Şimdi Ara

Nvidia Reflex teknolojisini detaylandırdı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
674
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Nvidia Reflex teknolojisini detaylandırdı



    RTX 3000’in tanıtımından önce duyurulan heyecan verici özelliklerden birisi Nvidia Reflex’ti. Teknoloji giriş gecikmesinin minimize edilmesi için geliştirilmiş.



    Giriş gecikmesi nedir?



    Öncelikle tek cümleyle giriş gecikmesi ya da daha çok bilinen haliyle Input Lag’ı hatırlayalım. Terim farenizdeki aksiyonun ekrana yansımasına kadar geçen süreyi tanımlamak için kullanılıyor.



     



    AMD’nin de hali hazırda çoğu oyun için kullanıma sunduğu tekniğe Nvidia’dan yanıt gecikmedi. İlk başta Fortnite, Apex Legends, ve Valorant için ilreide yayınlanacak sürücü güncelleştirmesi ile gelecek Nvidia Reflex’in zamanla daha fazla geliştiricinin SDK’yı uygulaması ile yaygınlaşması bekleniyor. Ekran kartı tarafında uyumluluk listesi ise bir hayli geniş, GTX 900 ve sonrası kartlara yer verilmiş.



    Nvidia Reflex nasıl çalışıyor?



    Yazılım tarafında sürücünün oyun motoruyla iletişime geçerek 3D render motoru hattını optimize ederek oluşturma sırasını kısaltan teknoloji ayrıca GPU’nun işlemciye daha iyi senkronize olmasını da sağlayarak mevcut senaryodaki mümkün olan en düşük input lag’a ulaşmayı hedefliyor.



    Nvidia Reflex teknolojisini detaylandırdı



     



    Tabi giriş gecikmesi düşürülürken bundan tam verim alabilmek için yüksek tazeleme hızına sahip bir panel ve Gsync teknolojisi de gerekiyor. Bu noktada Acer, ASUS, MSI, Gigabyte ve Viewsonic’in 360 Hz Gsync monitörleri de tanıtımda yer verilen oyuncu monitörlerindendi.



    Nvidia Reflex teknolojisini detaylandırdı



     



    Yeni monitörleri ayıran bir diğer özellikse Reflex Latency Analyzer donanımıyla gelmesi. Monitörde yer alan 2 USB portuna bağlanacak Nvidia tarafından onaylı kısıtlı sayıdaki fare ile çalışan donanım Reflex Latency Analyzer utility üzerinden kontrol edilerek giriş gecikmesi ölçülebiliyor. Ek olarak ölçüm metodunun doğruluğu bir hayli yüksek. Zira ölçüm direkt olarak donanımsal düzeyde yapılıyor.



    Nvidia Reflex teknolojisini detaylandırdı



    Ayrıca Bkz.RTX 3000 serisinin getirdiği yeni teknolojiler



    Yani yüksek kare hızındaki kameralarla yapılan ölçümlerden dahi önde olduğunu söyleyebiliriz. Araç üzerinden ekrandaki tepki beklenen bölge işaretlenerek kalibre edilebilen araçla daha sonra GeForce Experience içerisindeki Performance ölçümü sekmesinden giriş gecikmesi gözlemlenebiliyor.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Nvidia Reflex teknolojisini detaylandırdı
    Nvidia Reflex teknolojisini detaylandırdı
    Nvidia Reflex teknolojisini detaylandırdı
    Nvidia Reflex teknolojisini detaylandırdı
    Nvidia Reflex teknolojisini detaylandırdı



    Kaynak:https://www.techpowerup.com/271664/nvidia-reflex-feature-detailed-vastly-reduce-input-latency-measure-end-to-end-system-latency



  • AMD'de olan Anti Lag'ın karşılığı Low Latency Mode'dur, NVIDIA Reflex ise Gsync uyumlu ekranlarda aktif olan ve aynı zamanda analiz edici bir özellik. Üstteki yoruma 6 beğeni gelmiş, ne kadar bilgi dolu bir forum.  Şimdiye kadar çıkan her yeni özelliğin öncüsü NVIDIA olmuştur, AMD her zaman sonradan taklit etmiştir. Gsync, Low Latecy Mode, DSR, Image Sharpening, Fast Sync, Filter gibi (daha onu taklit edemedi). Takliti de iyi yapsa neyse, Enhanced Sync'e bile doğru düzgün destek veremezken, siyah ekran sorunu yaşatıyor.

  • AMD nin reklamini yapmadiniz ama Nvidia nin reklamini yapiyorsunuz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu özelliği nvidia dan önce AMD çoktandır kullanıyordu ki zaten amd deki adı Anti Lag.

  • PC de ns ye nasıl ineriz çalışmaları yapılıyor konsolda neredeyse saniye cinsinde. İmleci ekranın bir ucundan öbür ucuna götürürken otur çay demle neredeyse. Kontrolcü olayı konsolu batırıyor bence.

  • Kardeşim bu AMD türkiyenin politikası ile alakalı. Biraz paraya kıysınlar. 15 senedir herhangi bir sosyal medya veya herhangi mecrada reklamını gördünüz mü? ama Nvdia'yı herzaman görüyoruz.

  • En beteri konsolda

  • AMD'de olan Anti Lag'ın karşılığı Low Latency Mode'dur, NVIDIA Reflex ise Gsync uyumlu ekranlarda aktif olan ve aynı zamanda analiz edici bir özellik. Üstteki yoruma 6 beğeni gelmiş, ne kadar bilgi dolu bir forum. Nvidia Reflex teknolojisini detaylandırdı Şimdiye kadar çıkan her yeni özelliğin öncüsü NVIDIA olmuştur, AMD her zaman sonradan taklit etmiştir. Gsync, Low Latecy Mode, DSR, Image Sharpening, Fast Sync, Filter gibi (daha onu taklit edemedi). Takliti de iyi yapsa neyse, Enhanced Sync'e bile doğru düzgün destek veremezken, siyah ekran sorunu yaşatıyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Miller -- 23 Ekim 2020; 10:4:48 >
  • +1

    Anti lag nvidianın low latency moduna karşı cevap niteliğinde gelmiştir.

    Yakında amd responseflex diye bişi çıkarır buda nvidia reflexin karşında durur


    Ayrıca Hardware Accelerated GPU Scheduling olayı amd tarafında halen sıkıntıda son seri kartların bir kısmına geldi sadece...


    Yani amd nvidiayı takip ediyor. Amd de yıllardır olan bir durum yok.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.