Şimdi Ara

Elektrikli Ford Transit'in prototipi Gölcük Fabrikası'na ulaştı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
783
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli Ford Transit'in prototipi Gölcük Fabrikası'na ulaştı



    E-Transit olarak adlandırılan yüzde 100 elektrikli Ford Transit ile ilgili çalışmalar sürüyor. Prototip üretimi Ford Merkenich Mühendislik Merkezi’nde tamamlanan aracın Gölcük Fabrikası'na ulaştığı bildirildi.



    Ford Otosan tarafından yapılan açıklamada, "Proje Devreye Alma ve Araç Operasyonları İmalat Mühendisliği ekiplerinin devreye alma öncesi çeşitli hazırlık çalışmalarında kullanmak üzere üretilen prototip araç (DCV) üzerinde ilk incelemeleri, Genel Müdürümüz Haydar Yenigün, Yeni Projeler Genel Müdür Yardımcımız Cem Temel ve yeni proje çalışanları ile birlikte yaptık. İlk BEV aracımızı diğer bölümlerle de tanıştırmak üzere araç inceleme seansları düzenlenecek." ifadelerine yer verildi.



    Ayrıca Bkz.Apple Car muamması: Hyundai ve Kia, Apple ile görüşme halinde olmadıklarını açıkladı



    Yapılan tüm hazırlıkların ardından elektrikli Ford Transit'in seri üretimine Ocak 2022'de başlanacak. Yeni E-Transit ile ilgili en önemli detaylardan biri de, aracın hayati parçalarından biri olan bataryaların da Türkiye'de üretilecek olması. Bu konuyla ilgili de "Kocaeli Fabrikası'nda batarya üretim hattı kurulumu çalışmaları devam ediyor. Bataryalar Ağustos ayında başlayacak araç ön imalat fazı üretimlerinde kullanılmak üzere önden hazır olacak" açıklamasında bulunuldu.



    Elektrikli Ford Transit'in prototipi Gölcük Fabrikası'na ulaştı



    Ford E-Transit özellikleri



    Elektrikli Ford Transit geçtiğimiz yılın son çeyreğinde tanıtıldı. O dönemde E-Transit'in 67 kWh kullanılabilir batarya kapasitesi ile WLTP'ye göre 350 kilometreye kadar sürüş menzili sunacağı, 198 kW (269 beygir) güç ve 430 Nm tork üreten elektrik motoruna saship olacağı ve içten yanmalı motorlu muadillerine göre servis maliyetlerini yüzde 40'a kadar azaltacağı belirtilmişti. E-Transit ile ilgili daha fazla bilgiye buradaki haberimizden ulaşabilirsiniz.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Ford Transit'in elektrikli versiyonu E-Transit tanıtıldı: Türkiye'de üretilecek
    Ford Transit'in elektrikli versiyonu E-Transit tanıtıldı: Türkiye'de üretilecek
    Ford Transit'in elektrikli versiyonu E-Transit tanıtıldı: Türkiye'de üretilecek
    Ford Transit'in elektrikli versiyonu E-Transit tanıtıldı: Türkiye'de üretilecek
    Ford Transit'in elektrikli versiyonu E-Transit tanıtıldı: Türkiye'de üretilecek
    Ford Transit'in elektrikli versiyonu E-Transit tanıtıldı: Türkiye'de üretilecek
    Ford Transit'in elektrikli versiyonu E-Transit tanıtıldı: Türkiye'de üretilecek
    Ford Transit'in elektrikli versiyonu E-Transit tanıtıldı: Türkiye'de üretilecek
    Ford Transit'in elektrikli versiyonu E-Transit tanıtıldı: Türkiye'de üretilecek
    Ford Transit'in elektrikli versiyonu E-Transit tanıtıldı: Türkiye'de üretilecek
    Ford Transit'in elektrikli versiyonu E-Transit tanıtıldı: Türkiye'de üretilecek
    Ford Transit'in elektrikli versiyonu E-Transit tanıtıldı: Türkiye'de üretilecek
    Ford Transit'in elektrikli versiyonu E-Transit tanıtıldı: Türkiye'de üretilecek
    Ford Transit'in elektrikli versiyonu E-Transit tanıtıldı: Türkiye'de üretilecek
    Ford Transit'in elektrikli versiyonu E-Transit tanıtıldı: Türkiye'de üretilecek
    Ford Transit'in elektrikli versiyonu E-Transit tanıtıldı: Türkiye'de üretilecek
    Ford Transit'in elektrikli versiyonu E-Transit tanıtıldı: Türkiye'de üretilecek
    Ford Transit'in elektrikli versiyonu E-Transit tanıtıldı: Türkiye'de üretilecek
    Ford Transit'in elektrikli versiyonu E-Transit tanıtıldı: Türkiye'de üretilecek









  • bence dünya yanlış ata (elektrik) oynuyor. hidrojeni motor yakıtı olarak kullanma, doğalgazı depolayabileceğimiz hafif yakıt tankı imal etme konularında çalışmalıyız.


    daha adam gibi akıllı telefon bataryası bile geliştirilemedi. full kullanımla 1 hafta dayanabilecek bir batarya mesela.


    edit: ayrıca bataryaların performansı çok kısa sürede düşmeye başlıyor. cep telefonu bataryaları 1 senede ortalama %80 kapasiteye düşüyor. yani bunu konuda bahsi geçen Transite uygularsak; bu transit 1-2 yıl sonra full batarya ile vaadettiği 350 km mesafeyi ancak rüyasında görür.

  • bu araç full batarya, yarı yükle dolu iken, kış günü istanbulda 350 km yol yapsın, ben eşek gibi anırırım. yapacağı en fazla 150-200 km. ondan sonra bataryayı doldurmak için bekle babam bekle.

  • 67kWh ile 350km yi anca boş halde 50 ile giderken sabit hızla yakar. Tesla model 3 60 küsür kwh lık modeli bile bu kadar yapıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FurkanEmir411

    67kWh ile 350km yi anca boş halde 50 ile giderken sabit hızla yakar. Tesla model 3 60 küsür kwh lık modeli bile bu kadar yapıyor.

    işte yersen papaz eriği. kandıracak müşteriyi mutlaka bulurlar. şu anki teknolojiyle elektrikli otomobil olayı bence bir balondur. ha bir uzaylı çıkar, atomik nükleer enerjili bir bataryayı biz dünyalılara tanıtır, işte o zaman bu elektrikli otomobil tamam işte budur derim.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut_emmi

    işte yersen papaz eriği. kandıracak müşteriyi mutlaka bulurlar. şu anki teknolojiyle elektrikli otomobil olayı bence bir balondur. ha bir uzaylı çıkar, atomik nükleer enerjili bir bataryayı biz dünyalılara tanıtır, işte o zaman bu elektrikli otomobil tamam işte budur derim.



    Alıntıları Göster

    Elektrikli otomobili şuan meraklısı veya kısa mesafe şehiriçi yapacak adam hariç kimsenin almasını mantıklı bulmuyorum. Pil teknolojisinin de yakın zamanda gelişeceğini sanmıyorum elimizdeki madenlerle daha fazla süre lazım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bence dünya yanlış ata (elektrik) oynuyor. hidrojeni motor yakıtı olarak kullanma, doğalgazı depolayabileceğimiz hafif yakıt tankı imal etme konularında çalışmalıyız.


    daha adam gibi akıllı telefon bataryası bile geliştirilemedi. full kullanımla 1 hafta dayanabilecek bir batarya mesela.


    edit: ayrıca bataryaların performansı çok kısa sürede düşmeye başlıyor. cep telefonu bataryaları 1 senede ortalama %80 kapasiteye düşüyor. yani bunu konuda bahsi geçen Transite uygularsak; bu transit 1-2 yıl sonra full batarya ile vaadettiği 350 km mesafeyi ancak rüyasında görür.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmut_emmi -- 9 Şubat 2021; 14:12:53 >
  • bu adresten batarya ve şarj olayını inceleyebilirsiniz. hangi şarj istasyonu ile, kaç dakikada, yüzde kaç dolum olduğunu görebilirsiniz.


    https://www.renault.com.tr/elektrikli-araclar/yeni-zoe/sarj-batarya.html

  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt
    amma abarttın 37 saatde doluyor işte :D

  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_dedektif

    amma abarttın 37 saatde doluyor işte :D

    Elektrikli Ford Transit'in prototipi Gölcük Fabrikası'na ulaştı Elektrikli Ford Transit'in prototipi Gölcük Fabrikası'na ulaştı 


    bu 37 saatte dolan Reno Zoe'nin 52 kWh lik cücük bataryası. Transitin 67 lik batarya daha uzun sürede dolacaktır.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut_emmi

    bu araç full batarya, yarı yükle dolu iken, kış günü istanbulda 350 km yol yapsın, ben eşek gibi anırırım. yapacağı en fazla 150-200 km. ondan sonra bataryayı doldurmak için bekle babam bekle.

    Ama 200km şehir içi yeterli haksızlık etmeyelim

  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    Ama 200km şehir içi yeterli haksızlık etmeyelim



    Alıntıları Göster

    şehir içinde yeterli gelebilir ama ekstrem durumları da (hayatta yaşanabilecek şeyler olarak) düşünürsen yeterli gelmeyebilir de. misal zoe aracınla bataryan bitmek üzereyken evine geldin. evin müstakil bir ev, garajında yavaş yavaş şarj olmaya başladı. bir telefon geldi arabayla acilen evden çıkman lazım, kırk saat şarj olmasını mı bekleyeceksin? tabiki hayır bir taksi çağırıp gideceksin. her durumda her şartta kullanamayacağım bir otomobili o zaman niye alayım? Elektrikli Ford Transit'in prototipi Gölcük Fabrikası'na ulaştı 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmut_emmi -- 9 Şubat 2021; 14:57:7 >




  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt

    Bu araç muhtemelen trifaz 32 amper AC (22 kw) ve minimum 80 kw DC ile gelir. Kullanılabilir 67 kw bataryayı %10 dan %80 e kabaca 50 dakikada DC ile doldurur. Açıkçasi rotası sabit kullanım için bence kesinlikle olası ama Türkiye için otv meselesi var. Zaten Amerika ve Avrupa pazarı için onceliklendirilmistir büyük ihtimalle.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt
    Ne güzel, hidrojeni yüksek hacimli üretmede elektrotların ömrünün aşırı kısa olması ve ticari olarak kar yerine zarar ettireceğini kimse bilmiyor. Aşınmayan platin elektrotlar bile zamanla yüzeyi kaplandığı için çalışmaz hale geliyor.

  • Hala ayni kasa
  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt
    Ne kadar bos yapmissin ya. Ayni senaryo benzin/dizel araclarda da soz konusu. Yakitin tukenmek uzereyken, yakit almadan eve gelirsen; acil cikman gerektiginde akaryakit istasyonu uzaktaysa, yine aracini kullanamazsin. Hatta elektrikliye gore daha kotu. Gidip akaryakit istasyonundan bidonla yakit alip getirmek zorundasin.

    Nasil normal benzinli/dizel aracta yakitin bitmeden gidip yakit aliyorsan, tedbirini aliyorsan; elektrikli aracta da, bataryanin sarj durumu dusuk oldugunda cekeceksin en musait sarj istasyonuna, sarj edeceksin.

    Ha diyosan, yine bekleme suresi var. O zaman helikopter satin al bitane :)
  • Niye pure yapmışlar ki ticaride pure elektrik çok verimsiz . Menzili şarj süresi..

    Hybrid yapsalarmışya ilaç gibi gelirdi ticariye.. şehir içinde elektrikli.motor özellikle dur kalk trafikde uzun yolda normal dizel motor en önemlisi şarj bitme derdi , şarj ediyim derdi yok..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FunctionDie

    Ne kadar bos yapmissin ya. Ayni senaryo benzin/dizel araclarda da soz konusu. Yakitin tukenmek uzereyken, yakit almadan eve gelirsen; acil cikman gerektiginde akaryakit istasyonu uzaktaysa, yine aracini kullanamazsin. Hatta elektrikliye gore daha kotu. Gidip akaryakit istasyonundan bidonla yakit alip getirmek zorundasin.

    Nasil normal benzinli/dizel aracta yakitin bitmeden gidip yakit aliyorsan, tedbirini aliyorsan; elektrikli aracta da, bataryanin sarj durumu dusuk oldugunda cekeceksin en musait sarj istasyonuna, sarj edeceksin.

    Ha diyosan, yine bekleme suresi var. O zaman helikopter satin al bitane :)

    ne boşu yapmışım boş insan? teknik veriler ortada. şarj süresi ortada. sen dolusunu yaz da görelim. veya al bir tane Zoe, bir yıl sonra bize tecrübelerini anlat.

  • Aslında elektrikli motorlar verdikleri yüksek tork dan dolayı kamyon ve kamyonet için daha verimli motorlar. Rampalarda bayılma olayı çok daha düşük yalnız o pil işi şu an için yetersiz. Ayrıca bu versiyonu mazotlu versiyonuyla aynı fiyata satılmadığı sürece şu anlık pek tutmaz diye düşünüyorum.

  • Yapmış olmak için yapmış gibiler. Hani arge yapıyoruz diyerek vergi bişi bişisi.


    Bu kasada bir ticari araç için düşük menzil, hele ki "'e" kadar ifadesiyle bitiyorken.

  • Asayiş berkemal olsa, bir firmanın şehiriçinde tek arabayla günde 300 km'den fazla yaptığını farketseler (sendika ihbar eder) on saatlik yol için kaç şoför çalışıyor diye lojistik sorumlusundan ifade alırlar.


    Kadıköy'de Ducato'lar iki senedir fırıl fırıl geziyor. Medeniyet... gürültü, koku yok, sürücüsü de sakin oluyor. Her sabah çok erken evin önünden beş altı tane arka arkaya geçiyorlar. Ford biraz geç kalmış.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.