Şimdi Ara

Skoda'dan arızayı ses analizi ile tanıyan yapay zekalı uygulama: Sound Analyzer

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
776
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • Otomobil üreticisi Skoda Auto ve Skoda Auto DigiLab'ın satış sonrası departmanı, yeni bir akıllı telefon uygulaması olan Sound Analyzer'ı test etmeye başladı. Uygulama, araçtaki arızayı ses analizi yoluyla hızlı ve doğru bir şekilde tanımlamak için yapay zeka (AI) kullanıyor.



    Ayrıca Bkz.Google, Pixel 2 desteğini sonlandırmaya hazırlanıyor



    Yazılım, sürüş sırasında ilgili aracın çıkardığı sesleri kaydediyor ve bunları veritabanında saklanan örneklerle karşılaştırıyor. Herhangi bir tutarsızlık durumunda da, arızanın nasıl çözüleceğini belirlemek için bir algoritma kullanıyor. Şirkete göre Sound Analyzer, araç bakımının verimliliğini artırmaya, aracın serviste kaldığı süreyi azaltmaya ve müşteri memnuniyetini artırmaya yardımcı olacak.





    Arızaları yüzde 90 doğrulukla tespit ediyor



    Sound Analyzer uygulaması, aşınan parçaların mevcut durumunu güvenilir, net ve hızlı bir şekilde değerlendirmek ve gerekli bakımları teknisyenlere bildirmek için de yapay zeka desteği alıyor. Program bunun için araca özel çeşitli parametreleri incelemekte ve ilgili aracın kullanım profilini analiz etmekte. Sound Analyzer, teknisyenlerin yalnızca normal bir akıllı telefon veya tablet gerektiren bu uygulamayı kullanarak, doğru arıza teşhisi yapma görevini de kolaylaştıracak.



    Şirkete göre yazılım, direksiyon sistemi, klima kompresörü, DSG şanzıman bileşenlerindeki arızaları yüzde 90 doğruluk oranı ile tespit edebilmekte. Akıllı telefon uygulaması Haziran 2019'dan bu yana Rusya, Almanya, Avusturya ve Fransa dahil 14 ülkede test edildi. Pilot projeye 245 Skoda bayisi katıldı. Onlardan gelen bilgiler, sinir ağının öğrenme sürecinde kilit rol oynayan bir dizi kayıt elde etmeyi mümkün kıldı. Şirket, uygulama tanımlı akustik anormalliklerin kapsamını kademeli olarak genişletecek ve bu da önleyici bakım açısından birçok yeni fırsat açacak.



    Kaynak:https://www.autotimesnews.com/skoda-has-developed-an-application-for-diagnosing-car-problems-by-sound/







  • İzlediğim bir belgeselde.Araba fabrikalarındaki kalıp makinelerinin yanına bir mikrofon koyuyorlardı ses ile arızayı anlıyorlardı.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Arızanın tesbitinin en güzel yolu hassas ve tecrübeli bir kulaktır. Bu işlerden anlamayanlar için belki işe yarayabilir.

  • Hayret arızalı Scala'ları nasıl anlayamıyorlar ki o zaman :D

  • Yapay Zeka dünyayı değiştirmeye devam ediyor. Hayatımıza hızla girecek ve bir yandan hayatımızı kolaylaştırırken diğer yandan insanı değersizleştirecek. Komplike işlerdeki insan ihtiyacı azalacak. Birden olmayacak belki ama insanın bir kenara itilmesi çok ürkütücü ve üzücü. Çünkü insan yapısı gereği zor problemleri çözmek için motive olmuş bir varlık.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Borusan CAT'in de benzer bir projesi vardi is makinalari icin. Rolantide motoru calistiriyordunuz tespitte bulunuyordu.

  • Sanayideki bazı ustalar sesle anlıyorlardı zaten. Demek ki işe yarıyormuş.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • bunu hep hayal etmiştim

  • DSG arızalarının varlığı da firma tarafından kabul edilmiş görünüyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Mantıklı bir uygulama. Tüm verileri topladıysalar ses frekanslarından nokta atışı yapabililer.

  • Mesleğim olan gürültü ve titreşim mühendisliği yaygın olarak makine arızalarını tespitte kullanılıyor. Özellikle zamana ya da frekansa bağlı problemleri tespitte harika yöntemler var. Skoda sadece bunu ticarileştirip yazılıma dökmüş. Zaten bu yöntemler her firmada NVH departmanlaeı ya da ekipleri ile çalışılıyor. NVH : Noise Vibration Harshness demek yani Gürültü Titreşim Sertlik olarak çevirebiliriz.
    Bencede mantıklı bir yazılım ancak farklı sürüş koşullarına makine öğrenmesi ile adapte olması gerek çok fazla data alması gerekir birde telefonun mikrofonu kaliteli olacak.
    Ek olarak ölçtüğü yerde önemli onları standardize ettilerse çok faydalı birşey olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: homebird

    Arızanın tesbitinin en güzel yolu hassas ve tecrübeli bir kulaktır. Bu işlerden anlamayanlar için belki işe yarayabilir.

    Ben daha iyi bir yöntem söyleyim ivmeölçer mikrofon ve data anliz ekipmanı sana herşeyini dökerim aracın, gevşeyen civatasımı bile subjektif verilerdense objektif verilere güvenmek en iyisidir. Ustalar size sadece var olan problemi söyler, bu bahsettiğim yöntem ise daha sonra bozulacak makina parçalarınıda söyler  


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kerim5100 kullanıcısına yanıt

    Scala’nın ne arızası var


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CaptainSkyWalker kullanıcısına yanıt

    Yolda mütemadiyen alev alıyorlar. Hatta buraya birkaçının resmi de atılmıştı.

  • Kerim5100 kullanıcısına yanıt

    1 tanesi yandı diye hepsi arızalı diyemeyiz



    yanan tüm araç resimleri 1 araca ait İntercity aracı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Shazam gibi tutuyormuşsun arıza algılanamadı tekrar deneyin diyormuş   aslında güzel bir uygulama bu gün ana kartlar'da bile kendi üstünde ledli panel ile bir arızası olursa arıza numarasını gösteriyor ana kart kitapcığın'dan bakıp sorunun ne olduğunu anlaya biliyorsun aynı mantık ile yapmışlar sanırım sadece panel'den kod göstereceği yerine ses çıkartacak

  • Bizim tr versiyonunda dinleyip dinleyip kullanıcısı hatası der


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.