Şimdi Ara

Xbox Patronu, 8K'nın Oyunlarda Hiçbir Zaman Standart Çözünürlük Olamayabileceğini Düşünüyor

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
221
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  
    Yeni nesil ile birlikte 4K'nın artık standart çözünürlük olması bekleniyor. Xbox patronu Phil Spencer'in belirttiğine göre 8K'nın oyunlarda standart çözünürlük haline gelmesi hiçbir zaman gerçekleşmeyebilir.
     
    Wired'a konuşan Phil Spencer, 8K'nın istek uyandıran bir teknoloji olduğunu fakat cihazların görüntüleme kapasitelerinin henüz o seviyeye ulaşamadığını söyleyerek 8K'nın video oyunlarda standart haline gelmesinin epey bir zaman alacağını ki bunun da şüpheli olduğunu belirtti.
     
    Xbox baş oyun mühendisi Liz Hamren, birçok kişinin evinde henüz 4K TV yok, diye ekledi.
     
    Xbox Series X ve Xbox Series S konsolları ray tracing destekleyecek. AMD'nin Zen 2 ve RDNA mimarisiyle donatılan DirectX ray tracing dinamik ve canlı dünyalar oluşturmak için gerçekçi aydınlatma, gölge ve doğru yansımalar sunacak.

    Wired, ray tracing'in şimdiye kadar PC'de bekleneni veremediğine yönelik bir soru yöneltti ve Phil Spencer da buna katıldı. Phil Spencer, bu teknolojinin bir oyuncu gözünden kendi deneyimine ne kadar etki ettiğiyle ilgili olarak, ray tracing'in oyunlarda her zaman aynı çıtayı yakalayamayan, inişli çıkışlı bir performansının olduğunu ifade etti.








  • 13 yıl önce duyurulmuş, 8 yıldır da piyasada çözünürlüğü kullanılan "4k" henüz yeni yeni kendini yedirmeye başladı.

    O da bin bir türlü taklalar ile. Dizi-filmlerde bitrate kısmalar, oyunlarda upscale-downscale yöntemleri, dlss, checkerboard yöntemleri, çeşitli renk sıkıştırma algoritmaları (bandwith için) vs vs diye diye teknoloji bam başka bir yöne evrildi.

    Net bir kazanım var mı ? O da tartışılır. Oyun temelde 1080p kaplamalar ile, çamur gibi TAA ile 4k pixel doldursa ne yazar ?

    Birde 8k 60fps'yi falan düşünüyorum. Native bir şekilde bunu verebilecek cihazlar çok zor. DLSS olmadan, 3090 gibi şu an doğa-üstü bir kart, Control oyununda '8' fps veriyordu.

    Yani Phil abimiz haklı olabilir.
  • 13 yıl önce duyurulmuş, 8 yıldır da piyasada çözünürlüğü kullanılan "4k" henüz yeni yeni kendini yedirmeye başladı.

    O da bin bir türlü taklalar ile. Dizi-filmlerde bitrate kısmalar, oyunlarda upscale-downscale yöntemleri, dlss, checkerboard yöntemleri, çeşitli renk sıkıştırma algoritmaları (bandwith için) vs vs diye diye teknoloji bam başka bir yöne evrildi.

    Net bir kazanım var mı ? O da tartışılır. Oyun temelde 1080p kaplamalar ile, çamur gibi TAA ile 4k pixel doldursa ne yazar ?

    Birde 8k 60fps'yi falan düşünüyorum. Native bir şekilde bunu verebilecek cihazlar çok zor. DLSS olmadan, 3090 gibi şu an doğa-üstü bir kart, Control oyununda '8' fps veriyordu.

    Yani Phil abimiz haklı olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Antikaruh -- 6 Ekim 2020; 11:2:40 >
  • Artik ps6'da 4k60fps ve raytraycing standart olur
  • 8K bende hiçte istek filan uyandırmıyor valla. Adam gibi oyun olsun 1080P veya 2K ya da razıyım ben.
  • 8k iyi güzelde ana odak noktası bu olmamalı. Dokular, yansımalar, gölgeler, isiklandirmalar vb bunlar gelişsin sonra gücü yetiyorsa çözünürlük artırılsın
  • 1080p eyidir.Bence de önemli olan karakter detayı,texture,yüksek poligonlu modeller ve A.A. kalitesi. Birçok oyunda hala karakterler plastik bebek gibi.
  • Çözünürlüğün hic bir anlami olmadigini nintendo oyunlarinda gorebiliriz. (4k bile pazarlama icin bir reklam araci). 4k bile gereksiz bence. 2k yeterli gelecekti. 720pde 1080pde ne oyunlar var. Bide fps cozunurluk doku gölge kasan teknoloji demosundan beter oyunlar var. Dunyadaki populist kitleye ama boyle seyler yakısır. Aman cozunurluk yuksek olsun.

  • Doğru
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hayansame

    Çözünürlüğün hic bir anlami olmadigini nintendo oyunlarinda gorebiliriz. (4k bile pazarlama icin bir reklam araci). 4k bile gereksiz bence. 2k yeterli gelecekti. 720pde 1080pde ne oyunlar var. Bide fps cozunurluk doku gölge kasan teknoloji demosundan beter oyunlar var. Dunyadaki populist kitleye ama boyle seyler yakısır. Aman cozunurluk yuksek olsun.

    Hicbir anlami yokmu? Nintendo icin 720p hd oyun bile gereksizdi swich de bile bazi oyunlar 480p

    Bidahaki konsol nesli 7 8 sene sonra. 2 3 yil icinde 8k tvleri gorebiliriz. Firmalar rekabette öne gecmek icin herzaman yeni teknolojileriini pazara sunuyor.

  • 1985ten günümüze yani 35senede çözünürlük 256x240dan 3840x2160a taşınmış (Nintendo Nes).2000den bugüne 20 senede 640x480 den yine 4kya çıkarılmış (PS2).Bunlar devasa farklar.Grafik artışı ve gerçekçiliği saymıyorum bile.Gidişat değişmez de konsollar çıkmaya devam ederse 8kya da öyle ya da böyle geçilecek ve standart halini alacaktır.

  • dikiştutmazsabri kullanıcısına yanıt

    480p ve 540p en guzel oyunlarin cozunurlukleridir. Kaplamaları, realist fotolardan ustune yedirilmis cevre tasarimlariyla ici bos oyunlardan olusmuyor. Dusuk poligonlu gercek oyunlardan bir habersiniz. Varsa yoksa antialiasing fps bilmem kac P cozunurluk. Bnce 4knin hakki verilmiyorken(ki 4k neden var cevap vermek zor) 8knin savunuculugunu, gerekliligini anlatmaniza anlam veremiyorum. 8k icin veya gelecekte bile 8k neden gerekli ?

    Adam gibi oyun yapsinlar cozunurlugu 720p olsun. Ama adam gbi bir oyun olsun.

  • 4K bile bir standart değil şu an, içi boşaltılmış 4K çözünürlüklü oyunların bir anlamı yok. İmaj kalitesi şu anki grafik teknolojilerini karşılayacak seviyeye geldi zaten, render tekniklerinin geliştirilmesi daha önemli sıçramalara sebebiyet veriyor.


    8K'da bir gün bu düzenin bir parçası haline gelirde belki bir çoğumuz vefat etmiş oluruz o zamana. Xbox Patronu, 8K'nın Oyunlarda Hiçbir Zaman Standart Çözünürlük Olamayabileceğini Düşünüyor 

  • phil muhtemelen dogru soyluyor, unreal demosunda gorduk neredeyse noise donmus poligonlar,bu durumda bu demonun 8kda calismasinin anlami yok, digital foundry bile native cozunurlugu olcememisti.upscaling teknikleri ciddi sekilde gelisti, dlss 2.0 ile native goruntuye benzer kalite mumkun.

  • Şu Oyun yapımcıları artık Oyuncuları şu muhabbetten kandırmaktan vazgeçsin.Kardeşim 8K 4K hiç önemli birşey değil.Önemli olan hikaye ve oynanbilirlik.Düz koridorli bir Oyunu 8K yapabilirsin 4K da yapabilirsin çok zor değil.
  • Abi Grafik sıçraması istiyor herkes Çözünürlük sıçraması değil...
  • 8K konusu illa ki bir noktada gelecek, bunun karşısında durmanın bir anlamı yok. İki gün sonra 16K da gelecek, ilerisi de. Ama tespitler doğru, büyük çoğunluğun elinde daha doğru dürüst 4K TV yok, çünkü hala daha TV yayınları 4K'ya geçemedi, hatta internette bile hala standart çözünürlük 1080P. Görüntüleme ve işleme teknolojilerindeki sıçramanın hala daha alt segmentlere ulaşamamasından kaynaklı bunlar hoş. Teknolojiler ucuzladıkça yaygınlığı artar, iki kere iki dört.

    Ray Tracing konusunda gerçekten haklı olduklarını düşünüyorum bu arada. Güzel bir teknoloji olduğu su götürmez bir gerçek ama öyle hayatı komple değiştiren, oyun değiştirici bir teknoloji de değil. Oyuncu gözünde DLSS çok daha iyi bir teknoloji Ray Tracing'e kadar. Ama bir yandan da haklılar, DLSS standart kullanıcıya mal sattırmaz ama Ray Tracing sattırır.

    Microsoft açısından da gayet anlaşılabilir söylemler bu arada. Sonuçta Microsoft'un masterplanı bir noktada tüm donanım maliyetinden falan kurtulup, internet üzerinden video stream ederek oyun oynatmak. Fiziksel yükten kurtulmak. Bir noktada stick bir video oynatıcı kullanıp gamepad satarak oyun oynatma derdinde. Öyle her şeyi ultraya dayayıp oyundan keyif alan kitle bunu benimsemese de azınlık bir kitle onlar.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.