Şimdi Ara

Uçaklar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
565
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar uçaklarda anlamadığım olay neden her jet uçağı aynı yuksekliğe çıkamıyor mesela Lockheed SR-71 25.000m irtifada uçabilirken diğerleri bu yuksekliğe çıkamıyor nedendirki hepside arkalarında ya tek yada 2 jet motoru vardır sonucta itme kuvvetiyle hareket etmiyorlarmı bu motorlar belli bır yukseklıkten sonra çalışmıyormu bilen varmı bunun cevabını.



    _____________________________
  • jet motorunun çalışması için oksijene ihtiyaç var.
    (yanmanın oluşabilmesi için aslında)

    o yükseklikte hemen hemen hiç oksijen bulunmaz.

    yoksa everest dağına herkes çıkabilir.

    8000 metreden sonra oksijen miktarı , deniz seviyesinden %40 azalıyor.
    _____________________________
  • ama neden 1 uçak 10 feet goruyorken diğeri 25bin feete kadar çıkıyor
    _____________________________
  • Evet jet motorları belli bir irtifadan sonra çalışmıyor doğru. Uçakların uçuş tavanlarının farklı farklı olması ise tamamen kullanım ve üretim amacı ile ilgili. Ne kadar yüksekte uçacak ise gövdesinin daha fazla basınç farkını karşılayabilmesi gerekir, (insanın yaşamak için belli bir basınç aralığına ihtiyacı var). O atmosfer şartlarında havada tutunabilmesi için daha fazla hız ve daha güçlü motorlar gerekir. Mesela bir yolcu uçağını yüksek irtifaya çıkarmak çok daha fazla maliyet gerektirir ve buna da gerek yoktur.
    _____________________________
  • yani tek motorlu ucaklar bellı yukseklıkten sonra itiş kuvvetı sağlıyamıyormu
    _____________________________
  • Hayır, tek motor ya da çift motor olması önemli değil, yanma olayı için oksijen gerektiği için her motor tipi belli bir irtifadan sonra durmaya yani tabiri caiz ise istop etmeye mahkum.
    _____________________________
  • anladım
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 25, 30 kilometreden sonra zaten hiç bir motor çalışmaz ama bir yolcu uçağı için yaklaşık 10 km yükseklik bu amaç için yeterlidir ve daha yüksek irtifaya çıkarmaya gerek yoktur. Bir yolcu uçağı olan concorde 18 km ye kadar çıkıyordu, cünkü ona göre yapılmıştı. Ama hem üretim hem işletme maliyeti yüksekti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaotika -- 26 Mayıs 2007; 8:21:07 >
    _____________________________
  • Bir uçağı fazla yüksekten uçması için örn. 20000 mt. gibi normal standartların üzerinde kanat büyüklüğüne sahip olması gerekir.Çünkü yüksek irtifada seyrek havada uçabilmesi için gereklidir.Şu an için 30 km gibi devasa bir irtifaya çıkan gizli amerikan uçakları 'BlackBird' mevcuttur.Ayrıca hızlı gitmek içinde yüksek irtifaya ihtiyaç vardır.Aslında yüksek irtifa ekstra bir maliyet demektir.Uçakların farklı irtifa sıırlarının olması ise kullanım amaçlarıdır.Casusluk yüksek hız sivil taşımacılık gibi
    _____________________________
  • peki uzay mekikleri nasıl oksijen olmayan ortamda roketleri çalışabiliyor nasıl alev alabiliyor
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TIGERSHARK

    peki uzay mekikleri nasıl oksijen olmayan ortamda roketleri çalışabiliyor nasıl alev alabiliyor

    güzel soru
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: speed need


    quote:

    Orjinalden alıntı: TIGERSHARK

    peki uzay mekikleri nasıl oksijen olmayan ortamda roketleri çalışabiliyor nasıl alev alabiliyor

    güzel soru

    çünkü yakıtları sıvı oksijen ve sıvı hidrojenden oluşuyor.
    kabaca, oksijenini yanında götürüyor da diyebiliriz
    _____________________________
  • o zaman şu soru gelıyor aklıma yakıtları sıvı oksijen peki bu oksijen oranı nasıl oluyorda o kadar buyuk bır patlamayı surekli bir biçimde sağlıyor yani o mekiklerin yanında bulunan itici roketlerde dahil olmak üzere dev bır hangara koysanız 5 saniyede ortamdaki bütün oksijeni bitirir nasıl oluyorda sürekli bir biçimde ateşleme oluyor bide biz anlık patlamaların arka arkaya çok seri bir biçimde olması sonucu bız surekli roketin ateşlendiğinimi goruyoruz yani göz yanılması falanmı oluyor bu dusunceden yakıtın buyuk bır kısmının oksijen olması gerekmezmi
    _____________________________
  • sıvı yakıtlı roketlerde oksijen yakıcıdır. yakıt ise sıvı hidrojendir. saf hidrojen peroksit, kerozen de kullanılabilir (jet yakıtı).sadece oksijen kullanılmıyor yani. oksijen yanmayı sağlıyor. tabi burada bir kaç tondan bahsetmiyoruz çok daha büyük miktarlarda yakıtlar söz konusu.
    _____________________________
  • peki son sorum şu uydu uzaya gönderiliyor diğer galaksileri gözetlemek için peki o ortamda oksijen yok uyduda sıvı yakıtta yok nasıl oluyorda uyduya manevra yaptırıyorlar sonuçta düz bır hat uzerınden gıtmıyor ne bıleyım goktaslarıyla carpısmasın dıye yada dıger gezegenlerın cekımıne gırıp dusmesın dıye manevra yapıyor nasıl oluyor havasız ortamda
    _____________________________
  • dostum roket motorları hakkında tüm sorularının cevaplarını burada bulabilirsin

    http://www.istanbul.edu.tr/fen/astronomy/ders_proje/konu4.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C4 -- 26 Mayıs 2007; 22:25:57 >
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.