Şimdi Ara

Yılın ilk 8 ayında Türkiye'nin en çok binek otomobil ihraç ettiği ülke Fransa oldu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
1.059
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Türk otomotiv sektörünün yılın ilk sekiz ayındaki ihracat karnesi belli oldu. Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) verilerine göre söz konusu dönemde 5 milyar 509 milyon 677 bin dolarlık binek otomobil ihraç edildi.



    Elde edilen verilere göre sektör temsilcileri Ocak-Ağustos döneminde 109 ülkeye binek otomobil sattı. Bu süreçte otomotiv sektörünün ana ihracat pazarlarında Avrupa ülkeleri yine başı çekti. En fazla binek otomobil ihracatı Fransa'ya yapılırken, bu ülkeye 884 milyon 781 bin dolarlık ürün gönderildi.



    Fransa'nın ardından ikinci sırada yer alan Almanya'ya 543 milyon 766 bin dolarlık ihracat yapıldı. Listenin üçüncü sırasındaki İngiltere'ye 478 milyon 158 bin, dördüncü İtalya'ya 474 milyon 788 bin, beşinci İspanya'ya ise 407 milyon 522 bin dolarlık binek otomobil satıldı. Söz konusu 5 ülkeye yapılan ihracat, toplam binek otomobil ihracatının yüzde 50,62'sini oluşturdu.



    Ayrıca Bkz.LPG'li araçların AVM otoparklarına girişi hakkında yeni açıklama



    Bahsi geçen ilk 5 ülkenin dışında Mısır'a ihracatta da büyük artış görüldü. Ocak-ağustos döneminde bu ülkeye ihracat, geçen yılın 8 ayına göre yüzde 74,76 artışla 111 milyon 197 bin dolardan 194 milyon 328 bin dolara yükseldi. İhracatın büyük oranda arttığı ülkelerden biri de Suudi Arabistan oldu. Bu ülkeye dış satım yüzde 195 artarak 15 milyon 874 bin dolardan 46 milyon 901 bin dolara çıktı.



    Ocak-ağustos döneminde İsrail'e 294 milyon 671 bin, Slovenya'ya 254 milyon 558 bin, Belçika'ya 249 milyon 12 bin, Polonya'ya 228 milyon 970 bin dolarlık ihracat gerçekleştirildi. İsveç, ABD ve Hollanda'ya da 100'er milyon doların üzerinde ihracat yapıldı.



    Kaynak:https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/binek-otomobil-ihracatinin-yarisindan-fazlasi-5-avrupa-ulkesine/1976294







  • Hocam bir fabrikaya karar verip acmak 2 sene. Ic pazar saglam olmadiktan sonra kimse o riske girmek istemez. Ayrica bir gece de artan vergiler vs. korkutur yatirimciyi cunku belirsizliktir. Yatirim yapmak isteyen stabilite ister.

    Turkiyeden isciligin daha ucuz oldugu bir suru ulke var. Hem de daha stabiller.

    Arabada ana gider iscilik degil zaten. Yapili bir arabayi bir ulkeden baska bir ulkeye nakletmenin maliyeti bir arabayi uretmek icin gerekn iscilikten daha fazla cogu zaman.

  • Ülkemizde işçilik bu kadar ucuzken daha fazla fabrika açılması lazım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boşuna EEEEEY MACRON demiyoruz....

  • Biz akıllanmayız şu sömürgeci fransayı zengin ediyoruz...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: atkosturanadam

    Ülkemizde işçilik bu kadar ucuzken daha fazla fabrika açılması lazım.

    Hocam bir fabrikaya karar verip acmak 2 sene. Ic pazar saglam olmadiktan sonra kimse o riske girmek istemez. Ayrica bir gece de artan vergiler vs. korkutur yatirimciyi cunku belirsizliktir. Yatirim yapmak isteyen stabilite ister.

    Turkiyeden isciligin daha ucuz oldugu bir suru ulke var. Hem de daha stabiller.

    Arabada ana gider iscilik degil zaten. Yapili bir arabayi bir ulkeden baska bir ulkeye nakletmenin maliyeti bir arabayi uretmek icin gerekn iscilikten daha fazla cogu zaman.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 17 Eylül 2020; 20:20:44 >
  • Hemican kullanıcısına yanıt
    Hocam dediklerinize katılıyorum lakin ulaşım maliyeti hariç çünkü Türkiye konum olarak avrupa Ortadoğu ve bazı asya ülkelerine fazlasıyla yakın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • asgari ücret 250 eurolara geldi. türk vatandaşı fransız vatandaşının yanında köle gibi bir şey. romanyadan üretimi buraya kaydırabilir renault grubu. malum orada bile asgari ücret 450 euro civarında.

  • Bunlar hep ekonomi kötü olduğu için oluyor ... İyi olsa Passat olur.

  • atkosturanadam kullanıcısına yanıt

    Yakin tabi hocam da demekki o yakinlik ve iscilik ucuzlugu baska alternatiflerle karsilastirinca cekici gelmiyor firmalara.


    Toptan bir paket cunku bu

    iscilik

    lojistik

    Ic pazar

    Dis ticaret anlasmalari

    Ulkenin stabilitesi ve guvenilirligi




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 17 Eylül 2020; 20:56:3 >
  • bence bir arabanın kalitesini sıcak iklimde daha iyi anlıyorsun fransız arabası kadar berbat bir kalite görmedim kapıma süs diye bile koymam

  • dolar yada euro bu seviyelerde olmasa yabancılar kapatır gider

  • paco_ct kullanıcısına yanıt
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-C2560DDFD -- 9 Ocak 2021; 21:38:11 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • dostum biraz daha dikkatli ve kibar bir yorum yazabilirsin 😊 sözümün başında dediğim gibi ''BENCE'' 2. ''SICAK İKLİM'' ayrıca kalite sadece iç döşemesi iç dizaynı demek değildir ben Yurt dışında yaşıyorum ve sıcaklık 45 dereceyi geçebiliyor fransız arabalarının çoğu bulunduğum yerde sorun, elektronik ve motor tarafında sorunlara sebep oluyor diğer yaşadığım ülke kapsamında yedek parça konusu gerçekten sorun ve ben 2000 den sonra üretilmiş tüm alman araçlarından nefret ediyorum benim gözümde onlarda çöp sadece adı kaldı alman malı diye zihinlerde bir kaç istisna var tabiki model olarak ve Tekrar ediyorum ''BENCE'' yani zevkler ve renkler var sen seve seve binersin ben nefret ederim kapıma bile koymam ama sen seviyorsun diye de herkes sevmek zorunda değil veya ben sevmiyorum diye herkes sevmemek zorunda değil açık bakmak lazım biraz konuya,ayrıca belirtmek isterim ki kulaktan dolma değil düşüncelerim tecrübe ile edinilmiş.tekrar etmem gerekirse Bence bir arabanın kalitesi Sıcak iklime sahip ülkelerde belli oluyor.Saygılar 😉





  • En vasıfsız çalışanı 2 bin euro alan ülkede millet clio ya biniyor. Adamların bir aracı kullanma amacı bir yerden başka bir yere gitmek.
    Biz de üç beş bir yerden bulduk mu hemen passat i çekiyoruz altımıza.
    Hatta Türkiye de gelir düzeyi yüksek olan adam uygun fiyatlı araba aldı mı millet dalga geçiyor mezara mı götüreceksin parayı diye.
    Benim Almanya da yaşayan bir akrabamin patronu 20 yaşındaki arabasını daha bu sene değiştirmiş.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Oney kardas yarisini bana ver


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcrew

    En vasıfsız çalışanı 2 bin euro alan ülkede millet clio ya biniyor. Adamların bir aracı kullanma amacı bir yerden başka bir yere gitmek.
    Biz de üç beş bir yerden bulduk mu hemen passat i çekiyoruz altımıza.
    Hatta Türkiye de gelir düzeyi yüksek olan adam uygun fiyatlı araba aldı mı millet dalga geçiyor mezara mı götüreceksin parayı diye.
    Benim Almanya da yaşayan bir akrabamin patronu 20 yaşındaki arabasını daha bu sene değiştirmiş.

    Kulaktan dolma bilgilere gerek yok önce bi gidin Almanyadaki 2020 sıfır bmw audi mercedes satışlarına bakın ondan sonra bu 50 yıllık clioya biniyorlar diye boş yaparsınız sayılar ortada hala bu olayı bi bırakmadınız çatır çatır lüks araç satıyorlar


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kendi agzinla söylüyorsun en vasifsiz adam 2000 euro alsa iyi kötü clio aliyor. Sifirdan bi öğretmen işe başlasa burada 1 sene hic bir sey yemeyip icmeyecek ki o kici kirik 10-15 yillik clioyu alabilsin. Ayrica boş lafa gerek yok burada atip tutmak kolay yurtdisina gitmis görmüş biri olarak asgari ücrete sahip bir gurbetcinin ortalama 5 yil icerisinde evi ve iki araci oluyor. Kendi lise arkadaşımdan biliyorum.

  • atkosturanadam kullanıcısına yanıt
    Bürüt asgari ücret + yemek + yol gibi maliyetleri ekleyince başabaş geliyoruz. Asgari ücretlinin maliyeti > ?5000 kaldı ki otomobil sektöründe çalıştırdığın kalifiye işçiye daha yüksek vermezsen
    1. kaliteli iş çıkmaz
    2. o kişi daha yüksek para kazanabileceği bir iş, yan sanayi vs zaten bulur.

  • Bu araçlar demirden yapılıyor ülke madenleri bu şekilde 100$ karla dışarı gidiyor kendimiz yapmış olsak... ihraç edilen marka nedir? birde bunu söylese bari... renault Türkiye fransaya mı ihraç ediyor? fransa-mısır... mısır hava kuvvetleri fransa uçakları kullanıyor mısır-fransa bağı var. Son-uç'ta sömürülmenin başka yönü. Tamam buna eyvallah diyoruz ama kendi ülkemizde çıkan demir dolar ile demir global piyasa fiyatı. Peki altın maden fiyatı arttı... dolar bazında gümüşte öyle.. Türkiyede çalışan işçi kendi toprağından çıkan demiri bile alamayacak. Türkiyede çalışan kendi ülkesinde yapılan bir ürünü ötv vs lerle alıyor bunun anlamı nedir* ? Türkiye insanı kendi toprağından izole edilmiş gibi değil mi? Bir düşün bakalım... birde bu taraftan...

  • ey macron sen kimsin bizim tofaşımız var hundayımız var .
    https://twitter.com/i/status/1304815785920131072

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.