Şimdi Ara

TOGG'dan yerli otomobilin bataryasıyla ilgili yeni paylaşım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
0
Favori
2.861
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Kısa süre önce yerli otomobilin bataryası için Farasis ile çalışacaklarını duyuran Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu'ndan (TOGG) sunacakları batarya teknolojisiyle ilgili yeni bir paylaşım geldi.



    Yapılan açıklamada TOGG'un sunacağı batarya teknolojisi sayesinde kullanıcısına birçok alanda avantaj sağlayacağına dikkat çekildi. Bataryanın rakiplerine göre daha uzun menzil avantajı sağlayacağını belirten TOGG, lityum iyon bataryada enerji ve güç yoğunluğunu optimize eden NMC (Nikel Manganez Kobalt Oksit) katodu kullanacaklarını ve Farasis'in geliştirdiği NMC 811 kimyasının Nikel oranı açısından zengin olduğunu dile getirdi.






    TOGG ayrıca, batarya modüllerinde enerji yoğunluğu yüksek kesecik (pouch) tipi hücreler kullanılacağını ve alüminyum muhafazalı kompakt modüller sayesinde yüksek yapısal dayanım sağlanacağını belirtti. Bunun yanı sıra bataryanın modüler yapısı sayesinde enerji depolama başta olmak üzere farklı sektördeki birçok uygulamada kullanılabileceğini de ifade edildi.



    Ayrıca Bkz.Makyajlı Fiat Egea tanıtıldı! İşte yeni Egea Cross versiyonu



    Yüksek verimli sıvı soğutma ve yenilikçi batarya yönetim sistemi ile maksimum oranda batarya ömrü, performans ve güvenlik elde edeceklerini söyleyen şirket, üretecekleri otomobillerin 300+ ve 500+ kilometre gibi farklı menzillere sahip olacağının ve 30 dakikanın altında yüzde 80'e kadar şarj edilebileceklerinin altını çizdi.



    Geçtiğimiz hafta yapılan açıklamada batarya paketi ve modülünün Farasis iş birliğiyle Türkiye'de üretileceği belirtilmişti. 








  • Arkadasim aradaki fark su.

    Apple sizaynini argesini kendi yapiyor. Sonra gidiyor Cinde birine urettiyor. Ureten de kazaniyor ama paranin cogunu Apple aliyor. Neden cunku uretmek isin kolay kismi zor olan ve kimsenin yapamadigi dizayn ve arge kismi.


    TOGG da ise tam tersi. Sen tasarimi ve teknolojiyi hazir aliyorsun Uretimi sen yapiyorsun ustune de Amblem takiyorsun. Burada parayi parcalari birlestiren yani otomobili ureten degil. teknolojinin argesini ve tasarimi yapan kazanacak.


    Sorun burada.


    Apple gibi olsun uretim Cinde olsun sorun degil. Ama sen herseyi yurtdisina para odeyerek tasarlattir sonra yerli diye sevin pek bir anlami yok. Zaten sen parayi daha uretim bile baslamadan yurtdisina vermissin teknoloji ve tasarim satin alarak.

    saman ithal eden ulkenin insani, olmayan arabayi savunmak icin fikri mulkiyet diyor :)


    markalasmis firmalarla karsilastiriyor


    sen de bi markalas, tasarla, arge yap, uret, sonra ucuza mal etmek icin disardan parca alabilirsin sorun yok


    su andaki sistem turkiyede montajdir, baska bisey degil. yerli ve milli olacak olan sadece surucudur


    ki zaten olmayacak. 2022 de hazir dediler, daha ortada fabrikanin f si yok :)

  • Farasis yazıyor hani yerli araba diyenler gelmeden...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • gowlet kullanıcısına yanıt
    Hayatında Lityum diye bir elementin adını bile duymamış birisi böyle şeyler yazınca çokta kızmamak lazım tabi. Haklısın hocam sen devam et.

  • Volvo markası isveçli olmasına rağmen 3-5 kıytırık parçası hariç bütün bileşenleri ülke dışında üretiliyor.

    Yerli araba denmesindense yerli marka denilmesini daha doğru olur sanırım.

  • Bu bana cevap olarak mesaj yazan arkadaşlar cidden ne demek istediğimi anlamadınız mı?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • En iyi teknoloji 20 dk’da %80’e geliyor 30 dk altı iyi bir değer ama en iyi değer değil esasen 20 dk altına inmek gerek benzinli ile rekabet edebilmesi için.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bor neden kullanmıyorlar en iyisi olmasın yerli olmasınmı

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • dünya hani uzaya falan gidiyor ya, bizim millette yerin dibine gidiyor. ülkemizde hala yerli ve milli deyince insanımızın aklına tüm parçası vidasına kadar ülkede üretilmiş anlamı geliyor.

    yok arkadaşlar öyle değil; artık bu düşünce out, fikri haklar in oldu. yani fikir tasarım,işletmesi size ait ise parçaların nerde üretildiğinin önemi yok. Bakınız; senelerdir iphone amerikanın malı ama çinde üretiliyor. Bakınız; yine koca apple tek rakibi samsung un ekranlarını kullanıyor iphone larda hemde kanlı bıçaklı olduğu halde.

  • LeonEyes L kullanıcısına yanıt

    böyle de bi ekip türedi. kendinizi ikna etmek için bu kadar uğraşmayın. gitmiş apple ile kıyaslamış bi de. şunları yazarken hiç sorgulamıyo musunuz kendinizi? şu açıklanan arabaya türkiye ne katma değer katıyor bi bak sonra apple ile kıyasla. apple taşeron olarak çini çalışıyor, türkiye beceremediği için.

  • Orta-2'de iken atom modelinin gelişimini adım adım okuyan, Kırılgan Nesneler kitabı ile polimerleri öğrenen birisi de @gowlet ile aynı şeyleri söylüyor. Haydi bakalım verebilecek bir cevabın var mı?
    Biz devam ediyoruz, sen dur durduğun yerde!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi raxetul -- 27 Ekim 2020; 17:38:37 >
  • AdemYmn kullanıcısına yanıt
    volvo'yu cinliler satin almamismisdi yahu ?

  • symbiat kullanıcısına yanıt
    İsveç markası forda satıldı en son da Geely (Zhejiang Geely Holding Group Co., Ltd), merkezi Hangzhou'da bulunan bir Çinli uluslararası otomotiv şirketi satın aldı.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yerli tohum kullanmak kanunen yasak israil tohumuyla idare ediyoruz ama arabamiz yerli olacak ins



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cocainbar -- 27 Ekim 2020; 18:51:7 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cocainbar

    Yerli tohum kullanmak kanunen yasak israil tohumuyla idare ediyoruz ama arabamiz yerli olacak ins
    İyi sallamışsınız. Yerli tohum kullanmak kanunen yasak mı? Kim çıkarmış bu kanunu?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LeonEyes

    dünya hani uzaya falan gidiyor ya, bizim millette yerin dibine gidiyor. ülkemizde hala yerli ve milli deyince insanımızın aklına tüm parçası vidasına kadar ülkede üretilmiş anlamı geliyor.

    yok arkadaşlar öyle değil; artık bu düşünce out, fikri haklar in oldu. yani fikir tasarım,işletmesi size ait ise parçaların nerde üretildiğinin önemi yok. Bakınız; senelerdir iphone amerikanın malı ama çinde üretiliyor. Bakınız; yine koca apple tek rakibi samsung un ekranlarını kullanıyor iphone larda hemde kanlı bıçaklı olduğu halde.

    Arkadasim aradaki fark su.

    Apple sizaynini argesini kendi yapiyor. Sonra gidiyor Cinde birine urettiyor. Ureten de kazaniyor ama paranin cogunu Apple aliyor. Neden cunku uretmek isin kolay kismi zor olan ve kimsenin yapamadigi dizayn ve arge kismi.


    TOGG da ise tam tersi. Sen tasarimi ve teknolojiyi hazir aliyorsun Uretimi sen yapiyorsun ustune de Amblem takiyorsun. Burada parayi parcalari birlestiren yani otomobili ureten degil. teknolojinin argesini ve tasarimi yapan kazanacak.


    Sorun burada.


    Apple gibi olsun uretim Cinde olsun sorun degil. Ama sen herseyi yurtdisina para odeyerek tasarlattir sonra yerli diye sevin pek bir anlami yok. Zaten sen parayi daha uretim bile baslamadan yurtdisina vermissin teknoloji ve tasarim satin alarak.





  • Guest Account kullanıcısına yanıt
    Dur daha bismillah hele bi çıksın da bi siha kadar katma değer katsa yeter, hadi katma değer katmasın millet kullansın o bile yeter. Sizin gibi her boka daha ortada bişey yokken karalayacak değilim. Bakanlar bas bas bağırıyor fikri mülkiyet die hadi biz yedik de siz dünyadaki fikri mülkiyet in ne olduğunu idrak edemediniz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bu arabanın yarısından çoğu yerli mi
    Eğer yerli ise konuyu kapatacaksın
    Ama değilse devam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.