Şimdi Ara

Elektrikli BMW iX3 tanıtıldı: Yeni nesil eDrive teknolojisi ve 460 km menzil

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
685
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli BMW iX3 tanıtıldı: Yeni nesil eDrive teknolojisi ve 460 km menzil



    Son yıllarda ürün gamını elektriklendirmeye büyük önem veren markalardan biri de BMW. Alman üretici, uzun süren teaser kampanyasının ardından ilk elektrikli SUV modeli BMW iX3’ü resmi olarak tanıttı.



    Adından da anlaşılacağı üzere içten yanmalı motorlu X3’ü baz alan elektrikli BMW iX3, markanın beşinci nesil eDrive sistemini kullanıyor. Bu sistem dahilinde araçta 282 beygir güç ve 400 Nm tork üreten bir elektrik motoru ve 80 kWh’lık batarya (74 kWh kullanılabilir) paketi bulunuyor. BMW, elektrikli SUV modelinin bu kombinasyon ile birlikte WLTP’ye göre tam şarjla 460 kilometre sürüş menziline sahip olduğunu belirtiyor.



    “Klasik BMW sürüş deneyimi” sunan BMW iX3’teki elektrik motoru arka tekerleklere güç veriyor. 0-100 km/s hızlanmasını 6.8 saniyede tamamlayan SUV’un maksimum sürati 180 km/s ile sınırlandırılmış. 150 kW hızlı şarj desteğine sahip olan aracın bataryası sadece 34 dakikada 0’dan yüzde 80 doluluğa ulaşabiliyor. Hızlı şarj istasyonunda 10 dakikalık şarj BMW iX3’e sürüş menziline 100 km ekliyor.



    Elektrikli BMW iX3 tanıtıldı: Yeni nesil eDrive teknolojisi ve 460 km menzil



    Genel yapısı itibariyle içten yanmalı kardeşine benzeyen BMW iX3’ün dış tasarımında modele özel detaylar mevcut. Kapalı bir panel şeklinde tasarlanan ve mavi detaylarla süslenen böbrek ızgara ve aerodinamik tasarımı sayesinde hava direncini yüzde 5 civarında düşürüp iX3’ün menziline fazladan 10 kilometre ekleyen 19 inç alaşım jantları bu detaylar arasında göstermek mümkün. BMW iX3’ün hava sürtünme katsayısının totalde 0.29 olduğunu da belirtelim.



    Ayrıca Bkz.2021 Ford Bronco Sport da tanıtıldı: Arazi yeteneği dikkat çekiyor



    Elektrikli bir otomobile baktığımızı belli eden mavi detaylar BMW iX3’ün iç mekanında da devam ediyor. Müşteriler, iX3’ü alırken beş farklı kabin tasarımı, standart veya spor koltuklar ve altı farklı metalik gövde rengi arasından dilediğini seçebiliyor. İç mekan demişken, iX3’teki 510 litrelik bagaj hacminin arka koltukların katlanmasıyla birlikte 1560 litreye kadar yükseldiğini de belirtelim. Bunun yanı sıra tüm versiyonlarda elektronik olarak ayarlanabilir amortisörlere sahip adaptif süspansiyon sistemi standart olarak sunuluyor.



    Elektrikli araçların özellikle düşük hızlarda motor sesi çıkarmaması yayalar için tehlikeli görüldüğünden dolayı, bu araçlara yapay motor sesi ekleniyor. Alman marka, Hans Zimmer iş birliğiyle geliştirdiği bu yapay ses sistemine BMW IconicSounds Electric adını vermiş. Söz konusu sistem, hızlanma ve yavaşlama esnasında içten yanmalı motorlu araçların çıkardığı sesi etrafa yayarak yayaların araçtan haberdar olmasını sağlıyor. BMW iX3 ile ilk çıkışını yapan bu sistem BMW’nin gelecekteki elektrikli modellerinde de kullanılacak.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Elektrikli BMW iX3 tanıtıldı: Yeni nesil eDrive teknolojisi ve 460 km menzil
    Elektrikli BMW iX3 tanıtıldı: Yeni nesil eDrive teknolojisi ve 460 km menzil
    Elektrikli BMW iX3 tanıtıldı: Yeni nesil eDrive teknolojisi ve 460 km menzil
    Elektrikli BMW iX3 tanıtıldı: Yeni nesil eDrive teknolojisi ve 460 km menzil
    Elektrikli BMW iX3 tanıtıldı: Yeni nesil eDrive teknolojisi ve 460 km menzil
    Elektrikli BMW iX3 tanıtıldı: Yeni nesil eDrive teknolojisi ve 460 km menzil
    Elektrikli BMW iX3 tanıtıldı: Yeni nesil eDrive teknolojisi ve 460 km menzil
    Elektrikli BMW iX3 tanıtıldı: Yeni nesil eDrive teknolojisi ve 460 km menzil
    Elektrikli BMW iX3 tanıtıldı: Yeni nesil eDrive teknolojisi ve 460 km menzil
    Elektrikli BMW iX3 tanıtıldı: Yeni nesil eDrive teknolojisi ve 460 km menzil
    Elektrikli BMW iX3 tanıtıldı: Yeni nesil eDrive teknolojisi ve 460 km menzil
    Elektrikli BMW iX3 tanıtıldı: Yeni nesil eDrive teknolojisi ve 460 km menzil
    Elektrikli BMW iX3 tanıtıldı: Yeni nesil eDrive teknolojisi ve 460 km menzil
    Elektrikli BMW iX3 tanıtıldı: Yeni nesil eDrive teknolojisi ve 460 km menzil
    Elektrikli BMW iX3 tanıtıldı: Yeni nesil eDrive teknolojisi ve 460 km menzil
    Elektrikli BMW iX3 tanıtıldı: Yeni nesil eDrive teknolojisi ve 460 km menzil
    Elektrikli BMW iX3 tanıtıldı: Yeni nesil eDrive teknolojisi ve 460 km menzil
    Elektrikli BMW iX3 tanıtıldı: Yeni nesil eDrive teknolojisi ve 460 km menzil
    Elektrikli BMW iX3 tanıtıldı: Yeni nesil eDrive teknolojisi ve 460 km menzil
    Elektrikli BMW iX3 tanıtıldı: Yeni nesil eDrive teknolojisi ve 460 km menzil
    Elektrikli BMW iX3 tanıtıldı: Yeni nesil eDrive teknolojisi ve 460 km menzil
    Elektrikli BMW iX3 tanıtıldı: Yeni nesil eDrive teknolojisi ve 460 km menzil
    Elektrikli BMW iX3 tanıtıldı: Yeni nesil eDrive teknolojisi ve 460 km menzil
    Elektrikli BMW iX3 tanıtıldı: Yeni nesil eDrive teknolojisi ve 460 km menzil
    Elektrikli BMW iX3 tanıtıldı: Yeni nesil eDrive teknolojisi ve 460 km menzil
    Elektrikli BMW iX3 tanıtıldı: Yeni nesil eDrive teknolojisi ve 460 km menzil
    Elektrikli BMW iX3 tanıtıldı: Yeni nesil eDrive teknolojisi ve 460 km menzil
    Elektrikli BMW iX3 tanıtıldı: Yeni nesil eDrive teknolojisi ve 460 km menzil
    Elektrikli BMW iX3 tanıtıldı: Yeni nesil eDrive teknolojisi ve 460 km menzil
    Elektrikli BMW iX3 tanıtıldı: Yeni nesil eDrive teknolojisi ve 460 km menzil








  • turkiye’ye anca 2021 sonunda gelir, onda da stok kalmaz. anca bakariz

  • Yarım saatte yüzde 80 oldukça iyi. Bir yemek molasında araç epey menzil ekliyor. Zamanla aracın altından kablosuz şarj özellikleri de eklenecek. Park yerinde fişe falan takmadan kendiliğinden şarj olacak. Pil teknolojisi aşırı ilerlemiyor ancak hızlı şarj konusunda çok gelişme kaydedildi. Oppo yarın 125w hızlı şarj özelliğini tanıtacakmış. Telefon 10 dakikada tamamen doluyor. Şimdilik batara ömründen götürecek olsa da zamanla bu sorunun da üstesinden gelecekler.

  • Bu elektrikli araçlar sessiz olduğundan yapay ses çıkartan sistemler ne zamana kadar bu otomobillere dahil edilecek?

    * Örneğin 50 sene sonra tüm otomobiller elektrikli olduğunda bile araçlara yapay ses eklenecek mi, insanlar yapay sese alışırsa yine tüm araçlar elektrikli olmasına rağmen gürültü yaparlar. Can güvenliği önemli fakat, insanlar otomobiller hızlı gittiği için yoldan uzak kalıp kaldırımdan yürümeyi güvenli buluyorlar.. (çoğu insan) yola kontrolsüz atlamıyor çünkü asfalt yolun motorlu taşıtlar için olduğunu biliyor. İnsanların sessiz yaklaşan taşıtların farkına varması gerekmez mi? Benim de, ailemin de, komşumun da..

    * Gerçi kaldırımın yanındaki mavi renkli bisiklet yolundan yürüyen insanları etrafımda görürken; sessiz bisikletin farkına varmayan insanlar varken ben ne yazdım yukarıya.. :/

  • BMW artık değiştirmeyecekmisin şu tasarımını, yıllardır iç dış hep aynı.

  • fiyatı da 15 bin TL olursa iyi olur... Elektrikli BMW iX3 tanıtıldı: Yeni nesil eDrive teknolojisi ve 460 km menzil 

  • Fiyatı 2 trilyon

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • e tron varken kimse almaz


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu telefon değil! Var olan tasarımı mükemmelleştirsinler yeter

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • fuckulteli kullanıcısına yanıt
    Bunun için yapay ses çıkaran , arabaların yapay ses çıkarması zorunlu olan kanunlar geliyor , geldi ....

  • heyysanadiyom kullanıcısına yanıt
    Biliyorum, ben başka bir şey soruyorum mesajımda..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Faıthful kullanıcısına yanıt

    Tr fiyatı 80 bin euro.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fuckulteli

    Bu elektrikli araçlar sessiz olduğundan yapay ses çıkartan sistemler ne zamana kadar bu otomobillere dahil edilecek?

    * Örneğin 50 sene sonra tüm otomobiller elektrikli olduğunda bile araçlara yapay ses eklenecek mi, insanlar yapay sese alışırsa yine tüm araçlar elektrikli olmasına rağmen gürültü yaparlar. Can güvenliği önemli fakat, insanlar otomobiller hızlı gittiği için yoldan uzak kalıp kaldırımdan yürümeyi güvenli buluyorlar.. (çoğu insan) yola kontrolsüz atlamıyor çünkü asfalt yolun motorlu taşıtlar için olduğunu biliyor. İnsanların sessiz yaklaşan taşıtların farkına varması gerekmez mi? Benim de, ailemin de, komşumun da..

    * Gerçi kaldırımın yanındaki mavi renkli bisiklet yolundan yürüyen insanları etrafımda görürken; sessiz bisikletin farkına varmayan insanlar varken ben ne yazdım yukarıya.. :/

    50 sene sonra , çok daha sofistike sistemler gelebilir. Odaklanabilen , yayayı algılayan sistemler.





  • E niro daha fazla km gidiyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fuckulteli

    Biliyorum, ben başka bir şey soruyorum mesajımda..

    tamam , olumsuz bir şey belirtmedim ki , ne zamana kadar dediniz , kanun çıktıysa , o zamandan sonra ve öncekiler ses çıkartacak , ABD'de kanun maddesi görüşüldü diye hatırlıyorum .....


    Olmaz ise olmaz zaten , insan dalgınlıgı , ses yok diye yola adım atabiliriz , hoooop elektrikli araba şak diye bacagımızı alır götürür , çocukları düşünemiyorum bile....


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim dikkat çektiğim konu günceli ilgilendiren bir konu değil, can güvenliği de önemli elbet.. Kanunlarla, insanların sessiz araçların farkında olmasını sağlayacak kadar yapay ses çıkartmasını sağlayacak donanımlar şart koşuluyor. Bu sistemlerin faydası bugün elbette ki var, yaklaşan bir elektrikli aracın farkına vararak tehlikeden kaçan olmuştur, olacaktır. Bugün konuşması için erken hatta gereksiz görülebilir ama ben şunu merak ediyorum... İleri bir tarihte araçların büyük çoğunluğu doğası gereği sessiz olduğunda da yapay ses kalıcı mı olacak? Olmalı mı? Kanunların varlığıyla ilgilenmiyorum. İnsanlar olarak elektrikli araçların sessiz olduğunu ve tehlikenin (hızlı araçların) sessiz geldiğini bilip bunun bilincinde olmayacak mıyız hiçbir zaman.. Çevremizin daha fazla farkında olup, dikkatli olmak yerine sessiz araçları sesli hale getirip tembellik mi edeceğiz. (bugünkü kanunlar bugün gerekli olabilir faydalı olabilir fakat alışkanlık kazanıyor insanlar, sessiz gelen tehlikeye karşı da çevresine duyarlı olabilmeli) Ses yok diye yola atlamama alışkanlığına sahip olunacak zaman gelmeyecek mi onu merak ediyorum. Bugünden çok uzak şeyleri merak ediyorum ama sessiz araçların yıllar boyu yapay ses çıkartması mantıklı gelmiyor.
    Yaya; bisiklet yolundan yürüyor, bisiklet sessiz ilerliyor, yayanın umrunda değil..



    @Whisper911
    Araçların çevreyi taraması, tehlikenin önceden farkına varması, bundan kaçınması daha gelişecektir, haklısınız.
    Aslında (bir rahatsızlığı yoksa) çok daha zeki olan insanın farkındalığının gelişmemesi teknolojiyi "yapay ses üretme" gibi ilkel bir amaç için kullanmaya devam ediyor.
    Yaya olarak yolun karşısına geçmek için sola ve sağa bakma alışkanlığının yer etmesi gerekirken, ses yoksa araç yoktur düşüncesi arttığı için tehlike artıyor, halbuki basit bir kontrol yeterli.. Bu kontrolü her defasında yapmadıkları için yapay ses ile uyarılmayı bekliyor insanlar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fuckulteli -- 15 Temmuz 2020; 12:42:12 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fuckulteli

    Benim dikkat çektiğim konu günceli ilgilendiren bir konu değil, can güvenliği de önemli elbet.. Kanunlarla, insanların sessiz araçların farkında olmasını sağlayacak kadar yapay ses çıkartmasını sağlayacak donanımlar şart koşuluyor. Bu sistemlerin faydası bugün elbette ki var, yaklaşan bir elektrikli aracın farkına vararak tehlikeden kaçan olmuştur, olacaktır. Bugün konuşması için erken hatta gereksiz görülebilir ama ben şunu merak ediyorum... İleri bir tarihte araçların büyük çoğunluğu doğası gereği sessiz olduğunda da yapay ses kalıcı mı olacak? Olmalı mı? Kanunların varlığıyla ilgilenmiyorum. İnsanlar olarak elektrikli araçların sessiz olduğunu ve tehlikenin (hızlı araçların) sessiz geldiğini bilip bunun bilincinde olmayacak mıyız hiçbir zaman.. Çevremizin daha fazla farkında olup, dikkatli olmak yerine sessiz araçları sesli hale getirip tembellik mi edeceğiz. (bugünkü kanunlar bugün gerekli olabilir faydalı olabilir fakat alışkanlık kazanıyor insanlar, sessiz gelen tehlikeye karşı da çevresine duyarlı olabilmeli) Ses yok diye yola atlamama alışkanlığına sahip olunacak zaman gelmeyecek mi onu merak ediyorum. Bugünden çok uzak şeyleri merak ediyorum ama sessiz araçların yıllar boyu yapay ses çıkartması mantıklı gelmiyor.
    Yaya; bisiklet yolundan yürüyor, bisiklet sessiz ilerliyor, yayanın umrunda değil..



    @Whisper911
    Araçların çevreyi taraması, tehlikenin önceden farkına varması, bundan kaçınması daha gelişecektir, haklısınız.
    Aslında (bir rahatsızlığı yoksa) çok daha zeki olan insanın farkındalığının gelişmemesi teknolojiyi "yapay ses üretme" gibi ilkel bir amaç için kullanmaya devam ediyor.
    Yaya olarak yolun karşısına geçmek için sola ve sağa bakma alışkanlığının yer etmesi gerekirken, ses yoksa araç yoktur düşüncesi arttığı için tehlike artıyor, halbuki basit bir kontrol yeterli.. Bu kontrolü her defasında yapmadıkları için yapay ses ile uyarılmayı bekliyor insanlar..

    Hımmmm şimdi anladım , sizin sorunuzun tam olarak cevabı eğer TÜRKİYE'deki insanlar ise BENCE 50 yıl sonra bile , diğer ülkelerin insanlarına nazaran , geride kalacağımız için , olumsuz yönde hareketlerimiz devam edecektir .....


    Haksız mıyım? Bu kendimizi aşşağıda görmek olarak görülmesin , gidişatımıza paralel olarak gördüğüm kadarıyla 50 yıl geçsede , değişen şeyler çok az olacaktır ^_^





  • heyysanadiyom kullanıcısına yanıt
    Türkiye belki biraz daha geride olabilir ama ben bu konu özelinde ayrıca ülkemi sorgulamıyorum, bu tüm dünya genelinde yaşanacak bir şey. Devletler, elektrikli sessiz araçların insanlar için tehdit oluşturduğunu düşünüp düzenlemeler getirmeye çalışıyor. İnsanlar biraz daha farkındalığımızı arttırmamız gerekli, artık yeni araçlar sessiz demiyor. Sessiz de olsa biz ona yapay ses ekleyelim diyor.

    * Kendimizi aşağıda görmek kötü değil ki, aşağılık kompleksimiz olmasın yeter. Aşağıda olmak kalıcı değil, yukarıya çıkmak için çabalarsan, başarılı örnekleri uygularsan insanlık olarak ilerlemek mümkün. Tüm eksiklikler ekonomiden kaynaklanıyor, fakirlik, düşük refah seviyesi, sanattan, bilimden uzaklık, ülkeleri toplumları aşağıda bırakıyor. Belli insanlara, düşüncelere, katı fikirlere saplanıp kalınmazsa insanlık olarak topluca ilerlemek mümkün.

    *imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fuckulteli -- 15 Temmuz 2020; 12:59:36 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fuckulteli

    Türkiye belki biraz daha geride olabilir ama ben bu konu özelinde ayrıca ülkemi sorgulamıyorum, bu tüm dünya genelinde yaşanacak bir şey. Devletler, elektrikli sessiz araçların insanlar için tehdit oluşturduğunu düşünüp düzenlemeler getirmeye çalışıyor. İnsanlar biraz daha farkındalığımızı arttırmamız gerekli, artık yeni araçlar sessiz demiyor. Sessiz de olsa biz ona yapay ses ekleyelim diyor.

    * Kendimizi aşağıda görmek kötü değil ki, aşağılık kompleksimiz olmasın yeter. Aşağıda olmak kalıcı değil, yukarıya çıkmak için çabalarsan, başarılı örnekleri uygularsan insanlık olarak ilerlemek mümkün. Tüm eksiklikler ekonomiden kaynaklanıyor, fakirlik, düşük refah seviyesi, sanattan, bilimden uzaklık, ülkeleri toplumları aşağıda bırakıyor. Belli insanlara, düşüncelere, katı fikirlere saplanıp kalınmazsa insanlık olarak topluca ilerlemek mümkün.

    *imla

    Diğer insanlar emin ki , bilinçlenecek , bundan kesinlikle eminim , olmayanlar da çıkacaktır ama azımsanacak kadar ....


    Bence burda dünya genelini değilde bize odaklanalım , asıl olay bizde patlak verecek , aslında vermeyecek


    çünkü vergilerden dolayı çoğu arabayı göremicez :)



    Dünya genelinde her şey eğitimle başlar yani ilkokuldan , bizde eğitim sistemi var mı ki bizim gelecek nesillerimiz daha çocukken bu arabaların ses çıkarmadığını anlasın ve ona göre odaklansın , büyük insanları saymıyorum , yani bizleri

    biz eleğimizi elemiş , duvara asmış insanlarız , iyi-kötü ayırt edebiliriz , çoğunluğumuz yine etmeyecek :)





  • quote:

    Orijinalden alıntı: fuckulteli

    Benim dikkat çektiğim konu günceli ilgilendiren bir konu değil, can güvenliği de önemli elbet.. Kanunlarla, insanların sessiz araçların farkında olmasını sağlayacak kadar yapay ses çıkartmasını sağlayacak donanımlar şart koşuluyor. Bu sistemlerin faydası bugün elbette ki var, yaklaşan bir elektrikli aracın farkına vararak tehlikeden kaçan olmuştur, olacaktır. Bugün konuşması için erken hatta gereksiz görülebilir ama ben şunu merak ediyorum... İleri bir tarihte araçların büyük çoğunluğu doğası gereği sessiz olduğunda da yapay ses kalıcı mı olacak? Olmalı mı? Kanunların varlığıyla ilgilenmiyorum. İnsanlar olarak elektrikli araçların sessiz olduğunu ve tehlikenin (hızlı araçların) sessiz geldiğini bilip bunun bilincinde olmayacak mıyız hiçbir zaman.. Çevremizin daha fazla farkında olup, dikkatli olmak yerine sessiz araçları sesli hale getirip tembellik mi edeceğiz. (bugünkü kanunlar bugün gerekli olabilir faydalı olabilir fakat alışkanlık kazanıyor insanlar, sessiz gelen tehlikeye karşı da çevresine duyarlı olabilmeli) Ses yok diye yola atlamama alışkanlığına sahip olunacak zaman gelmeyecek mi onu merak ediyorum. Bugünden çok uzak şeyleri merak ediyorum ama sessiz araçların yıllar boyu yapay ses çıkartması mantıklı gelmiyor.
    Yaya; bisiklet yolundan yürüyor, bisiklet sessiz ilerliyor, yayanın umrunda değil..



    @Whisper911
    Araçların çevreyi taraması, tehlikenin önceden farkına varması, bundan kaçınması daha gelişecektir, haklısınız.
    Aslında (bir rahatsızlığı yoksa) çok daha zeki olan insanın farkındalığının gelişmemesi teknolojiyi "yapay ses üretme" gibi ilkel bir amaç için kullanmaya devam ediyor.
    Yaya olarak yolun karşısına geçmek için sola ve sağa bakma alışkanlığının yer etmesi gerekirken, ses yoksa araç yoktur düşüncesi arttığı için tehlike artıyor, halbuki basit bir kontrol yeterli.. Bu kontrolü her defasında yapmadıkları için yapay ses ile uyarılmayı bekliyor insanlar..

    Benim demek istediğim yapay sesin hiç bir zaman yok olmayacağı. Ancak bu sesin yönlendirilebilir. Sadece ihtiyaç halinde aktif hale gelecek şekilde. Şimdiden odaklanabilir sesle ilgili ürünle var. Böylece dışarıya ses pek çıkmaz ancak yaklaşan yaya uyarı sesini duyabilir.





  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.