Şimdi Ara

İsrailli firma, elektrikli araçlar için 5 dk'da tamamen şarj olan batarya üretti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
1.510
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İsrailli firma, elektrikli araçlar için 5 dk'da tamamen şarj olan batarya üretti



    Günümüzde elektrikli araçlara soğuk bakılmasının sebeplerinden biri de uzun şarj süreleri. Pek çok firma bu alanda devrim niteliğinde bir yeniliğe imza atmak için yoğun mesai harcıyor. İsrailli girişim StoreDot ise bu hedefe oldukça yakın görünen firmalardan.



    StoreDot, geliştirdiği yenilikçi pil hücreleri ile elektrikli araçların sadece 5 dakikada şarj edilebileceğini iddia ediyor. Bu iddiasını teoride bırakmayan firma, söz konusu hücrelerin üretimine de başlamış. Hücreler EVE Energj isimli firma tarafından Çin'de üretiliyor. Şirketin geliştirdiği pil hücrelerinde, geleneksel hücrelerin anotunda kullanılan grafit yerine yarı iletken nanoparçacıkları kullanılmış. Bu sayede güvenlik ve bataryanın yaşam döngüsü ile ilişkili sorunların üstesinden gelindiği belirtiliyor.



    Şirketin geliştirdiği pil hücreleri çığır açıcı bir yenilik olarak görülebilir fakat firmanın açıklamasına göre bu sürenin elde edilebilmesi için şu ankinden çok daha güçlü şarj cihazlarının kullanılması gerekiyor. StoreDot, mevcut şarj altyapısını kullanarak 2025 yılında 5 dakika şarj ile 160 kilometre menzil sağlamayı hedefliyor.



    Ayrıca Bkz.Yeni nesil Volkswagen Caddy Türkiye'de: İşte fiyatı ve özellikleri



    StoreDot CEO’su Doron Myersdorf, konuyla ilgili açıklamasında "Lityum iyon piller ile 5 dakikalık şarj imkansız olarak görülüyordu. Ancak bugün bir laboratuvar prototipi ile değil seri üretim hattından çıkmış mühendislik örnekleriyle karşınızdayız. Bu da geliştirdiğimiz teknolojinin uygulanabilir olduğunu ve ticari olarak hazır olduğunu gösteriyor." ifadelerine yer verdi.



    StoreDot'ın bataryasında kullanılan nanoparçacıklar (grafite göre) iyonların daha verimli hareket etmesini destekleyebiliyor. Verilen bilgiye göre bu nanoparçacıklar germanyum bazlı ve üretilmesi daha kolay. Şirketin sonraki hedefi ise bataryalarında çok daha ucuz olan silisyum kullanmak.




    Kaynak:https://www.timesofisrael.com/revving-up-electric-car-industry-israeli-firm-develops-5-minute-charge-battery/



  • Yaz kızım. Lithium Titanate Oxide, yani kısaca LTO.

    Tek hücrede (2.4 V) 40 hatta 70 ampere kadar güç üretebiliyor, 170 Wh üzeri tek hücrenin verebileceği enerji var yani.

    82 yıl raf ömrü ve 30 bin ila 50 bin arası şarj döngüsü var. Ve daha güzel ve şok edici tarafı 10 dk gibi bir sürede neredeyse tamamen (Yüzde 90) doluyor.

    Şu an sadece Çin'de seri üretimi var yanılmıyorsam ama Aspilsan bu pili üretecek yakında ve çok büyük bir aksilik olmazsa TOGG'da kullanılacak.

    Yazın bir kenara. Ülkeden yapılan hiçbirşeyi beğenmeyenler, burun kıvıranlar. Bilhassa size söylüyorum.


    https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=_b-r0xcE2vU


    Attigin videoya cevap verilmis, bu videodaki adam uzun zaman once de bu bataryayi test etmisti. Videolarina bakabilirsin.


    Attigin link savunma sanayi videolari ceken ve benimde takip ettigim kanallardan. Hatta bir kac kanallari daha var. Gercekler, vatan vs vs


    Attigin videoda yine biraz abartmislar, diğer çoğu videolarinda oldugu gibi. Sizde izlerken biraz ona gore izleyin. Mumkunse farkli kaynaklarida kontrol edin. Senin videodan sonra mesela direk bu adama baktim ki cevap vermis. Gerci teknik detaylar hemen hemen dogru ama ulkemize gonderilmeme kismi fazla abarti olmus. :)

  • Aylık pil haberlerinde sırada İsrail var :)
  • Daha 5 dakikada dolan cep telefonu yok araba nasıl dolacak mış
  • İsrailli firma, elektrikli araçlar için 5 dk'da tamamen şarj olan batarya üretti



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maximus8282 -- 22 Ocak 2021; 21:22:7 >
  • Aması fakatı yok mu?

  • Yaz kızım. Lithium Titanate Oxide, yani kısaca LTO.

    Tek hücrede (2.4 V) 40 hatta 70 ampere kadar güç üretebiliyor, 170 Wh üzeri tek hücrenin verebileceği enerji var yani.

    82 yıl raf ömrü ve 30 bin ila 50 bin arası şarj döngüsü var. Ve daha güzel ve şok edici tarafı 10 dk gibi bir sürede neredeyse tamamen (Yüzde 90) doluyor.

    Şu an sadece Çin'de seri üretimi var yanılmıyorsam ama Aspilsan bu pili üretecek yakında ve çok büyük bir aksilik olmazsa TOGG'da kullanılacak.

    Yazın bir kenara. Ülkeden yapılan hiçbirşeyi beğenmeyenler, burun kıvıranlar. Bilhassa size söylüyorum.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilkerinanç -- 22 Ocak 2021; 21:56:58 >
  • Bor 1 dk dolar ama arge çalışan ugraşan yok
  • Lityum Titanat (LTO) pillerin bariz dezavantajları mevcut.

    Mevcut piller 3.7v gerilim verebilirken LTO piller 2.4v seviyesinde kalıyorlar.

    Ürün ömür döngüleri ise şu an için geliştirilebiecek seviyede. Üretim kalitesine ve tasarımına göre 3000-7000 şarj olması lazım. Ayrıca bu tip piller halihazırda Honda tarafından Honda Jazz Fit EV gibi araçlarda kullanılıyor.

    Yeni bir teknoloji değil, ama geliştirilebilir pek tabii. Ayrıca dejarj/şarj sıcaklıkları da ömür ve şarj tutma konusunda limitli kimyasallar...

  • Kapasitesi belirtilmemiş. Fakat 5dk şarj ile 160km iyi görünüyor. Hele ki toplam kapasitesi yine mevcut araçlar kadar olacaksa ve maliyeti çok daha fazla olmayacaksa.

  • normalde 1 saatte zor dolması zorken 5dk da dolması ilerisi için umut verici


    ilerde daha kısa sürede dolmalarına

  • LTO pillerin ömrü 82 yıl ve şarj döngüsü 30 bin ila 50 bin arası. Tek hücrede 70 Ah kadar çıkabiliyor 2.4 Voltta.

    Yukarıda bunları yazdım zaten.

    Mesela Li-On piller 3.7 V iken Lifepo4 piller de 3.2 V ama nerdeyse 5-6 kat ömür ve şarj döngüsü farkı var.

    Bunlar ise artık 20-30 kattan falan bahsediyoruz şarj döngüsü olarak. Raf ömrü ise 82 yıl. Yani arabaya takıyorsun araba hurdaya çıkıyor piller hala sağlam.

    Tek hücrede ise 1Ah değil 5 Ah değil 10 Ah değil tam 40 ila 70 Ah arası bir akımdan bahsediyoruz. 170 Wh a kadar güç üretebiliyor tek hücre.

    Nasıl dezavantaj anlamadım ben şu anda?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilkerinanç -- 23 Ocak 2021; 1:14:51 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilkerinanç

    LTO pillerin ömrü 82 yıl ve şarj döngüsü 30 bin ila 50 bin arası. Tek hücrede 70 Ah kadar çıkabiliyor 2.4 Voltta.

    Yukarıda bunları yazdım zaten.

    Mesela Li-On piller 3.7 V iken Lifepo4 piller de 3.2 V ama nerdeyse 5-6 kat ömür ve şarj döngüsü farkı var.

    Bunlar ise artık 20-30 kattan falan bahsediyoruz şarj döngüsü olarak. Raf ömrü ise 82 yıl. Yani arabaya takıyorsun araba hurdaya çıkıyor piller hala sağlam.

    Tek hücrede ise 1Ah değil 5 Ah değil 10 Ah değil tam 40 ila 70 Ah arası bir akımdan bahsediyoruz. 170 Wh a kadar güç üretebiliyor tek hücre.

    Nasıl dezavantaj anlamadım ben şu anda?

    https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=_b-r0xcE2vU


    Attigin videoya cevap verilmis, bu videodaki adam uzun zaman once de bu bataryayi test etmisti. Videolarina bakabilirsin.


    Attigin link savunma sanayi videolari ceken ve benimde takip ettigim kanallardan. Hatta bir kac kanallari daha var. Gercekler, vatan vs vs


    Attigin videoda yine biraz abartmislar, diğer çoğu videolarinda oldugu gibi. Sizde izlerken biraz ona gore izleyin. Mumkunse farkli kaynaklarida kontrol edin. Senin videodan sonra mesela direk bu adama baktim ki cevap vermis. Gerci teknik detaylar hemen hemen dogru ama ulkemize gonderilmeme kismi fazla abarti olmus. :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: virtue28

    https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=_b-r0xcE2vU


    Attigin videoya cevap verilmis, bu videodaki adam uzun zaman once de bu bataryayi test etmisti. Videolarina bakabilirsin.


    Attigin link savunma sanayi videolari ceken ve benimde takip ettigim kanallardan. Hatta bir kac kanallari daha var. Gercekler, vatan vs vs


    Attigin videoda yine biraz abartmislar, diğer çoğu videolarinda oldugu gibi. Sizde izlerken biraz ona gore izleyin. Mumkunse farkli kaynaklarida kontrol edin. Senin videodan sonra mesela direk bu adama baktim ki cevap vermis. Gerci teknik detaylar hemen hemen dogru ama ulkemize gonderilmeme kismi fazla abarti olmus. :)



    Alıntıları Göster

    Arkadaşı biliyorum ve takip ediyorum kardeş. Hatta Lifepo4 batarya paketi siparişi verdim daha dün.

    Kendi halinde elektirik-elektronik mezunu bir arkadaş sanırım. Güzel işler yapıyor ama herşeyi bilecek diye de birşey yok.

    2 sene önce kendisi almış testlerini falan da yapmıştı, şu an batarya gir(e)miyor ülkeye.

    Her türlü akünün, Li-On, Lifepo4 bataryanın ithalatının yapılabildiği yerde bu LTO pillere niye izin vermesin hükümet onu anlayamadım? Herhangi bir mantığı var mı sence?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilkerinanç -- 23 Ocak 2021; 1:29:38 >
  • ilkerinanç kullanıcısına yanıt

    Polemige gerek yok, nedeni icin bir ton sey çıkartılır istenirse. Teknoloji transferi yapilmasindan cekinilse diger ülkelere de satilmaz. Hele abd vs varken. Bu zamanda pek sır saklanmiyor zaten. Bir şekilde o batarya çözülür.


    Aspilsani da takip ediyorum, borsada hisse satışı vs varsa bakmak lazim. İleride kesinlikle katlayacak degeri :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne mesela bir tane say şu yüzden Her türlü kuru-sulu-jel akü, Li-On veya Lifepo4 batarya sokabiliyor isteyen ithalatçı da LTO batarya sokamıyor ülkeye?

    Aliexpress, Banggood, DHGate 'den falan parakende almayı geçtim hadi.

  • ilkerinanç kullanıcısına yanıt
    Ah bir akım birimi değildir.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.