Şimdi Ara

FAA, motor sorunu ihtimali bulunan iki binden fazla Boeing-737 için acil durum direktifi yayınladı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
1
Favori
1.744
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • FAA, motor sorunu ihtimali bulunan iki binden fazla Boeing-737 için acil durum direktifi yayınladı



    Kovid-19 salgınının en çok etkilediği sektörlerden birinin havacılık endüstrisi olduğu artık birçoğumuzun malumu. Havayolu şirketleri kadar üreticileri de sarsan süreç ve bunun sonuçları, uçuşların neredeyse sıfırlanması nedeniyle depolara çekilen veya yerde bekleyen uçaklara da sirayet etmeye başladı.



    Bu kapsamda Federal Havacılık Kurulu (FAA), Cuma günü acil koduyla ABD’de kayıtlı iki bin 737 NG (600-900 serileri) ve Classic (300-500 serileri) uçağa yönelik uçuşa elverişlilik direktifi yayınladı. Direktif, söz konusu uçaklarda oluşabilecek korozyon nedeniyle iki motorun da arıza verme ihtimali gerekçesiyle yayınlandı.



    Ayrıca Bkz.Jaguar Land Rover, yapay zekadan güç alan “temassız dokunmatik ekran” teknolojisini duyurdu



    FAA, yaptığı açıklamada yedi gün süresince uçmamış tüm uçakların direktif kapsamında kontrol edileceğini duyurdu. Kurumun söz konusu kararı almasında, bleed air 5. seviye kontrol valfinde meydana geldiği tespit edilen korozyonun etkili olduğu ifade ediliyor. Bleed air ise uçağın gözenekleri aracılığı ile içeri alınan hava anlamına geliyor. Bu şekilde içeri alınan hava; soğutma, basınçlandırma, klima, pünomatik sistemler, ısıtma gibi uçak için hayati önem arz eden durumlarda kullanılıyor.



    ABD'de en az 4 uçak acil iniş yaptı



    Direktifte yer alan açıklamada en az dört uçakta söz konusu korozyon nedeniyle motorun havadayken kapanması detayı dikkat çekiyor. Yaşanan olaylar neticesinde uçakların acil iniş yapmak durumunda kaldığı da ayrıca paylaşılan bilgiler arasında yer almakta.



    FAA, motor sorunu ihtimali bulunan iki binden fazla Boeing-737 için acil durum direktifi yayınladı



    Daha sonra yapılan incelemelerde motor arızası veren uçaklardaki hava kontrol valfinin korozyon nedeniyle açık pozisyonda kaldığı tespit edilmiş. Raporda, alçalma esnasında kompresörün stop etmesine (compressor stall) neden olabilecek bu durum nedeniyle motorlarda tekrar çalışmayı engelleyecek biçimde güç kaybı yaşanabileceği ifade edilmiş.



    FAA, uçuş öncesi yapılacak incelemeler sonucu korozyon tespit edilen uçaklardaki valfin değiştirilmesini zorunlu kılarken, Boeing ise Kovid-19 nedeniyle az kullanılan uçakların teknik kontrollerinin eksiksiz biçimde yapılmasını tavsiye etmiş. Şirket ayrıca böyle bir durumla karşılaşan havayolu firmalarına destek vereceğini de belirtmiş.



    Ortaya çıkan bu durumdan ülkemizdeki havayolu şirketlerinin ne derece etkilendiği ise henüz belli değil. Ancak ülkemizde faaliyet gösteren şirketlerin filosunda 200’den fazla 737-800 serisi uçak bulunduğunu hatırlatmamız gerek.








  • Gökhan kardeş (editör), AD, SB, AOT, SL, yayımlanması normaldir. Abartılacak bir durum yok. Havacılıkla alakalı haber yapmadan önce arayabilirsiniz ya da mesajlaşabiliriz. Panik yapmayın, kontrol altında.


    AD'lerin tarihleri nettir. AD ama 1 Ocak 2021'e kadar uygulanmalı olabilir. Ya da Alert AD'dir, 72 saat için efektif filoya uygulanmalıdır.
    Ayrıca AD'de illaki işlem yapılacak diye bir husus yok, çoğunluğu inspection, daha azı modification ve repair içerir.


    Bu arada AD sayfaları EASA'nın ve FAA'in tüm dünyaya açık sayfalardır. Girip okuyabilir, düzenli kontrol edebilirsiniz:


    https://ad.easa.europa.eu/https://www.faa.gov/regulations_policies/airworthiness_directives/

    Edit:
    Bu haber aslında biraz okuyucuyu endişendirebileceği için olumsuz etki yapabilecek bir haber. Bu da sektör için hiç iyi değil.
    Donanimhaber.com 2019'de Türkiye'nin en çok ziyaret edilen 49.web sitesi.
    Bu sebeple daha az endişelendirici şekilde tercüme edilmeliydi.

    İlave bilgi; uçaklar yerde durunca araba gibi başıboş yatmıyor arkadaşlar. Parking ve Storage gibi günlük, haftalık, onbeşlik, aylık periyotlarla bakımlar var. Daily ve Weekly hat bakımları var. Var oğlu var, hepsini yazmam mümkün değil. Ama içiniz rahat olabilir.
  • Thy onlem amacli bos kontrol ucuslari yapiyor, iciniz rahat olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Airbus alsın şu hava yolları şirketleri bunlar suyunu kaçırdı.

  • Gökhan kardeş (editör), AD, SB, AOT, SL, yayımlanması normaldir. Abartılacak bir durum yok. Havacılıkla alakalı haber yapmadan önce arayabilirsiniz ya da mesajlaşabiliriz. Panik yapmayın, kontrol altında.


    AD'lerin tarihleri nettir. AD ama 1 Ocak 2021'e kadar uygulanmalı olabilir. Ya da Alert AD'dir, 72 saat için efektif filoya uygulanmalıdır.
    Ayrıca AD'de illaki işlem yapılacak diye bir husus yok, çoğunluğu inspection, daha azı modification ve repair içerir.


    Bu arada AD sayfaları EASA'nın ve FAA'in tüm dünyaya açık sayfalardır. Girip okuyabilir, düzenli kontrol edebilirsiniz:


    https://ad.easa.europa.eu/https://www.faa.gov/regulations_policies/airworthiness_directives/

    Edit:
    Bu haber aslında biraz okuyucuyu endişendirebileceği için olumsuz etki yapabilecek bir haber. Bu da sektör için hiç iyi değil.
    Donanimhaber.com 2019'de Türkiye'nin en çok ziyaret edilen 49.web sitesi.
    Bu sebeple daha az endişelendirici şekilde tercüme edilmeliydi.

    İlave bilgi; uçaklar yerde durunca araba gibi başıboş yatmıyor arkadaşlar. Parking ve Storage gibi günlük, haftalık, onbeşlik, aylık periyotlarla bakımlar var. Daily ve Weekly hat bakımları var. Var oğlu var, hepsini yazmam mümkün değil. Ama içiniz rahat olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Xagdas -- 26 Temmuz 2020; 0:24:37 >




  • masterap M kullanıcısına yanıt

    Tüm filolar için yapılıyor mu kontrol uçuşları? Koronadan bağımsız olarak uzun süredir yerde duruyor 737 serisi. Bu sebeple tüm uçaklar etkilenmiş olabilir en az 7 gün yerde kaldılarsa


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Portraitclub kullanıcısına yanıt
    Boeing 737 uçaklarında genelde cfmi in ürettiği motorlar kullanılıyor.
    Ayni üretici Airbus 320 serisine de motor yapıyor.

    Muhtemelen aynı problem 320 serisi cfmi motorlarında da olacak.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • römercan kullanıcısına yanıt

    Tum filo kontrol ediliyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Xagdas kullanıcısına yanıt
    Merhaba, içeriği hazırlarken okuyucuların endişelenmesini sağlamak gibi bir gayem yok. İçerik kapsamında vermiş olduğum üç linkte de ton aynı. Konunun uzmanı olduğunuzu anlıyorum. Kısa bir tarama sonrasında konunun fazlasıyla haber sitesine konuk olduğu görülebilir. Teşekkürler.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • İki gün önce Belçikadan Fransaya gittiğimde gördüğüm olay. Flight Radar App. İle kontrol ettiğimde emin oldum Boing uçağı havada en az 20 30 kere manevra yapıyordu . Görüş açımdan kaybolduğu ana kadar çember şeklinde dönüyordu


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Xagdas kullanıcısına yanıt

    Günlük ve haftalık yerine, daily ve weekly kullanınca daha çok mu havalı olunuyor?

  • Bu kısım hatalı ya, kim uydurmuş bunu?
    "Kurumun söz konusu kararı almasında, bleed air 5. seviye kontrol valfinde meydana geldiği tespit edilen korozyonun etkili olduğu ifade ediliyor. Bleed air ise uçağın gözenekleri aracılığı ile içeri alınan hava anlamına geliyor. Bu şekilde içeri alınan hava; soğutma, basınçlandırma, klima, pünomatik sistemler, ısıtma gibi uçak için hayati önem arz eden durumlarda kullanılıyor."

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DH'da Bir AD nin haber olması çok güzel. :)


    Bu tür direktifler bir hafta içerisinde defalarca yayınlanıyor.Bazen iniş takımına bazen kanatta bir parçaya bazende kapının bir vidasına yönelik düzeltici işlemleri kontrolleri-onarımları-parça değişimlerini ya da önerileri içeriyor.


    Daha detaylı anlamak için AD öncesinde gövde motor yada komponent üreticisi mutlaka bir bülten (SB ASB EASB v.s) yayınlamıştır.Onu okumak anlamak gerekir.Gerekli işlem basamakları burada detaylıca belirtilmiştir.Okunup gereği zaten yapılır ve uçuşa devam edilir ki büyük ticari hava aracı üreticileri bu tür düzeltici işlemler için mutlaka bir uygulama periyodu verir kullanıcılara.

  • yeni karalama, iftira... airbus boş durmuyor airbus ne durumda diye baksanız durum daha kötüdür... en çürük uçaklar airbus'tır...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcrew

    Boeing 737 uçaklarında genelde cfmi in ürettiği motorlar kullanılıyor.
    Ayni üretici Airbus 320 serisine de motor yapıyor.

    Muhtemelen aynı problem 320 serisi cfmi motorlarında da olacak.

    Hocam neye binecek bu millet? Al birini vur ötekine


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Portraitclub kullanıcısına yanıt

    avrupada tek uçak üretici airbus değil... boeing dışındada şirketler var... antonov bile...

  • Gerçek FAA profil fotoğrafımda


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapmayın hacılar, böyle konuları açmayın: Son dönemde artık uçaklar bizim mahallede apartmanları yalayarak inip kalkıyorlar adeta.

    Çoğu zaman dairemin iç tarafına kaçma duygusuna sebep oluyorlar, kaçmasam da..

  • Uluslararası literatürde geçen öyle kardeş. Sen 4GB RAM yerine "4GB rasgele erişim belleği" mi diyorsun? AD, SB, AOT, SL anlamlarını neden merak etmiyorsun, ilgini çekmedi mi?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Xagdas

    Uluslararası literatürde geçen öyle kardeş. Sen 4GB RAM yerine "4GB rasgele erişim belleği" mi diyorsun? AD, SB, AOT, SL anlamlarını neden merak etmiyorsun, ilgini çekmedi mi?

    nicki de viktor reznov :D

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Xagdas

    Gökhan kardeş (editör), AD, SB, AOT, SL, yayımlanması normaldir. Abartılacak bir durum yok. Havacılıkla alakalı haber yapmadan önce arayabilirsiniz ya da mesajlaşabiliriz. Panik yapmayın, kontrol altında.


    AD'lerin tarihleri nettir. AD ama 1 Ocak 2021'e kadar uygulanmalı olabilir. Ya da Alert AD'dir, 72 saat için efektif filoya uygulanmalıdır.
    Ayrıca AD'de illaki işlem yapılacak diye bir husus yok, çoğunluğu inspection, daha azı modification ve repair içerir.


    Bu arada AD sayfaları EASA'nın ve FAA'in tüm dünyaya açık sayfalardır. Girip okuyabilir, düzenli kontrol edebilirsiniz:


    https://ad.easa.europa.eu/https://www.faa.gov/regulations_policies/airworthiness_directives/

    Edit:
    Bu haber aslında biraz okuyucuyu endişendirebileceği için olumsuz etki yapabilecek bir haber. Bu da sektör için hiç iyi değil.
    Donanimhaber.com 2019'de Türkiye'nin en çok ziyaret edilen 49.web sitesi.
    Bu sebeple daha az endişelendirici şekilde tercüme edilmeliydi.

    İlave bilgi; uçaklar yerde durunca araba gibi başıboş yatmıyor arkadaşlar. Parking ve Storage gibi günlük, haftalık, onbeşlik, aylık periyotlarla bakımlar var. Daily ve Weekly hat bakımları var. Var oğlu var, hepsini yazmam mümkün değil. Ama içiniz rahat olabilir.

    İşte bilgiiiiiiiii, işte feraseeeeeeeeet, işte nezakeeeeeeeeeet FAA, motor sorunu ihtimali bulunan iki binden fazla Boeing-737 için acil durum direktifi yayınladı 


    Şaka bir yana, haber zaten "tık kaygılı" olduğu için, muhtemelen çeşitli gazetelerin internet sayfalarında da yer bulacak.


    "737'lerde Büyük Tehlikeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!" diye...


    Sizin bu muhteşem bilgilendirmeniz de muhtemelen kaynayıp gidecek. Bu tip haberler de aynı "sığlık" ile yayımlanmaya devam edecek maalesef.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.