Şimdi Ara

Japonya ev çöplerini kullanarak uçak yakıtı üretecek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
184
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • Bangkok Post'un haberine göre Japonya Havayolları; yani JAL, 2022 mali yılından itibaren evlerden çıkan çöplerin dönüştürülmesi ile oluşan biyolojik yakıtı, uçaklarında kullanmaya başlayacak.



    Ayrıca Bkz.İngiltere’de havayı sıvılaştırarak enerji depolayacak santral kuruluyor



    Japonya Havayolları'nın geçtiğimiz günlerde yaptığı açıklamaya göre, geçmişte birkaç kez denediği biyoyakıt kullanımını 2022 yılında itibaren düzenli bir hale getirmek istiyorlar ve 2050 yılına kadar da aynı düzende devam ettirmeyi planlıyorlar. Bu süreçteki en büyük amaçları ise net sıfır karbondioksit salınımına ulaşmak.



    Japonya Havayolları, 2018'de başlamış olduğu bu projeye yaklaşık 900 milyon yen, yani 8.8 milyon dolar yatırım yapmış. Şu anda çalışmaları süren bu projenin en erken Nisan 2022'de en geç de Aralık 2022'de hayata geçmesi bekleniyor. 



    Ayrıca Japonya Havayolları dışında All Nippon Airways'in ana şirketi ANA Holdings'in de 2023'ün ilk aylarında ev çöplerini biyolojik yakıta çevirip uçaklarda kullanılması bekleniyor.



    Kaynak:https://www.bangkokpost.com/business/2014679/jal-to-use-biofuels-made-from-household-garbage-in-2022







  • Jet motorları kerosen ile çalışmıyor. Boeing kanatları içinde 200 ton kerosen yok, olamaz da. Cunku o kanatlar içine sığamaz.
    Kanat içinde sadece strüktürel mukavemet amaçlı panel, hidrolik ve elektrik yolları var. Kanatlar esnek olmak zorundadır, 10larca santim esneyebilmektedir, her bir kanatta 100 ton kerosen tankı olsa o kadar esnemesi imkansız olduğu kadar tehlikeli.
    Japonya ev çöplerini kullanarak uçak yakıtı üretecek

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Japonya’nın şu yenilikçi zihniyetine hayranım
  • Vay be
  • Carlsén kullanıcısına yanıt
    Yenilikçilik 1940'larda uygulandı zaten. Jet motorları atmosferdeki enerji ile çalışıyor. Bu teknik 1940'larda geliştirildi önce askeri uçaklarda 1950'lerde sivil havacılıkta kullanıma geçti.

    Onca güç yakıt ile sağlanamaz zaten. Sağlansa bile yakıt uçak kanatları içinde saklanamaz bu mühendislik olarak mümkün olmadığı gibi tehlikeli. Uçak kanatlarını dikkatle inceleyin, son derece incedir, içinde depo olmasının mümkünatı yok.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.