|
Kawasaki, motosikletler için yenilikçi hibrit motor üzerinde çalışıyor
-
-
otomobillerde bu ağırlıkla başedemiyor kimse şu an.elektrikli araçların yol tutuşları rezil.çünkü çok ağırlar.
-
elektrikli araçların yol tutuşu rezilmi? -
evet doğal olarak.benzin/dizel modellerine göre 200-300kg fazlaları var
örnek:
golf-e 1540kg
golf tsi 1180kg
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aycibin -- 1 Aralık 2020; 18:9:40 > -
Bende 180lik kullanıyorum, Elektirkli motor aslında düşüncede tedarikte üretim kapasitesinde daha basit. Volta falan var ama hep standart düz komik elektrikli motor. Süper soco diye bir model görmüştüm efsane tasarımlı ama ucuz olsa alınabilir ama marka yok işte. (Süper soco Türkiyede satılıyor, videolarını tavsiye ederim, ilginç)
-
arabanın ağır olmasının sebebi batarya ve batarya aşağı tarafda kaldığı için yol tutuşunu fazla etkilemiyor diye düşünüyorum.kullanan kişileri izlediğimde böyle bir şikayet hiç duymadım. -
şehiriçi günlük kullanımda farkedilmez.ama araç ağırlaştıkça bir virajı alırken,ani frene basınca ya da bir ani manevrada yerle teması daha zayıf olur.bunların iyi olması için tüm araçlardan her yıl ağırlık eksiltiliyor.hele spor araçlar daha da hafif olmaya çalışır
-
Yanlis bilgi. Elektrikli araclar agir ama genellikle bataryalar aracin altina yerlestirildigi icin agirlik merkezi yere yakin buda yol tutusunu arttiriyor.
-
ağırlık merkezinin yere yakınlaşması elbette avantajdır ama aynı ağırlıktaysa.250kg ağırlık ekleyince her türlü yolla tüm etkileşimi olumsuz etkileyeceği kesin.
-
-
aracın sıfırdan elektrikli tasarlanması ile benzinli karoser olup sonradan elektrikli hale getirilmesi arasında ağırlık merkezi kaynaklı fark olacağına katılıyorum.bu nedenle tesla model 3 gibi benzinli muadili olmayan modeller çok daha iyi sonuçlar çıkarıyor.
ama ağırlık fazlalığı frenaj ve yol tutuşu kötüleştirir diye genellemek doğru.üretici teknoloji ve lastik ile iyileştirmeler yapabilir ama fiziği kimse yenemez.örnek vermek gerekirse tesla deneme için yarış odaklı GT prototipi yaptı ve yol tutuş ve frenajı iyileştirmek için 400kg'dan fazla ağırlık azalttı.tabi ağırlık azalınca frenler de daha uzun performans koruyor.kaygı aynı.
daha uç nokta örnek verirsek bugatti chiron 2 ton ağırlığı yüzünden belki en kötü yol tutan ve fren yapan spor aracı.bugatti de yeni bolide modelinde 700kg'dan fazla ağırlık eksiltti.kimse bu arabaları hedeflemiyor elbette.ama demek istediğim teknolojide tüm imkanları da kullansan ağırlık fazlalığı yolla temasta dezavantaj.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X