Şimdi Ara

Atmaca füzesi bir testi daha başarıyla geçti: Seri üretime bir adım kaldı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
1
Favori
480
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • Savunma sanayiine yönelik çalışmalardan güzel haberler gelmeye devam ediyor. Atmaca füzesinin bir testi daha başarıyla tamamladığı ve seri üretimin yakın olduğu öğrenildi.



    Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanı İsmail Demir, konuyla ilgili açıklamasında "Dün Atmaca'nın son yakın testlerinden biri daha yapıldı. Testi çok başarılı geçti. Bu, Atmaca'nın sondan bir önceki testi, bir testi daha kaldı. Sona geldik demektir. Seri üretim faaliyetlerine bir yandan başlamalarını bekliyoruz." şeklinde konuştu.



    Ayrıca Bkz.FNSS'nin batmayan çıkarma aracı: ZAHA



    Bir ürünün kalifiye olması ve olgunlaşmasının birkaç testle sağlanamadığını dile getiren Demir, bazı sistemlerin bu süreçte 50'ye yakın teste tabi tutulduğunu belirtti. Bu kapsamda Atmaca da son olarak mühimmatlı, harp başlıklı bir testten daha geçirilecek.






    Yerli seyir füzesi motorları önümüzdeki yıl kullanımda olacak



    Demir, motor testlerinin bittiğini ve başarıyla kalifiye olduğuna dikkati çekerek "Motor konusunda seri üretimle ilgili çalışmalara başlıyoruz." diye konuştu.



    Seyir füzesi motorunun ilk uçuş tarihiyle ilgili sorulara Demir, "Seri üretim başlıyor, elimizde yabancı motorlar hali hazırda var, o motorları kullanacağız. Önümüzdeki yıl yerli seyir füzesi motorlarının sistemler üzerinde kullanıldığını göreceğiz." yanıtını verdi.



    Yapılan son teste ilişkin açıklamalarda bulunan Roketsan Genel Müdürü Murat İkinci, Atmaca'nın en zorlu koşullarda test edilmesini içeren bir senaryo oluşturduklarını belirtti. İkinci, "Tamamen GPS bağımsız, sadece kendi ataletsel navigasyon ünitesiyle hedefini çok ciddi bir mesafeden net olarak bulabildi ve vurabildi. Bu, elektronik harbin çok yoğun olduğu ortamlarda da Atmaca üzerindeki çok kısıtlı bir navigasyon kabiliyetiyle hedefi net olarak vurabildiğinin göstergesi oldu. Elektronik karıştırmanın olduğu durumlarda da Atmaca en zorlu senaryolara bu şekilde hazırlanıyor. Atmaca denize çok yakın mesafeden gittiği için radarlara yakalanmıyor. Atmaca'nın çok ciddi bir vuruş kabiliyeti olacağını değerlendiriyoruz. Farklı atak modları da bulunuyor." şeklinde konuştu.








  • Denizcilerin asırlardır uyladığı yöntemdir.Füze atıldığı konumu ve yönü açısal olarak biliyor.Atıldıktan sonra kendi süratini ve irtifasını kendi sensorlerinden ölçüyor.Sürat x zaman = mesafeyi veriyor ve fırlatıldığı noktaya ekliyerek bulunduğu yeri hesaplıyor.Yaptığı dönüş ve irtifa biligilerini buna ekliyor.Tam olmasada yakın bilgi veririr.Hedefe yaklaşmasına yetecek kadar gidebilir.Yaklaşana kadar kendi radarını zaten açmıyor.Hedefe yaklaştığında kendi radarını açar ve hedefi çok rahat vurabilir.
  • Ataletsel navigasyon nasıl çalışıyor merak ettim 🧐 Savunma sanayinde geldiğimiz nokta gerçektende takdire şayan. Emeği geçen herkesten Allah razı olsun 😊

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • En kötü bizde yerli konumlandırma sistemimizi yapmalıyız.

  • Denorath kullanıcısına yanıt
    çok iyi bilmiyorum ama eski denizcilerin seyrüsefer için kullandıkları matematiksel işlemlerin benzeri olsa gerek.

  • CleanCoders C kullanıcısına yanıt
    Eskiden astronomik seyir yapılıyordu, bugün bile ehliyet sınavlarında astronomik seyir soruları çıkıyor. Ancak astronomik seyir için göksel cisimlerin yükseklik ve konumlarından faydalanılır. Üstelik pozisyon doğruluğu tatminkar değildir. En iyi ihtimalle 10 mil yanılma payı vardır. Bir füzenin bu yöntemi kullanabileceğini sanmıyorum. Belki Loran yada Decca gibi radyo frekanslarından enterpolasyon gibi birşey yapıyordur 🤷🏼‍♂️

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Denorath kullanıcısına yanıt
    Denizcilerin asırlardır uyladığı yöntemdir.Füze atıldığı konumu ve yönü açısal olarak biliyor.Atıldıktan sonra kendi süratini ve irtifasını kendi sensorlerinden ölçüyor.Sürat x zaman = mesafeyi veriyor ve fırlatıldığı noktaya ekliyerek bulunduğu yeri hesaplıyor.Yaptığı dönüş ve irtifa biligilerini buna ekliyor.Tam olmasada yakın bilgi veririr.Hedefe yaklaşmasına yetecek kadar gidebilir.Yaklaşana kadar kendi radarını zaten açmıyor.Hedefe yaklaştığında kendi radarını açar ve hedefi çok rahat vurabilir.

  • Denorath kullanıcısına yanıt

    Google'a imu sensor yazip, arduino/esp tarzi kartlarda kullanilabilecek versiyonlarina ulasabilirsiniz. Basitce soylemek gerekirse uzerine uygulanan kuvvetleri her eksende olcebilen bir sensor. İlk patenti bosch'a aitti yanlis hatirlamiyorsam. Adafruit'in hazir devre karti ve kutuphanesi var ilgiliyseniz satin alip deneyebilirsiniz. Standalone konum belirleme icin kullaniliyor. Ucaklarin karakutularinda mevcuttur. Diger konum tespit yonletimlerinden farki konum datasini sadece kendisi icin kullanir, iki tarafli iletisimle tayin yapmaz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Schtroumpf Grognon -- 29 Eylül 2020; 21:37:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Denorath kullanıcısına yanıt
    en eski alman v2 roketlerinden beri kullanilan bir yontem. hareket sesorleriyle roketin tum hareketlerini takip ederek bulundugu yeri tahmin ediyor. bunu ilk roketlerde mekanik jireskoplarla yapiyorlardi, simdi teknoloji ilerledi telefonun icindeki chipde bile ivme olcer hareket sensorleri mevcut. genede gps e nazaran hassasiyeti dusuk.

  • nvturboforce N kullanıcısına yanıt

    Siz parakete seyrinden bahsediyorsunuz, bana kalırsa bu yöntemle bir füze nokta atışı yapamaz zira parakete seyrinde sapma hatası oldukça fazla. Gemiler için örneklendirirsek bu yöntemle sadece tahmini olarak şu pozisyondayız denilebilinir. Diğer tüm mevki atma yöntemleri kullanılamaz olduğunda başvurduğumuz bir yöntemdir. Akıntı, rüzgar, dümen açısı gibi faktörler gemiyi varsaydığımız seyir çizgisinden çok farklı bir yere sürükleyecektir. Cevabınız için teşekkür ederim  

  • Schtroumpf Grognon kullanıcısına yanıt

    Çok teşekkür ederim, araştıracağım  

  • darkaura kullanıcısına yanıt

    Teşekkürler  

  • Yakında karadan karaya versiyonunu da göreceğiz. İlk karadan karaya seyir füzemiz olacak.

  • dr20mouse kullanıcısına yanıt
    Önce hızlıca uydu yapıp bunu uzaya yollama becerisi lazım. ambargo ves çeşitli sıkıntıları aşmak boşa çıkarmak birinci vazife, sizin bahsettiğiniz şey aynı zamanda bir proje olacak iş.
    Yukarıdaki bahsedilen füze ile GPS kullanmadan yön bulma becerisi teknik hale getirilmiş ve füzede başarılı bir şekilde işlediğinin bilgisi geçiyor o kadar.

  • Harp başlıklı testi inşallah yayınlarlar... Hatta test edilecek gemi çoktan Karadeniz'e gitmişti. Belki çoktan test ettiler..

  • füze şu an fransız motorları ile çalışıyor,kale grubunun ürettigi jet motoru faliyete geçse asıl o zaman devirm olacak .. yerli helikopter gökbey de yıl sonu ts 1400 jet motoru ile havalanırsa önümüz açık alıcısı çok olur.. batılı vampirlerin hegomanyası son bulacak reis e köpeklerin salması bundan

  • Şu GPS denen Amerikan sisteminden kurtulmamız lazım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Denorath kullanıcısına yanıt
    gemiler çok yavaştır. akıntı ve rüzgardan çok etkilenirler, ancak füzeler çok hızlıdırlar, rüzgara daha az maruz kalırlar, hedeflerine kısa sürede vardıkları için gemilere göre daha isabetli sonuç verir diye düşünüyorum.

  • dr20mouse kullanıcısına yanıt

    Ne ile?


    Nasıl?


    Bir sürü uydu göndermemiz lazım. Bunun için çok ciddi maliyetler ödememiz lazım. Kendi teknolojilerimizi geliştirmek lazım.


    Ama ülke tımarhaneye döndüğü için bunları nasıl yapacağız?

  • RAIZEN kullanıcısına yanıt
    Napsin, Füze adres sora sora mi gitsin? Uydu şart. Bizde olmayan uydular...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Kevin De Bruyne kullanıcısına yanıt
    Ben neyden bahsetmişim?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.