Şimdi Ara

YİNE TARTARİNİ TAKTIRDIM YİNE AYNI ŞEY OLDU..!!!

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
0
Favori
2.278
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • KONUYA EN BAŞINDAN BAŞLIYIM:

    GEÇEN SENE NİN BAŞLARINDA MAZDA LANTİS MARKA ARACIM VARDI, ÇOK YAKIT TÜKETTİĞİ İÇİN LPG TAKTIRAYIM DEDİM. AYLIK ORTALAMA 1500 KM YAPIYORUM. HEM FİYATI UYGUN OLDUĞU HEMDE YERLİ MALI OLDUĞU İÇİN ÖNCELERİ DÜŞÜNCEM ATİKER VEYA VOLTRAN TAKTIRMAKTI.

    ANCAK USTAM BANA ISRARLA HATTA KAFAMA VURA VURA ZORLA TARTARİNİ TAKTIRTTI. ÜSTELİK GEÇEN SENENİN BAŞINDA 1750 YTL PARA VERMİŞTİM TARTARİNİYE, E BİDE RUHSATA İŞLETME FALAN 2 MİLYARI BULDU ANLIYCAĞINIZ. ARACA LPG TAKTIRDIKTAN SONRA ARAÇTA NERDEYSE HİÇ BİR DEĞİŞİKLİK OLMADI, ARAÇ HALA ÇOK HIZLI VE ÇOK SERİYDİ, 1 YIL KULLANDIM, KESİNLİKLE SABAHLARI MARŞ BASMA PROBLEMİ, ARAÇTA ÇEKMEZLİK, MOTOR ARIZA IŞIĞI YANMASI, GİDERKEN VEYA RÖLANTİDE STOP ETME GİBİ DERTLER YAŞAMADIM. DAHA DOĞRUSU BU SİSTEMLE İLGİLİ HİÇ BİR PROBLEM YAŞAMADIM VE 1 YIL BOYUNCA ARACIMA BÖYLE BİNDİM. EN SOĞUK HAVALARDA BİLE.

    SADECE ARAÇ RÖLANTİDE ÇALIŞIRKEN KLİMAYI AÇINCA DEVİR SAATİNDE KÜÇÜK OYNAMALAR OLUYORDU AMA ODA SÜRÜCÜYÜ RAHATSIZ EDECEK CİNSTEN BİŞEY DEĞİLDİ, ÇOK DİKKAT EDİNCE FARKEDİLİYORDU.

    DAHA SONRA O ARACI SATTIM VE ŞU AN KULLANDIĞIM TOYOTAYI ALDIM. DAHA DOĞRUSU İSTEDİĞİM SINIF VE KALİTEDE BİR DİZEL ARABA ALMAYA PARAM YETMEDİ. BU PARAYA ALABİLECEĞİM DİZEL ARABALAR BİR ALT SEGMENTTE OLUYOR GENELDE, YADA ÇOK ESKİ OLUYORLAR. (20.000 YTL)

    VE 2 GÜN ÖNCE 2003 MODEL TOYOTA ARACIMADA TARTARİNİ MARKA SIRALI LPG SİSTEMİ TAKTIRDIM. BU SEFER 1600 YTL VERDİM. ARAÇTA EN UFAK BİR DEĞİŞİKLİK YOK, SANKİ LPG TAKILMADI ARACA, ÖZELLİKLE KORKUM YENİ NESİL BU ARAÇTA MOTOR ARIZA IŞIĞININ YANMASIYDI AMA KORKTUĞUM OLMADI. VE ARTIK ARAÇ RÖLANTİDEYKEN BİLE KLİMAYI ÇALIŞTIRSAM DEVİR SAATİNDE EN UFAK BİR OYNAMA YOK. VE BAŞKA HİÇ BİR PROBLEMDE YOK. AÇIKÇASI RÖLANTİDE ÇALIŞIRKEN TİTREME VEYA SABAHLARI İLK ÇALIŞTIRMADA ARABANIN MOTORUNDA Bİ APTALLIK BEKLİYORDUM AMA KESİNLİKLE BÖYLE ŞEYLER OLMADI.

    BU KONUYU AÇMAMIN SEBEBİ HEM LPG TAKTIRMAK İSTEYEN ARKADAŞLARA YOL GÖSTERMEK HEMDE TARTARİNİYE ÖDEDİĞİM PARANIN HAKKINI VERDİĞİ İÇİN TEŞEKKÜR ETMEKTİ.

    DEMEM ODURKİ LPG KORKULACAK BİR ŞEY DEĞİL, YETERKİ İŞİNİ İYİ BİLEN KALİTELİ MAL KULLANAN YERLERDE YAPTIRILSIN. BEN ŞU ANDA ÇOK MEMNUNUM, ARACIMIN YAKIT SARFİYATIDA %40 DÜŞMÜŞ DURUMDA. EN UFAK BİR SORUN BİLE YAŞAMADIM. HERKESE TAVSİYE EDERİM.



    bu arada bir mazda ve toyota sempatizanı olarak eğer istanbulda aracına LPG taktırmak isteyipte kararsız kalan arkadaşlar varsa bu hafta sonu eyüpte buluşarak aracımın LPG ile nasıl çalıştığını gösterebilirim. hem aracın performansını hemde LPG nin nasıl çalıştığını görürler. tabi öncelik her zaman mazda ve toyotalarda

    hayırlı günler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tecniq -- 1 Haziran 2007; 12:16:31 >







  • Kesinlikle verdiğiniz bilgilere katılıyorum. Ben de lpg işini 6 ay araştırdım ve bekledim. Valla keşke ilk aldığımda taktırsaydım. Sabahları çalıştırmada sorun olmaz çünkü benzinde çalışıyor. rolanti zaten otomatik valf tarafından ayarlanıyor. Hiçbir müdahalede bulunamıyoruz. Arıza ışığı bende de yanmadı. Romano taktırdım. Çekiş hiç hissedilmiyor. Toplam 2000 lirayı buldu ama değer bence.
  • Duyduğum kadarıyla Tartarini taktıranlar gibi Romano taktıranların da nerdeyse hepsi memnun.

    eee ne demişler, ucuzsa vardır bi hikmeti, pahalıysa vardır bi illeti
  • Tecniq vermiş olduğun bilgiler için teşekkürler, Bende 2005 Corolla HB var şimdi, sana iki sorum var cevap verebilirsen sevinirim,
    1. Yol bilgisayarı bu değişiklikten etkileniyor mu anlık, ortolama yakıt tüketimini yine sağlıklı görebiliyor musun,
    2. Benim garantim hala devam ediyor LPG'den sonra bu garanti işi nasıl değişiyor ? beni bu konularda bilgilendiririsen sevinirim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: drak

    Tecniq vermiş olduğun bilgiler için teşekkürler, Bende 2005 Corolla HB var şimdi, sana iki sorum var cevap verebilirsen sevinirim,
    1. Yol bilgisayarı bu değişiklikten etkileniyor mu anlık, ortolama yakıt tüketimini yine sağlıklı görebiliyor musun,
    2. Benim garantim hala devam ediyor LPG'den sonra bu garanti işi nasıl değişiyor ? beni bu konularda bilgilendiririsen sevinirim.



    Walla garanti olayını bilemem ama yol bilgisayarı kesinlikle etkilenmiyor, eskisi gibi aynen çalışıyor...
    ben hiç bi değişiklik göremedim yol bilgisayarında.
  • Ben de landirenzo taktırdım, ilk önceleri yakıt tüketimi fazlaydı ama bir kaç gel gitten sonra tam rayına oturdu, şu anda % 50 - % 52 civarı tasarruf sağlıyor benzine göre. Benim corolla 96 model olduğu için eski sitem enjeksiyonlu dönüşüm taktırmıştım, malum efsane kasalar hem eski sisteme hemde sıralı sisteme uygun.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dragut76

    Ben de landirenzo taktırdım, ilk önceleri yakıt tüketimi fazlaydı ama bir kaç gel gitten sonra tam rayına oturdu, şu anda % 50 - % 52 civarı tasarruf sağlıyor benzine göre. Benim corolla 96 model olduğu için eski sitem enjeksiyonlu dönüşüm taktırmıştım, malum efsane kasalar hem eski sisteme hemde sıralı sisteme uygun.



    Eee efsane kasa olmak kolay değil, her şeye uyumlu olmak lazım

    Sanırım senin arabada Demir manifolt vardı dimi, bu sayede eski nesil enjeksiyonlu LPG sistemlerinide kullanabiliyorsun.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Evet.
    Lpg 'yi taktırırken ustaya sıralı sistem taktırsam daha iyi olmaz mı dedim, o da sıralıya gerek olmadığını ve fazladan 1000 YTL para ödemek istiyorsan taktır dedi.
    Yanlış anlamayın sıralı sisteme kötü demiyorum, sadece efsane kasalarda ve bir önceki Toyota kasalarda sıralıya gerek olmadığını, aynı işi eski sistem LPG'nin yapabileceğini söylüyorum. (Birde Hyundai'nin 2000 ve ondan önceki model enjeksiyonlu araçlarıda eski LPG sistemine uyumlu galiba, tabiki manifoltun demir olması şartıyla)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dragut76

    Evet.
    Lpg 'yi taktırırken ustaya sıralı sistem taktırsam daha iyi olmaz mı dedim, o da sıralıya gerek olmadığını ve fazladan 1000 YTL para ödemek istiyorsan taktır dedi.
    Yanlış anlamayın sıralı sisteme kötü demiyorum, sadece efsane kasalarda ve bir önceki Toyota kasalarda sıralıya gerek olmadığını, aynı işi eski sistem LPG'nin yapabileceğini söylüyorum. (Birde Hyundai'nin 2000 ve ondan önceki model enjeksiyonlu araçlarıda eski LPG sistemine uyumlu galiba, tabiki manifoltun demir olması şartıyla)


    aynen öyle, senin gibi ilk çıkan enjeksiyonlu LPG sistemlerinden kullanan çok arkadaşım var ve hepside çok memnun, Manifolt demir olunca LPG sistemide çok ucuza mal oluyo yaw




  • depoyu stepneye mi koydun...
  • bende de lovato var dizel ekonomisi ile benzin performansı birlikte alıyorum.

    çok memnunum.

    arkadaşımda 9. nesil sedan var o da taktırdı.onun araba lpg de sürekli stop ediyor.

    rolanti 600 lere kadar düşüyor sonra da stop ediyormuş.serviste bilgisayara sokmuşlar arıza vermemiş ama usta oksijen sensöründen olabilir demiş.çok çekti lpgden

    benzine döndü sanırım.

    şimdi bende korkuyorum aynısı bizede olur mu?

  • quote:

    Orjinalden alıntı: toyota67

    depoyu stepneye mi koydun...



    evet
  • ben sıralı takdırdım, ustam öyle söyledi, fazla para mı vermiş oldum şimdi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: levantino70

    ben sıralı takdırdım, ustam öyle söyledi, fazla para mı vermiş oldum şimdi?



    WALLA BİLDİĞİM KADARIYLA DEMİR MANİFOLTLU, ENJEKSİYONLU ARAÇLARDA ESKİ TİP LPG SİSTEMLERİ ÇOK SAĞLIKLI BİR ŞEKİLDE ÇALIŞIYOR, ŞİKAYETİ OLANI GÖRMEDİM HİÇ.

    AMA USTAN ÖYLE DEDİYSE ELBET VARDIR BİR BİLDİĞİ.

    AMA YİNEDE ARADA ÇOK FİYAT FARKI VAR. NERDEYSE 1000 YTL.


    ÜSTELİK ESKİ TİP LPG SİSTEMLERİNİN EN BÜYÜK AVANTAJI ARABADA HİÇ BENZİN OLMASADA LPG İLE ÇALIŞABİLMESİ.

    SEN VE BEN EĞER ARABAMIZDAKİ BENZİN BİTERSE ARABAYI LPG İLE ÇALIŞTIRAMAYIZ.

    YOLDA KALIRIZ WALLA




  • lpgyi stepneye takıyoz ama
    uzun yola çıkınca lastik patlarsa ne olacak:D
  • quote:

    Orjinalden alıntı: erkk


    lpgyi stepneye takıyoz ama
    uzun yola çıkınca lastik patlarsa ne olacak:D


    bi kaç seçenek var...

    1- uzun yola çıkarken stepneyi arkaya koyar öle çıkarsın.
    2- Piyasada satılan küçük stepneler var. bu lastikler normal lastiklerden çok daha küçük olup gerektiğinde dikine bile bagaja sığabilmektedir. bunlardan bi tane alıp daimi olarak bagajda taşıyabilirsiniz. bu lastiklerle saatte 50 km hızı aşamazsınız ama yinede sizi en yakın lastik tamircisine kadar sağ salim götürür.
    3- Benim yaptığım gibi çakamak soketinden çalışan küçük bi hava pompası alır ve sürekli bagajda taşırsınız. nerdeyse hiç yer kaplamaz.
    4- yine piyasada satılan lastik şişirici köpükler vardır. bu köpüklerle patlayan lastiği şişirdiğinizde köpük kimyasal olarak tepkimeye girer ve lastiğin deliğini tıkar, sizi gideceğiniz yere kadar ulaştırır. ancak daha sonra o lastiğin içindeki köpük temizlenemez ve o lastiği çöpe atmak zorunda kalırsınız.

    Sağlıcakla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tecniq -- 8 Haziran 2007; 9:44:25 >




  • Tecnig, yaptığın açıklamaya bir ek yapmak istiyorum; eski tip LPG sistemlerinin benzin olmasada çalışabileceğini söylemişsin. Yalnız bunun bir sakıncası var, eski tip te olsa, Araç LPG ile giderken bile Benzin otomatiği sürekli çalışır, benzin yakmaz ama sürekli devirdaim yapar.Benzin deposu çeyrekten azsa ve uzun bir süre (bir iki ay kadar) böyle çeyrek depodan az bir benzinle yola devam edilirse bu parça bozuluyor.
    Bunun iki çaresi var;
    1. Benzini çeyrek depodan aşağıya düşürmemek
    2. Araç LPG ile çalışırken, benzin otomatiğinin durmasını sağlayan bir sistem yapmak, (bizim elektrikçi benim araca böyle bir parça takmıştı)

    LPG montajı yapan yerler, bu durumu kullanıcılara aktarmıyor, bilgilerinize.........

    quote:

    Orjinalden alıntı: Tecniq


    quote:

    Orjinalden alıntı: levantino70

    ben sıralı takdırdım, ustam öyle söyledi, fazla para mı vermiş oldum şimdi?



    WALLA BİLDİĞİM KADARIYLA DEMİR MANİFOLTLU, ENJEKSİYONLU ARAÇLARDA ESKİ TİP LPG SİSTEMLERİ ÇOK SAĞLIKLI BİR ŞEKİLDE ÇALIŞIYOR, ŞİKAYETİ OLANI GÖRMEDİM HİÇ.

    AMA USTAN ÖYLE DEDİYSE ELBET VARDIR BİR BİLDİĞİ.

    AMA YİNEDE ARADA ÇOK FİYAT FARKI VAR. NERDEYSE 1000 YTL.


    ÜSTELİK ESKİ TİP LPG SİSTEMLERİNİN EN BÜYÜK AVANTAJI ARABADA HİÇ BENZİN OLMASADA LPG İLE ÇALIŞABİLMESİ.

    SEN VE BEN EĞER ARABAMIZDAKİ BENZİN BİTERSE ARABAYI LPG İLE ÇALIŞTIRAMAYIZ.

    YOLDA KALIRIZ WALLA






  • quote:

    Orjinalden alıntı: dragut76

    Tecnig, yaptığın açıklamaya bir ek yapmak istiyorum; eski tip LPG sistemlerinin benzin olmasada çalışabileceğini söylemişsin. Yalnız bunun bir sakıncası var, eski tip te olsa, Araç LPG ile giderken bile Benzin otomatiği sürekli çalışır, benzin yakmaz ama sürekli devirdaim yapar.Benzin deposu çeyrekten azsa ve uzun bir süre (bir iki ay kadar) böyle çeyrek depodan az bir benzinle yola devam edilirse bu parça bozuluyor.
    Bunun iki çaresi var;
    1. Benzini çeyrek depodan aşağıya düşürmemek
    2. Araç LPG ile çalışırken, benzin otomatiğinin durmasını sağlayan bir sistem yapmak, (bizim elektrikçi benim araca böyle bir parça takmıştı)

    LPG montajı yapan yerler, bu durumu kullanıcılara aktarmıyor, bilgilerinize.........



    Kesinlikle Doğru...

    Benim motorcu ustamda kendi arabasında böyle bir sistem yapmıştı, arabayı LPG ye alınca benzin pompalayan motor duruyordu.

    Ben ise her zaman çeyrek depodan fazla benzinle dolaşmak daha mantıklı diye düşünüyorum.

    Sonuçta insanlık hali, nerde başımıza ne geleceği belli değil, tedbirli olmak lazım.




  • sevgili tecniq
    lpg nin gizemli dünyasına adım atalı 3-4 gün oldu...
    herhalde tartarini başlığından tanırsın beni...
    şimdi benim benzin ışığı yanıyo, sıralı sistem de de çeyrek depo dolu mu olması lazım?

    selamlar saygılar...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dondurmacı

    sevgili tecniq
    lpg nin gizemli dünyasına adım atalı 3-4 gün oldu...
    herhalde tartarini başlığından tanırsın beni...
    şimdi benim benzin ışığı yanıyo, sıralı sistem de de çeyrek depo dolu mu olması lazım?

    selamlar saygılar...



    SELAMLAR...

    SADECE LPG BAŞLIĞINDAN DEĞİL BİR ÇOK YERDEN TANIYORUM SENİ

    LPG SİSTEMİN HAYIRLI OLSUN.

    BEN LPG YI TAKTIRDIĞIMDA İLGİLİ SERVİS BANA YARIM DEPO BENZİNİN ALTINA DÜŞMEMEMİ SÖYLEMİŞTİ.

    BENDE YARIM DEPO İLA ÇEYREK DEPO ARASINDA TUTUYORUM SÜREKLİ BENZİNİ.

    EN SAĞLIKLISI VE TEDBİRLİSİ BU BENCE.

    ZATEN SIRALI SİSTEM AYDA ORTALAMA 20 YTL LİK Bİ BENZİNİ TÜKETECEKTİR.

    KIŞIN 30 YTL BİLE OLABİLİR BU RAKAM, YAPTIĞIN KM YE BAĞLI OLARAK TABİ.

    KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER...




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.