Şimdi Ara

Otomotivde çip krizi büyüyor: Kayıp 1 milyon adedi bulabilir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
1
Favori
3.760
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Otomotivde çip krizi büyüyor: Kayıp 1 milyon adedi bulabilir



    Pandemi nedeniyle geçtiğimiz yıl fabrikaların ve showroom'ların kapandığı otomotiv sektörü oldukça zor bir dönem geçirdi. Sektör temsilcileri 2021'e umutla bakarken bu kez de çip krizi patlak verdi ve görünen o ki bu süreç biraz daha uzayacak.



    Yapılan araştırmalar, çip tedariki sorununa çözüm bulunamaması halinde otomotiv endüstrisinin yılın ilk çeyreğindeki kaybının yarım milyon adedin üzerinde olabileceğini gösteriyor. IHS Markit tarafından yapılan analizde, küresel otomotiv sektörünün çip tedarikinde yaşanan sıkıntı nedeniyle 2021'in ilk çeyreğinde 672 bin adet kayıp yaşayabileceği kaydedildi.



    Ayrıca Bkz.198 beygirlik 'en güçlü' Hyundai Kona satışa sunuldu: İşte fiyatı ve özellikleri



    IHS Markit'e göre çip tedariki sorunu yüzünden sadece dünyanın en büyük otomotiv pazarı olan Çin'deki üreticilerin ilk çeyrek kaybı 250 bin adedi bulacak. Öte yandan otomotiv sektörünün üzerine kara bulut gibi çöken krizin yılın üçüncü çeyreğine kadar sarkabileceği ve küresel otomotiv endüstrisinin yıl boyunca 964 bin adetlik kayıp yaşayabileceği ön görülüyor.



    Çip tedarik sorunu nedeniyle pek çok şirket üretimi yavaşlatma kararı alırken bazı fabrikalarını da geçici olarak kapatmaya başladı. Volkswagen Grubu Almanya'daki iki tesiste üretim kapasitesini düşüreceğini açıklamıştı. Öte yandan Ford, Toyota, Mazda, Honda, FCA ve Mercedes-Benz gibi üreticilerden de benzer açıklamalar geldi. Son olarak Renault Grubu da çip krizinden etkilendiğini açıkladı.









  • Hocam size durumu şöyle özetleyeyim; otomobil dediğimiz şey artık dört teker ve motordan ibaret olmayan, yürüyen bilgisayar olarak nitelendirebileceğimiz araçlar haline geldi. Ortalama bir otomobilde 50 civarında mikroişlemci mevcutken buna yeni güvenlik teknolojileri, gelişmiş multimedya sistemleri, hele de otonom sürüş teknolojisini de hesaba katınca olay çok daha farklı boyutlara geliyor. Bunun belki çok uç ama en yakın örneğini Tesla'da görebiliriz. Model S/X için tanıttığı yeni multimedya sistemi PS 5 gücünde GPU içeriyor.

    Devam edecek olursak, biraz araştırma yaptığınızda otomobillerdeki elektronik aksam maliyetinin yüzde 18'lerden yüzde 40'lara geldiğini ve daha da artacağını görebilirsiniz. Hız sabitleyici, şerit takip, otonom frenleme gibi basit özelliklerden tutun da en kapsamlı özelliklerin çalışabilmesi için sensörlerin, kameraların sağladığı verilerin işlenmesi için çok fazla çip gerekiyor. Bunun tedarik edilememesi gördüğünüz gibi üretimin durmasına kadar gidiyor.

    Diğer bir sorunuza yanıt vermeye çalışayım. Tedarik sorununun kaynağı aslında yine dolaylı olarak pandemi. Pandemide talep düştü otomobil üretimi azaldı. Dolayısıyla üreticilerin çip ihtiyacı da azaldı. Yine pandemide evde kalan insanlar pc, tablet, telefona sarıldı, talep patlayınca çip üreticileri yetişemez oldu.

    2021'e girdik ve otomobil üreticilerinin çip talebi arttı fakat gel gelelim elektronik ürünlere bile zor yetişen çip üreticileri otomotiv şirketlerine cevap veremez oldu. Bugün en büyük çip üreticilerinden TSMC yani Tayvan, şirketleri geçtim hükümetlerin baskısı altında. Fakat bu durumu değiştirmiyor. Çipler şirketlere özel üretildiği için ürettiğinden bana da ver demek söz konusu değil. Haliyle ortada büyük bir açık söz konusu.

    Şu an için bildiğim kadarıyla bir alternatif yok çünkü çip üretimi büyük planlamalar ve yatırımlar gerektiren bir iş. Büyük ihtimal çip üreticileri otomotiv şirketlerinin ihtiyacına cevap verecek ancak bu da daha çok parayı veren çipi alır şeklinde olacaktır büyük ihtimal. Bu da doğrudan ürünün fiyatına yansır. Tabii ki bu benim varsayımım. Umarım konuyu özetleyebilmişimdir. İyi forumlar.
  • Arkadaş 1 yıldır satış yok diye yatıyordunuz, stoklasaydınız ya biraz çip. Bunlarda fiyat artırmak için ne kadar bahane varsa sarılıyorlar.
  • Araç fiyatları düşecek diyenlere gelsin bu haberimiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Milyonlarca bilgisayar , TV, telefon üretirken chip var, araç elektroniğine yok bizde yedik ;)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaş herkes bir haber yapıyor baştan savma...

    Herkes tutturmuş çip yok, çip yok..

    Neyin çipi yok ? Hangi çip yok ? Hangi firma tedarik sağlayamıyor ? Hangi fabrika kapalı ? Alternatifi yok mu ?

    Nedir yani abi mesele? Bir detay verin arkadaş.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiyat arttırmak için akıllarına gelen her yolu deneyecekler. Bu da onlardan birisi. Yakında fabrika yandı sel bastı haberleri de gelmeye başlar.

  • Eski cep telefonlarını toplasınlar hacı

  • MyWorldLife kullanıcısına yanıt
    Sağdan soldan kopyala yapıştır haberle anca bu kadar.
  • Araca zam yapmanın yeni yöntemi
  • MyWorldLife kullanıcısına yanıt
    Hocam size durumu şöyle özetleyeyim; otomobil dediğimiz şey artık dört teker ve motordan ibaret olmayan, yürüyen bilgisayar olarak nitelendirebileceğimiz araçlar haline geldi. Ortalama bir otomobilde 50 civarında mikroişlemci mevcutken buna yeni güvenlik teknolojileri, gelişmiş multimedya sistemleri, hele de otonom sürüş teknolojisini de hesaba katınca olay çok daha farklı boyutlara geliyor. Bunun belki çok uç ama en yakın örneğini Tesla'da görebiliriz. Model S/X için tanıttığı yeni multimedya sistemi PS 5 gücünde GPU içeriyor.

    Devam edecek olursak, biraz araştırma yaptığınızda otomobillerdeki elektronik aksam maliyetinin yüzde 18'lerden yüzde 40'lara geldiğini ve daha da artacağını görebilirsiniz. Hız sabitleyici, şerit takip, otonom frenleme gibi basit özelliklerden tutun da en kapsamlı özelliklerin çalışabilmesi için sensörlerin, kameraların sağladığı verilerin işlenmesi için çok fazla çip gerekiyor. Bunun tedarik edilememesi gördüğünüz gibi üretimin durmasına kadar gidiyor.

    Diğer bir sorunuza yanıt vermeye çalışayım. Tedarik sorununun kaynağı aslında yine dolaylı olarak pandemi. Pandemide talep düştü otomobil üretimi azaldı. Dolayısıyla üreticilerin çip ihtiyacı da azaldı. Yine pandemide evde kalan insanlar pc, tablet, telefona sarıldı, talep patlayınca çip üreticileri yetişemez oldu.

    2021'e girdik ve otomobil üreticilerinin çip talebi arttı fakat gel gelelim elektronik ürünlere bile zor yetişen çip üreticileri otomotiv şirketlerine cevap veremez oldu. Bugün en büyük çip üreticilerinden TSMC yani Tayvan, şirketleri geçtim hükümetlerin baskısı altında. Fakat bu durumu değiştirmiyor. Çipler şirketlere özel üretildiği için ürettiğinden bana da ver demek söz konusu değil. Haliyle ortada büyük bir açık söz konusu.

    Şu an için bildiğim kadarıyla bir alternatif yok çünkü çip üretimi büyük planlamalar ve yatırımlar gerektiren bir iş. Büyük ihtimal çip üreticileri otomotiv şirketlerinin ihtiyacına cevap verecek ancak bu da daha çok parayı veren çipi alır şeklinde olacaktır büyük ihtimal. Bu da doğrudan ürünün fiyatına yansır. Tabii ki bu benim varsayımım. Umarım konuyu özetleyebilmişimdir. İyi forumlar.





  • MyWorldLife kullanıcısına yanıt

    + BİR BASTIM 13 TÜ 36 OLDU XD

  • MyWorldLife kullanıcısına yanıt
    Kendileri de bilmiyor, kopyala yapıştır haberlerle yeteneksiz yazarlar günü kurtarmaya çalışıyor.
  • Ömer çip nerde oğlum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MyWorldLife

    Arkadaş herkes bir haber yapıyor baştan savma...

    Herkes tutturmuş çip yok, çip yok..

    Neyin çipi yok ? Hangi çip yok ? Hangi firma tedarik sağlayamıyor ? Hangi fabrika kapalı ? Alternatifi yok mu ?

    Nedir yani abi mesele? Bir detay verin arkadaş.
    Çip fabrikaları kapandı. Yeni çip fabrikası kurmk çok zor ve maliyetli bir iş. Çocuk oyuncağı değil bu ürün.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redferrari

    Milyonlarca bilgisayar , TV, telefon üretirken chip var, araç elektroniğine yok bizde yedik ;)
    Kapanan çip fabrikaları var. Ayrıca kalanları da %100 kapasite ile çalışıyor. Öncelikli müşteriler otomotiv firmaları değil ki zaten düşük talepte bunun cabası oldu. Asıl talep pc, ps vs.. elektronik ürünlere olan talep kaynaklı. Tedarik problemi tam olarak bu. Elektrikli araçların otonom seviyeleri de bu konuda çok önemli. Çipsiz araç üretilecekse kuş serisi üretilebilir artık.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ben sero

    Çip fabrikaları kapandı. Yeni çip fabrikası kurmk çok zor ve maliyetli bir iş. Çocuk oyuncağı değil bu ürün.

    Alıntıları Göster
    Niye kapanıyor çip fabrikaları ? Bir tek onların mı canı tatlı ?

    Çip fabrikaları kapanıyorsa diğer fabrikalar niye açık ?

    Hükümet devreye girecek açtıracak fabrikaları bu kadar basit.

    Saçma sapan bir şey yemin ediyorum çıldırmalık.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • brscnk17 B kullanıcısına yanıt
    Forumda editörlerden çok daha iyi haber yapacak kişiler mevcut. Arkadaş ne güzel açıklama yapmış. Editörler bişey yazıyo ama yazdıklarında ne açıklayan bi içerik mevcut nede yazdıklarından bişey anlaşılıyo. İyice kalitesizleşti dh'nin haberleri
  • MyWorldLife kullanıcısına yanıt
    Bu yorumu yapmaya aşağı indim. Zaten yapılmış. Eline sağlık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MyWorldLife

    Niye kapanıyor çip fabrikaları ? Bir tek onların mı canı tatlı ?

    Çip fabrikaları kapanıyorsa diğer fabrikalar niye açık ?

    Hükümet devreye girecek açtıracak fabrikaları bu kadar basit.

    Saçma sapan bir şey yemin ediyorum çıldırmalık.

    Alıntıları Göster
    Pandemi ilk gerçekleştiğinde komple kapandılar. Sonra ağır ağır açıldı. Çip fabrikasında çip üretimi ha diyince olmuyor. Üretim durdumu yavaş yavaş kapasite artıyor. Ps, pc gibi ürünlere talep patlayınca pazar payının bir bölümünü oluşturan otomobil sektörü adeta sümen altı edildi. Bu seferde devletler bastırdı kapasite arttırımı için. Şuan %100 le çalışıyorlar.
    Sorun şu ki otomobil piyasasında ki talep daralması kaynaklı çip üretiminin diğer sektörlere kayması tedarik problemi ve üretim düşüşü oluşturuyor. Devletler yeni fabrika için bastırıyor ama bu uzun süre ve maliyetli olacağı için firmalar yanaşmıyor. Tam bir kriz var bu konuda. Talep azaldığı için çok belli etmiyor tabiiki. Aslında tr de yöneten olsa çip fabrikası için firmaların kapısında yatar tam fırsatı çünkü. Bizimkiler bırak yalvarmayı dıj güj diye istiri çeker. Fırsat bu fırsat ama bize değil

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Zam yaomanın yeni modeli
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.