TrakKulüp - Traktör, Tarım Makinası ve Çiftçilik Kulübü
179 Cevap441162 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1] 3      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
298 Mesaj
31 Mayıs 2007; 21:25:27 






TRAKKULÜP - Traktör, Tarım Makinası ve Çiftçilik Kulübü

Trakkulüp nedir? TrakKulüp; traktör, tarım makinası ve çiftçilik paylaşımlarının yapıldığı bir ortamdır. Traktörler meraklıları, traktör bayileri ve çifçilikle ilgilenenler olarak burada toplanabiliriz. Bu konu içersinde çiftçiler hakkında her türlü muhabbetlerin, çiftçi ekipmanları hakkında her türlü paylaşımın ve yetiştirilen ürünler hakkında her türlü bilginin paylaşılmasını düşünüyorum.

Çifçtiler ne yapar, ne konuşur, sorunları nelerdir? İşte bunları hepsini burada konuşmak için böyle bir konuya ihtiyaç var. İlgisini çeken tüm arkadaşların katılımlarını bekliyorum.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meskisehiri -- 12 Kasım 2013; 23:39:03 >


_____________________________



 
298 Mesaj
31 Mayıs 2007; 21:34:32 

Aramızda çiftçilikle ilgilenen veya traktör merağı olan arkadaşlar varsa topiğimize bekliyoruz... İnşallah yeni resimlerle ve yeni bilgilerle ben bu topiği sürdürmeyi düşünüyorum...

Katılımları bekliyorum...

İşte size benim canavarımın bir resmi daha...



_____________________________



607 Mesaj
31 Mayıs 2007; 22:38:10 

otobüs soförü olarak yollarda önüme cikan bu araclar zamanla yarisan bizleri
cok kizdiriyorlar....saka bir yana,gördügüm markalar fendt,mercedes (90 yillarin basinda
üretime son verildi)deutz-fahr, fiat-fiatagri,ford
seninki bir new holland,önceleri fiatagri altinda satiliyordu
duyduguma göre traktörlerin fiyati oldukca pahali.
birde sorum var: traktörün motor ömrü ne kadar?

o büyük arka lastikler cok bayiliyorum,traktörü cocukluk yaslarimda
cok kullanmakl isterdim

saygilar


traktör kelimesi latinceden geliyor: trahere: cekici



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilyushin -- 31 Mayıs 2007; 22:42:32 >


_____________________________



2147 Mesaj
1 Haziran 2007; 6:04:10 

Traktörün güzel iyi günlerde kullan.Böyle bir konuda çok iyi olmuş.


_____________________________



 
298 Mesaj
1 Haziran 2007; 12:34:26 

quote:

Orjinalden alıntı: ilyushin

otobüs soförü olarak yollarda önüme cikan bu araclar zamanla yarisan bizleri
cok kizdiriyorlar....saka bir yana,gördügüm markalar fendt,mercedes (90 yillarin basinda
üretime son verildi)deutz-fahr, fiat-fiatagri,ford
seninki bir new holland,önceleri fiatagri altinda satiliyordu
duyduguma göre traktörlerin fiyati oldukca pahali.
birde sorum var: traktörün motor ömrü ne kadar?

o büyük arka lastikler cok bayiliyorum,traktörü cocukluk yaslarimda
cok kullanmakl isterdim

saygilar


traktör kelimesi latinceden geliyor: trahere: cekici


Arkadaş öncelikle şunu belirtmek istiyorum yukarıda resmini koyduğum traktörler sizin de dediğiniz gibi baya bi pahalı... Bu traktör 180 HP ve tabir-i caizse full+full İşte bi kusuru var maalesef park sensörü yok İnşallah ilerki zamanlarda iç mekanın resminide koyacağım. Tabiki bundan daha güçlüleri de var ama bu hoşuma giden modeli beni de en çok etkileyen zaten lastikleri diyebilirim... Zaten gördüğünüz gibi devasa bi yapısı var ve her çiftçinin almaya güçü yetmez, yetse bile mazotuna para yetiştiremez gibi geliyor bana... Benim buraya koyduğum sadece resmi siteden alınma resimler ben sadece bunun hayranıyım ama bunun gibi büyük bir traktörün işleyeceği kadar arazi yoksa da bu traktör alınmaz...

Başka birşey merak etmişsiniz sanırım... Traktörün ömrü bence kullanmaya bağlıdır. Biraz kırsal kesimle ilişkisi olan bu dediklerime hak verecektir. Çünkü köylerde ben pek traktör, römork gibi çifçiğinin en önemli mallarına dahi çok özen gösterildiğini görmedim. Benim çiftçi tanıdıklarımdan biliyorum. Özen gösterende var, göstermeyen de var. Ve saptadığım kadarıyla kesinlikle kullanmaya bağlıdır. En iyi marka, en pahalı markayı da alsan hor kullanırsan kesinlikle çok dayanmaz... Şuan dedemdeki traktörü 78 model... Ama size gerçek söylüyorum şuana kadar herşeyini zamanında yaptık başkaları üçüncüye revizyon yaptırırken biz daha bir kere bile yaptırmadık...

Saygılar benden arkadaş...




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bybeyaz407 -- 1 Haziran 2007; 12:43:12 >


_____________________________



 
298 Mesaj
1 Haziran 2007; 12:39:25 

quote:

Orjinalden alıntı: Orgeneral_

Traktörün güzel iyi günlerde kullan.Böyle bir konuda çok iyi olmuş.


Arkadaş, bu traktörün bizim araba kataloklarında gördüğümüz "ferrari, lamborghni" gibi araçlardan hiç bir farkı yok... Fiyat olarak diyorum... Bir memur nasıl böyle çok lüks arabaları alamıyorsa, bir çiftçi de böyle bir traktör almak biraz zorlanır... Bende sadece bakıyorum, nasip olsa da alsak

İnşallah yeri geldikçe yeni resimler, bilgiler koyacağım...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bybeyaz407 -- 1 Haziran 2007; 12:44:19 >


_____________________________



1712 Mesaj
1 Haziran 2007; 17:05:57 

Bizde de Phantom 3095 D var. En üstün bi alt modeli. Fotolarını eklerim. 95 hp motor. Klima fln full+full yani.


_____________________________

2012 Kia Pro_Cee'd ConceptSR


 
298 Mesaj
1 Haziran 2007; 22:20:45 


quote:

Orjinalden alıntı: legion90

Bizde de Phantom 3095 D var. En üstün bi alt modeli. Fotolarını eklerim. 95 hp motor. Klima fln full+full yani.


Massey Ferguson Phantom serisini en üst modeli bildiğim kadarıyla 3.105 D. 105 hp motor var... Sizinki dediğin gibi
en üstün bir altı. Massey Ferguson(MF)'deki Phantom serisiyle, New Holland(NH)'daki TDD serisi birbiriyle rakip durumda...

İşte "MF 3.095 D"




Aşağıdaki de "NH TD 95 D"



_____________________________



218 Mesaj
2 Haziran 2007; 20:12:52 

phantom 3.060 4x4 ü kullandım ve tek kelimeyle SÜPER...turbosunun sesi yetiyor...


_____________________________



 
850 Mesaj
3 Haziran 2007; 1:02:43 

Ülkemizde artık modern ve yerli traktörler üretiliyor..Üstelik yüzde 100 yerli firmalar.Ayrıca montajda var



BaşakTraktör
Tümosan
Erkunt ,Armatrac
Hema ,çalışmıyor.
İşbora kapandı.
Hattat,valtra,Üniversal.
Yağmur
Motosan
Uzel (biçerdöver),MF,Holder(Alman firmasını satın aldılar)
Farmtrac(hindistan markası,montaj,gebze,ford ekniği kullanıyo,Ford ve Hema nın aynısı)
Tafe (hint,montaj,Mf nin aynısı)
Landini (montaj?)
New Holland


www.otometre.com




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asan70 -- 3 Haziran 2007; 1:09:00 >


_____________________________

Yerli Araç Kullan TÜRKİYE Kazansın.Bizim İnsanımız KAZANSIN. Otometre.com - Otorama.blogspot.com


 
298 Mesaj
3 Haziran 2007; 16:58:06 


quote:

Orjinalden alıntı: ManyAak

phantom 3.060 4x4 ü kullandım ve tek kelimeyle SÜPER...turbosunun sesi yetiyor...


Arkadaş sen 60 hp phantom kullanmışsın, 105 kullanda tekerlekleri gör sen... Abi hasta olursun ya dehşet süper... Hele o devasa ön tekerlekler bi patinaj çektimi öyle bir kazılıyor ki toprak sanki mezar kazmışsın gibi... Arka tekerlekler patinaj çektimi gerisini sen düşün artık...


_____________________________



1712 Mesaj
3 Haziran 2007; 17:19:37 

Zaten geçenlerde gölden geçerken patinaja girdim 4x4 e attım resmen gölü 2 ye bölerek geçtim.


_____________________________

2012 Kia Pro_Cee'd ConceptSR


 
298 Mesaj
3 Haziran 2007; 17:19:50 


quote:

Orjinalden alıntı: asan70

Ülkemizde artık modern ve yerli traktörler üretiliyor..Üstelik yüzde 100 yerli firmalar.Ayrıca montajda var



BaşakTraktör
Tümosan
Erkunt ,Armatrac
Hema ,çalışmıyor.
İşbora kapandı.
Hattat,valtra,Üniversal.
Yağmur
Motosan
Uzel (biçerdöver),MF,Holder(Alman firmasını satın aldılar)
Farmtrac(hindistan markası,montaj,gebze,ford ekniği kullanıyo,Ford ve Hema nın aynısı)
Tafe (hint,montaj,Mf nin aynısı)
Landini (montaj?)
New Holland


www.otometre.com




Arkadaş dediğin gibi son zamanda Türkler bu işte çok atılım yaptı... Benim en çok duyduğum iki marka ithal traktörlere kafa tutuyor nerdeyse. Birinci marka "TÜMOSAN", ikinci marka "ERKUNT"... Bu traktörler gerek tipleri gerekse konfor yönünden baya ilerlemişler... Özellikle Tümosan'ı çok kullandım inanın içine ne bir ses giriyo, ne bir toz giriyo... Tarlaya takım elbiseyle gidin terlemeden, üstünüz tozlanmadan gelirsiniz... Arkadaşım traktörün içinde telefonla bile konuşabiliyorsun ya, içeriye bir gram ses almıyor... İnanın ben ilk bindiğimde şoka girdim... İçeride terlemek ne mümkün aç klimayı (tabi biraz mazot harcıyo ) içerde üşüyorsun bile... Traktör kullananların genelde en şikayet ettiği şey, içinin düz zemin olmamasıdır. Tümosan bunu da halletmiş, içi düz zemin, vitesleri yanda, kabinin önünde ve arkasında kocaman ışıklar... Yani benim kanaatimce ithal traktörlerin hepsine olmasasa da bazılarına kafa tutabilir artık bizim traktörlerimiz... Bununla ne kadar övünsek azdır... İnşallah daha ileriye gideceğiz...


_____________________________



 
298 Mesaj
3 Haziran 2007; 18:55:23 

Arkadaşlar, hayır dualarınızı bekliyorum... İnşallah üniversite sınavına gireceğim o yüzden biraz bilgisayarın başından ayrılmam lazım Artık sınavdan sonra traktörlerimle buluşacağım. Kalın sağlıcakla

Ayrıca bu topiğe traktörü olan arkadaşlar resim koyarlarsa bizi sevindirmiş olurlar... Artık topik size emanet... İnşallah yakında döneceğim...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bybeyaz407 -- 3 Haziran 2007; 18:56:54 >


_____________________________



 
39 Mesaj
5 Haziran 2007; 10:06:18 

Arkadaşlar merhaba,

Biz de firma olarak dizel araçların bitkisel yağla çalışması sistemleri üzerine faaliyet gösteriyoruz.

Tüm dünyada SVO olarak bilinen sistem aynı benzinli araçlardaki LPG sistemine benziyor. Orjinal depoyu yağ deposu, sonradan takılan küçük depoyu da mazot deposu yapıyoruz. Araç önce mazotla çalışıp belli kriterleri yerine getirdikten sonra otomatik olarak bitkisel yağa geçiyor.

Bu şekilde hem yakıt giderlerinden % 50 tasarruf ediliyor hem de emisyon değerlerinde % 80'e varan düşüşler sağlanıyor. Bu arada da aracın çekişi yaklaşık % 20 oranında artıyor ve motor ömründe de kayda değer oranda artışlar elde ediliyor.


_____________________________



218 Mesaj
5 Haziran 2007; 20:10:19 


quote:

Orjinalden alıntı: bybeyaz407


quote:

Orjinalden alıntı: ManyAak

phantom 3.060 4x4 ü kullandım ve tek kelimeyle SÜPER...turbosunun sesi yetiyor...


Arkadaş sen 60 hp phantom kullanmışsın, 105 kullanda tekerlekleri gör sen... Abi hasta olursun ya dehşet süper... Hele o devasa ön tekerlekler bi patinaj çektimi öyle bir kazılıyor ki toprak sanki mezar kazmışsın gibi... Arka tekerlekler patinaj çektimi gerisini sen düşün artık...


ya bizim buralara çok büyük traktörler gitmiyor.çünkü ağaçların altından fln geçiyo motor.dolayısıyla alçak ve üstsüz olmakj zorunda...ama tadı hala damağımda gerçekten çok hoşuma gitti yaa

quote:

Orjinalden alıntı: asan70

Ülkemizde artık modern ve yerli traktörler üretiliyor..Üstelik yüzde 100 yerli firmalar.Ayrıca montajda var



BaşakTraktör
Tümosan
Erkunt ,Armatrac
Hema ,çalışmıyor.
İşbora kapandı.
Hattat,valtra,Üniversal.
Yağmur
Motosan
Uzel (biçerdöver),MF,Holder(Alman firmasını satın aldılar)
Farmtrac(hindistan markası,montaj,gebze,ford ekniği kullanıyo,Ford ve Hema nın aynısı)
Tafe (hint,montaj,Mf nin aynısı)
Landini (montaj?)
New Holland


www.otometre.com




landini italyan diye biliyorum ama kesin değil...


_____________________________



 
850 Mesaj
6 Haziran 2007; 0:06:19 

Landini yi İtalyan lisansıyla Karacabay firması üretiyor.
www.karacabay.com.tr
Tafe de Karacabay ın kardeş kuruluşu Bozoktarktör tarafından üretiliyo.

Diğer mesajlarda sözü geçen markaların internet siteleri..

www.basaktraktor.com.tr
www.erkuntarim.com.tr
www.tumosan.com.tr

________________
www.otometre.com



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asan70 -- 6 Haziran 2007; 0:09:03 >


_____________________________

Yerli Araç Kullan TÜRKİYE Kazansın.Bizim İnsanımız KAZANSIN. Otometre.com - Otorama.blogspot.com


319 Mesaj
7 Haziran 2007; 0:18:48 


quote:

Orjinalden alıntı: bybeyaz407

Arkadaşlar traktörle ilgilenen tüm kardeşlerimiz buraya bekliyoruz... İlgilenirseniz kulüp kurmayı düşünüyorum...
quote:



walla bnde traktörleri ve tarım araçlarını severim klüp kurmayı düşünürsenizde seve seve katılırım.
bi gelenek olsun herkes beğendiği traktörü paylaşsın siz başlatmışsınız bnde devam edeyim bari



Ekteki dosya (1)


_____________________________



 
298 Mesaj
7 Haziran 2007; 19:11:34 

quote:

Orjinalden alıntı: babazulaua


quote:

Orjinalden alıntı: bybeyaz407

Arkadaşlar traktörle ilgilenen tüm kardeşlerimiz buraya bekliyoruz... İlgilenirseniz kulüp kurmayı düşünüyorum...
quote:



walla bnde traktörleri ve tarım araçlarını severim klüp kurmayı düşünürsenizde seve seve katılırım.
bi gelenek olsun herkes beğendiği traktörü paylaşsın siz başlatmışsınız bnde devam edeyim bari







Abi ben işte ilgiye bakıyorum. Baktım forumda gerçekten böyle bir konuya ihtiyaç var bende açayım dedim... Senin dediğin gibi ilgilenen arkadaşlar istediği traktörün resmini koyabilirler... Hatta ben diyorum özelliklerini de yazsınlar altına daha bi güzel olur.
Hatta bakarsın traktörlerimizi özelliklerine göre karşılaştırırız...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bybeyaz407 -- 7 Haziran 2007; 19:12:10 >


_____________________________



 
298 Mesaj
7 Haziran 2007; 19:15:20 


quote:

Orjinalden alıntı: ManyAak


quote:

Orjinalden alıntı: bybeyaz407


quote:

Orjinalden alıntı: ManyAak

phantom 3.060 4x4 ü kullandım ve tek kelimeyle SÜPER...turbosunun sesi yetiyor...


Arkadaş sen 60 hp phantom kullanmışsın, 105 kullanda tekerlekleri gör sen... Abi hasta olursun ya dehşet süper... Hele o devasa ön tekerlekler bi patinaj çektimi öyle bir kazılıyor ki toprak sanki mezar kazmışsın gibi... Arka tekerlekler patinaj çektimi gerisini sen düşün artık...


ya bizim buralara çok büyük traktörler gitmiyor.çünkü ağaçların altından fln geçiyo motor.dolayısıyla alçak ve üstsüz olmakj zorunda...ama tadı hala damağımda gerçekten çok hoşuma gitti yaa




Hımm, durum farklı o zaman abi Bende bizim buralara göre düşünüyorum hep, hep etrafımda büyük traktör göre göre böyle dev gibi olsun istiyorum...


_____________________________



 
183 Mesaj
14 Haziran 2007; 11:04:52 

John Deere o bi klasiktir ve kuzey amerika nin genis steplerinden ulkemize kadar uzanmistir.


Ufaltılmış ön izleme resmi


Ekteki dosya (1)


< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WESKEYY -- 15 Haziran 2007; 11:13:38 >


_____________________________

Bi sehir dusunun delilerle azizlerle dilencilerle yada bi siir dusunun bi sehir gibidir bi sehir de bi siir gibi.aynasi kirik kukulu kadinlari ozluyorum..

CHARLES BUKOWSKİ


 
298 Mesaj
14 Haziran 2007; 12:02:14 


quote:

Orjinalden alıntı: WESKEYY

John Deere o bi klasiktir ve kuzey amerika nin genis steplerinden ulkemize kadar uzanmistir.


Ufaltılmış ön izleme resmi






_____________________________



1684 Mesaj
17 Haziran 2007; 17:23:07 

İMT yaklaşık 35 yıllık Traktörümüz var ve hala kullanıyoruz köyde ama artık son demlerini yaşıyor


_____________________________


Ankara Üniversitesi Öğrencileri
Mühendislik Fakültesi - Bilgisayar Mühendisliği


 
850 Mesaj
17 Haziran 2007; 23:45:33 

İMT eski Yugoslavya ya ait bir marka diye biliyorum.

BAŞAK TRAKTÖR ün yeni modelleri;
http://www.basaktraktor.com/
(resimler BAŞAK TRAKTÖR ün sitesinden alınmıştır)






www.otometre.com


Ufaltılmış ön izleme resmi



Ufaltılmış ön izleme resmi


Ekteki dosya (2)


< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asan70 -- 17 Haziran 2007; 23:47:51 >


_____________________________

Yerli Araç Kullan TÜRKİYE Kazansın.Bizim İnsanımız KAZANSIN. Otometre.com - Otorama.blogspot.com


 
298 Mesaj
5 Temmuz 2007; 12:37:37 


quote:

Orjinalden alıntı: asan70

İMT eski Yugoslavya ya ait bir marka diye biliyorum.

BAŞAK TRAKTÖR ün yeni modelleri;
http://www.basaktraktor.com/
(resimler BAŞAK TRAKTÖR ün sitesinden alınmıştır)






www.otometre.com


Ufaltılmış ön izleme resmi



Ufaltılmış ön izleme resmi



Bizde de Başak Traktörün eski modeli var. Başak Traktörün eski ismi STEYR'dı. Bizdeki de STEYR 768... Steyr ile Başak birbirinin aynısı olsada bazı farkları var. Ben STEYR hakkında 3 şey söylemek istiyorum. Hiç bir şeyde sınır tanımıyor. Özellikle hidrolikte. Traktörün kaldırma kapasitesi diyelim ki 2 ton biz 4 ton kaldırıyoz traktörün artık önü kalkıyor nerdeyse geriye devrilcek ama gene de kaldırmaya çalışıyor. Pes etmek yok. Bu yüzden biz bir kaç defa hidroliği patlattık Aynı şey çekiş içinde geçerli. Traktörün motoru artık yanacak ama traktör hala yükü çekmeye çalışıyo. Şimdiki traktörlerde hidrolik kaldırma kapasitesi 2 ton ise, 2 tonu geçtiği zaman hiç kaldırmaya uğraşmıyor bile. STEYR'da ben böyle birşey görmedim, zorlarsan eğer hidroliği patlatana kadar kadırmaya çalışıyor. Birde mazot meselesi var. Bu traktör sanki gezmek için yapılmış ya. Kendi gücüne göre gayet idareli yakıt tüketiyor.

Şimdilerde bizim traktörde eskidi ama biz tam manada çiftçilik yapmadığımız için bizim işimizi görsün yeter düşüncesindeyiz. Traktörümüze çok iyi bakarız, hatta traktörü çalıştırmadığımız güneşin altında bile bırakmayız. Bu yüzden zaten eski olmasına rağmen hep yeni gibi duruyor Bidaha ki hafta köye gitcem zaten traktörüme kavuşacağım. Bizim harman daha yeni başlıyor, biraz stres atcam, bıktım şehirden ya biraz çalışalım demi...


_____________________________



 
298 Mesaj
9 Temmuz 2007; 23:35:03 

"Valtra" marka traktörler...






_____________________________



 
298 Mesaj
9 Temmuz 2007; 23:40:27 

Bundan sonra traktörleri marka marka tanıtmayı düşünüyorum...

1. Tümosan
2. New Holland
3. Başak
4. Massey Ferguson
5. Valtra
6. John Deere
....
...
..
.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bybeyaz407 -- 10 Temmuz 2007; 13:50:08 >


_____________________________



 
298 Mesaj
10 Temmuz 2007; 0:13:57 

...::: TÜMOSAN :::...

Resmi Sitesi: www.tumosan.com.tr
Resmi E-mail Adresi: info@tumosan.com.tr


Kurumsal Bilgi

Türk Motor Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi (TÜMOSAN) 1975 yılında motor tahrik ve aktarma organları ve benzeri teçhizatı üretmek amacıyla kurulmuş,ancak faaliyetlerini dizel motor ve traktör üretiminde yoğunlaştırmıştır.Türkiye'nin ilk dizel motor üreticisi olma özelliğini taşıyan TÜMOSAN,aynı marka ile üretilen traktörlere dizel motor sağlaması yanında TÜRK TRAKTÖR ve OTOYOL için de uzun yıllar dizel motor üretimi gerçekleştirmiştir.Müşterinin tüm beklentilerine cevap verecek kaliteli üretim ve mükemmele ulaşmak için sürekli değişim TÜMOSAN çalışanlarının ortak hedefidir.


Tarihçesi

Motor tahrik ve aktarma organları ve benzeri teçhizatı imal etmek amacıyla Bakanlar Kurulunun 05 Aralık 1975 tarih ve 75/10905 sayılı kararı ile,merkezi Ankara'da olmak üzere Makine ve Kimya Endüstri Kurumu (MKEK), Türkiye Zirai Donatım Kurumu (TZDK), Şekerbank, Türkiye Denizcilik Bankası ve Devlet Sanayi ve İşçi Yatırım Bankasının iştirakiyle, 23 Haziran 1976 tarihinde 100 Milyon TL sermaye ile Türk Motor Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi (TÜMOSAN), Türk Ticaret Kanunu hükümlerine göre kurulmuştur. Kurulan şirket Kamu İktisadi Teşebbüsü (KİT) niteliğindedir.

MKEK'na ait hisseler 13 Kasım 1984 tarihinde 233 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname(KHK) ile kurulan Ağır Sanayi ve Otomotiv Kurumuna (ASOK) devredilmiş,Yüksek Planlama Kurulunun 18 Nisan 1990 tarihli kararı doğrultusunda ve 233 Sayılı KHK'si hükümlerine istinaden bu kez ASOK hisseleri tekrar MKEK'na devredilmiştir.

Şirketin merkezi kuruluşta Ankara'da iken, Ekonomik İşler Yüksek Koordinasyon Kurulunun 12 Eylül 1984 tarih ve 157 sayılı Kararı ile şirketin merkezinin Konya olacağı belirtilmiş ve şirket merkezi fiilen 19 Eylül 1985 tarihinde Konya'ya nakledilmiştir.

Kuruluş ile birlikte 5 proje ele alınmış ve aşağıda adları geçen firmalarla lisans, mühendislik, ikmal, pazarlama ve eğitim anlaşmaları yapılmıştır:

Traktör Projesi: FIAT TRATTORI-İTALYA
Dizel Motorları Projesi: FIAT TRATTORI-İTALYA
Hafif Hizmet Dizel Motorları Projesi: MITSUBISHI-JAPONYA
Kamyon ve Ağır Kamyon Motorları Projesi: DAIMLER BENZ ALMANYA,VOLVO-İSVEÇ

Aktarma Organları Projesi: ZAHRADFABRIK (ZDF)-ALMANYA
TÜMOSAN tarafından ele alınan kamyon ve ağır kamyon dizel motorları projelerinin yürütülmesi 5 Nisan 1979 tarihinde kurulan ve sermayesinin % 82.8'i TÜMOSAN'a ait olan Aksaray Motor Sanayi ve Ticaret A.Ş.(AKMOSAN)'ne devredilmiştir.Ancak 18 Haziran 1984 tarih ve 18435 Sayılı Resmi gazetede yer alan "Kamu İktisadi Teşebbüsleri hakkında 233 Sayılı Kanun hükmünde kararname"ile AKMOSAN, ASOK'a bağlanmıştır.

Ağır Kamyon Dizel Motorları Projesi için İsveç VOLVO Firmasına lisans sözleşmesi bedeli olarak 4 Milyon İsveç Kronundan 2.4 Milyon İsveç Kronu ödenmiştir. Bu proje daha sonra BMC Firmasına devredildiğinden alacaklar tahsil edilmiştir.

Aksaray'da yapımı üstlenilen 2 tip minibüs, midibüs ve pikap hafif dizel motorları ile ilgili olarak Japon MITSUBUSHI Firması ile lisans anlaşması yapılmış, anlaşma bedeli olan 300 Milyon Yen karşılığı 95.950.000 Yen ödenmiş, projenin yatırımı devletçe durdurulduğundan diğer ödemeler yapılmamıştır. 25.000 m2 kapalı sahası olan fabrika tesisleri inşaatı karkas halinde tamamlanmadan bırakılmıştır.
Aktarma Organları Projesi için ise Alman ZF Firması ile lisans sözleşmesi imzalanmış olup sözleşme bedelinin tamamı olan 5.525.000 Alman Markı firmaya ödenmiştir. Konya'da 20.000 m2 kapalı sahası olan fabrika binasının inşaatı karkas halinde tamamlanmadan bırakılmıştır.

Traktör ve dizel motorları projeleri için İtalyan FIAT Firması ile 7 Nisan 1977 tarihinde yapılan lisans anlaşması gereği TÜMOSAN 49-142 BG aralığında 3, 4 ve 6 silindirli dizel motor ve 8 tip traktör lisansına sahip olmuştur. Motor projesinin 1978 yılında yatırım programına girmesine ve motorun tamamına yakın bölümünün yerli olarak üretiminin amaçlanmasına rağmen, motor montaj ve test atölyesi 1981 yılında, motor bloğu, silindir kafası ana yatak kep imalat hatları yatırımı 1987 yılında tamamlanabilmiştir. Krank mili, biyel kolu ve kam mili gibi motorun diğer ana elemanlarının imalat hatları yatırımları gerçekleştirilememiştir.
Traktör üretimi kapsamında, traktör montaj atölyesi Aralık 1983'te, dişli kutusu, ön dingil mesnedi,arka kapak, aks kovanı ve transmisyon kutusu imalat hatlarından oluşan traktör mekanik atölyesi ise Nisan 1986'da faaliyete geçirilebilmiştir. 1987 ve 1992 yılları arasında traktör üretimine ara verilmiş, 1993 yılından itibaren yeniden başlanmıştır.

FIAT Firması ile Lisans Anlaşması Ağustos 1988 yılında sona ermiş ve anlaşma gereği TÜMOSAN kazandığı tecrübeler doğrultusunda kendi markası ile dizel motor ve traktör imalatına devam etmiştir.
Şirket 18 Ağustos 1998 tarihinde özelleştirme kapsam ve programına alınmış, MKEK'na ait şirket hisseleri Özelleştirme İdaresi Başkanlığı'na devredilmiş ve bir yıl içerisinde özelleştirme işlemlerinin tamamlanmasına karar verilmiştir.

Şirketin 24 Nisan 2000 tarihinde yapılan ihalesine 4 firma katılmış, ihale sonucunda Anadolu Ortak Girişim Grubu birinci sırada ve Konya Selçuklu Ortak Girişim Grubu ikinci sırada yer almıştır. İhale sonucunda alıcı olarak belirlenen girişimcilere sırası ile yöneltilen satış sözleşmesinin belirlenen sürelerde imzalanmaması nedeniyle teminatları irat kaydedilmiş ve ihale olumlu olarak sonuçlandırılamamıştır.

İhale sonrasında faaliyetlerine kısıtlı olarak devem eden TÜMOSAN , 7 Şubat 2003 tarihinde Sümer Holding'e bağlanmıştır.

Özelleştirilmesi amacıyla ikinci kez ihaleye 2004 tarihinde çıkılmış ve TÜMOSAN varlık satışı ile ALÇELİK Çelik Yapı İnşaat San ve Tic A.Ş. tarafından satın alınmış ve 1 Temmuz 2004 tarihinde devir teslim işlemi tamamlanmıştır.


Üretim

Ürün ve Hizmetler
TÜMOSAN, dizel motor ve traktör üretimi, pazarlama ve satışı ile müşterilerine etkin satış sonrası hizmet sunmaktadır.TÜMOSAN tarafından üretilen dizel motorlar, Türkiye ve yurt dışındaki müşterileri tarafından traktör, jeneratör, otomotiv, temizlik ekipmanları ve deniz araçları üretiminde kullanılmaktadır.

Pazarlama
TÜMOSAN,ürünlerini yurt içinde ve yurtdışında kurmuş olduğu bayilikler aracılığı pazarlamakta olup,pazarlama teşkilat merkezi İSTANBUL'da bulunmaktadır.

Üretim
TÜMOSAN, dizel motor ve traktör fabrikası KONYA'da bulunmaktadır. Üretim tesisleri 1 600 000 m2 alan üzerine kurulmuş olan 80.000 m2 kapalı alan içerisinde faaliyet göstermektedir.

TÜMOSAN için üretim yapan yan sanayi firmaları TÜRKİYE'de KONYA, BURSA, ANKARA, İZMİR,BALIKESİR ve KAYSERİ'de ve yurtdışında üretim yapan firmalar ise ALMANYA, İTALYA, BELÇİKA, DANİMARKA, İRAN ve HİNDİSTAN'da bulunmaktadır.

Üretim Kapasitesi
TÜMOSAN, tek vardiyada 25.000 adet dizel motor ve 15.000 adet traktör üretim kapasitesine sahiptir.

AR-GE
TÜMOSAN,ürünlerinde müşteri memnuniyetini artırmak,üretim maliyetlerini azaltmak,uygulanabilir yeni teknolojileri ürünlerinde kullanmak amacıyla araştırma ve geliştirme faaliyetlerine önemli kaynak ayırmakta ve özel önem vermektedir.Fabrika,bünyesinde bulundurduğu mühendislik organizasyonu aracılığı ile üretilen motor ve traktörlere ilişkin modernizasyon ve geliştirme çalışmalarını yapmaktadır.Araştırma ve geliştirme çalışmaları,İSTANBUL merkezli olarak sürdürülmektedir.

Teknoloji
TÜMOSAN,müşterilerine mükemmel ürünler ve hizmet sunabilmek amacıyla en son teknolojik gelişmeleri üretiminde kullanmak ve tüm çalışmalarında güncel ve kabul görmüş bilgi işlem yazılımlarından faydalanmak için yatırımdan kaçınmamaktadır.Yeni ürünlerin geliştirilmesinde,prototip ürünler sanal ortamda oluşturularak seri üretime kısa zamanda geçilmesi sağlanabilmektedir.

(Not: Alıntıdır)


Tümosan Resimleri












< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bybeyaz407 -- 10 Temmuz 2007; 12:58:08 >


_____________________________



 
298 Mesaj
10 Temmuz 2007; 12:54:44 

...::: NEW HOLLAND :::...

Resmi Sitesi: www.trakmak.com.tr
Resmi E-mail Adresi: trakmak@trakmak.com.tr


Tarihçesi

KURULUŞ
İlk FIAT traktörü Türkiye'ye 1923 yılında ithalat yolu ile girmiştir. 1953 yılında İzmir'de kurulan Egemak A.Ş., 1954 yılında FIAT Traktörleri Türkiye distrübütörlüğünü almıştır. Aynı tarihte, Ankara'da Amerikan, Türk ortaklığı ile Minneapolis-Moline traktörlerini üretmek üzere Türk Traktör ve Ziraat Makinaları A.Ş. kurulmuştur. Ancak 1963 yılında bu traktörlerin üretimi bırakılmıştır. O tarihlerde yavaş yavaş ithalat yolu ile temin ettiği traktör ihtiyaçlarına yerli üretim ile devam etmek isteyen Egemak A.Ş 1956 yılından beri sürdürdüğü Fıat traktörleri ithalatını bırakıp, 1963 yılında Türk Traktör ve Ziraat Makinaları A.Ş.'nin %30'luk devlet hissesini satın almıştır.
Amerikan Minneapolis-Moline şirketine ait hisseleri de FIAT şirketi alarak Türk Traktör tesislerinde TÜRK-FIAT marka imal ve montajı başlamıştır. Koç grubundaki gelişmelere paralel olarak Egemak A.Ş. bünyesinde diğer otomotiv ürünlerinin pazarlanması ile birlikte fazla büyümesi ve de Türk Fiat traktörlerinin üretiminin artması sonucu, büyük bir etkinlik ve özel çalışma gerektiren traktör pazarlamasının Egemak şirketi bünyesinde Grup Müdürlüğü şeklinde yürütülmesinin uygun olacağı görüşüne varılmıştır. Böylece Egemak bünyesinden traktör konusunda yetişmiş kadro ile Türk Traktör Fabrikasının ürettiği TÜRK-FIAT traktörlerini, Türkiye Genel Dağıtıcısı olarak, 1977 yılında TRAKMAK TRAKTÖR VE ZİRAAT MAKİNALARI TİCARET A.Ş. şirketi kurulmuştur. Bunun yanında 1993 yılı sonuna kadar Egemak A.Ş. tarafından yürütülmekte olan Traktör Yedek Parça Türkiye Genel Dağıtıcılığı işi 1994 yılı başından itibaren TRAKMAK A.Ş.'ye devredilmiştir.

ŞİRKETİN GELİŞMESİ
Trakmak Traktör ve Ziraat Makinaları Ticaret A.Ş. 1977 yılı başında %100 Koç Grubu iştiraki ile kurulmuş olup, 29.07.1986 tarihli Genel Kurulu'un esas sözleşmede yaptığı değişiklik ile Türk Traktör Şirketi'nin ortaklık oluşumu paralelinde, Kamu Kesimi Kuruluşlarının şirkete ortak olmaları kararlaştırılmıştır. Bu gelişme ile Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumu %30 pay ve T.C Ziraat Bankası %15 pay ile şirkete ortak olmuşlardır. Kamu kesiminin %45 olan payı 1991 yılında T.C Başbakanlık Kamu Ortaklığı İdaresince devralınmıştır. Ancak özelleştirme programı gereği, satışa çıkarılan Trakmak sermayesinin %45'lik hissesi 1992 tarihinde Koç Holding A.Ş. tarafından satın alınmıştır. 25.06.1998 yılında Trakmak Traktör ve Ziraat Makinaları Ticaret A.Ş.'nin %37'lik hissesi NEW HOLLAND firmasına satılmış ve bu tarihten itibaren yapılan anlaşma gereği, Trakmak Traktör ve Ziraat Makinaları Ticaret A.Ş.'nin ticari ünvanı NEW HOLLAND TRAKMAK A.Ş. olarak değiştirilmiştir.

(Not: Alıntıdır)


New Holland Resimleri














< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bybeyaz407 -- 10 Temmuz 2007; 12:59:00 >


_____________________________



 
298 Mesaj
11 Temmuz 2007; 13:49:05 

...::: BAŞAK :::...


Resmi Sitesi: www.basaktraktor.com
Resmi E-mail Adresi: info@basaktraktor.com



Tarihçe

BAŞAK TRAKTÖR İŞ VE TARIM MAKİNELERİ SANAYİ VE TİCARET A.Ş.

Fabrikamız 1914 yılında tahta fabrikası DA-TA (Demir Araba - Tahta Araba) olarak Adapazarı'nda kurulmuştur.

1944 yılında Türkiye Zirai Donatım Kurumu'na bağlı SAZ. (Sakarya Alat-ı Ziraiye) adıyla satın alıp işletmeye açılmıştır.

1962 yılına kadar at arabası, yayık, arı kovanı, tahta batöz imalatı yapmış olan fabrika, aynı zamanda termik santralı ile Adapazarı'nın elektrik ihtiyacını da sağlamıştır. Yine 1962 yılında Ford Traktörlerinin ithalatını yapan T.Z.D.K. bu traktörün bakım ve teknik hizmetlerini de yürütmüştür.

1968 yılında itibaren montaj kararnamesi çerçevesinde, Ford traktör parçalarını imal etmiş ve her yıl parça imalatını attırarak %65 yerli imalat oranını yakalamıştır.

1979 yılında Avusturya Steyr Firmasıyla yapılan on yıllık Lisanslı anlaşması ile Steyr Traktörlerinin imalat ve montajına başlanmış,bu çalışmalar teknik yardım olarak 1996 yılına kadar sürmüştür.

Traktörlerin imaline Steyr marka ve logosu ile 1996 yılına kadar devam edilmiş,1996 yılından itibaren Başak marka ve logosu altında imalatını sürdürmüştür. Fabrika,T.C.Özelleştirme İdaresi ile 25 Temmuz 2003 tarihinde imzalanan bir anlaşma sonunda,Başak Traktör İş ve Tarım Makineleri Sanayi ve Ticaret A.Ş.'ne satılmıştır.

Adı geçen Şirket 70 ve 50 BG.'deki traktör imalatından başlayarak,daha sonra sırasıyla 70,50,40,30,17 ve 12 BG.'deki traktör ve modern tarım makinelerini,pazar ihtiyaçlarına göre yaygın teknoloji modeliyle imal edecektir.

(Not: Alıntıdır)


Başak Resimleri











_____________________________



 
298 Mesaj
11 Temmuz 2007; 20:00:06 

Benim traktörün bi resmini daha buldum... İşte benim aslanım...

New Holland TM 190



_____________________________



 
298 Mesaj
12 Temmuz 2007; 15:26:41 

İşte ilgin bi şekilde modlanmış New Holland...



_____________________________



158 Mesaj
9 Eylül 2007; 11:48:57 

bizde bu hafta m ferguson 3075d 4x4 aldık ama kabinsiz aldık
gerçekten çok güzel bi motor özellikle shuttle şanzımanı kullanması çok zevkli turbonun sesi harika bundan başka john deere 6420se var oda 110 hp onunla bizi batan kamyon vs çıkarmak için çağırıyolar ayrıyeten 10-12 (en azından 10ar yaşında) tanede başak, ferguson ,fiat ve şitayir(nasıl yazıldığını hatırlamıyom) var
bu ayda phatom 3050 3060 ve 3075d 4x4 almayı düşünüyolar


_____________________________

m@z!X
YTU Elektronik ve Hab. Müh.
Electronics, Technolgy, Overclocking....


158 Mesaj
9 Eylül 2007; 11:56:53 

bu arada sormayı unuttum
massey ferguson hep balon tekermi yolluyo biz dar tabanlı yüksek teker istedik balon teker geldi rodajı bitinceye kadar istediğiniz tekerler gelir dediler ama pek güvenmiyom neyse
bitane daha sorum var bu phantom 3075d de kilometre sayacı yokmu sadece çalışma saati ve kuyruk mili deviri var sayac olarak acaba kilometre sayacı bir şekilde görelebiliyomu?


_____________________________

m@z!X
YTU Elektronik ve Hab. Müh.
Electronics, Technolgy, Overclocking....


2590 Mesaj
9 Eylül 2007; 13:50:41 

Steyr lerin Eski Modelleri Güzel Oluyor.Ayrıca İnternational McCormick te İyidir


_____________________________



421 Mesaj
9 Eylül 2007; 16:41:56 

Bi konuda rahatsızlığım var kardeş türk malı olsun para ülkemizde kalsın nie yok newholland mış yok lombardini miş alsana tümosan başak massey ferguson ne eksiği var canavar mübarek


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
794 Mesaj
10 Eylül 2007; 11:42:32 

Biz de de bir adet 98 model Fiat 70-66 12+12 vites tek çeker,95 model MF 285 S, bir adet de 75 model Brezilya yapımı MF 275 var.

Bir de bybeyaz407 arkadaşım keşke fotoları koyarken fotoların temsili olduğunu söyleseydin. Sanki resimdeki traktör seninmiş gibi bi his uyanıyor insanda.


_____________________________


92 Beyaz Spring


158 Mesaj
10 Eylül 2007; 13:57:08 


quote:

Orjinalden alıntı: adu040

Biz de de bir adet 98 model Fiat 70-66 12+12 vites tek çeker,95 model MF 285 S, bir adet de 75 model Brezilya yapımı MF 275 var.

Bir de bybeyaz407 arkadaşım keşke fotoları koyarken fotoların temsili olduğunu söyleseydin. Sanki resimdeki traktör seninmiş gibi bi his uyanıyor insanda.



dostum bizdede 96 model fiat 70 56 vardı gerçekten çok güzel manevra yapılıyodu direksiyonu falan çok güzeldi 288g nin kaldıramağı makinaları kaldırıyodu


_____________________________

m@z!X
YTU Elektronik ve Hab. Müh.
Electronics, Technolgy, Overclocking....


 
794 Mesaj
10 Eylül 2007; 18:32:36 

Fiatın en sevdiğim yönü çok güçlü olması. MF zor bi işe geldiğinde hemen patinaja düşer(bunu fabrika özellikle yapıyor) ama Fiat ya o işi yapar ya da çekiyi kırar.


_____________________________


92 Beyaz Spring


2590 Mesaj
10 Eylül 2007; 19:08:52 

Bu '' Valtra '' Traktörleri Niçin Böyle 8 Tekerlek Tam Olarak Anlayamadım.Arazide Daha İyi Yol Tutuşu İçinmi ? Yoksa Başka Sebepleri Varmı?


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
10 Eylül 2007; 19:57:27 


quote:

Orjinalden alıntı: bybeyaz407

İşte ilgin bi şekilde modlanmış New Holland...




modlanmamıs bu photo shop


158 Mesaj
10 Eylül 2007; 20:34:50 


quote:

Orjinalden alıntı: Karşıyakalı™


quote:

Orjinalden alıntı: bybeyaz407

İşte ilgin bi şekilde modlanmış New Holland...




modlanmamıs bu photo shop

+1


_____________________________

m@z!X
YTU Elektronik ve Hab. Müh.
Electronics, Technolgy, Overclocking....


 
298 Mesaj
11 Eylül 2007; 13:26:25 


quote:

Orjinalden alıntı: xeon_bilis

bizde bu hafta m ferguson 3075d 4x4 aldık ama kabinsiz aldık
gerçekten çok güzel bi motor özellikle shuttle şanzımanı kullanması çok zevkli turbonun sesi harika bundan başka john deere 6420se var oda 110 hp onunla bizi batan kamyon vs çıkarmak için çağırıyolar ayrıyeten 10-12 (en azından 10ar yaşında) tanede başak, ferguson ,fiat ve şitayir(nasıl yazıldığını hatırlamıyom) var
bu ayda phatom 3050 3060 ve 3075d 4x4 almayı düşünüyolar


Hayırlı olsun kardeş. Güle güle kullan...


quote:

bu arada sormayı unuttum
massey ferguson hep balon tekermi yolluyo biz dar tabanlı yüksek teker istedik balon teker geldi rodajı bitinceye kadar istediğiniz tekerler gelir dediler ama pek güvenmiyom neyse
bitane daha sorum var bu phantom 3075d de kilometre sayacı yokmu sadece çalışma saati ve kuyruk mili deviri var sayac olarak acaba kilometre sayacı bir şekilde görelebiliyomu?


Dostum hiç MF kullanmadım ve almadım, tekerlekler konusunda da hiçbir bilgim yok, kilometre hakkında da bilgim yok. Genelde traktörlere kilometre sayacı koymazlar, çalışma sayacı ve devir göstergesi koyarlar...


quote:

Bi konuda rahatsızlığım var kardeş türk malı olsun para ülkemizde kalsın nie yok newholland mış yok lombardini miş alsana tümosan başak massey ferguson ne eksiği var canavar mübarek


Arkadaşım, sabahtan akşama kadar traktörde dur o zaman görürüm traktör seçip seçmiyeceğini. Şimdi diyorsun ne farkı var; Mercedes'in Şahinden ne farkı varsa bunda da o fark var. Ama şimdilerde Tümosan ve Erkunt gerçekten atılım yaptılar ve ithal traktör kadar kaliteli traktör yapıyorlar tabi eksikleri var ama kötü değiller. Bir hatanı söyliyeyim senin, MF'de Türk malı değil. Türk malı traktörler şunlar: Tümosan(Türk Motor Sanayi), Erkunt, İşbora, Başak, Hayrıbol...


quote:

Biz de de bir adet 98 model Fiat 70-66 12+12 vites tek çeker,95 model MF 285 S, bir adet de 75 model Brezilya yapımı MF 275 var.

Bir de bybeyaz407 arkadaşım keşke fotoları koyarken fotoların temsili olduğunu söyleseydin. Sanki resimdeki traktör seninmiş gibi bi his uyanıyor insanda.


Kardeş öyle düşüneceğiniz hiç aklıma gelmedi. O zaman buradan uyaralım. Arkadaşlar o resimleri ben tanıtım amaçlı bulup koydum, Benim değil o traktörler, gerektiği zaman benimkileri de koyarım...


quote:

Fiatın en sevdiğim yönü çok güçlü olması. MF zor bi işe geldiğinde hemen patinaja düşer(bunu fabrika özellikle yapıyor) ama Fiat ya o işi yapar ya da çekiyi kırar.


Dostum ben Fiat'ın öyle çekiyi kıracağını hiç düşünmüyorum. Hemen şaha kalkıyor yada başlıyor patinaj çekmeye. Eğer Steyr demiş olsan inanırım. Steyr'da gerçekten sınır diye bişey yok. Her türlü deneyin, görün. Traktörün hidroliğini kaç kere patlattık, niye biliyor musun? Traktörün kaldırma kapasitesine aşıyor o yüzden, hala uğraşıyor kaldırmaya motor devrilecek neredeyse hala kaldırıyor. Ama Fiat ne yapıyor, "dııııııııd" deyip kalıyor. Sınırı aştı mı bi işe yaramıyor. Aynısı çekme için de geçerli. Fiat bi başlıyor patinaja Allah kurtarsın sonra göbeğe kadar oturuyor toprağa...


quote:

Bu '' Valtra '' Traktörleri Niçin Böyle 8 Tekerlek Tam Olarak Anlayamadım.Arazide Daha İyi Yol Tutuşu İçinmi ? Yoksa Başka Sebepleri Varmı?


Tabiki kardeş. Tarlayı bilirsin yumuşak oluyor, 4 tekerlek batıyor toprağa batmasın diye öyle yapıyorlar ve 8 tekerlek daha iyi çeker. 8 tekerlek 8 tane çekme gücü demek...


quote:

modlanmamıs bu photo shop


Kardeş ben modlanmış derken zaten modifiye edilmiş demek istemedim ki. Zaten photoshop olduğu çok belli, bunun yanında bi açıklamaya gerek duymadım...


_____________________________



 
850 Mesaj
11 Eylül 2007; 18:12:18 

quote:

MF'de Türk malı değil. Türk malı traktörler şunlar: Tümosan(Türk Motor Sanayi), Erkunt, İşbora, Başak, Hayrıbol...

İş Bora iflas edeli çok oldu.Burtrak tarafından üretildi.Bazı kaynaklara göre Burtrak(İş Bora) nın malzeme/üretim bantlarını Uzel aldı.Uzel yerlilik oranı tartışalabilir ama MF yi üretiyor.bazı modellerde İşbora nın bantlarından faydalanıyor olabilir.Renault Megane veya Şahin ne kadar Türkse o kadar dır.fakat Uzel Alman Holder traktör firmasını satın aldı.ve Uzel e ait.Uzel markasıyla biçerdöğer üretiyor.

Bir başka yerli biçer döğer firması ERTUĞRULLAR.
www.ertugrullar.com

Hayrıbol da BCC tarafından ithal edilen Kioti traktörlerine verilen bir isim.Ve ithal geliyor.Same (Şahsuvaroğlu) ve Çinli YTO (Artrak) ile Hint Mahindra traktörlerinin üretimi/montajı yakında başlayacak..

www.otometre.com


_____________________________

Yerli Araç Kullan TÜRKİYE Kazansın.Bizim İnsanımız KAZANSIN. Otometre.com - Otorama.blogspot.com


 
298 Mesaj
13 Eylül 2007; 2:01:39 

quote:

İş Bora iflas edeli çok oldu.Burtrak tarafından üretildi.Bazı kaynaklara göre Burtrak(İş Bora) nın malzeme/üretim bantlarını Uzel aldı.Uzel yerlilik oranı tartışalabilir ama MF yi üretiyor.bazı modellerde İşbora nın bantlarından faydalanıyor olabilir.Renault Megane veya Şahin ne kadar Türkse o kadar dır.fakat Uzel Alman Holder traktör firmasını satın aldı.ve Uzel e ait.Uzel markasıyla biçerdöğer üretiyor.

Bir başka yerli biçer döğer firması ERTUĞRULLAR.
www.ertugrullar.com

Hayrıbol da BCC tarafından ithal edilen Kioti traktörlerine verilen bir isim.Ve ithal geliyor.Same (Şahsuvaroğlu) ve Çinli YTO (Artrak) ile Hint Mahindra traktörlerinin üretimi/montajı yakında başlayacak..

www.otometre.com


Dostum incelikle ben burda %100'lük bi Türk malı olmasını dile getirmek istedim. Tabiki her motor melezdir. Ama yukarıda saydığım traktörler tamamen türk mühendislerinin eseri. Bazılarının %97'si türk ama tam Türk malı diyebiliriz. Mesela New Holland'ın TD serisi burada üretiliyor, ama Türk diyemeyiz. MF'nin tam Türk olduğu düşünmüyorum burada üretilse bile Türk sayılmaz. Eğer MF buradaki mühendisler tarafında çizilip üretiliyorsa şimdiden özür diliyorum, benim yanlışım vardır...

İşbora'nın kalktığını da biliyorum, zaten pek ahım şahım bi tipi de yok. Ben örnek olsun diye oraya İşbora yazdım. Şuan Tümosan ve Erkunt gerçekten süper motorlar yapıyorlar. İnşallah resimlerini koyarım buraya. Özellikle Tümosan sınıfındakilere göre tam rakip ve çok hesaplı. Erkunt'ta Türk malı ama fiyatı biraz yüksek, onu alcak çiftçi zaten ithal traktör alır...


_____________________________



 
850 Mesaj
13 Eylül 2007; 12:32:27 

quote:

Arkadaşım, sabahtan akşama kadar traktörde dur o zaman görürüm traktör seçip seçmiyeceğini. Şimdi diyorsun ne farkı var; Mercedes'in Şahinden ne farkı varsa bunda da o fark var. Ama şimdilerde Tümosan ve Erkunt gerçekten atılım yaptılar ve ithal traktör kadar kaliteli traktör yapıyorlar tabi eksikleri var ama kötü değiller. Bir hatanı söyliyeyim senin, MF'de Türk malı değil. Türk malı traktörler şunlar: Tümosan(Türk Motor Sanayi), Erkunt, İşbora, Başak, Hayrıbol...



quote:

Hayrıbol da BCC tarafından ithal edilen Kioti traktörlerine verilen bir isim.Ve ithal geliyor


Hayrıbol; ithal edilen bir traktör..

Uzel Grup Polonya nın ilk traktör/otomotiv kuruluşlatından URSUS un % 51 ini satın aldı.MF,Uzel ve Holder markalarının yanına Ursus u da ekledi.
Unutmadan Hema Traktör şu an iflas etmiş durumda.2001 de Küba da traktör üretcekken proje gerçekleşmiyor.
Ford traktörleri ülkemizde önce TZDK sonra da HEMA tarfından üretilmişti.Koç nedense üretmedi,ilginç!

Aynı tip ve renkteki traktörler Gebze de FARMTRAC markasıyla Estrak tarafından üretimi/motajı yapılıyor.Zamanında Ford dan teknik veya lisans almışlar.Gerçi herşeyiyle kendilerine ait traktörleride var.



_____________________________

Yerli Araç Kullan TÜRKİYE Kazansın.Bizim İnsanımız KAZANSIN. Otometre.com - Otorama.blogspot.com


 
298 Mesaj
13 Eylül 2007; 12:57:07 


quote:

Orjinalden alıntı: asan70


Hayrıbol; ithal edilen bir traktör..



Yanlışlık yapmışım o zaman, kusura bakmayın...


_____________________________



 
30 Mesaj
28 Eylül 2007; 12:01:18 

Bizim bölgede <Sarıgöl/MANİSA> Bağcılık yapıldığından bağların 2,80 m olmasından dolayı bölgeye hakim olan traktör markası %90 oranında 240 S MASSEY FERGUSON. Çünkü çok güçlü traktöre ihtiyaç yok.



Ekteki dosya (1)


_____________________________



 
30 Mesaj
28 Eylül 2007; 12:21:31 

ARKADAŞLAR HİDROLİK OLARAK NEWHOLLAND MI YOKSA MASSEY FERGUSON MU TEKNİK OLARAK HANGİSİ ÜSTÜN BİLENİNİZ VAR MI?


_____________________________



 
30 Mesaj
29 Eylül 2007; 16:20:58 

hadi ya nerdesiniz 1 gün oldu. foruma ilgi çok düşük


_____________________________



198 Mesaj
2 Ekim 2007; 22:56:25 

bende de (dahadoğrusu babamın) NEW hollan 54 C var.
Çok konforlu bi şey.
Benim otomodil renault 12 toros. hidorlik direksiyon otomobilde yok onda var.
Zaten babam torosa kütük diye binmiyor. kollarım ağrıyor diyor.


_____________________________

Kimsesiz Hiç Kimse Yok Kimsenin Var Kimsesi
Kimsesiz Kaldım Yetiş Ey Kimsesizler Kimsesi




1080 Mesaj
6 Ekim 2007; 21:33:30 

bunlarda bizimkilerin minikler hemayı satıp tn75 falan almayı düşünüyolar.398 canavar gibi ama çift çeker lazım oluyo bazı yerlerde.








_____________________________


telefonu hiç çalmayan a-sosyallerin dernegi


 
298 Mesaj
9 Ekim 2007; 13:44:33 


quote:

Orjinalden alıntı: MAXICROP

ARKADAŞLAR HİDROLİK OLARAK NEWHOLLAND MI YOKSA MASSEY FERGUSON MU TEKNİK OLARAK HANGİSİ ÜSTÜN BİLENİNİZ VAR MI?


Dostum, hangisi üstündür bilemem ama ben MF'yi hiç sevmem. Yeni çıkardığı motorlar güzel ama ne kadar da güzel olsa NH varken başka motora bakmam. Benim görüşüm, başkasını bilmem...


_____________________________



 
298 Mesaj
9 Ekim 2007; 13:49:27 

@ ruge; resimler güzelmiş. Sen öbürlerini de çiftçeker yap, al bi TD 95 daha...


_____________________________



1080 Mesaj
9 Ekim 2007; 15:28:27 


quote:

Orjinalden alıntı: bybeyaz407

@ ruge; resimler güzelmiş. Sen öbürlerini de çiftçeker yap, al bi TD 95 daha...


yanlış anlama olmasın bizimkiler mf yle hema.td95 komşunun.
bi çift çeker furyası çıktı gidiyo 5-6 sene vadeli satıyolar traktörleri.bizimkilerde hemayı verip tn75 almak istiyolar.takasta ne fiyat verirler sormadım amcama ama üste 55 falan vermek gerekecek galiba.

köydekiler birbirleriyle yarışarak aldılar john deereler,tümosanlar.new hollandlar uçuşuyo her tarafta.
hatta bu new holland ın 85 liğini aldı biri sonra bunu görünce galeriyi aramış gelin alın bunu feyzullah ın motorun(resimdeki td) büyüğünü getirin demiş.şimdi ne yaptılar haberim yok.
yani böyle mantıksızca birbirleriyle yarışarak aldılar işlerine yaramayacak olsada.seneye kesin borcunu ödeyemeyen birileri çıkar onlardan alır bizimkilerde herhalde

398 yi 47 ye sayıyolarmış takasta ama adam adım gibi biliyorum sen onu vermezsin diyomuş.bambaşka 398 valla düzde yetişemez td falan tarla sürerken.tek kusuru tek çeker olması.patinaja düşüp deşinip duruyo bazen.


_____________________________


telefonu hiç çalmayan a-sosyallerin dernegi


 
298 Mesaj
9 Ekim 2007; 22:27:12 

Bende resimde görünce TD95'te senin sandım.

O anlattığın, kimin traktörü daha büyük kapışması çok büyük bir sorun ya. Köylü belkide bunun için borç ve kredi tuzağına düşüyor. Adamın biri aldıysa seninde alman gerekmez ki. Adamda vardır 500 dönüm yer alır ama sende varsa 100 dönüm yer büyük motoru ne yapcaksın be kardeşim. Bunlar görünüşte komik ama aslını düşündüğümüzde bizim çiftçimiz için hiç te iyi şeyler değil.

Bu aralar gerçekten traktörde bir atılım var. Yani şunu söyliyeyim sıfır traktör almak inan ki araba almaktan kolay. Sıfır bi traktör parası normal bi araba parasının iki katı pahalı olmasına rağmen. Taksit imkanı, indirim, takas vs gerçekten lazım olupta almak isteyene inanın çok büyük kolaylık. Ama dediğim gibi lazımsa, gösteriş için alınan traktörler belli zaten ikinci sene satılır.

Çiftçeker meselesine gelince gerçekten çok büyük özellik ya. Diğer tabirle 4x4. Tek çeker 90 hp alacağına, 60 hp çiftçeker al daha fazla işini görür, daha fazla kolaylık sağlar. Ben her zaman çifçekerden yanayım, biraz pahalı olsun ama alacağım motor çiftçeker ve orjinal kabinli olsun. Gerçekten bu ikisi es geçilmemesi gereken bi özellik. Çiftçekerin tarla sürmeside mükemmel, römork çekmeside mükemmel. En azında arkada çok yük varsa korkun yok, arka teker batarsa batsın önler nasılsa imdada yetişiyor. 4 tekerde çekiyor güzel olmaz mı hiç. Eğer imkanınız varsa hemen alın, tek çeker 120 hp'de olsa çiftçeker gibi kesinlikle olmaz dostum. Çİftçekerler zaten heybetli oluyor, görünüşü bile yeter...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bybeyaz407 -- 9 Ekim 2007; 22:28:24 >


_____________________________



 
850 Mesaj
11 Ekim 2007; 13:28:29