Şimdi Ara

FAA, Boeing 737 MAX’ların 20 aylık esaretine son verdi! Uçaklar artık gökyüzüyle buluşabilecek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
233
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • Beş ay arayla gerçekleşen ve toplamda 346 insanın hayatına mal olan kazalar neticesinde yere indirilen ve geriden bıraktığımız 20 aylık dilimde gökyüzüyle buluşamayan Boeing 737MAX’lar için güzel haber sonunda geldi. Federal Havacılık Dairesi (FAA), uçaklara konulan uçuş yasağının kaldırıldığını ve MAX’ların yeniden uçabileceğini duyurdu.



    Ayrıca Bkz.Jeff Bezos, iklim değişikliği ile mücadele için kurduğu Dünya Fonu’ndan pay alacak ilk adayları açıkladı



    FAA’nın uçuş yasağını kaldırmasıyla birlikte Boeing’in yapması gereken tasarım değişikliklerini belirten 115 sayfa uzunluğunda bir de direktif yayınladı. Bunun haricinde pilot eğitimlerinin tekrar edilmesi ve hava yolu şirketlerinin uçak bakımlarıyla ilgili yükümlülükleri yerine getirmesi gerekiyor. Yani, 737 MAX’lar bir süre daha yerde kalacak. Ancak FAA’nın bu kararı, uçağın makus talihinin artık değişeceği anlamına geliyor.



    EASA, Ekim ayında onay vermişti



    Avrupa Hava Emniyeti Ajansı (EASA) ise Ekim ayında yaptığı açıklamada, Boeing’in uçak yazılımındaki hataları düzelttiğini ve bu anlamda uçağın yeterli güvenlik düzeyine ulaştığını belirtmişti.





    Uçuş yasağının kaldırılması konusunda konuşan FAA Başkanı Stephon Dickson, “Uzun ve zorlu bir yol kat ettik. Ancak bunun böyle olacağını zaten baştan söylemiştik. Sonunda o gün geldi çattı. Ailemin bu uçaklarda rahatlıkla uçabileceğini belirtmek isterim.” ifadelerini kullandı. Dickson, sertifikasyon uçuşlarında 737 MAX’a pilotluk da yapmıştı.



    Kaynak:https://www.npr.org/2020/11/18/936080917/faa-gives-boeing-ok-to-resume-737-max-passenger-service







  • Allah korusun tek bir kaza daha olması durumunda can kaybı yaşansın ya da yaşanmasın uçuşları kesin olarak yasaklanmalıdır.

  • o film yattı faruk, yattııııı

  • barballow kullanıcısına yanıt
    Tamir edilemeyen bir şey olduğunda kesin olarak kapatılır. Demir yolu hattında kaza olunca kapatıyor muyuz kesin olarak hattı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 19 Kasım 2020; 13:0:31 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • "Uçağın rengi nasıl olmuş" gibi göreceli şeyler dışında, teknik konulara hakim olmayanların yorum yapmaması daha doğru olur. Demiryolu örneğini veren arkadaş doğru söylüyor.

  • FAA ve EASA rüşvet skandalı dönmediyse ve güvenilir artık bu uçak diyorsa yapacak bir şey yok. Oturduğumuz yerden mühendislerden daha iyi bilecek değilşz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kim biner bu saatten sonra bu uçaklara mimlendiler bir kere bir bakacaksın 737 max kalsın ya uçuş ertelenecek yada başka hava yolu şirketiyle gidilecek

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gun

    Tamir edilemeyen bir şey olduğunda kesin olarak kapatılır. Demir yolu hattında kaza olunca kapatıyor muyuz kesin olarak hattı ?

    Aynı demiryolunda kazalar tekrar etse ve tamir edildikten sonra yine kaza olsa muhtemelen o yolu baştan yaparlar. Boeingin bir uçağı daha düşerse kriz tavan yapar. Herkes airbus alır hatta 737 üretimi bile sonlandırılabilir. Yani arkadaşın dediğinin olma olasılığı var. Geçmişte ingilizlerin comet uçakları benzer durumu yaşamıştı. Sorun çözülse de uçağı kimse almadı.

  • Güzel haber. Aşağıda yapılan çalışmaları görebilirsiniz.

    http://www.boeing.com/737-max-updates/

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir kuruluş bazı koblolamayı risk taşıdığı gerekçesiyle değiştirmesini istemişti ve bu çok uzun sürecekti. Eğer bu değişiklik olmadan uçamayacaklarsa uçaklar teker teker kalkacaktır.

  • başlığa bakınca ne kadarda masum, kim engelliyor bunların uçmasını minvalinde bir hava var. Sanki uçaklar keyfinden uçmuyor, kaç kişi öldü o uçaklarda, önce amerikada uçursunlar hele

  • gun kullanıcısına yanıt
    Bir kere hata olur iki olur ama üç olunca demek ki yanlış giden bir şeyler var diye düşünülür. 7-8 ay içinde 2 defa aynı sebepten ötürü kaza oluyor. Bu konuyu demiryolu ile bağdaştırmaya çalışmanız pek mantıklı gelmedi. Hangi konu olursa olsun bir kere kaza oldu veya hata oldu kapat diye bir şey tabii ki olamaz. Ama aynı sebepten ötürü insanlar canından oluyorsa ve firma sürekli düzelttik bu sefer sorun yok diyorsa kapatılmaması saçma olur. Kaldı ki bu saatten sonra insanlar o uçak modelini bir kenara bırakalım bence o firmaya karşı bile mesafeli yaklaşırlar. Yani en azından ben seyehat edecek olsam ve bu uçak olsa tercihimi farklı bir havayolu firmasından yana kullanırım. Ama yine de sizin yorumunuz/düşünceniz doğruluğu ya da yanlışlığı kimseyi bağlamaz.

  • Uzun bir test süreci yaşadı, suçun tamamı boeingde. O hata veren mcas sisteminin nasıl çalıştığına dair bile doğru dürüst pilotlara eğitim vermedi. Tabletten verilen 6 saatlik bir eğitimle pilotlar 737 ng den 737 max serisi uçurmaya başladı, oysa uçakta kritik çok şey değiştirilmişti. Uçağın motorlarının pervane çapı büyütülmüş ve bu sebeple de daha ileriye ve üste konumlandırıldı, bu yapılan bir şekilde uçağın dengesini bozdu. Esasen benzer sıkıntılar rakibi airbus a320 serisinde de oldu ama o uçakta fly by wire denen uçuş sistemi olduğu için sistem hatları kendisi dengeliyordu, 737 max ise bunu dengelemek için harici bir sistem olan mcas ı uygun gördü ama sistemi hatalı çalıştı ve ne yazık ki felaketle sonuçlandı. Aslında mcas sistemi boeing 767 nin tanker versiyonunda da kullanılıyor ama henüz bir kaza kırıma yol açmadı.

  • barballow kullanıcısına yanıt
    İnsanlar mesafeli olur haklısınız herkes çekinecek ama bunu biz bir yere kadar denetleriz. O yüzden hava yolu ulaştırma güvenliğinden sorumlu kurumlara veriyoruz yetkiyi onlarda indirdiler aylarca yatırdılar şimdi düzeltildiğini emin oluyorlar ki tekrar uçma yetkisi veriyorlar.

    Ancak haklısınız Türk Hava Yolları bile bu modelden kısa vadede daha sipariş vereceğini sanmam.
  • olağan_şüpheli kullanıcısına yanıt
    Ben düşeceğini sanmıyorum o kadar güvenliğimiz ilerledi. Sonuçta ticari yolcu taşımacılığında ölüm olmadan bir yıl bile geçirebildik tüm dünyada.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.