Şimdi Ara

Çinli CATL, içeriğinde pahalı metaller olmayan bir batarya geliştiriyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
297
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Çinli CATL, içeriğinde pahalı metaller olmayan bir batarya geliştiriyor



    Elektrikli araçların hayati organlarından biri olan bataryalar aynı zamanda en pahalı parçalardan biri. Dolayısıyla elektrikli araçların yayılma hızını artırmak için düşük maliyetli bataryalar geliştirmek büyük önem taşıyor.



    Elektrikli araçlara güç veren bataryalarda nikel ve kobalt kilit rol oynuyor ve günümüzde bu metallerin fiyatı oldukça yüksek. Öyle ki Tesla CEO’su Elon Musk, geçtiğimiz ay maden şirketlerinden daha fazla nikel üretmelerini istemiş ve bataryaların şu anki maliyetinin Tesla’nın büyümesinin önündeki en büyük engellerden biri olduğunu belirtmişti.



    Japon Panasonic’ten Güney Koreli LG Chem’e kadar pek çok batarya üreticisi, nikel-kobalt-alüminyum oksit (NGA) veya nikel-manganez-kobalt (NCM) pillerdeki pahalı kobalt kullanımını en aza indirmek için çalışmalarını sürdürüyor. Çin’in en büyük batarya üreticisi CATL de bu konuda yeni bir açıklamada bulunarak yeni tip elektrikli araç bataryası üzerinde çalıştıklarını duyurdu.



    Ayrıca Bkz.Tesla uygulamasına sonunda iki aşamalı doğrulama özelliği geliyor



    CATL Kıdemli Yöneticisi Meng Xiangfeng’in Şanghay’da düzenlenen endüstri konferansında yaptığı açıklamaya göre, söz konusu batarya şu anki NGA, NCM ve lityum demir fosfat (LFP) bataryalardan daha farklı ve nikel veya kobalt gibi pahalı metaller içermiyor. Şimdilik bu açıklamayla yetinen yönetici, geliştirdikleri bataryayla ilgili detay vermedi. Fakat projenin amacı dikkate alındığında, bu yeni bataryanın pahalı metallere bağımlılığı azaltacağı ve maliyetleri aşağı çekeceği söylenebilir.



    Tesla’nın batarya tedarikçilerinden biri olan Ningde merkezli CATL aynı zamanda Toyota, Honda, Volkswagen ve Daimler gibi pek çok üreticiyle iş birliği içerisinde. Bunun yanı sıra şirket, sürüş menzilinin artırılması için pil hücrelerinin doğrudan şasiye entegre edilmesi gibi farklı teknolojiler de geliştiriyor.



    Kaynak:https://www.reuters.com/article/us-catl-batteries/chinas-catl-is-developing-new-ev-battery-with-no-nickel-cobalt-exec-says-idUSKCN25B0BA







  • İçten yanmalı motorlu arabaların hala yaygın şekilde piyasada olmasının tek sebebi bataryanın pahalı olması. Batarya ucuzlarsa benzinli ve dizel araçların sonu gelir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi homebird -- 17 Ağustos 2020; 20:6:51 >
  • CATL aynı zamanda Tesla'nın Çin'deki pil tedarikçisi ortak batarya zerinde çalışıyorlar diyorlardı.

  • Umarım uzun yıllar sürmeden batarya maliyeti konusunda güzel gelişmeler olur. Yoksa bu gidişle Türkiye'de elektrikli araç hayal gibi duruyor. Gerçi benzinli de hayal bize :)

  • Bor kullanmak varken kullanmazlar çünkü türkü kimse sevmiyor Osmanlıdan acıları var kasıtlı kullanmıyorlar en iyi en uzun şarj süresi saglayan Bordur açıklandı

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • hani tesla kendi bataryasını kendi yapıyordu bu yüzden devasa fabrika kuruyordu laflarının hepsi havada kaldı.

  • malzeme mühendislerine iş çıktı bu piller sayesinde bakalım türkiye de yatırım olacak mı bu piilere

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.