- x
Airbus A-380 taşıdığı yolcu başına kaç litre yakıt harcıyor sizce
19 Cevap35180 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


4395 Mesaj
25 Mayıs 2007; 19:36:44 
Bu mesajla ilgili şikayetinizi bu icon a tıklayarak yapabilirsiniz. Şikayet PM

airbus a-380 havada tek bir yolçu için 100 km de 4,8 litre litre krosenyakıyormuş

bu maliyet tabi full dolu bir a-380 için geçerli

uçak toplam 400 ton yakıt taşıtyor

bunun yanında 14856 km menzile sahip

küçük nir hesap yaparsak 555 yolçu alan uçak

her 100 km de 2692 litre krosen yakıyo bide bunu yolcu başına bölersek

4,8 litre çıkıyor

ama Airbus bunu 3,2 litreye kadar düşüre bileceklerini idaa ediyor

valla hesap ortada (krosen[jet yakıtı] litresi 0.90 kuruş olduğunu unutmamak lazım )
http://www.aviationexpl..._thumbs/a380_middle.jpg



_____________________________

Uberjager Luftwaffe Blogger http://uberjager.blogspot.com/


714 Mesaj
25 Mayıs 2007; 20:23:29 

Boeing 747-8 daha verimli olacak gibi...


_____________________________



14 Mesaj
4 Haziran 2007; 17:41:13 

çok yakıyor bilader lpg takmak lazım hem de sıralısından


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
4 Haziran 2007; 21:16:22 

desenize havayolu şirketleri müşterilere kazığın en güzelini atıyor. 1'e taşıyıp 10 alıyorlar.


 
2057 Mesaj
6 Haziran 2007; 15:26:32 

Yaptığınız hesaba göre istanbul-antalya seferini yapan bir airbus

720 km de 7.2*4.8=34,56 lt krosen tüketiyor buda ortalama 30 lira eder.

Yorum sizin...


_____________________________

IMZANIZ KURAL DIŞIDIR | | Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız.


218 Mesaj
6 Haziran 2007; 15:48:06 

km başına 4-5 lt yakıyorlarmış...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ManyAak -- 6 Haziran 2007; 15:49:00 >


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
6 Haziran 2007; 20:08:02 

4.8 litre A380 uçağının tam dolu halde uçması durumunda bir yolcusu için yaktığı miktardır. 4.8'i 550 ile çarparsanız A380'in yakıt tüketimini bulursunuz.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
8 Haziran 2007; 9:17:30 

bana göre ucuz. dünyanın en büyük uçağından bahsediyoruz sonuçta...


 
1271 Mesaj
17 Haziran 2007; 16:58:01 

quote:



uçak toplam 400 ton yakıt taşıtyor




Yani yaklaşık 20 tankerlik yakıt taşıyor öyle mi?

400.000 yani dörtyüz bin litre hı?


 
1396 Mesaj
18 Haziran 2007; 14:11:00 

Kerosenin litresi 80 sent.
Tek masraf yakıt değil. Uçağın bakım masrafları, personel , liman, yasal giderler (euro control, sivil havacılık vs.) derken o masraflar daha da artıyor.
Bir tek motorun uçuş başına bakım maaliyeti en iyi ihtimalle 500-600 dolar seviyesinde. 1000e kadar çıkabiliyor. Havalimanında uçağı bir park pozisyonundan diğerine almak bile parayla.


_____________________________

ŞARZ DEĞİL ŞARJ


 
569 Mesaj
5 Ağustos 2007; 22:55:28 

peki diğer bütün masraflar ne kadar tutar? birde bir uçak ayda ne kadar sefer yapar?


_____________________________



 
569 Mesaj
5 Ağustos 2007; 23:09:05 

ayrıca bu uçaklar bence çok kullanışlı değil boeing 737 ler 100 km.de 480 litre yakıyrlar.aradaki fark çok büyük.yani uçağın sürekli minimum 400-450 yolcu gitmesi lazım..


_____________________________



 
2290 Mesaj
20 Ağustos 2007; 12:16:52 

vasago için tek maliyet kriteri yakıt gideri olsa gerek=)


_____________________________

İ.Ü ULAŞTIRMA VE LOJİSTİK


2609 Mesaj
20 Ağustos 2007; 17:28:20 

Uranyum koyarlarsa beleşe bile gelir. Gerekirse çubuk şeklinde tıraşlarım.


_____________________________



 
569 Mesaj
20 Ağustos 2007; 23:23:09 

peki diğer giderler ne kadar tutar?mesela uçak başına diğer giderler de bir yakıt gideri kadar tutar mı?


_____________________________



201 Mesaj
24 Ağustos 2007; 21:43:55 


quote:

Orjinalden alıntı: ufo



Yani yaklaşık 20 tankerlik yakıt taşıyor öyle mi?

400.000 yani dörtyüz bin litre hı?


1 tanker 35,5 ton ortalama 12 tanker yapar ayrıca 400 ton 506 000 lt yapar 1 litre jet-a1 ortala 790 gr dır . bu tür büyük uçakların full yakıt aldıklarına hiç rastlamadım gideceği yere göre alırlar çünkü fazla her aldığı yakıtın %10 unu fazla yakıtı taşımak için yakar


_____________________________

2007 getz 1.4 97 ps platin gri atiker sıralı LPG


201 Mesaj
24 Ağustos 2007; 21:49:19 


quote:

Orjinalden alıntı: sauron86

peki diğer giderler ne kadar tutar?mesela uçak başına diğer giderler de bir yakıt gideri kadar tutar mı?


bence yakıttan fazla tutar çünkü apronda her kaldığın dakika para , körük yanaşması para , uçağın itilmesi , ikram , bagaj boşaltılması kısacası tüm yer hizmetleri büyük paralar tutuyor . bazı firmalar 35-40 dk da iniş ve kalkış yapıyorlar


_____________________________

2007 getz 1.4 97 ps platin gri atiker sıralı LPG


70 Mesaj
18 Eylül 2007; 12:58:17 




A380 Kağıt Uçak matrak bişi!



_____________________________



10959 Mesaj
19 Eylül 2007; 13:12:07 


quote:

Orjinalden alıntı: poman




1 tanker 35,5 ton ortalama 12 tanker yapar ayrıca 400 ton 506 000 lt yapar 1 litre jet-a1 ortala 790 gr dır . bu tür büyük uçakların full yakıt aldıklarına hiç rastlamadım gideceği yere göre alırlar çünkü fazla her aldığı yakıtın %10 unu fazla yakıtı taşımak için yakar


Yanlış. Tüm uçaklar genelde gittiği güzergahı tekrar geri gelebilecek şekilde yakıt alırlar. Mesela İstanbuldan Ankaraya giden bir uçak Ankara semalarına vardığı zaman bir manevra yaparak aynı yakıtla tekrar istanbula dönebilmelidir. Neden böyle yapılıyor. Çünkü, gittiği havalimanı kapalı olabilir. Hava muhalefeti sebebiyle inemeyip başka bir havalimanına yönlendirilebilir. Bir sebepten dolayı uçak kalktığı havalimanına tekrar geri çağrılabilir. Terör ve benzeri sebeplerden dolayı.


_____________________________

Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.


201 Mesaj
20 Eylül 2007; 1:54:56 


quote:

Orjinalden alıntı: topaz42




Yanlış. Tüm uçaklar genelde gittiği güzergahı tekrar geri gelebilecek şekilde yakıt alırlar. Mesela İstanbuldan Ankaraya giden bir uçak Ankara semalarına vardığı zaman bir manevra yaparak aynı yakıtla tekrar istanbula dönebilmelidir. Neden böyle yapılıyor. Çünkü, gittiği havalimanı kapalı olabilir. Hava muhalefeti sebebiyle inemeyip başka bir havalimanına yönlendirilebilir. Bir sebepten dolayı uçak kalktığı havalimanına tekrar geri çağrılabilir. Terör ve benzeri sebeplerden dolayı.



ankara içim dediğin doğru olabilir çünkü en yakın havaalanı istanbul herhalde , hava raparu almadan uçakların havalandığını sanmıyorum . gidiş geliş yakıtı alsa misal osakaya giden uçak 85 ton alır 85*2 170 ton yapar ama A340 lar en fazla 116 ton alır
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Diğer Motorlu Araçlar Genel » Airbus A-380 taşıdığı yolcu başına kaç litre yakıt harcıyor sizce
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.203