Şimdi Ara

FİESTA TDCİ VE BENZİNLİ KULLANICILARI PAYLAŞALIM- ilk mesaj güncellendi (184. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.008
Cevap
32
Favori
354.305
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 182183184185186
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sol arka tekerden arabanın hızına göre artıp azalan bir ses geliyor. fren balatası bitik olabilir mi?

    Tekerin dönüşüne göre artıp azaldığı için lastik ya da janttan şüpheleniyorum. Şıp şıp diye ses çıkıyor. Bilgisi olan arkadaşlar veya daha önce rastlayanlar varsa yorumlarını bekliyorum.
  • 1.5 tdci sahibiyim, konuya ben de dahilim:). sorulara elimden geldiğince cevap verebilirim .
  • Beyler, benim bir arkadaşta 2012 model Fiesta var. 3-4 gün aracı kullanmadığı için aküsü bitmiş. Servise götürdüğünde bu yeni model araçlarda uzun süre kullanılmadığında böyle bir sorun olduğunu söylemişler. Var mı böyle bir şey gerçekten?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackwinterday

    Beyler, benim bir arkadaşta 2012 model Fiesta var. 3-4 gün aracı kullanmadığı için aküsü bitmiş. Servise götürdüğünde bu yeni model araçlarda uzun süre kullanılmadığında böyle bir sorun olduğunu söylemişler. Var mı böyle bir şey gerçekten?

    3-4 gunde aku bitmez hem yeni araba hemde arabanin yattigi gun sayisi az.. Mutlaka bir yerden kacan vardir, akuyu emiyordur.. İyice kontrol ettirmenizde fayda var.. 2007 dizel fiestam vardi 5-6 ay hic kullanilmadi ve hic calistirilmadi hep yatti.. 6 ay sonra ise tek marsa basmamla atesledi..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar. Bir süredir Fieasta MK6 ları inceliyorum ilanları.
    3 Kapılı olupta orjinalinde arka koltukları olan modeller hangileri kestiremedim.
    alttaki ilanda bulunan araç orjinal arka koltuklu olabilir mi acaba?

    Dizel TDCI az yakan 3 kapılı spor görünümlü bir araç almak istiyorum. çokta pahalı ya da yaşlı araçta almak istemiyorum.
    Bana bu modeller hakkında yardımcı olabilir misiniz arkadaşlar?

    Bu modellerde Full ve sunrooflu model var mıdır?
    Veya cam tavan var mıydı modellerde?

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-ogrenciden-satilik-ford-fiesta-dizel-1,4-115,500-km-137026664/detay/

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-buldugum-araci-kacirmak-istemedigimden-son-fiyat-22.900-132830207/detay/

    Favorilerime eklediğim birden çok ilan var. şimdilik sadece araştırıyorum.

    Amacım az yakan spor görünümlü bir araç almak ve yıllarca kullanmak. tabii az yakıyor diyede 60-70hp lik düşük motor gücü olan bir araçta almak istemiyorum.
    bu seçtiğim araçların benim için yeterli olacağını düşünüyorum.
    tabi yukarıdaki detaylar hakkında hiçbir fikrim yok şuan için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nohackmove -- 15 Eylül 2013; 13:40:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dayrace16

    Sol arka tekerden arabanın hızına göre artıp azalan bir ses geliyor. fren balatası bitik olabilir mi?

    Tekerin dönüşüne göre artıp azaldığı için lastik ya da janttan şüpheleniyorum. Şıp şıp diye ses çıkıyor. Bilgisi olan arkadaşlar veya daha önce rastlayanlar varsa yorumlarını bekliyorum.

    tekerin etrafına arkasına bakın bakalım kablo davlumbaz köşesi gibi çarpan bişey var mı? Jant zor ihtimal yamuk olsa ses çıkarmaz çatlak olabilir. yağmurlu havalarda da aynı ses kesilmiyorsa fren balatası değildir.
  • selam arkadaşlar 30 35 bin arası 0 araç bakıyorum.corsa i20 polo gibi şeylere baktım fiestada alternatiflerim arasında hatta beni en çok cezbedeni fiesta diyebilirim.kullanan arkadaşlar olarak kronik sorunu parça vs nelerdir.artılarını ve eksilerini yazarak yardımcı olursanız sevinirim saygılar herkese
  • Merhabalar. Bir süredir Fieasta MK6 ları inceliyorum ilanları.
    3 Kapılı olupta orjinalinde arka koltukları olan modeller hangileri kestiremedim.
    alttaki ilanda bulunan araç orjinal arka koltuklu olabilir mi acaba?

    Dizel TDCI az yakan 3 kapılı spor görünümlü bir araç almak istiyorum. çokta pahalı ya da yaşlı araçta almak istemiyorum.
    Bana bu modeller hakkında yardımcı olabilir misiniz arkadaşlar?

    Bu modellerde Full ve sunrooflu model var mıdır?
    Veya cam tavan var mıydı modellerde?

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-ogrenciden-satilik-ford-fiesta-dizel-1,4-115,500-km-137026664/detay/

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-buldugum-araci-kacirmak-istemedigimden-son-fiyat-22.900-132830207/detay/

    Favorilerime eklediğim birden çok ilan var. şimdilik sadece araştırıyorum.

    Amacım az yakan spor görünümlü bir araç almak ve yıllarca kullanmak. tabii az yakıyor diyede 60-70hp lik düşük motor gücü olan bir araçta almak istemiyorum.
    bu seçtiğim araçların benim için yeterli olacağını düşünüyorum.
    tabi yukarıdaki detaylar hakkında hiçbir fikrim yok şuan için.




  • 2004-2005 dizel fiestaların tam otomatiği yokmu arkadaşlar ? hepsi yarı otomatikmi ?

    yarı otomatik ile tam otomatik arasında çok fark varmıdır ? yarı otomatik fiesta tavsiye edermisniz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartvel08

    2004-2005 dizel fiestaların tam otomatiği yokmu arkadaşlar ? hepsi yarı otomatikmi ?

    yarı otomatik ile tam otomatik arasında çok fark varmıdır ? yarı otomatik fiesta tavsiye edermisniz ?

    hort ama
    Harbiden şu otomatik olaylarını biri anlatsın bizde öğrenelim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • hort mort bi cevap gelmiş o da benden.milletin ağzından kerpetenle laf alamıyoz
  • Arkadaşlar merhaba, yeni başlık açmayayım dedim.
    2009 Fiesta Titanyum var, 195.45.16 lastikler. Havayı kaç basmam lazım, 32 basıyorum ama doğru mu bilmiyorum ?
  • 1.0 eco titanium x metalik siyah sahibiyim 2013 fiesta
    Ek paketim yok sorunuz olursa bildigim kadariyla yanitlarim
    Arabam 2200 km de suan yakitla ilgili benimde sorum var 0 alan arkadaslar varsa alinti yaparsaniz sohbet edelim bu benzinle ilgili cok sıkıntım var :-)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mrb arkadaşlar.2003 dizel fiestam var aracımda.birincisi enjektörleri temizlettiğim halde aracım hala kara duman atıyor çekişte bir düşüş yok.yakıt eskisinden fazla gibi yine.ayrıca tekleme gibi bir sallantı var yazın oynar volant sökülüp sabit volant takıldı sebebi bu olabilir mi bu sarsıntının.klimayı açınca araba çok fazla sarsılıyor resmen istop edecek gibi.kafayı yiyecem bir kaç usta baktı işi çözemedi.yardım bekliyorum.ikincisi ise ön sağ tekerin üstü yani triger kayışının oralardan cık cık cık şeklinde bir ses geliyor hıza göre azalıp artıyor bazen de hiç çıkmıyor. her usta ayrı bir ley söyledi söktürmedim araba mındar olmasın diye.lütfen sadece bilgisi olan arkadaşlar cevaplarsa sevinirim. saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kagan3535

    mrb arkadaşlar.2003 dizel fiestam var aracımda.birincisi enjektörleri temizlettiğim halde aracım hala kara duman atıyor çekişte bir düşüş yok.yakıt eskisinden fazla gibi yine.ayrıca tekleme gibi bir sallantı var yazın oynar volant sökülüp sabit volant takıldı sebebi bu olabilir mi bu sarsıntının.klimayı açınca araba çok fazla sarsılıyor resmen istop edecek gibi.kafayı yiyecem bir kaç usta baktı işi çözemedi.yardım bekliyorum.ikincisi ise ön sağ tekerin üstü yani triger kayışının oralardan cık cık cık şeklinde bir ses geliyor hıza göre azalıp artıyor bazen de hiç çıkmıyor. her usta ayrı bir ley söyledi söktürmedim araba mındar olmasın diye.lütfen sadece bilgisi olan arkadaşlar cevaplarsa sevinirim. saygılar.

    HOcam şimdi kara duman olayı biraz karışık.. enjektörlerden oluşan sıkıntı egzoza beyaz duman şeklinde yansır , araç yağ yakıyosa mavi duman atar bu ikisini usta bi göz rahatlıkla ayırabilir. Kara duman dizellerde normaldir belli bi seviye de arabayı ilk çalıştırdığında biraz olur vites değiştridiğinde olur birde 3bin üzeri gaz verirsen olduğun yerde kara duman atar.. Peki nası anlıcaksın normal mi diye.. az yada çok atması nasıl anlaşılır .. aracını düz açık renk asfaltın üzerine çekeceksin.. (siyah kara asfalt değil) temiz böyle rahat fark edilecek asfalt yeri egsozun altına gelecek birisi başlayacak aracın gazına köklemeye eğer araçtan çıkan duman böyle mangal dumanı gibi yoğunsa ve asfaltın olduğu yer soba kurumu gibi is tutuyosa kurumlanıyosa bu normal bi karaduman değildir. Sıkıntı nerden kaynaklanır normal değilse asıl sorun bu şimdi de...
    Yanlış anlamazsan uzun uzun yazıcam.. Önce aldığın yakıt çok önemli.. aldığın yakıtın güvenilirliğini kontrol et sana bazı firmalar euro dizel diye sattıkları yakıt aslında prodizeldir haberin olmadan kakalarlar sana.. prodizel nedir.. eskiden normal motorin vardı kırsal onunla euro arası bişey.. ben çok yanlış buluyorum.. shellden felan dahi olsa shell fuelsave dizelini de alma o da eurodizel değil.. kalın mazor old. içinn az yhaktırıyo diyolar ama motoru benzettikten sonra 2 kuruş az yaksa ne olur.. Ben sana POnun pozitif kartıyla indirimli alacağın ama aslında en pahalı dizeli öneririm ya da Çok yaygın olmasa da TP yakıt istasyonunun dizelini öneririm. Çünkü TP aslında TPAO'ya bağlı %100 yerli ve en çok denetimden geçerek tüketime sunulan yakıt. hemde devletimiz milletimiz kazansın ama dediğim gibi her yerde yok bu istasyon.. onu da bulamazsan MOLA var .. shell BP opet bunlar yurtdışına ayrı türkiyeye ayrı kalite yakıt satan firmalar ... bu fasıl en önemli faktör.. hepimizin aklına en son gelir.
    Sonra Würth marka dizeller için bi temizleyici ajan var. depoya döküyosun full depoya.. iyi bi temizleme aracıdır o .. sonra sen mazot filtren ile hava filtreni değiştr. Bunlarda yakıtta ,rölanti teklemesinde ve performansta olumlu sonuçlar verecektir. baktın hala bi düzelme yok.. hala aynı miktarda kara duman atıyosa Senin turbo ya sıkıntılıdır ki bence bu 2. ihtimal bununla beraber yağ yakmada olması lazım.. ya da enjektörler ömrünü tamamlamıştır değişim gerekiyodur ki enjektör değişirken yada pompa ayarı yapılırken yanmaz oring kullanmalarını tavsiye ederim kullanmazlarsa 2.kez aynı masrafı yapabilirsin başıma geldiği için uyarayım dedim.. Ama şu asfalt denemesini yaparsan daha netleşir sorun var mı yok mu?
    Uzun oluyo ama toparlıycam.. araç tekleme gibi sallanıyo demişsin bence bu kara duman atmayla bağdaştırılıp motorun düzensiz çalıştığına itmeli ve ateşleme ürünlerinin yani enjekötlere yaklaşmalıyız. klima konusuna gelince bu tdci fiesta motorunun kronik sıkıntısı klima açıldı mı araba rölanti yükseltip daha düzensiz çalışıyor özellikle 50 bini geçgin araçlarda bu bariz gösteriyor kendini . eğer cidden klimadan dolayı ciddi bi şekilde istop etcek kadar artıyorsa ya klima fanınız ayakları felan kırık bi sıkıntısı var balans yaptırıp sarsıntıya yol açıyordur . yada rölantisi çalışması zor olan motor klimayla daha da zorlanıyodur ve buda bizi enjektöre iter..
    bu arada o cık cık cık sesi yada ilk çalışmada jiiiiizkk sesi aracın kayışının olduğu yerde ki kasnakların eskimesinden kılavuzlarının bozulmasından ,cırcırlarının sıkışmasından ya da artık kayışın bozmasından olur.. ya da içinden geçen miller yani sıkıntı orada ki elemanlardan oluyor 100bini aşmış dizel fiestada tek tek değiştirmek makul gibi görünse de aslında aylar içinde başka parçalar eski o yeni kaldığı için eskiler bozulup aynı sesi verip yenininde ömrünü erken tamamlamasına sebep oluyor en mantıklı seçenek 500-600 meblağlara tamamını değiştirmektir.. Tabi bu sesi duymadığım için triger bölgesine odaklandım belki direksiyon pompan bile sıkışma yapıyo olabilir sesi duymadan yorumlaymayla benden bu kadar. Uzun oldu ama bi fiesta kullanıcısı olarak ve dizel uzmanı olarak yardım etmek istedim.. Umarım dizel aracını araç soğukken kullanmıyorsundur.. Çünkü dizelin en büyük masrafları soğuk motorla bi yerlere gitmeyle başlar sabahları 10 dk motor çalışması sağlıklı uzun ömürlü dizele kapı açar.. En başında motor çabuk biter ikincisi benzinli araç kadar yakıt yakarsın soğuk motorla...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kellesh

    quote:

    Orijinalden alıntı: kagan3535

    mrb arkadaşlar.2003 dizel fiestam var aracımda.birincisi enjektörleri temizlettiğim halde aracım hala kara duman atıyor çekişte bir düşüş yok.yakıt eskisinden fazla gibi yine.ayrıca tekleme gibi bir sallantı var yazın oynar volant sökülüp sabit volant takıldı sebebi bu olabilir mi bu sarsıntının.klimayı açınca araba çok fazla sarsılıyor resmen istop edecek gibi.kafayı yiyecem bir kaç usta baktı işi çözemedi.yardım bekliyorum.ikincisi ise ön sağ tekerin üstü yani triger kayışının oralardan cık cık cık şeklinde bir ses geliyor hıza göre azalıp artıyor bazen de hiç çıkmıyor. her usta ayrı bir ley söyledi söktürmedim araba mındar olmasın diye.lütfen sadece bilgisi olan arkadaşlar cevaplarsa sevinirim. saygılar.

    HOcam şimdi kara duman olayı biraz karışık.. enjektörlerden oluşan sıkıntı egzoza beyaz duman şeklinde yansır , araç yağ yakıyosa mavi duman atar bu ikisini usta bi göz rahatlıkla ayırabilir. Kara duman dizellerde normaldir belli bi seviye de arabayı ilk çalıştırdığında biraz olur vites değiştridiğinde olur birde 3bin üzeri gaz verirsen olduğun yerde kara duman atar.. Peki nası anlıcaksın normal mi diye.. az yada çok atması nasıl anlaşılır .. aracını düz açık renk asfaltın üzerine çekeceksin.. (siyah kara asfalt değil) temiz böyle rahat fark edilecek asfalt yeri egsozun altına gelecek birisi başlayacak aracın gazına köklemeye eğer araçtan çıkan duman böyle mangal dumanı gibi yoğunsa ve asfaltın olduğu yer soba kurumu gibi is tutuyosa kurumlanıyosa bu normal bi karaduman değildir. Sıkıntı nerden kaynaklanır normal değilse asıl sorun bu şimdi de...
    Yanlış anlamazsan uzun uzun yazıcam.. Önce aldığın yakıt çok önemli.. aldığın yakıtın güvenilirliğini kontrol et sana bazı firmalar euro dizel diye sattıkları yakıt aslında prodizeldir haberin olmadan kakalarlar sana.. prodizel nedir.. eskiden normal motorin vardı kırsal onunla euro arası bişey.. ben çok yanlış buluyorum.. shellden felan dahi olsa shell fuelsave dizelini de alma o da eurodizel değil.. kalın mazor old. içinn az yhaktırıyo diyolar ama motoru benzettikten sonra 2 kuruş az yaksa ne olur.. Ben sana POnun pozitif kartıyla indirimli alacağın ama aslında en pahalı dizeli öneririm ya da Çok yaygın olmasa da TP yakıt istasyonunun dizelini öneririm. Çünkü TP aslında TPAO'ya bağlı %100 yerli ve en çok denetimden geçerek tüketime sunulan yakıt. hemde devletimiz milletimiz kazansın ama dediğim gibi her yerde yok bu istasyon.. onu da bulamazsan MOLA var .. shell BP opet bunlar yurtdışına ayrı türkiyeye ayrı kalite yakıt satan firmalar ... bu fasıl en önemli faktör.. hepimizin aklına en son gelir.
    Sonra Würth marka dizeller için bi temizleyici ajan var. depoya döküyosun full depoya.. iyi bi temizleme aracıdır o .. sonra sen mazot filtren ile hava filtreni değiştr. Bunlarda yakıtta ,rölanti teklemesinde ve performansta olumlu sonuçlar verecektir. baktın hala bi düzelme yok.. hala aynı miktarda kara duman atıyosa Senin turbo ya sıkıntılıdır ki bence bu 2. ihtimal bununla beraber yağ yakmada olması lazım.. ya da enjektörler ömrünü tamamlamıştır değişim gerekiyodur ki enjektör değişirken yada pompa ayarı yapılırken yanmaz oring kullanmalarını tavsiye ederim kullanmazlarsa 2.kez aynı masrafı yapabilirsin başıma geldiği için uyarayım dedim.. Ama şu asfalt denemesini yaparsan daha netleşir sorun var mı yok mu?
    Uzun oluyo ama toparlıycam.. araç tekleme gibi sallanıyo demişsin bence bu kara duman atmayla bağdaştırılıp motorun düzensiz çalıştığına itmeli ve ateşleme ürünlerinin yani enjekötlere yaklaşmalıyız. klima konusuna gelince bu tdci fiesta motorunun kronik sıkıntısı klima açıldı mı araba rölanti yükseltip daha düzensiz çalışıyor özellikle 50 bini geçgin araçlarda bu bariz gösteriyor kendini . eğer cidden klimadan dolayı ciddi bi şekilde istop etcek kadar artıyorsa ya klima fanınız ayakları felan kırık bi sıkıntısı var balans yaptırıp sarsıntıya yol açıyordur . yada rölantisi çalışması zor olan motor klimayla daha da zorlanıyodur ve buda bizi enjektöre iter..
    bu arada o cık cık cık sesi yada ilk çalışmada jiiiiizkk sesi aracın kayışının olduğu yerde ki kasnakların eskimesinden kılavuzlarının bozulmasından ,cırcırlarının sıkışmasından ya da artık kayışın bozmasından olur.. ya da içinden geçen miller yani sıkıntı orada ki elemanlardan oluyor 100bini aşmış dizel fiestada tek tek değiştirmek makul gibi görünse de aslında aylar içinde başka parçalar eski o yeni kaldığı için eskiler bozulup aynı sesi verip yenininde ömrünü erken tamamlamasına sebep oluyor en mantıklı seçenek 500-600 meblağlara tamamını değiştirmektir.. Tabi bu sesi duymadığım için triger bölgesine odaklandım belki direksiyon pompan bile sıkışma yapıyo olabilir sesi duymadan yorumlaymayla benden bu kadar. Uzun oldu ama bi fiesta kullanıcısı olarak ve dizel uzmanı olarak yardım etmek istedim.. Umarım dizel aracını araç soğukken kullanmıyorsundur.. Çünkü dizelin en büyük masrafları soğuk motorla bi yerlere gitmeyle başlar sabahları 10 dk motor çalışması sağlıklı uzun ömürlü dizele kapı açar.. En başında motor çabuk biter ikincisi benzinli araç kadar yakıt yakarsın soğuk motorla...

    abim öncelikle sana çok teşekkür ederim zahmet edip bu kadar ayrıntılı cevap vermişsin.emeğine sağlık.sonsuz saygılar.yılda 20 binden fazla yol yaptığım için dizel aldım almaz olaydım dedim artık canımdan bezdim mazot senin dediğin gibi çok büyük sıkıntı çıkartıyor bana doğuda çalışıyorum yeterli donanıma sahip usta bulamıyorum.aracıma geçen yıl zaten orjinal sıfır motor taktım hadi binmeye devam edeyim dedim 1,5 yıl oldu geçen satayım dedim arabayı usta dedi ki araba tekliyor sıkıntı var.aracın yakıtı arttı,çekiş enjektör temizliğinden sonra düzeldi baya,yağ yakma yok hava,yağ,mazot filtresi değişeli hada 1000 km olmadı.araba kırmızı ışıkta durunca en bariz şekilde rolantisi düşük araç gibi seri şekilde sallanıyor.ha klima açıkken bu sallanma bana dikiz aynasını göremeyecek kadar artıyor.klima açık otobanda giderken hararet lambası yandı anında yavaşladım klimayı kapattım araba hararet yapmadı sorunsuz 1000 km yol gittim.şimdi aklıma takılan o sırada küçük bir hararet olmuş da gömleklere zarar vermiş olabilir mi? yoksa bu değişim tamamen mazotla mı alakalı yani enjektörle.bu arada geçen hafta enjektörlere baktırdım pompacı ölçtü temizledi geri verdi hocam bunlar taş gibi dedi.benim bir şüphem de bu araçlar oynar volantlı.geçen yaz bir tamirci benim araca baskı balata yaparken sabit volant taktı bir farkı olmaz fazla para verme diye.bundan sonra sallantı daha da belirginleşti.valla tüm motor takozlarına baktım değiştirdim olmadı.belli ki bilginiz var sanırım şimdi daha net yorum yaparsınız.aklımda bir kaç sepeb var ancak ustalara pek güvenim yok.bir iki noktada netleştirip onu söyleyen ustaya göstercem aracı.saygılar.teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kagan3535

    quote:

    Orijinalden alıntı: kellesh

    quote:

    Orijinalden alıntı: kagan3535

    mrb arkadaşlar.2003 dizel fiestam var aracımda.birincisi enjektörleri temizlettiğim halde aracım hala kara duman atıyor çekişte bir düşüş yok.yakıt eskisinden fazla gibi yine.ayrıca tekleme gibi bir sallantı var yazın oynar volant sökülüp sabit volant takıldı sebebi bu olabilir mi bu sarsıntının.klimayı açınca araba çok fazla sarsılıyor resmen istop edecek gibi.kafayı yiyecem bir kaç usta baktı işi çözemedi.yardım bekliyorum.ikincisi ise ön sağ tekerin üstü yani triger kayışının oralardan cık cık cık şeklinde bir ses geliyor hıza göre azalıp artıyor bazen de hiç çıkmıyor. her usta ayrı bir ley söyledi söktürmedim araba mındar olmasın diye.lütfen sadece bilgisi olan arkadaşlar cevaplarsa sevinirim. saygılar.

    HOcam şimdi kara duman olayı biraz karışık.. enjektörlerden oluşan sıkıntı egzoza beyaz duman şeklinde yansır , araç yağ yakıyosa mavi duman atar bu ikisini usta bi göz rahatlıkla ayırabilir. Kara duman dizellerde normaldir belli bi seviye de arabayı ilk çalıştırdığında biraz olur vites değiştridiğinde olur birde 3bin üzeri gaz verirsen olduğun yerde kara duman atar.. Peki nası anlıcaksın normal mi diye.. az yada çok atması nasıl anlaşılır .. aracını düz açık renk asfaltın üzerine çekeceksin.. (siyah kara asfalt değil) temiz böyle rahat fark edilecek asfalt yeri egsozun altına gelecek birisi başlayacak aracın gazına köklemeye eğer araçtan çıkan duman böyle mangal dumanı gibi yoğunsa ve asfaltın olduğu yer soba kurumu gibi is tutuyosa kurumlanıyosa bu normal bi karaduman değildir. Sıkıntı nerden kaynaklanır normal değilse asıl sorun bu şimdi de...
    Yanlış anlamazsan uzun uzun yazıcam.. Önce aldığın yakıt çok önemli.. aldığın yakıtın güvenilirliğini kontrol et sana bazı firmalar euro dizel diye sattıkları yakıt aslında prodizeldir haberin olmadan kakalarlar sana.. prodizel nedir.. eskiden normal motorin vardı kırsal onunla euro arası bişey.. ben çok yanlış buluyorum.. shellden felan dahi olsa shell fuelsave dizelini de alma o da eurodizel değil.. kalın mazor old. içinn az yhaktırıyo diyolar ama motoru benzettikten sonra 2 kuruş az yaksa ne olur.. Ben sana POnun pozitif kartıyla indirimli alacağın ama aslında en pahalı dizeli öneririm ya da Çok yaygın olmasa da TP yakıt istasyonunun dizelini öneririm. Çünkü TP aslında TPAO'ya bağlı %100 yerli ve en çok denetimden geçerek tüketime sunulan yakıt. hemde devletimiz milletimiz kazansın ama dediğim gibi her yerde yok bu istasyon.. onu da bulamazsan MOLA var .. shell BP opet bunlar yurtdışına ayrı türkiyeye ayrı kalite yakıt satan firmalar ... bu fasıl en önemli faktör.. hepimizin aklına en son gelir.
    Sonra Würth marka dizeller için bi temizleyici ajan var. depoya döküyosun full depoya.. iyi bi temizleme aracıdır o .. sonra sen mazot filtren ile hava filtreni değiştr. Bunlarda yakıtta ,rölanti teklemesinde ve performansta olumlu sonuçlar verecektir. baktın hala bi düzelme yok.. hala aynı miktarda kara duman atıyosa Senin turbo ya sıkıntılıdır ki bence bu 2. ihtimal bununla beraber yağ yakmada olması lazım.. ya da enjektörler ömrünü tamamlamıştır değişim gerekiyodur ki enjektör değişirken yada pompa ayarı yapılırken yanmaz oring kullanmalarını tavsiye ederim kullanmazlarsa 2.kez aynı masrafı yapabilirsin başıma geldiği için uyarayım dedim.. Ama şu asfalt denemesini yaparsan daha netleşir sorun var mı yok mu?
    Uzun oluyo ama toparlıycam.. araç tekleme gibi sallanıyo demişsin bence bu kara duman atmayla bağdaştırılıp motorun düzensiz çalıştığına itmeli ve ateşleme ürünlerinin yani enjekötlere yaklaşmalıyız. klima konusuna gelince bu tdci fiesta motorunun kronik sıkıntısı klima açıldı mı araba rölanti yükseltip daha düzensiz çalışıyor özellikle 50 bini geçgin araçlarda bu bariz gösteriyor kendini . eğer cidden klimadan dolayı ciddi bi şekilde istop etcek kadar artıyorsa ya klima fanınız ayakları felan kırık bi sıkıntısı var balans yaptırıp sarsıntıya yol açıyordur . yada rölantisi çalışması zor olan motor klimayla daha da zorlanıyodur ve buda bizi enjektöre iter..
    bu arada o cık cık cık sesi yada ilk çalışmada jiiiiizkk sesi aracın kayışının olduğu yerde ki kasnakların eskimesinden kılavuzlarının bozulmasından ,cırcırlarının sıkışmasından ya da artık kayışın bozmasından olur.. ya da içinden geçen miller yani sıkıntı orada ki elemanlardan oluyor 100bini aşmış dizel fiestada tek tek değiştirmek makul gibi görünse de aslında aylar içinde başka parçalar eski o yeni kaldığı için eskiler bozulup aynı sesi verip yenininde ömrünü erken tamamlamasına sebep oluyor en mantıklı seçenek 500-600 meblağlara tamamını değiştirmektir.. Tabi bu sesi duymadığım için triger bölgesine odaklandım belki direksiyon pompan bile sıkışma yapıyo olabilir sesi duymadan yorumlaymayla benden bu kadar. Uzun oldu ama bi fiesta kullanıcısı olarak ve dizel uzmanı olarak yardım etmek istedim.. Umarım dizel aracını araç soğukken kullanmıyorsundur.. Çünkü dizelin en büyük masrafları soğuk motorla bi yerlere gitmeyle başlar sabahları 10 dk motor çalışması sağlıklı uzun ömürlü dizele kapı açar.. En başında motor çabuk biter ikincisi benzinli araç kadar yakıt yakarsın soğuk motorla...

    abim öncelikle sana çok teşekkür ederim zahmet edip bu kadar ayrıntılı cevap vermişsin.emeğine sağlık.sonsuz saygılar.yılda 20 binden fazla yol yaptığım için dizel aldım almaz olaydım dedim artık canımdan bezdim mazot senin dediğin gibi çok büyük sıkıntı çıkartıyor bana doğuda çalışıyorum yeterli donanıma sahip usta bulamıyorum.aracıma geçen yıl zaten orjinal sıfır motor taktım hadi binmeye devam edeyim dedim 1,5 yıl oldu geçen satayım dedim arabayı usta dedi ki araba tekliyor sıkıntı var.aracın yakıtı arttı,çekiş enjektör temizliğinden sonra düzeldi baya,yağ yakma yok hava,yağ,mazot filtresi değişeli hada 1000 km olmadı.araba kırmızı ışıkta durunca en bariz şekilde rolantisi düşük araç gibi seri şekilde sallanıyor.ha klima açıkken bu sallanma bana dikiz aynasını göremeyecek kadar artıyor.klima açık otobanda giderken hararet lambası yandı anında yavaşladım klimayı kapattım araba hararet yapmadı sorunsuz 1000 km yol gittim.şimdi aklıma takılan o sırada küçük bir hararet olmuş da gömleklere zarar vermiş olabilir mi? yoksa bu değişim tamamen mazotla mı alakalı yani enjektörle.bu arada geçen hafta enjektörlere baktırdım pompacı ölçtü temizledi geri verdi hocam bunlar taş gibi dedi.benim bir şüphem de bu araçlar oynar volantlı.geçen yaz bir tamirci benim araca baskı balata yaparken sabit volant taktı bir farkı olmaz fazla para verme diye.bundan sonra sallantı daha da belirginleşti.valla tüm motor takozlarına baktım değiştirdim olmadı.belli ki bilginiz var sanırım şimdi daha net yorum yaparsınız.aklımda bir kaç sepeb var ancak ustalara pek güvenim yok.bir iki noktada netleştirip onu söyleyen ustaya göstercem aracı.saygılar.teşekkürler.

    duman 3000 devirden sonra sürekli var yerde is yapıyor. ayrıca turbo takılalı daha yaklaşık 40000 km oldu.3. viteste bir ıslık sesi veriyor bunu yeni oluşuna verdim hep turbonun.yağ yakma yok ama.işin içinden çıkamadım ben üstad.umarım senin bu konuda yardımın olur.saygılar.




  • İnşallah bu konudan cevap gelir 2005 fiesta 1.4 comfort sahibiyim.Aracımın sol yan aynası kırıldı ama göbek sağlam içindeki elektrikli motor arıza yapmış olabilir açılıp bakılması lazım dendi.İnternetten yan sanayi sipariş etmek mi yoksa tamiri için uğraşmak mı(tamir edilmeyebilir de) daha mantıklı?Bir de yedek parça site önerisi??
  • 2013 1.0 eco fiesta kullanan biri yazabilirmi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kagan3535 K kullanıcısına yanıt
    Bu aracın turbosunu gördünüz öyleyse gayet ufak
    Şimdi turboda deiştysen iş değişti ıslık sesi turbonun türbini ile mil arasında boşluk yapgığında olur.fiestanın ki ıslıktan zyade biraz cam az açıkken ki gelen rüzgarsesi gbidir.torpido gözünün arkasından gelir öndeki yolcu şöförden daha rahat duyar.
    Bi turbo 40bin km de de bozailir kazalar turboyu çok çabuk etkiler ama kimse turbo darbe almadığı için deişmez ama problem illaki olur . Bana yol gösterin demişsin eğer araban 120bin km den aşağıysa hemen 4 enjektör ve 10bin bakımını tekrarlayıp pompacıda aracı ayarlatın eğer 1 haftada düzelmezse egzozunuzu katalizorü duruma göre deişin .
    Eğer km yüksekse hiç uğraşmayın aracı satın. Kimse duman atıyo diye almamazlık etmez . Boyası azsa değişeni yoksa pert değilse bin tl aşağıya satın çnkü size masrafı 1000-5000 olabilir çnkü dizel bu ve üstten kranklı yarın bi gün enjektörler işerse krank vurursa motorda elinde kalabilir . Tabiki her200bin km de ki araç bozuk motorlu yada sıkıntılı değil. Ama dediğim gbi hemen hemen yaptığın masrafla daha temz araba alablrsn . Arada kazancağın şey sanayide kaybedilen vakit. 20 bin istediğin arabaya 5bin masraf ediceksin ama yne 20bine satabilirsin. Bence masrafla uraşmadan satmaya bak. Ama moralini bozma bence çnkü ben aracı görmedim. Gerçi çalışan motor sesni duysam yeterli. Aracın hatasızsa ilk sahibi felqnsan xatma motor yapmak tamir kolaydır. Ama kazası var 5. Sahiiysen masrafa başladığı anda dizel elden çıkarılır. Çnkü kimse motor yapılmış dixel almak istemez normalde 200bin ömrü olan dizel motor yeni mototla 100bin gdr. Benzinli gibi değil.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 182183184185186
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.