|
Dünyanın en büyük rüzgar türbini projesi hayata geçiriliyor
-
-
GE mali goturmus gene
-
:)))
-
Geçen bunlardan birisinin fırtına'da kanatlarının dönüp kuleye çarpmasını izledim yinede yıkılmadı helal olsun adamlar dehşet üstü makine yapıyorlar
-
Acaba rüzgara göre dönüyor mu yönünü ; yani aslında çok da zor değil tepeye bir tane rüzgardan etkilenen bir şey koydun mu tespit kısmını çözersin: topun çekildiği yöne göre ; kendini saatte bir değiştirecek bir de ufak bir programlamayla işin ikinci kısmı çözülür. En son dönme kısmı var onu da büyük çaplı bir motora şu derece dön ve dur komutu vererek iş çözülebilir tabii ki en azından 8 derece vermek faydalı olur(45 derecelik açı noktaları ideal gibi).Gerçi o kadar şey yazdım ama sanki bu cihazda var gibi ;tepesi oynar başlıklı gibi, hatta yukarı-aşağı bile bir kaç derece oynuyor olabilir... :)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tobepeople -- 7 Aralık 2020; 19:20:4 >
-
yararlı çalışmalar bunlar devam etmeli
-
Bist 100’e de girse keşke 😂 -
Pek tabii dönüyor dostum. Bu hemen hemen tüm rüzgar türbinleride var olan std bir özellik. Beyin fırtınası yapman güzel ama bunu üreticiler de düşünüyor. En nihayetinde verimlilik adına çok önemli bir konu bu. Sabit tek bir açıdan rüzgar alması hoş bir durum olmazdı çünkü. Düşündüğünün konunun literatürdeki teknik adı; yaw drive.
Google da nacelle yaw drive diye aratırsan konu ile ilgili bir çok görsele ulaşabilirsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BekirHan -- 7 Aralık 2020; 21:45:37 >
-
Bu tarz cihazlar şiddetli rüzfarlarda, kasırgalarda falan kilitleniyor mu, ne yapılıyor? 220 metre kanat açıklığı, heleki ABD'deki tayfunları, kasırgaları düşününce, eh yani...
-
quote:
Orijinalden alıntı: BekirHan
Pek tabii dönüyor dostum. Bu hemen hemen tüm rüzgar türbinleride var olan std bir özellik. Beyin fırtınası yapman güzel ama bunu üreticiler de düşünüyor. En nihayetinde verimlilik adına çok önemli bir konu bu. Sabit tek bir açıdan rüzgar alması hoş bir durum olmazdı çünkü. Düşündüğünün konunun literatürdeki teknik adı; yaw drive.
Google da nacelle yaw drive diye aratırsan konu ile ilgili bir çok görsele ulaşabilirsin.Eywallah sağol bir gün kendi evim olursa pek mümkün gibi gözükmüyor ama maddi imkanım olursa kendim yapmayı düşünebilirim :)
-
Kanatlar dik konuma getiriliyor ve kilitleniyor. Kimse bilmiyor ama bunlar hep aynı hızda dönüyor yada maksimum hızları var diyebiliriz rüzgar hızı arttıkça kanat açısı dikleşiyor. -
Bütün yazı niye bold yazılmış? dikkatimi nereye vereceğimi şaşırdım.
-
Neden olmasın. Belki yapar ve bir başlık ile bizimle de paylaşırsın çalışmanı. Hem kendi elektiriğini üretirsin, hem milletin kaçak elektiriğinin yükü sırtından kalkar fena mı [:)]
Surge işini iyi çöz yalnız ev yanmasın sonra maazallah.
-
3 ince kanatlı pervane rüzgarı verimli olarak alamaz.
düşük rpm'li pervanelerde kanat kalın ve fazla sayıda olur.
yüksek rpm'li pervanelerde kanatlar ince ve 2-5 arası sayıda olur, pervaneli uçaklar öyledir.
rüzgar türbinleri rüzgar ile dönmüyor, dönemez de zaten cunku en sert rüzgar dahi 3 ince kanadın sürtünme gücünü yenecek düzeyde itme sağlayamaz
rüzgar türbinleri günlerce hiç rüzgar esmese dahi aynı sabit hızda dönüyor cunku içerden döndüren elektrikli motor var ve o motor gücünü atmosferik elektrikten alıyor.
sehir dışında ve bazen sehrin içinde de yüksek pilonlara asılı çıplak kablolar ile elektrik üretiliyor. yerden sadece 10 metre yüksekte dahi atmosferik elektrik cekilebiliyor.
rüzgar türbinleri onlarca metre yüksekte olduğundan atmosferik elektrik cekebiliyor ve o elektrik ile pervaneyi döndürüyor.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: BekirHanNeden olmasın. Belki yapar ve bir başlık ile bizimle de paylaşırsın çalışmanı. Hem kendi elektiriğini üretirsin, hem milletin kaçak elektiriğinin yükü sırtından kalkar fena mı [:)]
Surge işini iyi çöz yalnız ev yanmasın sonra maazallah.
Sıkıntı yok göstermesem de ODTÜ Elektronik mezunuyum, kendi mesleğimi yapmıyorum ama az çok hobi olarak ilgileniyorum :)
-
3 ince kanadın nedeni şu, fırtına bile çıksa güvenli bir biçimde çalışmak, ne kadar hızlı rüzgar eserse essin içerde firen mekanizması var. eğer çok rüzgar alan bir tasarım yaparsan hızı firenleyemezsin. kanatları geniş yapmak demek kuleleri çok aşırı sağlam yapmanı zorunlu kılar. malzeme bilimi bu yüzden şart.
-
kanatların ince olmasının sebebi, pervane dönerken en az rüzgar itkisi (thrust) ile karşılaşarak pervaneyi döndüren motor sisteminin zorlanmaması için.
pervane resimdeki gibi kalın ve cok kanatlı olsa o zaman gerçek bir rüzgar türbinini konuşuyor olurduk. malzeme bilimine girmeye gerek dahi yok, sadece geometriye bakarak 3 ince kanatlı pervanenin rüzgar enerjisini yakalamaya yönelik olmadığını anlamanız gerek. Peki bu rüzgar türbinleri neden inşa ediliyor: "bakın artık elektrik burada üretiliyor" illüzyonu için.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: berkandinçay
kanatların ince olmasının sebebi, pervane dönerken en az rüzgar itkisi (thrust) ile karşılaşarak pervaneyi döndüren motor sisteminin zorlanmaması için.
pervane resimdeki gibi kalın ve cok kanatlı olsa o zaman gerçek bir rüzgar türbinini konuşuyor olurduk. malzeme bilimine girmeye gerek dahi yok, sadece geometriye bakarak 3 ince kanatlı pervanenin rüzgar enerjisini yakalamaya yönelik olmadığını anlamanız gerek. Peki bu rüzgar türbinleri neden inşa ediliyor: "bakın artık elektrik burada üretiliyor" illüzyonu için.
gösterdiğin pervane rüzgar üretmek için. rüzgardan elektrik üretmek için değil. var sayalım böyle bir tasarıma sahip dev bir pervane ile elektrik üreteceksin. kulenin ne kadar sağlam olması gerekir. oluşacak olan sesi hiç söylemiyorum bile
-
rüzgar üretmek ile rüzgardan dönüş hareketi üretmek arasında temelde fark yok
bu pervane rüzgarı dönüş hareketine dönüştürür ve bunu 3 ince kanatlı pervaneye göre cok daha verimli şekilde yapar.
kule pervanenin çapı kadar çapta tamamen kapalı bir dairenin oluşturacağı rüzgar kuvvetine göre cok daha düşük kuvvet oluşturacaktır cunku kuvvetin önemli kısmı pervaneyi döndürmek ve / veya pervaneye bağlı jeneratörün manyetik kuvvetini yenmek için kullanılacaktır ve kuleyi zorlayan kuvvet 3 ince kanatlı pervaneye göre cok fark etmeyecektir, tek fark eden jeneratöre daha cok kuvvet (dönüş kuvveti) gidecektir.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: berkandinçay
rüzgar üretmek ile rüzgardan dönüş hareketi üretmek arasında temelde fark yok
bu pervane rüzgarı dönüş hareketine dönüştürür ve bunu 3 ince kanatlı pervaneye göre cok daha verimli şekilde yapar.
kule pervanenin çapı kadar çapta tamamen kapalı bir dairenin oluşturacağı rüzgar kuvvetine göre cok daha düşük kuvvet oluşturacaktır cunku kuvvetin önemli kısmı pervaneyi döndürmek ve / veya pervaneye bağlı jeneratörün manyetik kuvvetini yenmek için kullanılacaktır ve kuleyi zorlayan kuvvet 3 ince kanatlı pervaneye göre cok fark etmeyecektir, tek fark eden jeneratöre daha cok kuvvet (dönüş kuvveti) gidecektir.bu pervaneler senin bildiğin klasik pervane değil, uçak kanadı formundaki pervaneler, uçak kanadı bir uçağı kaldırabildiğine göre elektrik üretecek gücüde rahatlıkla sağlayabilir.
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
GE mali goturmus gene
|
Benzer içerikler
- instagram aktiflik kapatma
- twitter mavi tik alma
- twitter"dan video indirme
- discord bot ekleme
- arcane 2. sezon ne zaman
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X