Şimdi Ara

Kanadalı Avidrone, iki başlı dron tasarımı ile rakiplerinden ayrılmaya çalışıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
359
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Kanadalı Avidrone, iki başlı dron tasarımı ile rakiplerinden ayrılmaya çalışıyor



    Kanada merkezli Avidrone Aerospace adlı girişim, kargo dronları pazarına farklı bir soluk getirmek için ürettiği Avidrone 210TL isimli aracıyla yük taşıma konusunda iddialı olduğunu ifade ediyor.



    20 kg ve üzeri yükleri taşıyabilen ve daha çok altı ila sekiz yatay pervaneye sahip dronların aksine Avidrone 210TL, iki setlik rotor palleri ile muadillerinden ayrılıyor. Ayrı istikamete bakan iki ayrı insansız minyatür helikopteri yatay bir gövde üzerinde birleştiren dron, bu haliyle Boeing’in Chinook helikopterine benzemekte.



    Ayrıca Bkz.Boeing, MAX serisi uçakların kötü şöhretini unutturmak için isim değişikliğine gitti



    Kargonun orta kısımda taşındığı araçta, özelleştirilmiş bağlantı sistemi ile farklı ebattaki yükler taşınabildiği gibi Avidrone Aerospace sunduğu standart seçenek de tercih edilebiliyor. Avidrone standart seçenekte farklı boyutlarda kargo kutuları da sunmayı tercih etmiş. Şirket verilerine göre Avidrone 210TL, 1.3 saatlik şarj ile 120 km menzil ve 100 km/s azami hız vadediyor. Aracın yük kapasitesinin ise maksimum 25 kg olduğu belirtilmiş.



    Kanadalı Avidrone, iki başlı dron tasarımı ile rakiplerinden ayrılmaya çalışıyor



    Peki, Avidrone 210TL’yi muadillerinden ayıran özellikler ne? Şirket CEO’su Scott Gray göre piyasada daha sık görülen çok pervaneli dronları tasarlamak daha kolay olmasına rağmen bu araçlar, Avidrone 210TL kadar güçlü değil ve enerji verimlilikleri de düşük. Gray, 210 TL’nin sahip olduğu pil paketiyle muadillerine kıyasla 10 kat daha fazla mesafe kat edebileceği ve beş kata kadar daha fazla yük taşıyabileceği iddiasında.



    Yaklaşık 1.5 yıldır piyasada olan Avidrone 210TL’yi hareket halinde görmek için aşağıdaki videoaya göz atabilirsiniz.










  • modelin adında bile tl var keşke 210 tl olsa ama nerde

  • 210TL gorunce dedim bu zamana kadar drone alanlar kazik yiyo gibi geldi. Bu fiyata oyuncak helikopter bile yok diye dusundum
    Megerse model ismiymis 😀

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Uçuş maliyeti 210 TL sanıyorum

  • Bu tarz dikey itişli sistemlerden zaten kanatlı tasarımların verimliliğinin beklenmemesi gerekiyor. Amaç, havada kıvrak manevralara sahip olmak. Gücün büyük bir kısmı sadece aracı havada stabil tutmaya gidiyor. Kara araçlarında böyle bir gereksinim olmadığı için zaten neredeyse yarı-yarıya tasarruf söz konusu. Kendi segmentinde verimliliğin daha fazla olması yine de çok iyi bir haber. Tebrik ederim geliştiricilerini.

  • Bu bildiğin çift pervaneli helikopter dronu.


    Kanadalı Avidrone, iki başlı dron tasarımı ile rakiplerinden ayrılmaya çalışıyor
  • Drone değil ki bu chinook



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi crazywinner3 -- 23 Ağustos 2020; 11:42:45 >
  • Elektrikli helikopter olmuş bu.. Drone olması için (tanımı tam olarak nedir bilmiyorum) görsel olarak en az 4 pervane görmemiz gerektiğini düşünüyorum.
    15-16 yıl önce radyo kontrollü benzinli hobi araçlarının olduğu bir sergi görmüştüm. Uçakların yanı sıra helikopterler de vardı, benzer bir tasarım da görmüştüm. Drone helikopterden farklı olmalı gibi geliyor. Elektrikli olunca mı Drone denmeye başlıyor acaba?

  • fuckulteli kullanıcısına yanıt
    Aslında bunların isminin genel eki Copter'dir Helikopterde olduğu gibi. Drone ise genel isim olarak kullanılıyor ilk çıktıklarında isimleri bulundurdukları motor sayısına göre Quadcopter, Hexacopter vs. gibi artıyordu sonradan drone olarak isimlendirilmeye başlandı. Yıllardır model helikopter kullanırım millet helikopteri kullanmakta zorlandığı ve düşürdüklerinde çok maliyetli olduğu için drone'lara geçiyor. Gel gör ki helikopter kullanmak nerden bakarsan bak insanı daha mutlu ediyor.

  • pillerde gelişim olmadan sıyrım olmaz. pilde kapasiteyi kim 8000ma lerdan 10A lere çıkarır o boyutta, o zaman teknolojik sıçrama yaşanır.

  • fuckulteli kullanıcısına yanıt
    Hocam drone genelde insansız hava araçları için kullanılsa da deniz altında uzaktan kumanda edilen araçlar için bile kullanılabiliyor. O yüzden insansız araçları kapsayan oldukça geniş bir kavram.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ulan Musk -- 23 Ağustos 2020; 16:2:42 >
  • O ayaklar da katlanaydı iyiydi.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.