|
Elektrikli scooter girişimi Martı'ya 25 milyon dolar yatırım
-
-
Bu martı ilk kurulduğunda,ilk vergisini verdiğinde acaba hükümet yolcu taşıyacağını bilmiyormuydu yoksa martı yetkilileri biz saman taşıyacağız diyip vergisi verdi. Hükümet saman vergisi alıyordu galiba. Ben şu cümleden onu anlıyorum. "“Mutlaka bir düzenleme gelecek. Sonuçta yolcu taşıyorlar. ‘Ben vergi veriyorum’ demekle olmuyor. İşin içine yolcu taşımacılığı girdiğinde, trafiğe çıkma girdiğinde düzenleme şart oluyor." dedi.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Sırtımda adam taşısam ek vergi gelecek! Baltalamakta üstümüze yok...
-
martı yolcu taşımıyor. yolcu kendi kendisi taşıyor. martı aracılık ediyor. araba kiralıyoruz, kiralama şirketimi taşıyor bizi?
-
Işin icerisinde taksicilere rakip bir durum varsa nasıl engelleyebiliriz, nasıl önüne taş koyarız. Eski statükocu sistem diye yıllarca milleti eleştirdiler. Kendileri kralını yapıp çağdışı kaldılar.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Elektrikli scooter'larla trafiği cehenneme dönüştüren dengesizlere de güzel cezalar için düzenleme gelmeli.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Hala vergi diyorlar allahım yav. Yav haber başlığını okuyana kadar açıp okusanız.
Ülkede o kadar çarptıma yalan haber var ki. Bunda dünya birinciymişiz zaten. Şimdi bunu diyenlere de taksici demeye başladılar. Taksicilerin şerefsizlikleri bir yana.
Bakan geçen haftaki haberde zaten martı'yı beğendiğini söylüyordu. Ama sen bunu şirket olarak vergi veriyorum gerisi beni ilgilendirmez diyemezsin. Çünkü senin araçların TRAFİĞİN içinde. Şubat ayında biri öldü Martı kazası yüzünden. ÖLDÜ ÖLDÜ. ADAM ARABAYA ÇARPTI ÖLDÜ. Ben caddede oturuyorum çoluk çocuk iki kişi binip oyun oynuyor. Vızır vızır geçiyorlar. Ekmek almaya gidiyorum geçiyorlar yanımdan. Özellikle ergenler yaşlıların yanından bilerek hızla geçiyor o ayrı terbiyesizlik.
Adam yolda sürüyor yav. Kask yok bir şey yok. İki tekerlek bir sopa. Ben caddede yasak diye bisikletimi bile caddenin başına kadar elimde yürüyerek götürüyorum.
Olay hakkında düzenleme tabii gerekiyor. Bird, Lime gibi işin kökeni şirketler bile düzenlemeye gitmek zorunda kaldı. Ki Avrupa'da kask olmadan binmek yasak.
Olay hakkındaki haberler. TÜRKÇESİNİ OKUMAKTAN ACİZ TİPLER İNGİLİZCESİNİ OKUR MU BİLMİYORUM. Yine de bırakayım. Kasksız binmek yasak, kaldırım dışında sürmek yasak, 18+ kullanması yasak, belli bir hız sınırı aşmak yasak.
https://www.cnet.com/news/bird-goes-after-helmet-laws-for-electric-scooters//
https://www.businessinsider.com/bird-will-give-free-scooter-rides-to-helmet-wearing-riders-2019-11
Bu da Lime'ın bedava kask vermesi
Yumuşatılmış hali
https://www.walkuplawoffice.com/2019/06/19/2019-electric-scooter-helmet-laws-in-california//
Kimse Martı yasaklasın demiyor ki. Ama sen bunu insanların canını riske atacak şekilde KULLANAMAZSIN. Yav ben yolda giderken sorumsuzca iki çocuğuna kredi kartını verip şu alete oyuncak gibi bindirip gezdiren ebeveyn çocuğuna çarpsam kim hesap verecek ? Çocuk aklınızla boş boş konuşuyorsunuz. Hadi buradaki 15-16 yaşındaki çocukları geçtim koca koca 40-45 yaşında adamlar boş boş konuşuyor.
-
Deniz kıyısında mart görmek istiyoruz
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Test
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
bunlari nasil calmiyolar
-
Düzenlemeyi direk vergi olarak almamak gerekir. Belki kask, plaka, trafik kurallarına uymak, park yeri işgaliyesi gibi şeyler gelir.
-
Baya güvenlik, önlem almış adamlar ama kullanıcılar bunları pek takmıyor.
O ölümlü kazada da martı sürücüsü sol şeritte giden arabanın altında kalıyor. https://www.sabah.com.tr/gundem/2020/04/30/marti-surucusunu-ezen-sofore-tahliye-asli-kusurlu-olen-surucu
https://www.marti.tech/guvenlik.html
Martı’nın, kullanıcılarına en güvenli ve kullanışlı çözümü sunmak için yaptığı bazı düzenlemeler ise şunlardır:
Karayolları Trafik Kanunu ve Karayolları Trafik Yönetmeliği uyarınca bisiklet statüsünde nitelendirilen elektrikli scooterların, otoyollara (TEM, E-5, D100) girişi yasal değildir. Biz Martı olarak Kullanıcılarımızın güvenliğine büyük önem veriyoruz. Bu çerçevede uygulamamız içerisindeki yasaklı alanlara otoyollar ile birlikte şehirlerarası çift yönlü karayollarını da ekledik. Bu yasaklı alanlarda sürüş yapılamamaktadır. Yasaklı alana giriş halinde ise elektrikli scooterların hızı uydu üzerinden yavaşlatılarak durdurulmaktadır.
Martı, tüm elektrikli scooterların bakımlarını ve tamirlerini düzenli olarak gerçekleştirir.
Elektrikli scooterları kullanmak için sürücü belgesi zorunlu değildir. Karayollari Trafik Kanunu’nda Türkiye’de kullanım için minimum yaş 11, diğer ülkeler mevzuatlarında ortalama minimum yaş 14 olarak belirlenmiştir. Martı ise minimum 18 yaşında olmayı güvenlik açısından zorunlu tutar. Tüm dünyada yapılan sürüşlerde ortalama elektrikli scooter kullanım yaşı 32’dir.
Dünya çapındaki mikromobilite araçları ortalama 25 km/sa hıza çıkabiliyorken Martı elektrikli scooterlarının hızını güvenlik açısından 18 km/sa ile limitlemiştir. Martı’nın belirlediği hız limiti maraton koşucusu hızının dahi altındadır.
Belediyelerin kullanıma uygun gördüğü rotalarda araçların kullanılmasına izin vermektedir. Ayrıca park edilmesi uygun görülmeyen bölgeler Martı uygulaması içerisinde “park yasak” bölgeler olarak belirlenmiştir.
Yapılan tüm sürüşleri 7 gün 24 saat Martı merkezinden takip edilir ve kullanıcılarına canlı destek verilir.
Saha personelleriyle 7 gün 24 saat kullanıcılarımızın ve Martı’ların güvenliği ile sağlığını kontrol eder.
Bunun yanı sıra sürüş güvenliği için Martı elektrikli scooterları:
-
Evet haklısın olabilir ama senin dediklerinde şirket kurulurken yapmaları gerekirdi. Ben bakanın yomunu yorumladım sadece şirket ilk kurulduğunda elektrikli scooter’ları insanların kullanacağını hesap etmeden mi böyle bir şirketin kurulmasına onay verilmiş gibisinden bir yorum yazdım sonuçta şirketler kafalarına göre kurulmuyor.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
sorun şurda,
Bu aletleri hiç kullanmamış kişi fantezi olsun diye parayı verip üzerine atlayıp yaralanabilir.
Bilmiyorum bu aletten düşeni hiç gördünüz mü ama düşünce bisiklet gibi değil kafa göz dağılıyor.
Kask vs. ekipman gerek bu aletler için o kesin.
Ben yurtdışında yaşıyorum ve scooterim var xiaomi
-
Şirket kurmakta bişey yok evrakları tamamla. Harçları yatır. Tamam. Bi ara eski muhasebecim falcı-üfürükçüye vergi açmaya çalışıyordu danışman olarak açtılardı. :)
Bu scoterler hız ve motor gücünden ötürü bisiklet statüsünde. Bizde işler göze batınca olur. İsterlerse kanun değişikliği ile bisiklet ile elektrikli bisiklet ayrılır. Kamuya açık alanda bizim belirleyeceğimiz bir firma kiralama hizmeti sunabilir filan der. Burası Türkiye herşey olabilir...
Gerçi buna gelişme de diyebiliriz. İlk otomobiller üretildiğinde emniyet kemeri bile yokmuş.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kenbalx -- 21 Temmuz 2020; 15:54:26 > -
Martı da hız sınırlaması varmış. 18km/h ile gidiyorlarmış. Sitesinden baktığım kadarıyla sürüş için koruyucu ekipman temini sorumluluğu sürücüde.
-
scoter çöplüğü olacak demekki
birisi iyi stok eritecek.
aynısı traktör dede yaşanmıştı.
-
Helal olsun hakettiniz ülkemizde böyle yeniliklere ihtiyaç var ama inşallah satılmassınız
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
bunlar çalınmaz mı ya. Çalmasınlar sonra bunları.
-
Bu aletler nasıl oluyorda çevreci oluyor? Bu piller nerede ne şartlarda üretiliyor, nerede geri dönüştürülüyor?
martı yolcu taşımıyor. yolcu kendi kendisi taşıyor. martı aracılık ediyor. araba kiralıyoruz, kiralama şirketimi taşıyor bizi?
|
Hala vergi diyorlar allahım yav. Yav haber başlığını okuyana kadar açıp okusanız. Ülkede o kadar çarptıma yalan haber var ki. Bunda dünya birinciymişiz zaten. Şimdi bunu diyenlere de taksici demeye başladılar. Taksicilerin şerefsizlikleri bir yana. Bakan geçen haftaki haberde zaten martı'yı beğendiğini söylüyordu. Ama sen bunu şirket olarak vergi veriyorum gerisi beni ilgilendirmez diyemezsin. Çünkü senin araçların TRAFİĞİN içinde. Şubat ayında biri öldü Martı kazası yüzünden. ÖLDÜ ÖLDÜ. ADAM ARABAYA ÇARPTI ÖLDÜ. Ben caddede oturuyorum çoluk çocuk iki kişi binip oyun oynuyor. Vızır vızır geçiyorlar. Ekmek almaya gidiyorum geçiyorlar yanımdan. Özellikle ergenler yaşlıların yanından bilerek hızla geçiyor o ayrı terbiyesizlik. Adam yolda sürüyor yav. Kask yok bir şey yok. İki tekerlek bir sopa. Ben caddede yasak diye bisikletimi bile caddenin başına kadar elimde yürüyerek götürüyorum. Olay hakkında düzenleme tabii gerekiyor. Bird, Lime gibi işin kökeni şirketler bile düzenlemeye gitmek zorunda kaldı. Ki Avrupa'da kask olmadan binmek yasak. Olay hakkındaki haberler. TÜRKÇESİNİ OKUMAKTAN ACİZ TİPLER İNGİLİZCESİNİ OKUR MU BİLMİYORUM. Yine de bırakayım. Kasksız binmek yasak, kaldırım dışında sürmek yasak, 18+ kullanması yasak, belli bir hız sınırı aşmak yasak. https://www.cnet.com/news/bird-goes-after-helmet-laws-for-electric-scooters// https://www.businessinsider.com/bird-will-give-free-scooter-rides-to-helmet-wearing-riders-2019-11 Bu da Lime'ın bedava kask vermesi Yumuşatılmış hali https://www.walkuplawoffice.com/2019/06/19/2019-electric-scooter-helmet-laws-in-california// Kimse Martı yasaklasın demiyor ki. Ama sen bunu insanların canını riske atacak şekilde KULLANAMAZSIN. Yav ben yolda giderken sorumsuzca iki çocuğuna kredi kartını verip şu alete oyuncak gibi bindirip gezdiren ebeveyn çocuğuna çarpsam kim hesap verecek ? Çocuk aklınızla boş boş konuşuyorsunuz. Hadi buradaki 15-16 yaşındaki çocukları geçtim koca koca 40-45 yaşında adamlar boş boş konuşuyor. |
Sırtımda adam taşısam ek vergi gelecek! Baltalamakta üstümüze yok...
|
Işin icerisinde taksicilere rakip bir durum varsa nasıl engelleyebiliriz, nasıl önüne taş koyarız. Eski statükocu sistem diye yıllarca milleti eleştirdiler. Kendileri kralını yapıp çağdışı kaldılar.
|
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X