    Renkler

     Peugeot 406 Hakkında Herşey



    Motor seçenekleri ve Teknik verileri

    />



    Donanım Paketleri


    Peugeot 406 ST 'nin standart donaniminda ABS, sürücü ve yolcu havayastiklari, yolcu havayastigini devreden çikarma sistemi, elektronik klima, yükseklik ve derinlik ayarli hidrolik direksiyon, uzaktan kumandali merkezi kilit, elektrikli camlar, elektrik kumandali ve isitmali dis aynalar, ön sis farlari, yagmur sensörü, yükseklik ayarli sürücü koltugu, asimetrik katlanabilen arka koltuk, direksiyondan kumandali müzik sistemi, dijital bilgi ekrani, kapi içi aydinlatmasi, far yükseklik ayari, immobilizer, üçüncü fren lambasi standart olarak sunuluyor.

    Peugeot 406 SV' lerdeyse bu donanima ek olarak ön yan havayastiklari, deri döşeme, elektrik kumandali ön koltuklar, çift hafizali sürücü koltugu, far yıkama, yol bilgisayari, elektrik kumandasiyla katlanabilen dış aynalar, ışık yogunluguna göre kararan iç ayna, ahşap kaplama, alüminyum alaşım jantlar, deri kaplı direksiyon simidi, güneşliklerde aydınlatmali aynalar, ön koltuklarda kol dayanagi, CD çalarli müzik sistemi bulunuyor. (isteğe bağlı olarak cd changer)

    Peugeot 406 Coupe lerde 2.0 seçeneği ile 2001 yılına kadar sunulan donanım ise şöyle; ABS, sürücü, yolcu ve yan hava yastıkları, aktif gergili ön emniyet kemerleri, ani frende otomatik devreye girendörtlü ikaz lambaları, elektronik klima, polen filtresi,deri kaplı direksiyon simidi, otomatik kararan iç ayna,uzaktan kumandalı merkezi kilit, immobilizer, yol bilgisayarı,yükseklik ve derinlik ayarlı hidrolik direksiyon, yağmur sensörü, elektrik kumandalı camlar, CD değiştiricili radyo-teyp, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu,sis farları, elektrik kumandalı ve ısıtmalı aynalar, katlanabilen rka koltuklar, isteğe bağlı ama ekstra ödemesiz deri-kumaşya da kumaş kaplı sportif koltuklar, kromajlı egzoz çıkışı.

    2001 sonrasında 2.2 pakette bunlara ilaveten hız sabitleme sistemi, ESP ve katlanabilir aynalar sunulmuştur.


    />


    406 'lar için Triger Kayışı Değişim Zamanları:


    Tüm 4 Silindirli Benzinli motorlar: 80.000 KM veya 4 Yıl
    Tüm Dizel motorlar: 120.000 KM veya 6 Yıl
    Tüm 6 Silindirli motorlar: 120.000 KM veya 6 Yıl




    Takip edilebilecek yararlı linkler

    http://www.406oc.co.uk/ -> Peugeot 406 Sedan sahipleri klübü
    http://www.peugeot406coupe.com -> Peugeot 406 Coupe sahipleri / her türlü sorunun çözümü, resimli anlatımlar


    Daha birçok soru, detaylı anlatımlar, fotoğraflar ve özel coupe dosyası da çok yakında bu başlık altında sunulacaktır..

    ELine SağLık GüzeL ÇaLışma




  • Selamlar arkadaşım

    Öncelikle araban hayırlı olsun inş daha uzun yıllar ayni keyif ile kullanırsın ki bunun önünde de hiçbir engel yok gerçekten çok sorunsuz araçlar..

    Far yıkama hadisesi şöyle gerçekleşiyor; cam silecek kumandasını kendine doğru çektiğin zaman sistemi harekete geçirmiş oluyorsun ancak bunu yaparken farlarının da yanık konumda olması gerekiyor. Su haznesi konusunda da endişelenme normal silecek suyunu kullanıyor

    Arayıp da bulamadığınz diğer özellik ve donanımlar için dehttp://documentation.peugeot.com/default.aspx?country=TR&language=tr&model=406 adresindeki 406 Kullanma Klavuzuna bakmanızda yarar var..

    Saygılarımla




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yUeSBi

    Selamlar ...
    Önümüzdeki hafta 98-99 model 406 coupe 2.0 ya da 3.0 alarak bende bu kervana katılacağım eski bir ALFA cı olarak..
    3.0 Kullanan varsa yakıt tüketimi konusunda fikir verebilir mi? Zira 3.0 copue 2.0 'a göre ortalama 3000YTL daha ucuz her ikiside manuel vites bu arada .. Soylukan' ın yazdıklarını okuduktan sonra 2000yılı üstü olmasını zorlayacağım kesemize uydurabilirsek tabi:)) Sonuçta hangisini alırsam alayım LPG kaçınılmaz olacak.. Şimdiden teşekkürler..



    Merhabalar arkadaşım, biraz klasik olacak ama ilgilendiğin aracın kataloğunda geçen rakamlar şöyle; şehiriçi 14.5 lt, şehir dışı 8 lt karma da ise 11 lt. Her iki motor da (2.0 ve 3.0) hacmine göre tutumlu sayılabilecek motorlar, 2.0 coupe'ler şehirdışı 7 gibi rakamlar yakarken, çoğunluğu trafikte geçen karma tüketimde bile 10 litre nin üstüne çıktığını görmedim, şu an %40 ı trafik %60 ı şehirdışı olan karma tüketimim 8.2 lt.

    Muhtemelen ingilizcen vardır,www.406coupeclub.com a gir, foruma üye ol orada sallamasyon bilgilerden uzak, birebir yorumlar alacaksın ayrıca 406 coupe sahipliğinin sonraki aşamalarında da bu siteyi öneriyorum. Forum üyelerinin imzalarında bile ne kadar yaktıklarını gösteren grafikler oluyor çoğu zaman. Kısacası güzel bir kaynak ve birinci elden..

    Dediğin gibi 3.0 ların fiyatı gerek vergisi gerekse de benzin tüketimine paralel olarak oldukça cazip ancak buna ayriyeten servis masrafının da biraz daha fazla olduğu söyleniyor. 3.0 sahiplerinin çoğu zaten lpg taktırmış olduğu için direk lpgli bir araç da almak ihtimaller dahilinde bu da sana karlı gelirmi veya kafana yatar mı bilemiyorum. Bir de tekrardan belirtmek gerekirse 2000 sonrası coupeler tüketim konusunda biraz daha başarılı.

    Daha sonraki aşamalarda farklı türden bir yardıma ihtiyacın olursa sor elimden geleni yaparım.. şimdiden hayırlı olsun




  • quote:

    Orjinalden alıntı: honda_vtec

    herkeze merhaba. 2001 model 406 sv otomatik vites. 51.000 km de. 21.000 ytl istiyor. sizce ederi ne? senede en fazla 15.000 km yapıyorum. sizce benzini beni üzermi? bilgi verirseniz sevinirim.

    Bence fazla fiyat bide buna bak
    http://www.sahibinden.com/bayandan_2001_model_otomatik_406_stWQQaXQQ10401296WQQpXQQdisplayitem
  • http://www.sahibinden.com/cok_temiz_bakimli_fiyat_yeniden_indii!!!!WQQaXQQ11582520WQQpXQQdisplayitem

    bana maliyeti 25000 civarı acil nakit bu fiyata vercem zaten bir kac coupe baktıktan sonra fiyatın cok makul oldugu görülecektir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serseri_asik06


    quote:

    Orjinalden alıntı: Soylukan

    edit



    yazacak bırsey bulamadın heralde kardeş. boş mesaj yolluyorsun.



    Hayır zaman yoktu yarıda kaldı o yüzden de editledim, silmek mümkün olmuyor biliyorsun..

    Öncelikle aracın hayırlı olsun iyi günlerde kullanmanı dilerim, hafızalı koltuğunu ve aracının henüz deneyimlememiş olduğun diğer özelliklerini nasıl kullanacağın bu başlığın ilk mesajında vermiş olduğum online kullanıcı kitabı sayesinde bulabilirsin adresi;http://documentation.peugeot.com/default.aspx?country=TR&language=tr&model=406

    406 otomatik vites aracınızda otomatik viteste geçişler için mandal kullanılmamıştır çünkü vites yolu düz bir hat üzerinde değil zikzaklar çizen bir doğrultuda yerleştirilmiştir, vites yolu sadece düz olan araçlarda mandal vardır bunun sebebi de kullanıcı vitesi yanlışlıkla değiştirip bir kazaya sebebiyet vermemesi içindir. Dolayısı ile aracınızın vitesinin bir mandal ihtiyacı yoktur işlevsel olarak girintiler ayni görevi görmektedir. (Bakınız Şekil 1: zikzat çizen bir vites yolu Şekil 2 de ise düz bir vites yolu görüyorsunuz.)

     Peugeot 406 Hakkında Herşey
     Peugeot 406 Hakkında Herşey


    Vitesinin yan tarafındaki 2 tuştan ilki üzerinde kar kristali motifi olan karlı günlerde kullanmanız gereken bir şanzıman programıdır, bu program vitesi mümkün olduğunda düşük devirde kullandırarak patinaj riskini azaltır. Üzerinde S harfi olan tuş ise sport modudur, bu program aktif iken vites değişimleri daha yüksek devirlerde yapılır, daha sportif ve atak bir kullanıma olanak sağlar. (Hangi programın aktif durumda olduğu hız göstergesinin yanındaki vites ikaz ışıklarında an ve an belirtilir.) Günlük kullanım koşullarında her ikisinin de kullanılması abestir ve ekonomik olmaz, gerektiğinde kullanın.

    Gelelim asıl sorunuza ki bu gerçekten ciddiye alınması gereken bir durum; Aracınızı niye yokuşta N ye alasınız ki?? Aracınız modern bir içten yanmalı 4 silindirli enjeksyonlu bir araçtır ve gaza basılmadığı zaman rolantide olduğundan daha az benzin yakar, dolayısı ile böyle bir girişim mantıksızdır. Ayrıca aracın seyir halindeyken N konumunda olması birçok açıdan tehlikeli ve gereksizdir. Aracın aksamları üzerinde yıpratıcı bir etkiye sahiptir, acil bir durumda aracı kontrol etme şansınızı sıfıra indirirsiniz ve aracı olduğundan daha az stabil hale getirerek yol mukavemetini azaltırsınız. Tüm bunlara ilaveten fren gücünü de azalttığınızı unutmayın.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Soylukan


    quote:

    Orjinalden alıntı: serseri_asik06


    quote:

    Orjinalden alıntı: Soylukan

    edit



    yazacak bırsey bulamadın heralde kardeş. boş mesaj yolluyorsun.



    Hayır zaman yoktu yarıda kaldı o yüzden de editledim, silmek mümkün olmuyor biliyorsun..

    Öncelikle aracın hayırlı olsun iyi günlerde kullanmanı dilerim, hafızalı koltuğunu ve aracının henüz deneyimlememiş olduğun diğer özelliklerini nasıl kullanacağın bu başlığın ilk mesajında vermiş olduğum online kullanıcı kitabı sayesinde bulabilirsin adresi;http://documentation.peugeot.com/default.aspx?country=TR&language=tr&model=406

    406 otomatik vites aracınızda otomatik viteste geçişler için mandal kullanılmamıştır çünkü vites yolu düz bir hat üzerinde değil zikzaklar çizen bir doğrultuda yerleştirilmiştir, vites yolu sadece düz olan araçlarda mandal vardır bunun sebebi de kullanıcı vitesi yanlışlıkla değiştirip bir kazaya sebebiyet vermemesi içindir. Dolayısı ile aracınızın vitesinin bir mandal ihtiyacı yoktur işlevsel olarak girintiler ayni görevi görmektedir. (Bakınız Şekil 1: zikzat çizen bir vites yolu Şekil 2 de ise düz bir vites yolu görüyorsunuz.)

     Peugeot 406 Hakkında Herşey
     Peugeot 406 Hakkında Herşey


    Vitesinin yan tarafındaki 2 tuştan ilki üzerinde kar kristali motifi olan karlı günlerde kullanmanız gereken bir şanzıman programıdır, bu program vitesi mümkün olduğunda düşük devirde kullandırarak patinaj riskini azaltır. Üzerinde S harfi olan tuş ise sport modudur, bu program aktif iken vites değişimleri daha yüksek devirlerde yapılır, daha sportif ve atak bir kullanıma olanak sağlar. (Hangi programın aktif durumda olduğu hız göstergesinin yanındaki vites ikaz ışıklarında an ve an belirtilir.) Günlük kullanım koşullarında her ikisinin de kullanılması abestir ve ekonomik olmaz, gerektiğinde kullanın.

    Gelelim asıl sorunuza ki bu gerçekten ciddiye alınması gereken bir durum; Aracınızı niye yokuşta N ye alasınız ki?? Aracınız modern bir içten yanmalı 4 silindirli enjeksyonlu bir araçtır ve gaza basılmadığı zaman rolantide olduğundan daha az benzin yakar, dolayısı ile böyle bir girişim mantıksızdır. Ayrıca aracın seyir halindeyken N konumunda olması birçok açıdan tehlikeli ve gereksizdir. Aracın aksamları üzerinde yıpratıcı bir etkiye sahiptir, acil bir durumda aracı kontrol etme şansınızı sıfıra indirirsiniz ve aracı olduğundan daha az stabil hale getirerek yol mukavemetini azaltırsınız. Tüm bunlara ilaveten fren gücünü de azalttığınızı unutmayın.




    verdiğin bilgiler için çok teşekür ederim. bu verdıgınız lınk acılıyor fakat ıcınde turkce secenegı yok. benmı acamadım yoksa tr sı yokmu bunun. + olarak araçta kullanamadıgım bı kaç özellık daha var. far yıkama yagmur sensörü vb gibi özellıkler.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.