Şimdi Ara

Kawasaki, motosikletler için yenilikçi hibrit motor üzerinde çalışıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
1
Favori
209
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • Otomobillerde hem içten yanmalı motor hem de elektrik motorundan oluşan hibrit sistemler görmekteyiz. Motosiklet üreticileri ise doğrudan saf elektrikli sürüşe geçiç yaparak tamamen elektrikli motosikletler geliştirmeye başladı.



    Kawasaki'nin ise bu konuda farklı planları mevcut. Motosikletler için yenilikçi bir hibrit sistem üzerinde çalışan Japon üretici, kaydettiği ilerlemeyi göstermek için kısa bir teaser videosu paylaştı. Paylaşılan videonun son kısmında hibrit motosiklet prototipinin dyno testinden de bir parça görebiliyoruz.



    Kawasaki'nin hibrit sisteminde elektrik motoru şehir içinde düşük hızdaki sürüşlerden sorumlu. Elektrik motorunu hareketlendiren batarya, frenlemeden enerji geri kazanımı yapılarak besleniyor. Daha yüksek hız gerektiren otoyol sürüşlerinde ise içten yanmalı motor devreye giriyor. Sürücü mümkün olan en yüksek performansı isterse iki motoru da aynı anda aktif edebiliyor.



    Ayrıca Bkz.KYMCO, yeni elektrikli motosikleti F9'u tanıttı



    Teaser videosundaki dyno testinde de motosikletin başlangıçta ve düşük hızda sadece elektrik motorundan güç aldığını, hızlandıkça içten yanmalı motorun devreye girdiğini görebiliyoruz.



    Kawasaki'nin hibrit motosikleti ne zaman piyasaya sürülür bilinmez. Fakat şirketin bu hedefini gerçeğe dönüştürmek için bazı sıkıntıların üstesinden gelmesi gerekiyor. İçten yanmalı motoru çıkarmadan gövdeye dahil edilecek elektrik motoru ve bataryanın getireceği ekstra ağırlık da başa çıkılması gereken konulardan biri.









  • otomobillerde bu ağırlıkla başedemiyor kimse şu an.elektrikli araçların yol tutuşları rezil.çünkü çok ağırlar.

  • aycibin A kullanıcısına yanıt
    elektrikli araçların yol tutuşu rezilmi?
  • th9 T kullanıcısına yanıt

    evet doğal olarak.benzin/dizel modellerine göre 200-300kg fazlaları var


    örnek:

    golf-e 1540kg

    golf tsi 1180kg




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aycibin -- 1 Aralık 2020; 18:9:40 >
  • Bende 180lik kullanıyorum, Elektirkli motor aslında düşüncede tedarikte üretim kapasitesinde daha basit. Volta falan var ama hep standart düz komik elektrikli motor. Süper soco diye bir model görmüştüm efsane tasarımlı ama ucuz olsa alınabilir ama marka yok işte. (Süper soco Türkiyede satılıyor, videolarını tavsiye ederim, ilginç)

  • aycibin A kullanıcısına yanıt
    arabanın ağır olmasının sebebi batarya ve batarya aşağı tarafda kaldığı için yol tutuşunu fazla etkilemiyor diye düşünüyorum.kullanan kişileri izlediğimde böyle bir şikayet hiç duymadım.
  • th9 T kullanıcısına yanıt

    şehiriçi günlük kullanımda farkedilmez.ama araç ağırlaştıkça bir virajı alırken,ani frene basınca ya da bir ani manevrada yerle teması daha zayıf olur.bunların iyi olması için tüm araçlardan her yıl ağırlık eksiltiliyor.hele spor araçlar daha da hafif olmaya çalışır

  • aycibin A kullanıcısına yanıt
    Yanlis bilgi. Elektrikli araclar agir ama genellikle bataryalar aracin altina yerlestirildigi icin agirlik merkezi yere yakin buda yol tutusunu arttiriyor.

  • GrAy kullanıcısına yanıt

    ağırlık merkezinin yere yakınlaşması elbette avantajdır ama aynı ağırlıktaysa.250kg ağırlık ekleyince her türlü yolla tüm etkileşimi olumsuz etkileyeceği kesin.

  • aycibin A kullanıcısına yanıt
    Elektirikli araçların hepsini genellemek yanlış. Elektrikli araçlar genelde 4 çeker ve akıllı sistem, batarya-motor yere yakın ve ağırlık merkezi çok aşağıda.

    Bir araç ağır olduğu için yol tutuşu kötüdür demek de yanlıştır. Ağır araçların fark ederseniz kendileri de lastikleri de geniştir, yere yakındır, lastik yanakları dardır. Bu araçlar ağırlığa uygun lastik ve süspansiyon sistemi ile normal araçlardan çok daha iyi yol tutabilirler.

    Mesela Model S in aldığı virajı, içten yanmalı aynı segment bir araç aynı hızla alamaz. İsteği kadar hafif olsun ağırlık merkezi yüzünden takla atma riski çok daha yüksektir.

    Ama atıyorum sen içten yanmalı bir aracı elektrikliye cevirirsen, yani altyapıdan/karoserden itibaren elektrikli araç olarak tasarlamasazsen dediğin doğrudur. O elektrikli araç içten yanmalı versiyonuna göre kötü yol tutar. Bunu yapan birçok araç üreticisi var ne yazıkki. Ama Tesla gibi sadece elektrikli araç üreten firmalar araçların tasarımını ve dinamiğini doğru ayarladığı için koca bir sedan otomobil çok daha hafif spor araçlardan daha iyi yol tutabiliyor. Fren testinden bir örnek:

    Kawasaki, motosikletler için yenilikçi hibrit motor üzerinde çalışıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Greylights -- 3 Aralık 2020; 10:7:58 >




  • aracın sıfırdan elektrikli tasarlanması ile benzinli karoser olup sonradan elektrikli hale getirilmesi arasında ağırlık merkezi kaynaklı fark olacağına katılıyorum.bu nedenle tesla model 3 gibi benzinli muadili olmayan modeller çok daha iyi sonuçlar çıkarıyor.


    ama ağırlık fazlalığı frenaj ve yol tutuşu kötüleştirir diye genellemek doğru.üretici teknoloji ve lastik ile iyileştirmeler yapabilir ama fiziği kimse yenemez.örnek vermek gerekirse tesla deneme için yarış odaklı GT prototipi yaptı ve yol tutuş ve frenajı iyileştirmek için 400kg'dan fazla ağırlık azalttı.tabi ağırlık azalınca frenler de daha uzun performans koruyor.kaygı aynı.


    daha uç nokta örnek verirsek bugatti chiron 2 ton ağırlığı yüzünden belki en kötü yol tutan ve fren yapan spor aracı.bugatti de yeni bolide modelinde 700kg'dan fazla ağırlık eksiltti.kimse bu arabaları hedeflemiyor elbette.ama demek istediğim teknolojide tüm imkanları da kullansan ağırlık fazlalığı yolla temasta dezavantaj.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.