Şimdi Ara

İstanbul'da elektrikli scooter ile ölümlü kaza

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
823
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • İstanbul’da elektrikli scooter kiralama firmaları hızla yaygınlaştı. Bu durum zaman zaman trafik kazalarına neden olabiliyor. Bugün gerçekleşen bir kazada 20 yaşındaki elektrikli scooter sürücüsü hayatını kaybetti.



    Olay geçtiğimiz cumartesi günü akşam saat 20.30 sıralarında Pendik sahil yolunda meydana geldi. Edinilen bilgilere göre, kuzenleri ile birlikte scooter kiralayan Sakarya Üniversitesi Uluslararası Ticaret bölümü birinci sınıf öğrencisi Metehan Korkmaz (20), yolun karşısına geçmek için ışıklarda beklemeye başladı.



    Kendilerine yeşil yandıktan sonra karşıya geçen Korkmaz’a kırmızı ışıkta geçtiği iddia edilen araç çarptı. Olayın ardından yoğun bakıma alınan genç vefat etti. Çarpan aracın avukat olduğu iddia edilen sürücüsü M.A, çıkarıldığı mahkemenin ardından serbest bırakıldı.



    Ayrıca Bkz.Elektrikli scooter yönetmeliğinin detayları açıklandı



    Daha önce de İstanbul’da elektirkli scooter kiralayan 17 yaşındaki bir genç, otomobille çarpışmış ve hayatını kaybetmişti. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, elektrikli scooter kiralama şirketlerine ve sürücülere yönelik yönetmelik hazırlıyor. Düzenlemenin ne zaman yürürlüğe gireceği bilinmiyor.



    Paylaşımlı elektrikli scooter yönetmeliğinin taslak maddeleri şöyle:




    • Elektrikli scooter’ların azami hızı saatte 18 km olacak.

    • Bu araçlar, otoyol, şehirlerarası yollar ve azami hız sınırı 50 km/s üzerinde olan karayollarında kullanılamayacak.

    • Elektrikli scooter kullananlarda 18 yaş sınırı aranacak. 16-18 yaş aralığındakilere ise M ve A1 ehliyetine sahip olmak koşulu ile izin verilecek.

    • Birden fazla kişi elektrikli scooter kullanamayacak.

    • Bu araçlarda kişisel eşya haricinde eşya/yük taşınamayacak.

    • Bu araçların yayaları ve dezavantajlı grupları (engelli/yaşlı) tehlikeye sokmasına izin verilmeyecek.

    • Elektrikli scooterların toplu taşıma araçları ile entegre olacak şekilde kullanımı sağlanacak.

    • Kask zorunluluğu getirilmeyecek ancak kask, dizlik, reflektör, ceket gibi koruyucu ekipman kullanımı teşvik edilecek.

    • Elektrikli scooterların belirli bölgelere yığılmasının önüne geçilecek.

    • Kamu düzenini bozmayacak ve gürültü kirliliği oluşturmayacak şekilde kullanım sağlanacak.

    • Şehirlerarası yollar ve azami hız sınırı 50 km/h üzerindeki yollarda kullanılamayacak. Şehir içi yollarda bisiklet yolu varsa bisiklet yolundan yoksa sağ şeritten gidebilecek. Kuralları ihlal eden sürücülere trafik cezası kesilebilecek.









  • Kazanın skuter ile bağlantısını çözemedim. Başlıkta anlatım bozukluğu var.
    Örneğin, skutere binmiyor olsaydı, üzerindeki bulunan başka eşyayla mı haber başlığı atacaktınız? Misal; İstanbul'da spor ayakkabı ile ölümlü kaza:

    "İstanbul’da spor ayakkabı hızla yaygınlaştı. Bu durum zaman zaman trafik kazalarına neden olabiliyor. Bugün gerçekleşen bir kazada 20 yaşındaki spor ayakkabı kullanıcısı hayatını kaybetti.
    ...
    Daha önce de İstanbul’da spor ayakkabı giyen 17 yaşındaki bir genç, otomobille çarpışmış ve hayatını kaybetmişti".
    ...
    Tipik bir haber metni şablonu. Skuter, ayakkabı vs kelimenin yerine başka ne koysan sırıtmıyor. Bu sebeple manipülasyona pek açık geldi. Editör beye tavsiyem, habercilik ve medya sektöründe kendini geliştirmek, basamakları tırmanmak istiyorsa, bu tür basit hatalara dikkat etmesi gerektiği. Saygılarımla.
  • Bak be diyor kırmızı ışıkta geçen sürücü diyor. Yaya da olsa astronotta olsa martılı ya da bisikletli fark etmez çarpışma olacaktı diyor. Dikkat çekmeniz gereken yer martı değil kısacası.

  • uykusuzinsan kullanıcısına yanıt
    Bence serbest bırakılmasına dikkat çekilmeli.

  • Kırmızı ışıkta geçildiyse yaya da olsan fark etmezdi, araçta olsa. Scooter olması bir şey değiştirmiyor.

  • 7 yıldır araba sürüyorum. Yolda yaya görünce direkt frene basıyorum. Hele yolda motorsiklet sürücüsü varsa ondan üç şerit öteye gidiyorum. Trafikte kurallara uyan birisiyim. Umarım en kısa sürede kurallara uymayı öğreniriz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Elektrikli scooter ile yakından uzaktan alakası olmayan bir kaza. Yeşilde geçen bebek arabalı bir anneye çarpsa bebek arabası kaza ile ne kadar alakalı olacak ise bu kazada scooter ile o kadar ilgili.

  • nikony kullanıcısına yanıt
    Serbest bırakılma meseleleri yanlış anlaşılıyor. Serbest bırakılması mahkeme sonucunda suçsuz olduğu kesinleşip serbest bırakılma değil. Ülkemizde AB uyum yasaları gereği kişi suçu kesinleşene kadar tutuksuz yargılanır. Bu yüzden olay ne olursa olsun mahkeme sonucu kesinleşene kadar hep "serbest bırakıldı" başlığıyla haberler görüyoruz.

  • Kazanın skuter ile bağlantısını çözemedim. Başlıkta anlatım bozukluğu var.
    Örneğin, skutere binmiyor olsaydı, üzerindeki bulunan başka eşyayla mı haber başlığı atacaktınız? Misal; İstanbul'da spor ayakkabı ile ölümlü kaza:

    "İstanbul’da spor ayakkabı hızla yaygınlaştı. Bu durum zaman zaman trafik kazalarına neden olabiliyor. Bugün gerçekleşen bir kazada 20 yaşındaki spor ayakkabı kullanıcısı hayatını kaybetti.
    ...
    Daha önce de İstanbul’da spor ayakkabı giyen 17 yaşındaki bir genç, otomobille çarpışmış ve hayatını kaybetmişti".
    ...
    Tipik bir haber metni şablonu. Skuter, ayakkabı vs kelimenin yerine başka ne koysan sırıtmıyor. Bu sebeple manipülasyona pek açık geldi. Editör beye tavsiyem, habercilik ve medya sektöründe kendini geliştirmek, basamakları tırmanmak istiyorsa, bu tür basit hatalara dikkat etmesi gerektiği. Saygılarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otemiz -- 22 Eylül 2020; 17:49:54 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunacadirci

    7 yıldır araba sürüyorum. Yolda yaya görünce direkt frene basıyorum. Hele yolda motorsiklet sürücüsü varsa ondan üç şerit öteye gidiyorum. Trafikte kurallara uyan birisiyim. Umarım en kısa sürede kurallara uymayı öğreniriz.

    Yaptığınız çok büyük bir hata, arkadan gelen sizin yol verdiğinizi nasıl anlayacak pat diye geçirir.. Yaya olduğum zaman tamam geçme ışığı yansa bile sağıma soluma bakqrak geçiyorum.


    Polis, ambulans, itfaye , freni bosalan kamyon, sarhoş sürücü vs hersey olabilir dikkatli olmak lazım.. ışık yandı hop yola atlıyorum diye bir şey olamaz..


    Buna ek scooter a da değinmek istiyorum.. insanların arasında makas atan cahiller var.. bu aletler acilen bir kanuna tabii olmalı ve yaş sınırı getirilmeli..


    Beşiktaş Ortakoy arasını yürüdüm daracık kaldırım var zaten ezecekti biri beni.. yolda paylaşımlı şeritleri olmalı, bisikletlerle beraber kullanılsın o yolda 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 22 Eylül 2020; 17:44:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bisiklet ile geçtiğim 6-6,5 kmlik güzergahta kaldırımlar çok geniş. Hatta bazı yerlerde yoldan daha geniş. Evet belli sebeplerden yolun genişletilmesi uygun değil, çünkü genişletirsen daraldığı yerlerde şişmeler olur bunu anlayabiliyorum ama bisiklet ve scooter kullanıcılarının, hatta belli şartlar sağlanırsa motosiklet kullanıcılarının kullanımı için düzenleme yapılabilir. Ekremcim hizmet bu şekilde olur, lafla polemik ile değil. Hadi görelim bakalım seni.

  • Geçen gün bostancı sahilinde karşıdan karşıya geçektim trafik lambası patlamış neyse. Yaya geçidinde duruyorduk ben ve bir kaç yaya bir araç sahibi (belki okuyordur gerçekten insan evladı tam bir medeni teşekkür ederim kendisine buradam) bizi farkedip durmasına karşı araçlar vızır vızır geçmeye devam etti buda yetmez gibi yol veren aracı kornalar küfürler el kol hareketleri ile yoğun bir şekilde taciz ettiler. Ülke Afganistan’a doğru hızla evriliyor resmen.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Direkt frene basmak nasıl çok büyük bir hata olabilir? Arkadan gelen arkadaşlar da fren mesafesini korusun bir zahmet. Yayalara yol vermek önceliğim. Arkadaki araçların bana vurması hiç umurumda bile değil.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ölüme sebep olan, çarpan aracın sürücüsü serbest bırakılmış..

    Sapıkları, birilerinin ölümüne sebep olanları, dolandırıcıları, mafya kılıklı şiddet yanlılarını cezaevlerinde tutmak mümkün değil, onlara sıra gelmiyor.. Vatandaş için riskli olan suçlular ifadeleri alınıp sokaklara tekrar salınıyor.. Tweet atan, hesap soran daha tehlikeli (vatandaş için değil) koltuklarını sevenler için tehlikeli onlar.. Onlar cezaevlerinde.. Kırmızı ışıkta geçen sürücü, bir gencin ölümüne sebep olan sürücü serbest bırakıyor.. Sonra ara ki bulasın..

  • Ölen ölür kalan sağlar bizim felsefesi bir insan ölmüş öldüren kişi serbest umarım bu kararın altına imza atanlar virüsle imtihan olur .

  • İyi de konunun scooter la ne alakası var

  • Kırmızı ışıkta durmayan sürücü yayayı öldürmüş ve serbest bırakılmış. Nerden baksan skandal. Al sana haber konusu ama haber yapılan konu ise karşıya geçen yayanın scooter kullanıyor olması.

  • Bi düzenleme gelmesi gerek kaldırımda deli gibi kullanıyorlar. Daha çok ölümlü kaza olur İstanbulda.

  • Avukata bak milletin hakkını bunlar mı koruyacak daha kendisi kurallara uymuyor, kırmızıda geçmiş birini öldürmüş hemde serbest kalmış.Sorun scooter felan değil sorun şehrin buna uygun altyapısının olmaması yeterli bisiklet yaya ve scooter yollarının olmaması ayrıca eğitimsizlik.Avukat olmuş ama kırmızıda geçilmeyeceğini bilmiyor bilsede uymuyor.Daha caydırıcı olmalıyken cezalar aksine insanlar serbest bırakılıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İşin garip tarafı da kırmıza da geçiyor birisini öldürüyor ve serbest kalıyor. Twitter da adalet arayışları boşuna değil!

  • hukuku adaleti belki hakim savcı avukat kadar bilmem ama yolda birini durdurup kırmızı ışıkta araç geçiyor ve yaya ölüyor sizce cezası ne olmalı denilse eminim kimse serbest bırakın demez.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.