|
Etkileyici özellikleriyle dikkat çeken Lucid Air'in batarya kapasitesi de açıklandı
-
-
yıllardır birşeyleri tanıtılıp duruyor çıksın artık satışa 😏
-
Şu menzil dalaverisine kesinlikle bir standart getirilmesi gerekli. Bir de sanki kullanılabilecekmiş gibi 739lt bagaj hacmi diyor. Ula 700lt bagaj doldurulsa, bir de 5 kişi binilse, bir de 90km/h ile yol alınsa o araba 100km menzili geçemez.
Testlere bir bakıyorsun, tek başına bir anoreksiya direksiyonda, bagaj bomboş, hiç bir dijital destek, klima, ekran vs çalışmıyor, 30km/h geçilmiyor, sonra 700km menzilimiz var
-
iyi de bagajın hacmi demek alan demek taşıyacağı yük kapasitesi demek değil sen o bagajda ne taşımayı düşündün ki ? kum mu :))) taş mı ? bir kaç kıyafetin olacağı valiz mi... yük arabası değil sonuçta
kamyonet tanıtılmıyor
-
araç efsane tasarıma sahip bayıldım ama araçtan çıkan ses cadillac ct6-v gibi olmalı tam o seslik bir tasarım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-400988AF7 -- 27 Ağustos 2020; 14:24:33 > -
Yine olmayan arabayı mı satıyorlar ? neydi şu o kadar haberini yaptılar,olmayan arabayı satmaya kalktı, iflas etti ,şimdi para buldular da prototipini yapmışlar,Faraday mıydı ?
-
sağlam 500 km menzil bile harika molalarda yarım saat şarj etsek iki molada
hızlı şarjla bi 500 daha menzil kazandırır
(diğer haberlerden edindiğim bilgilere göre yazdım bunu )
-
Ya tabi ki 739lt alana 700kg lık yük konmaz ama zaman zaman 100-200kg civarı da doldurulabilir. Tatile giderken rahat 5 kişi 100kg yükler. Benim demek istediğim firmaların çok ciddi menzil dalaverisi çevirdiği. Ortalama 30km hız ile test yapmışlar, 700km menzil diyorlar. 30km hız da gayet normal, zaten hız limiti var falan demişler. Dalga geçiyorlar. Daha arabanın dahili bilgi sistemini bile açmaya çekiniyorlar menzili yüksek göstermek için. Ekranı açma, gps kullanma, telefonu bağlama. Bir de hep testler tek kişi ile. Kardeşim sedan satıyorsun, aile arabası diyorsun, en az 3 kişi koyman lazım o arabaya. Çok rahat 100-140kg de insan ağırlığından kar ediyorlar. Hayır sonra millet orada yazana güvenip alacak, 300km de tırtlayacak. Bunun yazın kliması var, tekerleklerin yıpranmış versiyonu var, bataryalarda bir kaç senede kapasite kaybına uğruyorsa artık bakkala giderler ancak arabayla :)
-
Batarya teknolojisi gelişiyor ancak, elektrikliye hızlı bir geçiş bir çok sıkıntıyı beraberinde getirecek. Her ne kadar hızlı şarj dahi olsa araçların şarj olma süreleri göz önüne alındığında ciddi bir park alanına ihtiyaç olacak.
Olay bu noktaya gelmeden şok şarj şeklinde tıpkı yakıt alır gibi 3-5 dakikada bataryaların doldurulabilmesi gerekli. Bu da batarya ve şarj teknolojileri tarafında ciddi teknolojik geişme gerektiriyor. Elektrik altyapısı tarafında ise ciddi yatırım demek. Şebekeye gelecek olan ani yük dalgalanmalarını absorbe edecek depolama sistemleri şart.
Yani bu iş sanıldığı kadar kolay ve hızlı olmayacak çok ciddi altyapı yatırımları gerekli. Bu yatırımlara şimdiden ciddi bütçe ayırması gereki ülkelerin
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Katılıyorum. Bugün egea bile 30km hızla 1000kmyi devirir. Full şarjla en az 800km yapabilmeli elektrikli arabalar.
Bagaj dolu, en az 3 kişi ve klima açık bir şekilde denenmeli dur kalk ile rampa ile test edilmeli
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
bütün arabalar böyle test ediliyor dizel benzin yani içten yanmalılar da
fabrika değerleri 3.5 l iken gerçek hayatta genelde 5.5 l ile 6 l arasındadır tüketim
bu hız meselesi ise şehir içi şehir dışı ortalama hız olması gerek tüm yol boyu değildir şehir içi ile şehirler arası ortalama hızı kast etmiş olmalılar
haber içeriği biraz zayıf detaya inilmemiş netlik yok
zaten de bizim bu araçlara erişmemiz en az 10 seneyi bulur gibi ozamana kadar da çok şey değişir zaten bu haberin bi önemi kalmaz :))
-
Ben bu haber için ortalama 30km/h den bahsetmedim, belki bunlar inip itmiştir :D https://www.donanimhaber.com/elektrikli-hyundai-kona-tek-sarjla-1000-kilometre-menzil-barajini-gecti--124181
Bu haberde bahsediliyordu, yol boyu 29-31km/h ile 35 saat test edilmiş. Klima, eğlence sistemi kapalı tutulmuş. Çok sağolsunlar ki gündüz farlarını açmışlar ama. Ne o, 1000KM barajını geçtik reklamı yapacaklar. Dalga geçer gibi de ya avrupalılar zaten ortalama şehir için 30km/h ile gidiyorlar o yüzden çok normal demişler. Şehir içi kimse çevre yoluna çıkmıyor galiba. Yeri geliyor 100-110 yapıyorsun.
Benzin, dizeldeki dalavere de önemli ama bunun kadar değil. Benzinin kırmızı gösterir, en fazla 3-5km içinde rahat benzinci bulursun, dakkada doldurursun yoluna bakarsın. Elektrikte ise tekrar şarj olması ona göre bir zaman. Hadi ülkemizdeki istasyon eksikliğine hiç girmiyorum, o bizim ayıbımız zaten. Bu vergilerle de daha çok ayıp olarak kalır.
Yani biraz önce bir arkadaşın da katıldığı gibi en az 3 kişi, dur kalklı, yeri gelince 90km ye çıkılan, bagaj dolu (yük taşımasın ama madem korkacak bir şey yok koysun 2 bavul), bir zahmet ekranı, gps'i açık olsun, belki telefonu şarja takacağız. Bu şekilde delikanlı gibi bir firma çıksın benim menzilim şu kadar desin. Hem onlara reklam bile olur. Herkes böyle test yaparken, biz gerçek hayata uygun testimizi yaptık desinler.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Spider_hip -- 27 Ağustos 2020; 16:8:19 >
-
Aynen hocam. Faraday Future olması lazım.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Şu menzil dalaverisine kesinlikle bir standart getirilmesi gerekli. Bir de sanki kullanılabilecekmiş gibi 739lt bagaj hacmi diyor. Ula 700lt bagaj doldurulsa, bir de 5 kişi binilse, bir de 90km/h ile yol alınsa o araba 100km menzili geçemez.
Testlere bir bakıyorsun, tek başına bir anoreksiya direksiyonda, bagaj bomboş, hiç bir dijital destek, klima, ekran vs çalışmıyor, 30km/h geçilmiyor, sonra 700km menzilimiz var |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X