Şimdi Ara

Thrustmaster TS-PC Racer Ferrari 488 Challenge Edition test masamızda!

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
216
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  •  



    Dilerseniz sistemi incelemeye direksiyon motoruyla başlayalım. Thrustmaster TS-PC Racer, en temel tabiriyle direksiyon setimizin gövdesi ve kendisi Thrustmaster direksiyon seti ailesinin en güçlü üyelerinden bir tanesi. Üzerine takılacak olan direksiyonların hareketlerini oyuna başarılı bir şekilde aktarmak ve oyundaki tepkileri de oyuncuya hissettirebilmek adına gerekli olan tüm teknolojik donanım bu gövdede toplanıyor.



    Thrustmaster TS-PC Racer Ferrari 488 Challenge Edition test masamızda!



    İçerisinde yer alan 40 watt’lık fırçasız force feedback motoru sayesinde aracınızla bütünleşmenizi sağlayan sistemde alan odaklı kontrol adı verilen bir teknoloji mevcut. Bu teknolojinin amacı 16 bit çözünürlük değeriyle çalışan algoritması sayesinde geri bildirimlerin mümkün olduğunca hızlı ve tutarlı bir şekilde oyuncuya iletilebilmesi. Özellikle anlık refleks gerektiren ve en ufak hatanın yarıştaki konumunuzu etkilediği simulasyon oyunlarında direksiyondan aracına yönelik doğru tepkiler alabilmek bir oyuncu için olmazsa olmaz diyebiliriz. Hatta bu deneyimin artması sıradan bir kontrolcüyle veya giriş seviyesi bir direksiyon setiyle hissedemeyeceğiniz ölçüde farkları hissetmenize ve aracınızla bütünleşerek derecelerinizi iyileştirmenize yardımcı olabiliyor. Malumunuz kimi zaman yarışlarda saniyenin 10’da 1’i bile şampiyon ile 2. yi birbirinden ayırmaya yetebiliyor. İşte TS-PC Racer’da sahip olduğu teknolojilerle sürüş deneyimini yukarı taşımayı hedefleyen kullanıcılara hitap ediyor diyebiliriz.



    Thrustmaster TS-PC Racer Ferrari 488 Challenge Edition test masamızda!



    Üzerine takacağınız direksiyon simitlerine 1080 derecelik dönüş imkanı tanıyan TS-PC Racer, endüstri seviyesi diyebileceğimiz bu motor gücünü dizginleyebilmek adına dahili bir soğutucu üniteye ve gerekli durumlarda ihtiyaç duyulan gücü oyuncuya hissettirebilmek adına harici turbo güç ünitesine sahip. Hem yol tutuşu hem ani manevralar hem de uzun viraj dönüşlerinde aracınıza tam hakimiyet sağlayabilmeniz için tasarlanan motor, basit bir kıyasla bu üç alanda da Thrustmaster’ın TX ve T300 RS modellerine oranla 1,5 ila 4 kat arasında bir performans iyileştirmesi vadediyor.



    Thrustmaster TS-PC Racer Ferrari 488 Challenge Edition test masamızda!



    Bu videoda elimizdeki set TS-PC Racer Ferrari 488 Challenge Edition. Yani bu gövdeye oturtacağımız bir adet Ferrari 488 direksiyonumuz var. Buna ek olarak yine bu sisteme takabileceğimiz bir adet Ferrari F1 Add-on direksiyonumuz bulunuyor. Pedal tarafındaysa Thrustmaster’ın uzun yıllardır piyasada olan ve beğenilen modeli T3PA-Pro bulunuyor. Ancak isteğinize göre bu parçaları değiştirmeniz mümkün. Thrustmaster ekosisteminde eski tip klasik direksiyonlardan spor araçlara ve formula tipi direksiyonlara kadar geniş bir yelpaze mevcut. Aynı şekilde farklı pedal seçenekleri ve bunlara ek olarak vites ve el freni ekipmanları da var. 



    Thrustmaster TS-PC Racer Ferrari 488 Challenge Edition test masamızda!



    Direksiyon ve pedal gibi ekipmanların bağlantıları gövdenin arka kısmında yer alan portlar aracılığıyla yapılıyor. Sistemin güç bağlantısı da yine bu bölmede yer alıyor. Bu alana ayrıca soğutmaya yardımcı olması amacıyla ufak bir fan daha yerleştirilmiş. Elimizdeki direksiyondan bahsetmiştik. Ferrari 488 direksiyonu ilk tuttuğunuz andan itibaren kalitesini hissettiriyor. 33 cm çapındaki direksiyon, standart 28-29 cm’lik direksiyonlara oranla özellikle dönüşlerde araç hakimiyetine daha hassas müdaheleler yapma imkanı sunuyor. Arka kısmındaki kulakçıklar metalden ve oldukça tok bir hisse sahip. Ön tarafta 8 adet buton bulunuyor. Bunlardan ikisi ekstra olarak D-pad görevi görüyor. Yani 4 yönlü atamayla bu tuşların üzerine toplamda 5 farklı fonksiyon atayabiliyorsunuz. Bunlara ek olarak 2 adet kademeli dönen yapıda tuş konumlandırılmış. Direksiyon setini otomatik olarak tanıyan oyunlarda bu atamalar kendiliğinden hallolurken, özelleştirmek isterseniz veyahut resmi olarak model bazlı desteği olmayan bir oyundaysanız tuş atamalarınızı ilgili oyunun kontrol ayarları menüsünden hızlıca yapmanız mümkün. Direksiyon simidinin orta kısmında Ferrari logosu yer alırken Thrustmaster yazısının üzerine bir adet gösterge yerleştirilmiş. Bu gösterge sayesinde aracın devirini takip edebilir ve araç hakimiyetinizi arttırabilirsiniz. Teknik detaylardan ve donanımsal özelliklerden bahsettik. Dilerseniz artık kuruluma geçelim.



    Thrustmaster TS-PC Racer Ferrari 488 Challenge Edition test masamızda!



    Kurulum aşaması oldukça basit. Sistemdeki tüm parçalar hem normal bir masada hem de yarış kokpitlerine monte edilebilecek şekilde tasarlanmış. Şayet bir kokpit kurulumu yapacaksanız orada süreç elbette uzayabilir ama benimki gibi masaya sabitlenecek bir sistem yapacaksanız işlem adımları epey kolay. İlk olarak gövde ile masa arasındaki tutunmayı arttıracak olan aparatı ilgili vida sistemine ardından bu vidayı da direksiyonun alt kısmında onun için ayrılan yere oturtarak döndürüyorsunuz. Bu işlemi başlangıçta görerek yapıp, devamını masanızda halledebilirsiniz. Sonrasında direksiyon simidini gövdeye bağlamamız gerekiyor. Gövdede hem bir bağlantı portu hem de tutunmayı sağlamlaştıracak bir yapıya yer verilmiş. Tek yapmanız gereken direksiyonu, gövdedeki sokete oturtmak ve sonrasında bu dönen yapıyı çevirerek sağlamlaştırmak. Pedalı da masanızın altına koyduktan sonra güç ve sistem bağlantısı aşamalarına geçebilirsiniz. Bu aşamaları yapmadan önce ürünün resmi sitesindeki kurulum adımlarını takip etmenizi, firmware updateleri ve güncel sürücüleri belirtilen sırada kurmanızı tavsiye ederim.



    Thrustmaster TS-PC Racer Ferrari 488 Challenge Edition test masamızda!



    Artık oynamaya hazırsınız. Tabi ince ayarlar yapmak isterseniz bunun için bir de kontrol paneli mevcut. Direksiyon hassasiyetini, geri bildirim gücünü, pedal ve buton ayarlamalarını ve led gösterge ışıklarının parlaklığına kadar pek çok detayı kontrol panelinden ayarlayarak direksiyon setini kendiniz için en ideal seviyeye getirebilirsiniz. Ayarlamaları yaptıysak artık oyunlara geçebiliriz.



    Ben direksiyonu Assetto Corsa, Project Cars ve Euro Truck Simulator 2 gibi oyunlarla test ettim. Euro Truck Simulator 2’yi dahil etmemin nedeniyse aktif olarak başka bir direksiyon setiyle uzun süredir oynuyor olmam. Dolayısıyla farkları en çok hissedeceğim yer benim açımdan Euro Truck Simulator 2 olacaktı. Şunu söyleyebilirim ki sistem son derece tepkisel çalışıyor. Yani yaptığınız en ince bir hareketin bile oyundaki karşılığını hissedebiliyorsunuz. Direksiyon simidinin standart ölçülerin üzerinde olması başlangıçta sürüş yapmayı yeniden öğreniyormuş gibi afallamama neden olsa da alışmam kısa sürdü ve eski direksiyonuma bakışım bile değişti diyebilirim. Assetto Corsa ve Project Cars’ta ise direksiyon setinin gerçek potansiyelini görme fırsatı buldum. Sistem hem tepkileriyle hem de titreşim motoruyla asfaltı, virajları, yükseltileri, aracın pist üzerindeki konumunu ve tekerleklerin üzerine düşen yükü net bir şekilde hissettirdi. Tüm bunları yaparken oldukça sessiz çalışması da bana kalırsa bir avantaj. Hele ki böylesi güçlü bir geri bildirime sahipken. Ancak masa üzerine kurulum yapacaksanız masanızın sağlam olmasına dikkat edin derim. Normal zamanda bile en ufak temasta zangırdayan bir masaya sahipseniz harici bir sistem veya işi daha da ileri götürüp bir kokpit üzerine kurulum yapmak daha verimli olacaktır.



    Thrustmaster TS-PC Racer Ferrari 488 Challenge Edition test masamızda!



    Toparlamak gerekirse Thrustmaster TS-PC Racer ve beraberinde deneyim etme şansına eriştiğim ürün ailesi bana oldukça keyifli saatler yaşattı. Şahsen gerçek hayatta arabalara karşı ne kadar ilgisizsem oyunlarda direksiyon setiyle araç sürmeye de o kadar meraklıyım. Belki kendi içinde bir tezat oluşturuyor bu durum ama böylesi profesyonel seviyede bir sistemi deneyim edebilmiş olmak meraklısı olan herkesin deneyebilmesini umduğum bir tecrübe oldu diyebilirim.. Şayet siz de bu tarz sistemlere meraklıysanız, gerçekçi bir sürüş deneyimi yaşamak istiyorsanız veya hali hazırda bir direksiyon setiniz var ama daha üst seviyeye çıkmayı planlıyorsanız aşağıdaki linkler aracılığıyla hem videoda konuk ettiğimiz ürünlere hem de daha fazlasına ulaşabilirsiniz:



    https://www.gelbura.com/urun/thrustmaster-ts-pc-racer-ferrari-488-challenge-edition-yaris-direksiyonu-pc



    https://www.gelbura.com/urun/thrustmaster-ts-pc-racer-488-challenge-edt-t3pa-pro-bundle-yaris-seti



    https://www.gelbura.com/ara?q=Thrustmaster+TS-PC+RACER+Ferrari+488+%2B+T-LCM+Load+Cell+Pedals+%28Bundle+Paket%29




  • Merhaba,

    Video içerisinde özellikle bahsetmeme rağmen, amacımın sürüş dersi vermek olmadığını, ehliyet ve araç sahibi olmadığımı, önemli olanın deneyimi size aktarmak olduğunu belirtmeme rağmen burada araç sürüşümden dem vurup vitaminsizlikle itham etmenizi çok yanlış buldum. Yetmemiş birde hakkımda peşin hükümle karar vermişsiniz.

    Araba kullanmama sebebim, kesin öyleymiş gibi konuşmanıza rağmen trafik, park sorunu ve güçsüz motor değil. Güçlü motor ile güçsüz motorun farkını bile bilmeyen, arabalara hiç ilgi duymayan birisiyim. Bundan dolayı hiç eksiklik hissettiğimi söyleyemem. İlgi duysam bile ülkemizde alım gücümüzün her gün daha da düşmesi araç sahibi olmayı lüks bir duruma getirdi. Yurt dışında bizim bu direksiyon setine verdiğimiz birim fiyatlara hayalini kuramayacağımız otomobiller alınabildiği için o kadar param olsa bile Türkiye sınırları içerisinde araba alacağımı düşünmüyorum. Kaldı ki oyunların 500-600 TL'lere dayandığı bir dönemde oyun almak bile fazla lüks iken araba almak, hele de değerinin en az 2-3 katını vermek içime oturur.

    Ekstra olarak zaten hiperaktifim. Odak bozukluğum var. Birini dinlerken bile odağımı kaybedip söylediği şeyi kaçırabiliyorum. Yani araba kullanmaya uygun bir profile sahip olduğumu söyleyemem

    Pedal seti eğer uygun bir ortamınız, örneğin bir direksiyon seti standınız varsa dikey olarak kurulabiliyor. Video Ferrari 488 Challenge Edition özelinde olduğu ve diğer ekipmanların bundle paketler dahilinde veya bağımsız olarak alınabilmesinden dolayı pedalın detaylarına girmemiştim ama sorunuz üzerine cevaplamış olayım.

    Umarım ilerleyen dönemlerde videoların ana konusundan sapmamayı başarır, zaten video içerisinde açıklaması yapılmış olan, ürünle değil tanıtan kişinin kabiliyetleriyle alakalı uygunsuz ithamlar kullanma konusunda kendinizi frenler ve başkaları hakkında onların fikirlerini bile öğrenmeden peşin hükümle "şöyle düşündüğün için öyle söylüyorsun" tarzı açıklamalarda bulunmazsınız.

    Teşekkürler.
  • O parayı gördükten sonra o deneyimi yaşamasam da olur.

  • Bu arada belki vitaminlerin eksik senin araba yarışı oynarken gözün ekrana bakacak ağzın konuşabilir. Sonuçta gözünle bir metin okumuyorsun. Biraz pratikle hem metin hemde oyun bile oynayabiliyorsun.
    Gercek hayatta araba kullanmama sebebin trafik, park sorunu, güçsüz motor. Konforlu güçlü bir arabyı piste rekabet ortamında kullan bakalım. Aynı tezatlık olacak mı :=))

    Pedal hep o pozisyon da mı kullanıyor yoksa isteyen dikine de kullanabiliyor mu?


    Güzel direksiyon ama motor bölümü logitech göre büyük benim sisteme sığdıramam. Fanteckler ne güzel motor kısmı daha küçük onlarda çok pahalı.

    Mesala kullanmadığım zaman aşağıdaki gibi direksiyonu park etirip klavye mi kullanabiliyorum. Bu şekilde kullanmazsanız direksiyonu alıyorsunuz, kaldırdığınız yerde yıllarca kalıyor.

    Thrustmaster TS-PC Racer Ferrari 488 Challenge Edition test masamızda!






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MC.CYBER_ -- 30 Ağustos 2020; 6:3:56 >
  • 5 yıldır T500 kullanıyorum. Aynı zamanda 1 tane de G29'um var. Logitech G29, T150 ile yarışabilecek bir ürün. T300,T500 ve TSPC ile uzaktan yakından yarışamaz bile. Kayışlı sistemin hızı ve pürüssüz FFb hissi çok güzel. Fanatec CSL'de denedim ama T500'deki memnuniyetimi onda da yakalayamadım. Tek eksiğim pedal. T3PA-Pro ilk başlarda yeterli gelse bile zamanla loadcell'li pedal ihtiyacınız başlıyor. T-LCM burada güzel bir tercih ama ben GT modda sürdüğümden Pro modeli gelir diye ümit ediyor ve bekliyorum. T500'üme ayrıca Sparco TSS ve TH8A eşlik ediyor. TSS pahalı bir ürün ama kesinlikle hissiyatı ile o parayı hak ediyor ki zaten bu ürünler zevk ve hissiyat için alınmıyor mu? :)



    TH8A harika bir ürün. Analog el freni, sirali vites ve H vites olmak üzere 3 modu var. Tek üründe 3 ürün diyebiliriz bence çok başarılı.

  • MC.CYBER_ kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Video içerisinde özellikle bahsetmeme rağmen, amacımın sürüş dersi vermek olmadığını, ehliyet ve araç sahibi olmadığımı, önemli olanın deneyimi size aktarmak olduğunu belirtmeme rağmen burada araç sürüşümden dem vurup vitaminsizlikle itham etmenizi çok yanlış buldum. Yetmemiş birde hakkımda peşin hükümle karar vermişsiniz.

    Araba kullanmama sebebim, kesin öyleymiş gibi konuşmanıza rağmen trafik, park sorunu ve güçsüz motor değil. Güçlü motor ile güçsüz motorun farkını bile bilmeyen, arabalara hiç ilgi duymayan birisiyim. Bundan dolayı hiç eksiklik hissettiğimi söyleyemem. İlgi duysam bile ülkemizde alım gücümüzün her gün daha da düşmesi araç sahibi olmayı lüks bir duruma getirdi. Yurt dışında bizim bu direksiyon setine verdiğimiz birim fiyatlara hayalini kuramayacağımız otomobiller alınabildiği için o kadar param olsa bile Türkiye sınırları içerisinde araba alacağımı düşünmüyorum. Kaldı ki oyunların 500-600 TL'lere dayandığı bir dönemde oyun almak bile fazla lüks iken araba almak, hele de değerinin en az 2-3 katını vermek içime oturur.

    Ekstra olarak zaten hiperaktifim. Odak bozukluğum var. Birini dinlerken bile odağımı kaybedip söylediği şeyi kaçırabiliyorum. Yani araba kullanmaya uygun bir profile sahip olduğumu söyleyemem

    Pedal seti eğer uygun bir ortamınız, örneğin bir direksiyon seti standınız varsa dikey olarak kurulabiliyor. Video Ferrari 488 Challenge Edition özelinde olduğu ve diğer ekipmanların bundle paketler dahilinde veya bağımsız olarak alınabilmesinden dolayı pedalın detaylarına girmemiştim ama sorunuz üzerine cevaplamış olayım.

    Umarım ilerleyen dönemlerde videoların ana konusundan sapmamayı başarır, zaten video içerisinde açıklaması yapılmış olan, ürünle değil tanıtan kişinin kabiliyetleriyle alakalı uygunsuz ithamlar kullanma konusunda kendinizi frenler ve başkaları hakkında onların fikirlerini bile öğrenmeden peşin hükümle "şöyle düşündüğün için öyle söylüyorsun" tarzı açıklamalarda bulunmazsınız.

    Teşekkürler.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • Böyle bir ürün deniyorsunuz ve F1 2020 oyununda denemiyorsunuz. Ayrıca EST 2 de her ne kadar kişisel olsa da gerçek vites yeri dururken saçma bir tuş ataması yapmışsınız. Seyir zevki olarak düşük bir video olmuş kendinizi daha fazla geliştirmeniz dileğiyle

  • ALLAH devletimizden razı olsun. Geçmişte bu gibi imkanlara ulaşamıyorduk

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TwiNKie...

    Merhaba,

    Video içerisinde özellikle bahsetmeme rağmen, amacımın sürüş dersi vermek olmadığını, ehliyet ve araç sahibi olmadığımı, önemli olanın deneyimi size aktarmak olduğunu belirtmeme rağmen burada araç sürüşümden dem vurup vitaminsizlikle itham etmenizi çok yanlış buldum. Yetmemiş birde hakkımda peşin hükümle karar vermişsiniz.

    Araba kullanmama sebebim, kesin öyleymiş gibi konuşmanıza rağmen trafik, park sorunu ve güçsüz motor değil. Güçlü motor ile güçsüz motorun farkını bile bilmeyen, arabalara hiç ilgi duymayan birisiyim. Bundan dolayı hiç eksiklik hissettiğimi söyleyemem. İlgi duysam bile ülkemizde alım gücümüzün her gün daha da düşmesi araç sahibi olmayı lüks bir duruma getirdi. Yurt dışında bizim bu direksiyon setine verdiğimiz birim fiyatlara hayalini kuramayacağımız otomobiller alınabildiği için o kadar param olsa bile Türkiye sınırları içerisinde araba alacağımı düşünmüyorum. Kaldı ki oyunların 500-600 TL'lere dayandığı bir dönemde oyun almak bile fazla lüks iken araba almak, hele de değerinin en az 2-3 katını vermek içime oturur.

    Ekstra olarak zaten hiperaktifim. Odak bozukluğum var. Birini dinlerken bile odağımı kaybedip söylediği şeyi kaçırabiliyorum. Yani araba kullanmaya uygun bir profile sahip olduğumu söyleyemem

    Pedal seti eğer uygun bir ortamınız, örneğin bir direksiyon seti standınız varsa dikey olarak kurulabiliyor. Video Ferrari 488 Challenge Edition özelinde olduğu ve diğer ekipmanların bundle paketler dahilinde veya bağımsız olarak alınabilmesinden dolayı pedalın detaylarına girmemiştim ama sorunuz üzerine cevaplamış olayım.

    Umarım ilerleyen dönemlerde videoların ana konusundan sapmamayı başarır, zaten video içerisinde açıklaması yapılmış olan, ürünle değil tanıtan kişinin kabiliyetleriyle alakalı uygunsuz ithamlar kullanma konusunda kendinizi frenler ve başkaları hakkında onların fikirlerini bile öğrenmeden peşin hükümle "şöyle düşündüğün için öyle söylüyorsun" tarzı açıklamalarda bulunmazsınız.

    Teşekkürler.

    Ben iyi niyetle yazdım da sen niye alınganlık gösterdin ben anlamdım. Gereksiz polemik yapmışsın. Ne kadar agresif fesat insalar olmuşsunuz.

    b12 eksiliğinin belirtilerine bak. Ben bir vitamin testi yaptır diye söyledim. İyilikte yaramıyor. Ayrıca gerçek hayatta ben araba kullanmayı bende sevmem nedenleri trafik ve park sorunu,

    Ama güçlü bir arabaya bindiğinde ve gerçekten arkadaşlarınla yarıştığında bu zevki alabileceğini demek istemiştim.



    Thrustmaster TS-PC Racer Ferrari 488 Challenge Edition test masamızda!


    • Diğer piyasadaki ürünlerden farkını koyamadınız.
    • Üründe değinmesi gereken önemli noktalar vardı atlandı.
    • Yorumda kötü bir şey varsa cesası neyse verebilirdiniz. Bu şekilde konu sapıtmasaydınız daha güzel olurdu. Daha farklı sempatik tavırlarda dönüş yapılabilirdi. Kalp kırmak iyi değildir bu dediğimi unutma



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MC.CYBER_ -- 31 Ağustos 2020; 8:22:22 >
  • oraya vites konulup sinyeli verdiğiniz tuş nedir, video yu kapatasım geldi :D

  • almayı düşündüğüm bir üründü ama bu fiyatlar ile asla.

  • Yav arkadaş, iyi hoş tanıtıyorsunuz da, kime tanıtıyorsunuz bu ürünleri? Öküzün trene baktığı gibi bakalım diye mi tanıtıyorsunuz anlamadım ki. Şu ürünü bu ülkede toplasan 3-5 kişi alacak, onlar da sözüm ona malı götürenlerin akrabası, veledi filan çıkar.

  • Araba alamayanlar, kenarda 20000-30000 TL parası olanlar için ideal, al TV ni, PC ni ve direksiyonunu bütün gün sür yakıt derdi de yok.

  • Elinize sağlık, TS-PC racer 488 Challenge!

  • Ya bırak geçtim bu fanatecleri TM'leri. Zamanında logitech g29 alan bile şuan yaşadılar. Ben Amazon ingiltereden geçen senenin yazında 1500 tlye almıştım vitesiyle. Şuan bu fiyata sadece vitesini alırız :)

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.