Şimdi Ara

Türkiye'de ilk: Avrasya Tüneli'ne trafik sıkışıklığını yüzde 90 azaltabilen sistem kuruldu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
1.793
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Asya ile Avrupa kıtasını denizin altından kara yoluyla birleştiren Avrasya Tüneli'ne Türkiye'de ilk kez uygulanan bir sistem kuruldu. Hız Düzenleyici Hareketli Aydınlatma Teknolojisi (Pacemaker) adı verilen sistemin kullanıcılara güvenli ve konforlu bir sürüş imkanı sağlarken, trafik sıkışıklığını yüzde 90 azaltabildiği belirtiliyor.



    Yenilikçi ve akıllı yol teknolojileri arasında ön sıralarda gelen uygulama, LED tüpler vasıtasıyla tavanda senkronize bir şekilde hareket eden aydınlatmalardan oluşuyor ve 70 kilometre hıza göre çalışıyor. Sistem sayesinde, araçların hızlarının sabitlenmesi sağlanarak trafik akışının rahatlaması, takı·p mesafelerinin korunarak kaza riskinin düşürülmesi ve ani hız değişimlerinden oluşan egzoz gazlarının azalmasıyla çevreye katkı sağlanması hedefleniyor.



    Ayrıca Bkz.Discovery Sport'un Plug-in Hybrid seçeneği Türkiye'de



    Hız Düzenleyici Hareketli Aydınlatma Sistemi, Avrasya Tüneli'nin içerisinde eğime doğru ya da eğime karşı sürüş sırasında sürücülerin düzenli olarak önerilen hızda ilerlemelerini sağlamayı ve bu sayede hız değişimlerine bağlı trafik yoğunluklarının oluşmamasını hedefliyor. Dünya Yol Örgütü (PIARC) tarafından tavsiye edilen ve büyük faydalar sağlayan uygulamanın, yapılan araştırmalar sonucunda benzer projelerde trafik sıkışıklığını yüzde 90'a varan oranlarda azalttığı görülmüş.



    Sistem, aydınlatmanın hızı, boyutu ve aralık mesafesinin çeşitli senaryolarda çalışmasına olanak sağlıyor. Tünel içinde ortalama trafik hızlarındaki düşüşün tespit edildiği Avrupa-Asya yönünde en derin noktaya 500 metre kala başlayan Pacemaker Lighting uygulaması, en derin noktadan çıkışta da bin metre olmak üzere 1,5 kilometrelik bir güzergahı kapsıyor.



    20 Aralık 2016'da hizmete açılan Avrasya Tüneli güncel geçiş ücreti otomobiller için 36,40 TL, minibüsler için 54,70 TL olarak uygulanıyor.



    Kaynak:https://www.aa.com.tr/tr/bilim-teknoloji/-avrasya-tuneline-trafik-sikisikligini-yuzde-90-azaltabilen-sistem-kuruldu/1984002







  • Bu tip konularda yorum yapmam ama artık o kadar çok görüyorum ki tahammül edemiyorum. Rasyonel arkadaşlara hitaben yazıyorum.
    Arkadaşlar devletin kendisi krediyi çekip, bir inşaat ihalesiyle yolları da köprüleri de firmalara yaptırabilir. Parasını da çektiği kredinin faiziyle birlikte vadeli şekilde ödeyebilir. Yol veya köprü devletin olur, borcunu da firmalara kar payı aktarmadan öder. Mesela Marmaray projesi.
    Şuan yapılan ise, krediyi devlet garantisiyle özel firma çekiyor, aslında devlet çekiyor, köprüyü veya otoyolu yapıyor, yıllarca işletip kar payı alıyor. Köprüler ve yollar az kullanıldığı için devlet bu firmalara Euro veya Dolar endeksli kaynak ve kar aktarıyor. Ayrıca yollar az kullanıldığı için fazla yıpranmıyor böylece işletmecinin maliyeti daha da azalıyor. Bu da ikinci bir kazanç.
    Yani devlet karı firmalara aktarıyor. Vatandaşına da Euro Dolar endeksli ve anormal pahalı yol sunuyor.
    Yap İşlet Devret, faydalı ve rasyonel bir yöntem değildir.
    Devlet firmaya garanti verip çektirdiği krediyi kendi de çekebilir. Hatta kendi çekerse daha da ucuza yapar. Dediğim gibi Marmaray en iyi örnek. Ama nedense böyle bir şey hiç yokmuş gibi saçma sapan bahaneler üretiliyor. Yok kaynak yönetimi, yok devlet inşaat mı yaparmış vs. Özel firmanın da kaynağı yok devlet kefil oluyor, devlet kefil olmazsa firmaya kredi vermez kimse. İkincisi ise devlet zaten inşaat firması değil, uzmanlaşmış inşaat firmalarına işi ihale ediyor, yaptırıp işletmeye açıyor. Özel firmalara kar aktarılmadığı için de her halükarda daha ucuza geliyor.

    Bişey bilmiyorsunuz ama yorum yapmaktan eksik kalmıyorsunuz ?


    10 milyar TL bütçe ile geçiş garantili projeler yaparsan, 20 yıl boyunca senelik ödemeler yaparsın tüm parayı tüketmezsin. 


    Aynı parayla senede 10 proje inşasına devam edersin.Büyük para yönetimini bilmeyen bir kişi ise tüm parayı 1 projeye harcar. 

    Kardeşim eleştireni eleştirmek siz de moda herhalde. Yani halk 2ye bölük. Ama azınlık oldunuz. Bak burada kaç kişi var sana cevap veren. Sizi frenleyici olarak mı gönderiyorlar. Para pul gittiği gibi birde senin gibilere enerji harcıyoruz. Vampirliği KES ! Bırak halk konuşsun.
    -----------------------------------------
    ‘VATANDAŞIN CEBİNDEN 3 MİLYAR LİRA ÇIKACAK’Dolar kuruna göre belirlenen köprü ve tünel geçiş ücretlerine bu yıl yüzde 50'nin üzerinde zam geldiğini belirten Haydar Akar, Hazine'nin ödemesi gereken tutarların katlanacağına dikkat çekti. Avrasya Tüneli'nde geçen yıl 23 lira olan geçiş ücretinin yüzde 56 zam ile 36 lira olduğunu belirten Akar, şunları söyledi:“Yıl sonundaki fatura yaklaşık 300 milyon lira olacak ve Hazine'ye kesilecek fatura da 2 kat artacak. ‘Milletin cebinden bir kuruş çıkmayacak diyenlerin, sadece 3 proje için 1 yılda ödeyecekleri 3 milyar lirayı açıklaması gerekir. 2019 yılında Osmangazi Köprüsü için 6 milyon, Yavuz Sultan Selim Köprüsü için 36 milyon ve Avrasya Tüneli'nden de 8 milyon aracın bedelini Hazine ödemek durumunda kaldı.”
    Kaynak Yeniçağ: Avrasya Tüneli’nin faturası yine vatandaşa kaldı
    ----------------------------------------https://www.yenicaggazetesi.com.tr/avrasya-tunelinin-faturasi-yine-vatandasa-kaldi-269119h.htm
  • iyiymiş de biz bu tüneli yapanlara, kimse bu tünelden geçmediği için verdiğimiz geçiş garantisi karşılığında para ödemişken hangi trafikten bahsediyorlar?

  • willyyyyy W kullanıcısına yanıt

    Bişey bilmiyorsunuz ama yorum yapmaktan eksik kalmıyorsunuz ?


    10 milyar TL bütçe ile geçiş garantili projeler yaparsan, 20 yıl boyunca senelik ödemeler yaparsın tüm parayı tüketmezsin. 


    Aynı parayla senede 10 proje inşasına devam edersin.Büyük para yönetimini bilmeyen bir kişi ise tüm parayı 1 projeye harcar. 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berk768 -- 24 Eylül 2020; 14:46:18 >
  • berk768 kullanıcısına yanıt
    Büyük para yönetimini bildiğimiz için garantileri dolar euro üzerinden veriliyor di mi :D

  • yanıtınıza bakarak bilmeyen tek kişi siz gibi görünüyorsunuz!

  • Garanti vermezsen, o şirket projeyi yapmaz.Neden zararına bir iş yapacak arkadaş, nasıl cevaplar bunlar.  




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berk768 -- 24 Eylül 2020; 14:48:21 >
  • berk768 kullanıcısına yanıt
    Büyük para yönetimini bilmiyoruz çünkü troll değiliz. Troller herşeyin en iyisini bilir. 3-4 proje parasına 1 proje yapmayı en iyi siz bilirsiniz. Amerika'da Avrupa'da yapmaya çalış yargı direk tepene biner.

  • berk768 kullanıcısına yanıt

    ülkenin 50 yılını ipotek edip yiyen 70 yaşındaki adamların kendilerinden sonraki jenerasyonları umursamamalarını anlayabiliyorum da bunu destekleyen 20-30 yaşındakileri anlayamıyorum.

  • berk768 kullanıcısına yanıt
    Kardeşim eleştireni eleştirmek siz de moda herhalde. Yani halk 2ye bölük. Ama azınlık oldunuz. Bak burada kaç kişi var sana cevap veren. Sizi frenleyici olarak mı gönderiyorlar. Para pul gittiği gibi birde senin gibilere enerji harcıyoruz. Vampirliği KES ! Bırak halk konuşsun.
    -----------------------------------------
    ‘VATANDAŞIN CEBİNDEN 3 MİLYAR LİRA ÇIKACAK’Dolar kuruna göre belirlenen köprü ve tünel geçiş ücretlerine bu yıl yüzde 50'nin üzerinde zam geldiğini belirten Haydar Akar, Hazine'nin ödemesi gereken tutarların katlanacağına dikkat çekti. Avrasya Tüneli'nde geçen yıl 23 lira olan geçiş ücretinin yüzde 56 zam ile 36 lira olduğunu belirten Akar, şunları söyledi:“Yıl sonundaki fatura yaklaşık 300 milyon lira olacak ve Hazine'ye kesilecek fatura da 2 kat artacak. ‘Milletin cebinden bir kuruş çıkmayacak diyenlerin, sadece 3 proje için 1 yılda ödeyecekleri 3 milyar lirayı açıklaması gerekir. 2019 yılında Osmangazi Köprüsü için 6 milyon, Yavuz Sultan Selim Köprüsü için 36 milyon ve Avrasya Tüneli'nden de 8 milyon aracın bedelini Hazine ödemek durumunda kaldı.”
    Kaynak Yeniçağ: Avrasya Tüneli’nin faturası yine vatandaşa kaldı
    ----------------------------------------https://www.yenicaggazetesi.com.tr/avrasya-tunelinin-faturasi-yine-vatandasa-kaldi-269119h.htm





  • quote:

    Orijinalden alıntı: berk768

    Bişey bilmiyorsunuz ama yorum yapmaktan eksik kalmıyorsunuz ?


    10 milyar TL bütçe ile geçiş garantili projeler yaparsan, 20 yıl boyunca senelik ödemeler yaparsın tüm parayı tüketmezsin. 


    Aynı parayla senede 10 proje inşasına devam edersin.Büyük para yönetimini bilmeyen bir kişi ise tüm parayı 1 projeye harcar. 

    sen daha olayın ne olduğunu anlamamışsın konuşuyorsun. Sen bu projelere 1 kuruş para vermiyorsun zaten; elindeki parayı harcamakla alakası yok yani. Bu projeleri özel sektöre yaptırıp belli bir süre geçiş garantili kullanım hakkı veriyorsun. Burda yanlış olan devlet bankasından alınan krediyle 10 katı fiyatına iş yaptırılması. Sonuç olarak 3 senede kira diye özel sektöre yapılan işin parasını ödüyorsun, kalan 10 senede havadan para kazanıyor. Umarım anlamışsındır.





  • berk768 kullanıcısına yanıt
    Millet eleştirel konuşmasa konuşmayacaksın yani her şey yolunda sana göre... fotoğrafından belli kafa yapın. Yarın bir günde forumlardan foto kaldırmakla uğraşırsın. Bak sigara 15TL yabancılarda önce iç işbirlikçiler oradan amerika oradan ingiltere rotschield Acabaa Tekel özelleştiğinden beri ne kadar döviz olarak açık üretti bi hesaplada yaz. Türk Telekomu sattınız hariri mafyasına ne oldu? adam bakır kabloları eritti de sattı yurtdısına. Senin bankandan para çekti onu almak için onuda ödemedi. Modaya uyuyorsun. de biz klasikçiyiz yani 10101010 Varlık yada yokluk .Ya istiklal ya ölüm. Döküle döküle döne döne geleceksin. Görmemekte ısrar ediyorsun. Yana yana öğrenir bu toplum sonrada anti virüs aşısını yapar ama o zaman fotolar değişir o günkü modaya da uyarsın bukelemun gibi yada sessiz kalırsın inine çekilirsin.

  • O tünelde giriş hariç hiç trafik olmuyor ki sorun oraya girişte zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zaten orada trafik yoktu ki yine bi haber köşesi ve reklam için yapılmis. Birçok yerde ihtiyaç olan şeyi en gereksiz yere yapmışlar bir de övünüyorlar

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Cehhabililer gecmesin

  • Az once gectim, hicbirsey farkedilir bile degil. Bombos bisey

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Neyin trafiğine göre bu uygulama yapılıyor? İstanbul'da trafik olmayan nadir yerlerden biri Avrasya Tüneli yüksek fiyatından dolayı.

  • İhalesi ve yapımı şeffaf, optimum maliyetli, imalatı özenli bir yatırımdır bu. Ben solcuyum. Düzgün işleri desteklerim. Bu düzgün bir iştir. Dandik ihaleler için bknz kuzey anadolu otoyolu ve üçüncü köprü..

  • ben yeni yollardan geçemiyorum fiyatları çok yüksek beni ilgilendirmiyor ben 30 senelik yolları kullanıyorum yapanlardan yaratıcı razı olsun uygun uygun geçiyorum.

  • berk768 kullanıcısına yanıt
    Geçiş garantili olunca, projeyi daha ucuza mı yapıyorlar? Geçiş garantisi ile fazla proje yapmayı nasıl birbirine bağladın?

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.