Şimdi Ara

Elektrikli Mercedes EQC Türkiye'de: İşte fiyatı ve özellikleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
79
Cevap
1
Favori
6.645
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli Mercedes EQC Türkiye'de: İşte fiyatı ve özellikleri



    Alman otomotiv devi Mercedes'in tamamen elektrikli SUV modeli Mercedes EQC Türkiye'de satışa sunuldu. EQC 400 4MATIC versiyonu ile Türkiye'ye gelen Mercedes EQC fiyatı 966.000 TL'den başlıyor.



    Yeni ürün ve teknoloji markası EQ altında satışa sunulacak olan ilk Mercedes-Benz modeli EQC 400 4MATIC’te değişken dört tekerlekten çekiş sistemi bulunuyor. Sistem her bir aksta birer adet olmak üzere iki adet kompakt elektromotordan oluşuyor. EQC böylece dört tekerlekten çekişli bir aracın sürüş karakteristiğini sunabiliyor.



    EQC 400 4MATIC'in ön aksındaki elektromotor düşük ve orta güç gereksinimlerinde mümkün olan en yüksek verimlilik seviyesini sunacak şekilde ayarlanırken, arka akstaki motor ise salt dinamizm sunmak üzere ayarlanıyor. Ön ve arka akstaki elektromotorlar toplam 300 kW (408 BG) güç ve 760 Nm tork üretiyor. EQC bu sayede 0-100 km/s hızlanmasını 5.1 saniyede tamamlıyor.



    Standart olarak EQ’ya özel Electric Art İç Mekân Tasarım Konsepti ile sunulan EQC 400 4MATIC'e arzu edilirse AMG iç ve dış mekan tasarım konseptleri ile de sahip olunabiliyor.



    Elektrikli Mercedes EQC Türkiye'de: İşte fiyatı ve özellikleri



    EQ modellerine özel Electric Art paketi



    EQC 400 4MATIC'in Electric Art paketinde, aracın şeritte ve güvenli takip mesafesinde kalmasına yardımcı olan Sürüş Yardım Paketi’nin yanı sıra MULTIBEAM LED farlar, artırılmış gerçekliğe sahip navigasyon, Head-up display, Burmester surround ses sistemi, masaj özellikli koltuklar ve KEYLESS-GO Konfor Paketi gibi fonksiyonlar standart donanım olarak yer alıyor.



    EQC 400 4MATIC'e 80 kWh kapasiteye sahip lityum iyon bataryalar enerji sağlıyor. Bu da elektrikli SUV'a NEDC normuna göre 462 kilometreye kadar sürüş menzili sağlıyor. EQC, sürücüsünü her biri farklı karakteristiklere sahip COMFORT, ECO, SPORT ve INDIVIDUAL olmak üzere dört farklı sürüş programı ile destekliyor. Sürücü ayrıca direksiyon simidinin arkasındaki vites değiştirme kulakçıklarını kullanarak enerji geri kazanma seviyesini de yönetebiliyor.



    Ayrıca Bkz.Honda, Avrupa'da benzinli ve dizel model satışını bitirecek



    Şarj süresi



    EQC’nin bataryası alternatif akımı doğru akıma çeviren su soğutmalı bir dahili dönüştürücü sayesinde ev tipi prizden veya halka açık alanlarda şarj edilebiliyor. Wallbox ve kamuya açık şarj istasyonlarında saatte 7,4 kW’a kadar şarj imkanı sunan dahili dönüştürücünün kapasitesinin 2021 yılı içerisinde ise 11 kW’a yükselmesi planlanıyor.



    Elektrikli Mercedes EQC Türkiye'de: İşte fiyatı ve özellikleri



    Bir Mercedes-Benz Wallbox kullanarak şarj etmek, şarj süresini yerel güç kaynağına oranla üç kat hızlandırıyor. DC şarj istasyonlarında ise CCS ile şarj süresi daha da kısalıyor. EQC, şarj çıkışına bağlı olarak hızlı şarj istasyonlarında 110 kW’a kadar şarj edilebiliyor. Batarya yüzde 10’dan yüzde 80’e sadece 40 dakikada doluyor.



    Servis paketi ve batarya garantisi



    EQC'nin fiyatına dahil olan Servis Paketi sayesinde 90.000 km’lik 6 adet rutin bakım için ilave ücret talep edilmiyor. Aynı zamanda fren diskleri, balataları ve silecek lastikleri birer kez bu paket dahilinde değiştiriliyor. EQC’nin batarya kapasitesinin 8 yıl boyunca 160.000 km’ye kadar yüzde 70’in altına düşmesi durumunda ise batarya, üretici garantisi kapsamında değiştiriliyor.



    Otomobili evde şarj etmek, kamuya açık noktalarda şarj etmekten daha avantajlı olduğu için bir adet Mercedes-Benz marka Wallbox da otomobille birlikte kullanıcılara teslim ediliyor.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC









  • https://zes.net/sarj-noktalari.html


    Farklı şirketlerin farklı sayılarda ve şehirlerde noktalarını da eklersek düşünülen gibi türkiye de 3-5 şehirde 3-5 sarj istasyonu yok. Aracın menzili içerisinde(400km civarı) sarj istasyonu bulamama imkanınız yok, tabi daha yaygınlaşması gerekiyor kesinlikle o ayrı ancak kullanılamaz durumda değiller bu tarz elektrikli araçlar.

    Aslında elektrik araç 2018 yılına kadar teşvikliydi.. ÖTV hiç yok, MTV’de uygun bir ücretti diye hatırlıyorum. Ancak araç satışı hafif hafif artmaya başlayınca, Devletimiz sağolsun elektrikli araçlara teşviği artıracağına ÖTV ve MTV’yi yükseltmeyi tercih etti 3 kuruş vergi almak için..
  • Şarj altyapısı olsaydı ülkede, gayet de güzel bir araç. Ama bu araçla güvenilip de uzun yola çıkılmaz bu ülkede. Fiyatına gelince sunduğu donanıma göre iyi ama 1 milyon çok ama çok para yine de.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arabanın ABD'de başlangıç fiyatı 67000$ civarı. Türkiye'de ise 122.000$ civarı.

  • İstanbul ankara izmir üçgeni haricide şarj istasyonu yok gibi birşey. Bu araçları almaya daha çok uzun yolumuz var.

  • Şimdi bu konuyla ilgili kafama takılan bir soru var yanıtlayan olursa çok sevineceğim.
    Elektrikli otomobiller içten yanmalı motora sahip araçlara göre daha agresif 0 - 100 ve tork değeriyle geliyor. Bunun nedeni tam olarak nedir ve bu özellikler biraz kısılsa ve dizel motorların seviyesine gelse daha yüksek menzil elde edilmez mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CapriceClassic kullanıcısına yanıt
    TOGG çıkana kadar şarj altyapısı oturmaz bu ülkede.3 sene sonra her yerde görürüz şarj istasyonlarını.

  • zero fear kullanıcısına yanıt
    Elektrikli motorlarda yanma diye bir şey olmadığından verimli noktada yok enerji anında tam güç verilebiliyor o yüzden çok seri olabiliyorlar.

    Kısılsada bir şey değişmez çünkü elektrikli araçlar km başına kaç kW/saat harcadıkları ile bataryalarını boşaltırlar. Koşa süreli hızlanma bataryayı çok ısıtmayacağı için bir sorun oluşturmaz ısınırsa batarya yıpranır o yüzden aktif soğutma olmayanlar daha yavaş şarj olur ve daha yavaş hızlanır çok fazla güç bir seferde çekemez.
  • zero fear kullanıcısına yanıt
    Gücü direk akatarabiliyorsun tekere,arada vasıta yok,olanlar da çok yakın.O yüzden elk.motorlarını direk aksa koyuyorlar tasarımda.Menzil konusunda herşey sana bağlı,pedala az basarsan normal kalkarsın.

  • DRAGUT kullanıcısına yanıt
    Aynen o zaman bile çok laf eden olacaktır ama elektrikli araç devamlı şehirler arası seyehat içinde kullanılmaz halen benzin gibi dolmuyorlar hızlı.
  • DRAGUT kullanıcısına yanıt
    Togg çıkar mı çıkmaz mı bilemem (inşallah çıkar ama makul fiyata) ancak altyapının şimdiden çoktan kurulmaya başlanmış olması gerekirdi. Diyelim togg çıktı, düzgün alt yapı yoksa kime satacaksınız? İnsanlar o kadar para verdikten sonra nasıl güvenecekler yolda kalmayacaklarına? Bunların baştan düşünülmesi gerekliydi. Sitelerde avmlerde belli sayıda şarj istasyonu zorunluluğu gelmeliydi çoktan ama nerde! Akşamdan sabaha olacak iş değil bu çünkü...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Maksimum 125 kWh ile şarj oluyor bence böyle bir araç için çok yavaş ben olsam 250 kW/saat dışında araç almam.

    80 kW/saat batarya var ama menzilde çok değil.
  • sniper23 kullanıcısına yanıt
    Almanya başlangıç fiyatı da 69000€
  • CapriceClassic kullanıcısına yanıt

    Meslekten ve sektörden olduğum için rahatlıkla cevaplayabilirim bu sorunuzu.. O kadar kolay ki bu altyapının kurulması,işi direk bana verseler 1 senede tüm Türkiye'yi donatırım şarj istasyonlarıyla :) Şehirler arasından bahsediyorum tabii.Bildiğim kadarıyla hazırlıklar da var,hepsi düşünülmüştür merak etmeyin.Yeter ki çoğalsın elektrikli arabalar,TOGG çıksın bunlar kolay iş.

  • gun kullanıcısına yanıt

    O konu halledilir hocam,girersin molaya ihtiyacını görene kadar yarım saatte %70 ini şarj etmiş olursun.Mola yerlerini,yoğunluğunu,altyapısını iyi hesap etmek gerekecektir.Her türlü kazançlıyız,belki de çift araç kullanacağız bir süre,şehir içi elektrikli kullansak bile bir başlangıç.


    Asıl önemli konu karar alıp elektrik altyapı seferberliği başlatmakta,geç bile kalıyoruz.


    -Yeni binalarda çatılarda güneş enerjisi zorunlu olmalı.

    -Yenilenebilir enerjide bürokrasi ve gereksiz engellemeler tamamen kalkmalı.

    -Duble yollar gibi seferberlik yapıp,iletim hatları çeşitlenmeli,daha stabil hale getirmeli yani altyapı yatırıma uygun hale gelmeli.


    Ah bir görseler bu dediklerimi daha ne fikirler var bende.

  • zero fear kullanıcısına yanıt
    İçten yanmalı motorlar sahip oldukları azami tork ve beygir gücünü belli devir aralığında verebilirler. Elektrikli motorların gücü ise çalıştırdığın anda emrine amadedir. Menzili dizeller seviyesine yükseltmek için elektrik motorunun gücünü düşürmen gerekir ancak o kadar para verdikten sonra insanlar hantal bir araca binmek istemeyecektir.

  • 2019 dan beri satiliyor zaten.
    Magaraya selamlar.

  • devlet bu işe el atmalı. bayiler galerilerle anlaşmış piyasayı manipüle(aldatma) ediyorlar. sarı sitede 140 adet eqc ilan var, bayiye soruyorsun elimde yok/hepsi satıldı/onlar özel ithalat diyor(10 aydır).

    bayiler kullanıcıya satmıyor, elimde yok diyerek kullanıcıyı galeriden araç almaya itekliyor. devlet vergiden kaybediyor. kimse aptala yatmasın, devlet de uyumasın.

  • cabriyo kullanıcısına yanıt

    Hatta bayiler direk aradan kalkmalı,Tesla gibi internetten alabilmeliyiz.TOGG bunu yapmalı mesela,belli başlı yerlerde showroom açsın,isteyenler model belli,donanım belli internetten alsın aracını.Bayiler taş yemesin tabii,uygun olanlar da servis hizmeti verebilir.

  • DRAGUT kullanıcısına yanıt
    Ülkedeki her benzin istasyonuna en az 5 tane de hızlı şarj istasyonu koymadan olmaz bu iş. Bunu 1 yıl içinde yapabileceksen bravo.

  • cabriyo kullanıcısına yanıt
    Aynen şimdi baktım siteye. En ucuzu 1 milyon 60 bin, en pahalısı 1.4 milyon. Tamamına yakını istanbulda galerilerde satılık 147 tane var. Yazık bu millete, devletin umrunda bile değil.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.