Şimdi Ara

Yerli elektrikli hafif ticari araç için çalışmalar başladı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
1
Favori
456
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yerli elektrikli hafif ticari araç için çalışmalar başladı



    İzmir Ekonomi Üniversitesi ile Tekno CTP şirketi, enerji tasarrufu sağlayan, aktif navigasyon sistemine sahip elektrikli hafif kargo taşıma aracı üretmek için çalışmalara başladı.



    Gelen habere göre, Üniversitenin Mühendislik Fakültesinde görevli öğretim üyeleri ve öğrenciler, elektrikli araçlarla ilgili Ar-Ge çalışmalarına 2016 yılında başladı. Çalışmalarında başarıya ulaşan ekip, bir yıl sonra üniversite bünyesinde bir elektrikli otomobil prototipi üretmeyi başardı. Elektrikli araçlar konusunda önemli çalışmalara imza atan ekibin, 2 ay önce elektrikli hafif kargo taşıma aracı çalışmaları yapan Tekno CTP şirketiyle görüşmelere başladığı bildirildi.



    Öğretim üyeleri ve öğrenciler, firmanın tasarımını yaptığı prototip aracı trafiğe çıkmaya uygun hale getirecek. Konuyla ilgili açıklamasına yer verilen İzmir Ekonomi Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Yaşar Güneri Şahin, “Firma, kargo şirketlerinin isteği üzerine elektrikli taşıma aracı yapmak için yola çıkmış. Ama geliştirdikleri aracın trafiğe çıkabilmesi için bazı eksikliklerinin olduğunu öğrenince bize ulaştılar. Projenin üzerinde çalışmaya başladık. Geliştirdiğimiz elektrikli aracın tüm özelliklerini hafif ticari aracın üzerinde uygulayacağız. Bu açıdan Türkiye'de bir ilk olacak.” şeklinde konuştu.



    Ayrıca Bkz.Hyundai Elantra N Line, 201 beygir gücü ve sportif tasarımıyla tanıtıldı



    70 km menzil ve saniyeler içinde yenisiyle değiştirilebilen pil



    Üzerinde çalıştıkları elektrikli araç hakkında bazı bilgiler de paylaşan Şahin, “Elektrikli hafif ticari aracımız 350 kilogram ağırlığa, 400 kilogram kadar yük kapasitesine sahip olacak. 2,80 metre uzunluğundaki aracımızın 70 kilometre menzili olacak. Akıllı navigasyon sistemi sayesinde az elektrik harcayabilecek, rotayı kullanacak. Değiştirilebilen kaset tipi pili sayesinde 10-15 saniye içinde yeni pili takılıp görevine devam edebilen bir araç olacak. Pillerinin şarj zamanlarının kontrol edilmesinden tutun da motor güçlerinin otomatik kontrol edilmesine kadar çok önemli özellikleri var. Yüzde 100 elektrikle çalışabilen, küçük kompakt tarzda araç olacak.” dedi.



    "Sadece pili başka ülkeden alacağız"



    Bu tip araçlarda kullanılan motorların Çin ve başka ülkelerden geldiğine işaret eden Şahin, "Biz aracımızda yerli ve milli elektrikli motoru üretmek istiyoruz. Sadece pili başka bir ülkeden alacağız. Onun dışında kullanılacak parçaların yüzde 90'ının yerli ve milli olmasını istiyoruz. Bu klasmanda da bir ilk olacak. Çalışmalara başladık. 2 ay içinde deneme çalışmalarına da başlayacağız. Bir yıl içinde ise tamamlamayı hedefliyoruz." ifadesine yer verdi.



    Aracın özelliklerine bakacak olursak, 70 kilometre menzil günümüz şartlarında oldukça düşük bir değer fakat saniyeler içinde değiştirilebilen bir bataryayla gelirse, en azından şehir içi kullanım için faydalı bir araç haline gelebilir. 



    Kaynak:https://www.hurriyet.com.tr/teknoloji/yerli-ve-milli-elektrikli-hafif-kargo-araci-icin-dugmeye-basildi-41586255







  • 70km bence kötü bir menzil fakat çıkarılıp takılabilen bataryalar sayesinde. 210 km. Hiç fena olmaz. Ben alırım bir tane şirket için.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • tunacadirci T kullanıcısına yanıt
    70 Km gerçek menzil ise çoğu kargo şirketi anadolu şehirlerinde bu kadar km yapmıyor zaten. Büyükşehirlerdekiler de bölgesel olduklarından dağıtımda bu kadar km yapar mı tam bilmiyorum. Bence kesinlikle iş görecektir. Tabi gerçek menzilde.
    Sizin günlük km ortalamanız nedir?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • f.gulteki F kullanıcısına yanıt
    Kargo şirketleri için gerçekten çok yararlı bir araç olacaktır. Benim günlük ortalamam 50 60 km civarı. O sebepten dolayı kiralama yaptığımız şirketler uçuk fiyatlar çıkartıyorlar. Elektrikli araç ile bunun önüne geçebileceğimi düşünüyorum. Yedek bataryayı da koltuk altına koyarsak gün içinde sorun yaşanacağını düşünmüyorum. Artık böyle bir girişim sonuçlansın Bizde faydalanalım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • güvenliği ne seviyede acaba

  • Sanayi ile işbirliği yapılmaz ise seri üretim diye birşeyden söz edilemez, sadece numunelik 1 2 araç üretilir o kadar... Bugünkü bütün araçlar yüzlerce firmanın alt tedarikçiliği ile meydana geliyor.

  • Oh be sonunda birileri pilin kartuş gibi olabileciğini keşfetti. Bunun ülkemizden olmadı sevindirici

  • Geçen hidromek için tubitak elektrikli kepçe ( ekskavatör ) yapmıştı pili de yerliymiş oradan kaset tipi milli pil yapılmasını isteseler olmuyor mu? Yapın arkadaş. Kutlu olsun. Belediyelerde araç yapabilir ibb istanbul diye bir araç yapsın hepimiz alalım uygun fiyatlı olsun halk ekmek hesabı :))) +++

  • 70 km olmamış

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • bmc'nin pickup'ı ne oldu?

  • emir_sezer E kullanıcısına yanıt
    350kg ile Cidden tüy gibi olmuş.
    Maksimum hızı zaten en fazla 70-80 km/saat olur.
    Ortalama ağırlıkları 1400kg civarında olan standart otomobillerle çarpışınca da oraya buraya fırlar.
    Çin malı zaten bir yığın araç geliyordu buna benzer Türkiye'ye.
    Yeterli güvenlik standartlarını taşımadıkları için modern ülkelerde pek tercih edilmiyorlar.
    Farklı bir nokta da yüksüz menzili 70 km ise doluyken kaç km gider bilemiyorum.
    Yokuşlu bir bölgede zaten yüksüz menzili 70'ten rahatça 30'un altına inebilir.
    Kullanılan batarya muhtemelen 500 ila 1000 kerelik şarj ömrüne sahip olacaktır. Tek avantajı araç genel olarak hafif olduğu için batarya satın alma maliyeti nispeten düşük olabilir.
    Genel olarak bakınca ölü yatırım gibi duruyor ama geliştirme sürecinde önemli knowhowlar kazandırabilir.

  • Yerli ve milli demek hmm bakalım hangi yandaş yeşil sermaye şirketler zengin edilecek sabırsızlıkla bekliyoruz..

  • Starrk35 kullanıcısına yanıt

    o zırhlı araç askeriye için

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.