Şimdi Ara

Türk firma, AB'nin elektrikli araç bataryalarına yönelik MARBEL Projesi'ne dahil oldu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
320
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Türk firma, AB'nin elektrikli araç bataryalarına yönelik MARBEL Projesi'ne dahil oldu



    ASAŞ, Avrupa Birliği’nin Horizon 2020 araştırma ve yenilik programı çerçevesinde fonlanan MARBEL Projesi’ne dahil oldu.



    Söz konusu proje, tamamen elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araçlar için pil teknolojileri ve pil yönetim sistemleri geliştirmeye odaklanıyor. ASAŞ da bu proje kapsamında yüksek mukavemete sahip batarya taşıyıcı profiller geliştirerek yeni nesil elektrikli araç platformlarının geliştirilmesine katkı sağlayacak. Firma, 5 adet komple batarya taşıyıcı profili ile 4 adet mini housing profilinin üretimini gerçekleştirecek. Toplam bütçesi 9,4 milyon euro olan MARBEL Projesi’nin Kasım 2020’de başlaması hedefleniyor.



    Ayrıca Bkz.Elektrikli Skoda Enyaq iV'nin dış tasarımını gösteren yeni çizimler paylaşıldı



    MARBEL Projesi için İspanyol menşeili EURECAT koordinatörlüğünde yapılanan konsorsiyumda ASAŞ'ın yanı sıra AVL, IDIADA, CRF (Fiat), Fraunhofer (IWU), SINTEF, FICOSA gibi önemli ortakların da bulunduğu toplam 7 ülkeden, 16 kurum yer alıyor. Proje kapsamında elektrikli otomobil akü gövde profilleri sistemlerinin ağırlığında yüzde 20 azalma, 2018’de piyasada bulunan en iyi EV ile karşılaştırıldığında yüzde 25 daha kısa şarj süresi, uzun pil ömrü elde etme, termal yönetim konusunda önemli iyileştirmeler ve LCA (Yaşam döngüsü analizi) katkısının yüzde 20 olması hedefleniyor.



    ASAŞ Genel Müdürü Derya Hatiboğlu, “ARGE Bölümümüz ile gerek müşterilerimizin projelerinde gerekse uluslararası projelerde çözüm ortağı olarak katkı sağlamaktan mutluluk duyuyoruz. Şu anda aktif olarak dahil olduğumuz 4 Avrupa Birliği projemiz bulunuyor. ASAŞ olarak bu projede, elektrikli otomobil akü gövde profilleri sistemi geliştirilmesine katkı sağlayacağız. Üreteceğimiz batarya taşıyıcı profilleri, otomotiv kullanımı için mukavemet ve çarpışma özelliklerini arttırmak üzere ekstrüzyon tekniği ile üretilecek ve kalite kontrol testlerini gerçekleştireceğiz” şeklinde konuştu.








  • Projelerde hiçbir zaman kilit rol oynamadı ki, girdiklerimizin hepsi dediğim gibi know how için. Savunma sanayii bile bu şekilde gelişti. Örneğin bir zamanlar stinger füzesine parça üreten rs, şimdi ortaklıkla kendi orta menzilli savunma sistemini yapıyor. Önemli olan alttan üstten bi şekilde pastadan pay alabilmek şuan çünkü temelimiz yok bu konularda, deneye yanıla; görerek; contasını bile yapsalar kilit parça önemsiz parça farketmeksizin projeye katılarak öğrenilecek bunlar. Aynı çin in bir zamanlar yaptığı teknoloji transferi gibi buda.
  • Yanlış anlamadıysam biz yine en dandik kısmı üreticez

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blacklotus01

    Yanlış anlamadıysam biz yine en dandik kısmı üreticez
    Sen şirket kur da en iyi kısımlarını üret. :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • blacklotus01 B kullanıcısına yanıt
    En dandik değil, en sıkıntılı ve önemli parçayı almışlar. Dayanıklılık testlerinde ya da kazalarda bir sıkıntı doğarsa firmayı tazminat yağmuruna tutarlar firma ya şamaroğlanı olacağını bilerek pastadan pay istiyor ya da kaliteli malzeme çıkaracağına güveniyor. İki türlü de firma sağlam bir know-how birikimi sağlayacaktır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • bizim yerli ve milli araba için de yapın da fiyatı düşsün bari az Türk firma, AB'nin elektrikli araç bataryalarına yönelik MARBEL Projesi'ne dahil oldu 

  • quote:

    Orijinalden alıntı: SomeoneWhoCares

    En dandik değil, en sıkıntılı ve önemli parçayı almışlar. Dayanıklılık testlerinde ya da kazalarda bir sıkıntı doğarsa firmayı tazminat yağmuruna tutarlar firma ya şamaroğlanı olacağını bilerek pastadan pay istiyor ya da kaliteli malzeme çıkaracağına güveniyor. İki türlü de firma sağlam bir know-how birikimi sağlayacaktır.
    Benim kastettiğim çok kolay başka ülkelerin üretebileceği bir kısmı üretecek olmamız.F35 projesine göz atarsanız orada da üretici ortağız ve gövde kısmını üretiyoruz.Biz üretmeyi bıraktığımızda kolaylıkla başka bir ülke üretecek.Kilit bir rol oynamıyoruz yani.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • blacklotus01 B kullanıcısına yanıt
    Projelerde hiçbir zaman kilit rol oynamadı ki, girdiklerimizin hepsi dediğim gibi know how için. Savunma sanayii bile bu şekilde gelişti. Örneğin bir zamanlar stinger füzesine parça üreten rs, şimdi ortaklıkla kendi orta menzilli savunma sistemini yapıyor. Önemli olan alttan üstten bi şekilde pastadan pay alabilmek şuan çünkü temelimiz yok bu konularda, deneye yanıla; görerek; contasını bile yapsalar kilit parça önemsiz parça farketmeksizin projeye katılarak öğrenilecek bunlar. Aynı çin in bir zamanlar yaptığı teknoloji transferi gibi buda.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • "Dandik kısımlarını üretecez" yazmış cahilin biri. He aynen bu profiller senin küçük sanayide yazın çalıştığın demircide ürettiğin profillere benziyordu zaten.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.