Şimdi Ara

Omsan Lojistik, Marmaray ile deniz altından otomobil taşıyarak bir ilke imza attı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
1
Favori
1.219
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Omsan Lojistik, Marmaray ile deniz altından otomobil taşıyarak bir ilke imza attı



    Türkiye'de demiryolu tren işletmeciliği yetki belgesine sahip ilk özel tren işletmecisi olan OMSAN Lojistik, Marmaray üzerinden Avrupa'dan Asya'ya ilk otomobil taşımacılığını gerçekleştirerek kendi alanında bir ilke imza attı.



    Avrupa ile Asya'yı İstanbul Boğazı'nın altından birleştiren Marmaray üzerinden dünyanın ilk kıtalar arası otomobil taşımacılığını gerçekleştiren OMSAN Lojistik, 550 metre uzunluğundaki oto taşıma treni ile 200 adetten fazla Dacia Duster marka otomobili, kesintisiz demiryolu hattında, Romanya ve Bulgaristan üzerinden İzmit Köseköy'e ulaştırdı.



    Ayrıca Bkz.Yeni nesil Honda HR-V'den ilk teaser geldi: Hibrit gücüyle gelecek



    OMSAN Lojistik, 60 metre derinliği ile raylı sistemler tarafından kullanılan dünyanın en derin batırma tüp tüneline sahip olan Marmaray'dan geçiş yaparak, dünyada denizin altından bu derinlikte otomobil taşıyan ilk şirket unvanının da sahibi oldu. Marmaray ile aktarma yapmadan ve vasıta değiştirmeden yükleri güvenli bir şekilde varış yerlerine ulaştırmaya başlayan OMSAN Lojistik, 2021 yılında uluslararası demiryolu taşımacılığına hız verecek.



    Omsan Lojistik, Marmaray ile deniz altından otomobil taşıyarak bir ilke imza attı



    OMSAN Lojistik Genel Müdürü Cömert Varlık, Marmaray'ın yük taşımacılığında faaliyete geçmesiyle birlikte aktarmaya gerek kalmadan ve vasıta değiştirmeden kıtalar arası taşımacılığa başladıklarını kaydetti. Pekin'den Londra'ya kadar uzanan kısa, ekonomik, elverişli uluslararası demiryolu koridorunda bulunan Marmaray'ın Türk lojistik sektörüne çok önemli fırsatlar sunduğunu belirten Varlık şunları söyledi:



    "Pandemi dönemiyle birlikte güvenilir aynı zamanda kesintisiz ulaşım anlamında daha da önem kazanan demiryolu taşımacılığı, ülkemizde özellikle son dönemde gerçekleşen teknolojik yeniliklerin ardından, önümüzdeki dönemde de en çok tercih edilen alternatiflerden biri olacak. Ülkemiz ve sektörümüz adına stratejik öneme sahip Marmaray'ın taşımacılık için tam kapasite faaliyete geçmesiyle birlikte de Türkiye'nin ihracat ve ithalat süreçlerine, dolayısıyla ekonomimize önemli katkılar sağlayacağını düşünüyorum. OMSAN Lojistik olarak, başarıyla gerçekleştirdiğimiz bu seferin ardından yeni uluslararası tren seferlerinin düzenlenmesi için de hazırlıklarımızı sürdürüyoruz"









  • Ne taşırsan taşı ilk olacak zaten?

  • Diğer yönde taşımacılığı daha çok bekliyoruz.

  • bize de bir hyperloop lazım.

  • Osman Lojistik! Çok şükür yanlış okumuşum

  • Demiryolllari bir ülkenin gelişmişlik seviyesini gösteren en önemli faktörlerden biridir.. ne diyor ; Demir ağlarla ördük, ana yurdu dört baştan..
  • Demir yolu boyle aktif sekilde kullanılmaya devam etmeli ve demir yolları yaygınlaştırılmalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilkerinanç

    Ne taşırsan taşı ilk olacak zaten?

    TCDD Taşımacılık AŞ zaten pek çok yük treni geçirdi Marmaray'dan. Otomobil treni ilkti onu da Omsan geçirmiş.

    Şu anda geceleri Marmaray'ın çalışmadığı saatlerde tüp tünelden pek çok yük treni geçiyor. Hatta Çin treni de Çerkezköy'den çıkıp Marmaray'dan geçerek gitti.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: MetaLisT_

    Demir yolu boyle aktif sekilde kullanılmaya devam etmeli ve demir yolları yaygınlaştırılmalı.

    Önceden Avrupa'dan (Tekirdağ) Anadolu'ya (Derince) trenler feribotla geçiriliyordu. Çok sıkıntılı bir süreçti. Hem feribot pahalıydı, hem yüklemesi boşaltması seyrüseferi derken 17-18 saati buluyordu süreç. Hem de koca feribot tek tren taşıyabiliyordu (Yanılmıyorsam 625 metre kapasitesi vardı).

    Şimdi tüp tünelden gece Marmaray çalışmazken ve bakım kuşağı dışındaki saatlerde günde 4-5 tren geçiyor. Seyahat süresi de bir kaç saate indirgendi. Feribota para da ödenmiyor.

    Yani bu Marmaray'ın yolcu taşımacılığına faydası olduğu kadar yük taşımacılığına da çok faydası oldu. Hatta şu Çin Treni muhabbeti sadece Çin'e bir şeyler gönderip almak değil, Çin'den çıkan bir yükün en kısa sürede Londra'ya kadar ulaştırılabilmesi. Şu an için en hızlı taşıma trenle oluyor ve Marmaray sayesinde güzergahta Türkiye var.





  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    Tamam kadeş onu diyorum ne taşırlarsa ilk olacak zaten. İlk soğan ilk patates ilk çocuk bezi. Önceden taşınmayan herşey ilk olacak.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilkerinanç

    Tamam kadeş onu diyorum ne taşırlarsa ilk olacak zaten. İlk soğan ilk patates ilk çocuk bezi. Önceden taşınmayan herşey ilk olacak.

    Omsan ne taşırsa ilk olmuyor işte. Taşımacılık Aş pek çok şey geçirdi zaten. Ha ama konteyner içinde olunca soğan da geçirsen uzay aracı parçası da geçirsen konteyner taşıması olur. Yani konteyner içini taşıyıcı firma ve müşteri dışında kimse bilemediği için teknik olarak konteyner içinde araba geçmiş olsa bile o sadece konteynerdir.

    İlk olan özel vagon üstünde otomobil geçmesi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    Hocam, peki Manş Denizi ya da Dover Boğazı nasıl geçilecek? Bildiğim kadarıyla Manş Tüneli sadece karayolu. Trenler karşıya, İngiltere'ye nasıl geçecek? Yoksa tren yolculuğu Fransa'da bitecek mi?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: b01

    Hocam, peki Manş Denizi ya da Dover Boğazı nasıl geçilecek? Bildiğim kadarıyla Manş Tüneli sadece karayolu. Trenler karşıya, İngiltere'ye nasıl geçecek? Yoksa tren yolculuğu Fransa'da bitecek mi?

    Omsan Lojistik, Marmaray ile deniz altından otomobil taşıyarak bir ilke imza attı

    Tam olarak Manş Tüneli. Omsan Lojistik, Marmaray ile deniz altından otomobil taşıyarak bir ilke imza attı 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Vay be 2021 yilinda Turkiye'deki guru duyulan basariya bak: Tunelden yuk treni gecirmek...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Omsan ne taşırsa ilk olmuyor işte. Taşımacılık Aş pek çok şey geçirdi zaten. Ha ama konteyner içinde olunca soğan da geçirsen uzay aracı parçası da geçirsen konteyner taşıması olur. Yani konteyner içini taşıyıcı firma ve müşteri dışında kimse bilemediği için teknik olarak konteyner içinde araba geçmiş olsa bile o sadece konteynerdir.

    İlk olan özel vagon üstünde otomobil geçmesi.



    Alıntıları Göster

    Hocam, farkli wagon kullanilmasi haber degeri tasiyor mu gercekten?

    Ilk odun tasindi,

    Ilk makarna tasindi

    Ilk makaj malzemesi tasindi

    Tunelden ilk karpuz gecti


    seklinde uzar gider liste. Bana cok onemli bir haber gibi gelmedi. Sanki biraz zorlama yapilmis gibi Marmarayda "ilk" bir sey oldu diyebilmek icin.





  • Manş Tünelinde demiryolu da olduğunu yeni öğrendim:)
    Bence Marmaray sadece basit bir tünel değil. Bugün sadece yolcu taşımacılığı için kullanılıyor gibi görünüyor. Ama gelecekte yük taşımacılığı açısından daha çok önemli ve konuşulur olacak. Gün gelecek, yük taşımacılığı açısından yetersizliği bile gündeme gelecek, diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Hocam, farkli wagon kullanilmasi haber degeri tasiyor mu gercekten?

    Ilk odun tasindi,

    Ilk makarna tasindi

    Ilk makaj malzemesi tasindi

    Tunelden ilk karpuz gecti


    seklinde uzar gider liste. Bana cok onemli bir haber gibi gelmedi. Sanki biraz zorlama yapilmis gibi Marmarayda "ilk" bir sey oldu diyebilmek icin.



    Alıntıları Göster

    Şimdi hocam araba vagonu normalden farklıdır. Yani biraz amiyane tabirle hani köpeğin insanı ısırması haber olmaz ama insanın köpeği ısırması haber olur derler ya, öyle bir olay biraz da.

    Bir de söz konusu treni işleten TCDD ya da TCDD Taşımacılık Aş değil, Omsan Lojistik. Özel sektör yani. TCDD'nin artık trenin kendisi ile ilgisi kalmadı. Artık TCDD bir nevi KGM gibi yolun yapımı, bakım ve onarımı v.b ile meşgul. Taşımacılık Aş ve diğer özel sektör teşebbüsleri de TCDD'ye parasını ödeyip, hattın üzerinde tren çalıştırıyor.

    Yani mevzu tünelden geçen ilk tren olmasından ziyade, Taşımacılık Aş. dışında bir özel teşebbüsün Marmaray gibi bir yapıdan yük treni geçirebilmesi. Omsan zaten 2 yıla yakın zamandır otomobil taşıması yapıyordu. Bunu Marmaray'dan yapması, Marmaray'dan özel teşebbüse ait yük treninin geçişine izin verilmesi gibi olaylar haber değeri taşıyor.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: b01

    Manş Tünelinde demiryolu da olduğunu yeni öğrendim:)
    Bence Marmaray sadece basit bir tünel değil. Bugün sadece yolcu taşımacılığı için kullanılıyor gibi görünüyor. Ama gelecekte yük taşımacılığı açısından daha çok önemli ve konuşulur olacak. Gün gelecek, yük taşımacılığı açısından yetersizliği bile gündeme gelecek, diye düşünüyorum.

    Manş tünelinde karayolu yok diye biliyorum ben de tam tersine. Otomobiller ve kamyonlar trene binip, tren ile karşıya geçiyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Şimdi hocam araba vagonu normalden farklıdır. Yani biraz amiyane tabirle hani köpeğin insanı ısırması haber olmaz ama insanın köpeği ısırması haber olur derler ya, öyle bir olay biraz da.

    Bir de söz konusu treni işleten TCDD ya da TCDD Taşımacılık Aş değil, Omsan Lojistik. Özel sektör yani. TCDD'nin artık trenin kendisi ile ilgisi kalmadı. Artık TCDD bir nevi KGM gibi yolun yapımı, bakım ve onarımı v.b ile meşgul. Taşımacılık Aş ve diğer özel sektör teşebbüsleri de TCDD'ye parasını ödeyip, hattın üzerinde tren çalıştırıyor.

    Yani mevzu tünelden geçen ilk tren olmasından ziyade, Taşımacılık Aş. dışında bir özel teşebbüsün Marmaray gibi bir yapıdan yük treni geçirebilmesi. Omsan zaten 2 yıla yakın zamandır otomobil taşıması yapıyordu. Bunu Marmaray'dan yapması, Marmaray'dan özel teşebbüse ait yük treninin geçişine izin verilmesi gibi olaylar haber değeri taşıyor.



    Alıntıları Göster

    Hocam anliyorum senin dedigini ama o isin detayini bilen biri icin haber degeri tasiyor olabilir. Sektroel bir haber olabilir.


    Omsan tasima firmasi, zaten araba tasiyor (ki ha TCDD tasimis ha omsan ortalama vatandas icin bir fakri yok). Marmaray bir tren yolu zaten tren geciyor.


    Sizin kopek olayindaki gibi. Mesela Marmaraya araba tasiyan vagonlar sigmadi araba tasiyamayacagiz olsa haber olurdu. Ama zaten bugun kullanilan bir tren yolundan zaten yuk tasiyan bir firmanin farkli tipte bir yuk gecirmesi tren yolundan tren gecti demek gibi bir sey. (dedigim gibi sektor disi ortalama bir insan icin.


    Bence kopek insani isirdi -- marmaraydan tren gecti

    Insan kopegi isirdi -- Marmaraydan tren gecemedi


    Ama sizi de anladim. Dedigim gibi bu da benim dusuncem bence Marmaray ve ilk laflarini kullanip biraz gundemde tutabilme biraz reklam cabasi. (ki haberlerin yuzde 60-70 i bu sekilde zaten)





  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.