Şimdi Ara

TOGG CEO'su, batarya kiralama sistemiyle ilgili açıklamalarda bulundu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
0
Favori
2.698
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • TOGG CEO'su, batarya kiralama sistemiyle ilgili açıklamalarda bulundu



    Çinli üretici Nio’nun satış stratejisinde değişikliğe giderek müşterilerine batarya kiralama opsiyonu sunmayı planladığını siz değerli okurlarımıza aktarmıştık. Şirket bu hamleyle satış fiyatlarını yüzde 20 oranında düşürüp elektrikli araçların yayılma hızını artırmayı planlıyor.



    Nio’nun attığı bu adım, “maliyetleri azaltacağı iddia edilen bu sistemi TOGG neden kullanmıyor?” sorusunu akıllara getirdi. Bunun üzerine Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) CEO’su Gürcan Karakaş, Hürriyet’e verdiği demeçte hem değiştirilebilir batarya hem de batarya kiralama konusunu değerlendirdi. Karakaş, “Değiştirilebilir batarya konusunu biz de değerlendirdik. Ancak bu sistem maliyeti düşürmez, aksine artırır.” dedi.



    Ayrıca Bkz.Yerli elektrikli mini kamyonet yakında yollara çıkıyor



    Karakaş, Türkiye’nin Otomobili’nin yola çıkmadan önce dünyada içlerinde Nio’nun da olduğu 18 benzer girişimi analiz ettiğini, başarılı ve başarısız görünen alanlarını gözlediğini belirterek, “Başlangıçta değiştirilebilir batarya konusunu biz de değerlendirdik. Hatta bu konuda bir de patentimiz var. Ancak birkaç sebepten yapmamaya karar verdik. Batarya paketimizin 2022 yılından sonra Euro NCAP’ten almayı hedeflediğimiz 5 yıldızın önemli bir parçası olduğunu çeşitli defalar dile getirdik. Aracın sabit parçası olan bir batarya paketi burulma direncini ve çarpışma güvenliğini de artırıyor.” şeklinde konuştu.



    TOGG CEO'su, batarya kiralama sistemiyle ilgili açıklamalarda bulundu



    Araçların değiştirilebilir batarya ile şarj süresinden tasarruf edebileceği konusunda da değerlendirmeler yapan Karakaş, “Bizim bu sistemi tercih etmememizdeki bir diğer unsur ise batarya değişim istasyonlarının gerektirdiği yüksek yatırım maliyeti. Üstelik bu yatırımı yapıp hizmete aldığınızda da farklı markalardan şarj edilebilir elektrikli araç sahiplerinin kullanması mümkün olamıyor. Yalnızca altyapıyı kuran markanın kullanabildiği şarj altyapısı da verimsiz oluyor. Altyapıdan tüm araçların yararlanması pazarın hızlıca büyümesi açısından da önem arz ediyor” dedi.



    Karakaş, bu sistemin toplam maliyeti düşürmeyeceğini vurgulayarak, “Bataryayı leasingle vermek şirket açısından maliyeti azaltmaz. Aksine sattığı her araç için daha fazla batarya harcaması yapmaları gerekiyor. Öte yandan değiştirilebilir batarya ile ülke içinde hareket ederken her ihtiyaç duyulduğunda değişim yapabilmesi için yola çıkan her 1 araç için 5 ile 10 adet arası bataryanın değişim istasyonlarında hazır bulundurulması gerekiyor. Pazardaki araç sayısın 10 katı bataryanın sürekli şarj edilmek veya şarjda tutulmak zorunda olması da bir başka kritik nokta olarak karşımıza çıkıyor. Üstelik bu bataryalar sürekli takılıp çıktığı ve değiştiği için araç sahiplerinde ‘kullanılmış batarya kullanıyorum’ hissi yaratıyor, güven duygusunu sarsıyor” dedi.



    Kaynak:https://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/elektrikli-otomobilde-maliyet-savaslari-41593853







  • mantıklı açıklama yapmış, adam işi biliyor. batarya kiralamadaki benim inancım sadece firmanın başka bir sömürü yöntemi olarak görüyorum. Bu kiralama olayını reno denedi ama tutmadı Allahtan diğer firmalarda yapmadı yapsaydı aracın senelik yakıt maliyeti yıllık batarya kirasını geçiyordu hemde.
    Adam yıllarca Bosch'da genel müdürlük, başkan yardımcılığı yaptı. Bosch özellikle araç yedek parça, elektrikli araç alt sistemleri ve otonom sistemlerin zirvesi bir firma ve Gürcan bey tam bu dönemlerde orada yöneticiydi. Bu yüzden dünyada bu pazarı en iyi bilen birkaç isimden biri. Ben de doğru karar aldıklarını düşünüyorum. Bu işin başarıda zirve noktası Tesla ve bu sürece hiçbir şekilde girişmedi. Euro NCap'den de her daim en başarılı araçları Tesla çıkarıyor. Gürcan beyin de hedefi bu yönde anlaşılan.
    Bu otomobil Türk vatandaşı için yapılmıyor bunu anlayın artık. Normal bir Türk vatandaşının bu otomobile sahip olması imkansız. Dolar üzerinden alınmış parçaların birleşiminden oluşan bir otomobil, yine dolar üzerinden hesaplanarak satılacak. Kısacası biz sadece bakarken, aklına yatan Avrupalı alıp çatır çatır kullanacak.
  • mantıklı açıklama yapmış, adam işi biliyor. batarya kiralamadaki benim inancım sadece firmanın başka bir sömürü yöntemi olarak görüyorum. Bu kiralama olayını reno denedi ama tutmadı Allahtan diğer firmalarda yapmadı yapsaydı aracın senelik yakıt maliyeti yıllık batarya kirasını geçiyordu hemde.

  • Biz bataryayı satalım , batarya ömrü biterse parasını verip yenisini alır , araç satan fabrika açısından ekonomiktir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Togg bu ülkede zengin ile fakir arasındaki farkı daha da uçuracak.

  • Togg, Açın halinden anlamaz !



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gokhanvai -- 25 Ağustos 2020; 14:8:34 >
  • Bu otomobil Türk vatandaşı için yapılmıyor bunu anlayın artık. Normal bir Türk vatandaşının bu otomobile sahip olması imkansız. Dolar üzerinden alınmış parçaların birleşiminden oluşan bir otomobil, yine dolar üzerinden hesaplanarak satılacak. Kısacası biz sadece bakarken, aklına yatan Avrupalı alıp çatır çatır kullanacak.

  • quote:

    Üstelik bu yatırımı yapıp hizmete aldığınızda da farklı markalardan şarj edilebilir elektrikli araç sahiplerinin kullanması mümkün olamıyor. Yalnızca altyapıyı kuran markanın kullanabildiği şarj altyapısı da verimsiz oluyor. Altyapıdan tüm araçların yararlanması pazarın hızlıca büyümesi açısından da önem arz ediyor” dedi.


    konuya hiç bu taraftan bakmamıştım hep kartuş gibi değiştirilebilen batarya paketleri cazip gelmişti. O zaman da AA piller gibi bir standart oluşturulup tüm markaların bu batarya tipini kullanması sağlanabilir. Gürcan bey bence bunu bi düşünün :D

  • Başta sevinmiştik ama açıklamalardan sonra bunlara güvenmiyorum ve desteklemiyorum. Bir vatandaş olarak devletin imkanlarının bunlara seferber edilmesinden ben razı değilim. Montajcılara verecek hiç bir desteğim yok.

    Not: Şimdi bir kaç keko gelip: Yok o parçasını şurdan alıyor, yok bu parçasını dışardan alıyor diyecek. Ama onların hepsinin üretim kabiliyeti olan ülkeler ve firmalar olduğunu mehter eşliğinde göz ardınedecek.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Togg'la ilgili düşüncelerim farklı olsa da batarya kiralama işine sıcak bakmıyorum, kiralama sisteminin tercih edilmemesi olması gereken bir karar. Tam bir ürün satın almak isterim. Satın alma sonrası sabit aidat/kira/kullanım ücreti saçma.

    Mtv gibi, araç muayenesi gibi yıllık sabit gideri olmamalı otomobilin. Özellikle aracın az kullanılması durumunda kiralar, sabit giderler rahatsız edici olabilir. Bir şekilde kullanımla, yol alınan km ile ilişkilendirilmeli.

  • Adam yıllarca Bosch'da genel müdürlük, başkan yardımcılığı yaptı. Bosch özellikle araç yedek parça, elektrikli araç alt sistemleri ve otonom sistemlerin zirvesi bir firma ve Gürcan bey tam bu dönemlerde orada yöneticiydi. Bu yüzden dünyada bu pazarı en iyi bilen birkaç isimden biri. Ben de doğru karar aldıklarını düşünüyorum. Bu işin başarıda zirve noktası Tesla ve bu sürece hiçbir şekilde girişmedi. Euro NCap'den de her daim en başarılı araçları Tesla çıkarıyor. Gürcan beyin de hedefi bu yönde anlaşılan.

  • Ah asgari ücretle, TOGG üretim yapacak elektrikli arabam olacak diye sistemi savunan kardeşim. Sen TOGG u BOGG alırsın (Bireysel Otobüsle giderek görürsün)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • alito kullanıcısına yanıt
    Avrupalı da almaz ki bunu... Niye köklü, bilinir, güvenilir markalar varken bu aracı alsın? Yetkili servis ağı yok, reklamı yok, bir şeyi yok.

    Ben size olacağı söyleyeyim; otomobil çıkarırlar yalandan, adetli olarak satış yapılır sonra da başka bir otomobil şirketine; artık Toyota mi olur, Honda mı olur, Volkswagen mi olur, Ford mu olur bilmem, satarlar. Eğer o tarihte TOGG adı Türkiye’deki kullanıcılar için bir marka bilinirliğine sahipse de mevcut araçlarına TOGG logosu yapıştırıp satar alan firma.

    Bizim garibanlar da Türk malı diye alır.

    Çinliler ve Hintliler gidip Avrupalı markaları satın alıyorlar, sırf marka gücü dolasıyla. Batı pazarına açılma ya böyle mevcut markayı alarak yapılır ya da çok ucuza(zararına) kaliteli mal satarak yapılır. Türkiye’de bu ikisini de yapacak sermaye yok.

    O yüzden Avrupa’ya da satamazlar bunu maalesef.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: @KlavYE@

    Ah asgari ücretle, TOGG üretim yapacak elektrikli arabam olacak diye sistemi savunan kardeşim. Sen TOGG u BOGG alırsın (Bireysel Otobüsle giderek görürsün)

    şuan çıkarakları C-suv'u zaten asgari ücretliler için yapmadılarki zaten bunu Ceo da belirtmişti, önce üst kısma hitap edilecek araç üretilecek, satış stratejisi olarak böyle uygun görünmüş, keza Tesla da aynı şekilde yapmıştı önce Model S ve X yaptı sonra daha düşük fiyatlı Model 3 şimdide en düşük olan model Y yapılıyor. bu işin belli bir ölçütü satışı var yoksa başladığı gibi biter bu rüya. çıkacak Suv dan sonra çıkarılacaklara bakacağız sedan yada b segmentleri ile b suv olana.

  • Batarya değişim sistemi en kullanılabilir sistem.
    Her arçta uluslar arası standartta batarya yuvası ve istasyona uygun mekanizması olması gerekiyor. Aslında bu mekanizmayı geliştirmek ve otomotiv firmalarına satmak dah mantıklı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • “Başlangıçta değiştirilebilir batarya konusunu biz de değerlendirdik. Hatta bu konuda bir de patentimiz var. Ancak birkaç sebepten yapmamaya karar verdik. Batarya paketimizin 2022 yılından sonra Euro NCAP’ten almayı hedeflediğimiz 5 yıldızın önemli bir parçası olduğunu çeşitli defalar dile getirdik. Aracın sabit parçası olan bir batarya paketi burulma direncini ve çarpışma güvenliğini de artırıyor.” şeklinde konuştu.



    batarya bitince değişim yapılamıyor mu? araba çöp mü oluyor?

  • Maliyet düşürme konusunda çinlilerden daha iyi kimse yoktur diye düşünüyorum.
    Böyle bir işe kalkıştılarsa maliyet konusunda ciddi bir azalma vardır.
    Bu yüzden adamları hafife almamak gerekiyor.
    Ama güvenlik aamçlı kaygıları varsa bilemiyorum tabi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LeonEyes L kullanıcısına yanıt
    Teslanın model y sini oranın asgarilisi alabiliyor da bizim asgari li togg un model y sini alabilecek mi?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • @KlavYE@ kullanıcısına yanıt
    zamanında asgari ücretlilerinde faydalanabileceği halk ekmek de eleştiriliyordu. asgari ücretliyi düşündüğünüzü sanmıyorum. maksat bağcıyı dövmek.

  • redar kullanıcısına yanıt
    Yazık Kafana

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • alito kullanıcısına yanıt
    Normal Türk vatandaşının bu fabrikalarda çalışıp evine ekmek götürecek olması zorunuza gidiyor olabilir. ayrıca Normal Türk vatandaşlarının çok zeki olan çocukları bu fabrikalarda mühendis olacak. yurt dışına az da olsa beyin göçünü azaltacak. Maksadınız bağcıyı dövmek.

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.