Şimdi Ara

Göklere veda edecek Airbus A380 için verilen son siparişin gövde inşası tamamlandı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
450
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • Dünyanın en büyük yolcu uçağı olan Avrupalı havacılık devi Airbus’a ait A380 yakında emekliye ayrılıyor. İlk uçuşu üzerinden yaklaşık 15 yıl geçen uçağa ait son siparişin gövde inşasını tamamlayan Airbus, artık A380 üretmeyecek. Uçağın artık üretilmeyeceği konusu bundan bir buçuk yıl kadar önce gündeme gelmeye başlamıştı.



    Koronavirüs salgınının da etkisiyle birçok havayolu şirketinin uçuşlarında artık kullanmamaya başladığı A380'in yerini yakıt verimliliği daha yüksek iki motorlu uçaklar almaya zaten başlamıştı. Gökyüzünün Devi lakaplı A380, şartların getirdiği zorunluluk nedeniyle ne yazık ki yerde beklemeye mahkûm edildi.



    Ayrıca Bkz.Airbus’tan hidrojenle çalışan sıfır emisyonlu yolcu uçağı atağı



    Airbus’ın inşa ettiği son A380 gövdesi ise diğer parçaların montajı için 40 no’lu istasyondan 35 no’lu istasyona alındı. 272 seri numaralı uçak, teslim için hâlihazırda beklemekte olan dokuz A380’den biri. Uçaklardan sekiz tanesinin mevcut itibariyle en büyük A380 filosuna sahip Emirates’e sonuncusunun ise Japonya merkezli ANA’ya ait olduğu belirtiliyor. Ancak havacılık sektörünün içinde bulunduğu kriz sebebiyle her iki havayolu şirketinin de uçakları teslim alma sürecini ötelediği ifade edilmekte.





    A380’lerin devasa boyutuyla birlikte gelen yolcu kapasitesi (ortalama 500 yolcu), uçağın hem ana satış noktası hem de sonunu getiren faktör oldu. Çok az destinasyonda dolan uçak, pandemi sürecinde havayolu şirketlerinin destekleyemeyeceği kadar maliyet çıkarmaya başladı. Çoğu şirketin yere çektiği A380’lerden sadece Emirates ve China Southern’ın filosunda bulunan birkaç uçak hizmet veriyor.



    Kaynak:https://simpleflying.com/final-airbus-a380-assembled/







  • uçak teknoloji ve mühendislik harikası ama havacılık sektörünün günümüz ihtiyaçlarına cevap veremiyor.
    a350, b777, b787 gibi iki motorlu uzun menzilli uçaklar tercih ediliyor.

  • Bir devir daha sona eriyor

    Bakalım A380 gibi mühendislik harikası bir yapımının bir daha göklerde olması ne kadar sonra olacak...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Uçak hizmet dışına çıkartılmadı daha .Sadece üretimi durdu.

  • Devir tasarruf devri. Güle güle uçan ada 😢

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >

  • < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • VitoTheFather kullanıcısına yanıt
    Önemli olan büyüklüğü değil verimliliği. Yoksa uçak şirketleri büyük yapmaya uğraşırlar

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Zaten 747 nin karşısında hiç şansı yoktu.15 sene yine iyi diirendi.

  • CoreXXX kullanıcısına yanıt
    A380'i doldurabilirsen oldukça verimli bir uçaktır. Emirates'in uçağın motorlarının, daha güncel daha verimli olanlarla yenilenmesi talebini Airbus geri çevirince Emirates kalan siparişleri iptal etti. Emirates eskiyen A380'leri filodan çıkarıp yeni motorlarla donatılmış A380'lerle yenileme planı kuruyordu. Ancak airbus ayanaşmayınca bu yattı. Emirates uçuş ağıyla pandemide bile bu koca uçağı rahat rahat doldurabiliyor. Dört motorlu olduğu için fazla yakıyor dense de, A380'in taşıyacağı yolcuyu taşımak için bir adet 777 bir adet de 787 gerekirdi. Bu iki uçağın işletim ve yakıt maliyeti bir adet a380'i işletmekten daha fazla tutar. Firmaların tercih etmemesinin ana nedeni uçağın aşırı büyük olması nedeniyle tüm koltukları dolduramamak. Bu uçak doldurabildiğin sürece karlıyken, dolduramazsan ocağına incir diker.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.