Şimdi Ara

Forumdaki şikayetlere göre e-ticaret sitelerine ceza kesilecek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
128
Cevap
2
Favori
9.738
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
92 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Forumdaki şikayetlere göre e-ticaret sitelerine ceza kesilecek



    Ticaret Bakanlığı, e-ticaret sitelerine yeni bir düzenleme getiriyor. Düzenlemenin taslak versiyonu kamuoyunun ve sektör yetkililerinin görüşlerine açıldı. Gelecek talepler üzerine bazı maddeler çıkarılabilir veya eklenebilir. Değişiklikler yapıldıktan sonra Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girecek. Bu haberde yer alan bilgilerin tamamı taslak düzenlemeye ait.



    Forumdaki şikayetler taranacak ve ceza kesilecek



    Taslak maddelere göre online satışları denetlemek için denetim sistemi kurulacak. Şikayet olmasa bile tüketicinin mağdur edildiği, ürünlerin kusurlu olduğu durumlar tespit edilip izlenecek. Moda ve trendler, internet forumları, tüketici şikayetleri, gelecekte elektronik ticarette popüler ve riskli olabilecek alanlar da sistem üzerinden tespit edilip izlenecek. Buna göre örneğin Forum DonanımHaber’de bir satıcı veya ürün hakkın bol şikayet olması halinde bakanlığa resmi şikayet bildirimi yapılmamış olsa bile ilgili kurumlar durumu inceleyecek ve ceza kesebilecek.



    Yetkili denetim kuruluşları internette satılan ürünleri tüketici gibi satın alıp denetim yapacak. Ürünler incelendikten sonra gerekirse yasaklanacak. Denetim kurumları, sakıncalı olduğunu tespit ettiği ürünlerin satışını durdurmak için uyarıda bulunabilecek. BTK’ya başvurup içeriğe erişim engeli getirtebilecek.



    Ayrıca Bkz.Mcdodo ve DH iş birliği ile 20 kişiye mobil aksesuar hediye!



    E-ticaret pazar yerleri (Trendyol, n11, Hepsiburada vb.) platformda satılan ürünlerin içeriğini kontrol etmek,  güvenli olup olmadığını araştırmakla yükümlü olmayacak. Satıcı yükümlü olacak. Pazar yerleri, uygunsuz bir ürünün satıldığını tespit etmesi halinde bu ürüne ulaşımı kendisi engelleyebilecek.



    İnternet ya da telefondan satış yapan imalatçı, bir yetkili temsilci görevlendirecek. Yetkili temsilci, talep doğrultusunda, ürünün uygunluğunu gösteren gerekli bilgi ve belgeleri denetim kuruluşuna sunacak, riskli ürünü tespit etmesi halinde bildirim yapacak. Temsilcinin ismi, unvanı, açık adresi, iletişim bilgileri, ürünün üzerinde, ambalajında, kolisinde veya gönderilecek belgede yer alacak.



    Türkiye’ye gönderim yapan ve TL ile satış yapan yabancı alışveriş sitelerinin (Aliexpress vb.) Türkiye’de kurulu işletmesi yoksa, ürünleri elinde bulunduran Türkiye’de yerleşik bir hizmet sağlayıcısı olması istenecek. 




    Kaynak:https://www.milliyet.com.tr/ekonomi/online-alisverise-yeni-duzen-6383535







  • Tüketici lehine uzun zaman sonra yapılan bir gelişme.. 1.önceliğin şikayetvar sitesi olması lazım.. devket ağırlığıni hissettirirse hepsiburada kafasına gore iade politikası belirleyemez, telefon kutusu açıldı diye iade almıyorlar ama ölü pixel var diyelim, o kadar para vermişim neden servis raporu vs ile ben uğraşayım ki üstelik beğenmedim demek de bir çözum değil beğenmeyince bile servise yonlendiriyorlar .. çok büyük bir ceza kesilmesi lazim ki akılları başlarına gelsin.. kargo hasarli geliyor adam kapiya birakıp iktir olup gitmiş bana kargo tutanağı tutturun diyor ..
    Subeye gidiyorum sizin yapmadığıniz ne malum diyor..
  • Şükür bizi kazıklamaya çalışan sözde dümencileri gerçekten şikayet edebileceğimiz bir sistem geliyor

    İnşallah anlatıldığı gibi uygulanır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Forumları dikkate almaları güzel olmuş. Ama trolllere dikkat etmek lazım.

  • Bu durumda ayakta firma kalmaz :))). Donanımhaberde yeri geldimi koskoca intele ve amdye bile gömüyorlar durmadan ceza yer firmalar. Devlet için gelir kapısı gibi görünecek insanlara. Haberi ilk okuduğumda aklıma gelen bu oldu direk.

  • Tüketici lehine uzun zaman sonra yapılan bir gelişme.. 1.önceliğin şikayetvar sitesi olması lazım.. devket ağırlığıni hissettirirse hepsiburada kafasına gore iade politikası belirleyemez, telefon kutusu açıldı diye iade almıyorlar ama ölü pixel var diyelim, o kadar para vermişim neden servis raporu vs ile ben uğraşayım ki üstelik beğenmedim demek de bir çözum değil beğenmeyince bile servise yonlendiriyorlar .. çok büyük bir ceza kesilmesi lazim ki akılları başlarına gelsin.. kargo hasarli geliyor adam kapiya birakıp iktir olup gitmiş bana kargo tutanağı tutturun diyor ..
    Subeye gidiyorum sizin yapmadığıniz ne malum diyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 19 Aralık 2020; 13:46:26 >
  • Donanımhaberi 2 gün takip ederler, yazılan yorumlara bi bakarlar "Tamam burada fazla vakit kaybetmeyelim, bunlar anlamıyor" derler, çeker giderler kardeş, orasını dert etme sen.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilkerinanç -- 19 Aralık 2020; 14:18:58 >
  • Çok güzel bir gelişme
  • Olumlu bir hareket olmuş bence. Umarım doğru yaptırımlar uygulanır ve insanlar suistimal etmez.
  • Karaborsadaki meyveyi sebzeyi balığı dana tavuk eti vs yi takip etmiyorlar herkes kafasına göre takılıyor. Sizce bunu takip ederlermi? Tabiki hayır. Herzaman ki gibi yanınızdayız mesajı ama içi boş
  • Tamam da 5-6 kişi bir olur yalan yanlış şikayetler yazar
  • Hükümeti tebrik ediyorum, çok güzel bir gelişme.
  • Başta tüm popüler sitelerde sahte parfüm satan firmaları engellemeleri gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shade_boi -- 19 Aralık 2020; 13:44:12 >
  • Cimer üzerinden 2 firmayı şikayet ettim 1 ay olacak hâlâ geri dönen yok. Buraya yazınca mı ceza keseceklermiş:)

  • Facebook'da taklit ürün satanlara el atılmalı
  • aytac67 A kullanıcısına yanıt
    Adamlar şikayete göre ceza yazmayacak. Şikayet üzerine inceleme yapıp doğruluğu var ise ceza yazabilecek.
  • MertDrx kullanıcısına yanıt
    Eğer bakanlık satış sitesi haricinde bir yere yapılan şikayeti kale almasaydı "böyle saçma şey mi olur, e ticaret sitesi tabi ki kötü yorum yayınlamaz" diyecekti. Ama bu kararı görünce de "devletin paraya ihtiyacı var" diyor. Bazı insanları memnun etmek gerçekten imkansızdır
  • Güzel bir gelişme. Ancak bu durumda yazdığımız olumlu veya olumsuz yorumların hukuki bir bağlayıcılığı olur mu ki?
  • Şahsi Önerim; Forumlarda Türknet'e dair görüşleri inceleyebilirler. Açılan bir destek kaydı hakkında bir hafta geçmesine rağmen bilgi veremiyorlar. Yoğunluk diye belirtip geçiyorlar.

  • Donanımhaber sizde 2. El bölümündeki problemlerden dolayı ceza yemezssiniz umarim.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.